kafana çok da takma aslında her araba avans vurur.. tabi bunu duyman pek normal değil,, birsürü sebebi var kötü benzin, yazılımın ülke şartlarına göre olmayışı, kötü şanzıman oranı , kullanım, vs..
kafana çok da takma aslında her araba avans vurur.. tabi bunu duyman pek normal değil,, birsürü sebebi var kötü benzin, yazılımın ülke şartlarına göre olmayışı, kötü şanzıman oranı , kullanım, vs..
mantık olarak yüksek oktanın vuruntuyu azaltması gerek fakat daha önemlisi bayiler arasında benzin kalitesi olarak fark oluyor,, belli yerlerden almanı tavsiye ederim,,
yagın büyük ihtimalle opettir ve opetin yagı beş para etmez yagınıdeiştir casrol rdge vya magnatec koy ses keislir eger sıkır sıkır sıkır geliyosa ise avans deilidir avansını dedigi ibi otomatik ayalar enjeksiyonlu araçlarda deigim gibi ise yagını deiştir castrol koy magnatec focusta basımıza geldi servis 5\30 dedi koyduk vurmya basladı diştirdik 10\40 koyduk canavar gibi oldu AMA SAKIN OPET YAGINI KULLANMA CASTROL KOY
Annemin 2002 honda civic ine Opet yağ koydum ,herhangibi sıkıntım olmadı benimde ama tabii honda , zeytinyağı koysamda anlamazdım birşey.
Arkadaşlar avans vurmak ile yağın ne alakası var? Senin aracın fakir kalıyor ki avans vuruyor. Bir araba neden fakir kalır? Map yada Maf sensörün bozuktur, hava girişini düzgün okuyamayıp ona göre benzin veremiyordur ecu. Gene narrowband lambdan bozulmuştur, gaz çıkışını okuyamayıp, ona göre optimal hava-yakıt karışımı değerlerini veremiyordur ecu. Ayrıca avans vurma sesi sübaplarda oluşmaz. Düzgün işleyen bir arabada piston üst ölü noktaya geldikten (sıkıştırma, benzin enjeksiyonu olduktan sonra) piston aşağı doğru hareket etmeye başladığı anda buji ateşlenir, patlama olur ve piston aşağı itilir. bu hareket dakikada binlerce kez tekrar eder. Peki piston üst ölü noktaya gelirken (yukarı çıkarken ve daha tam ölü noktaya gelmeden, sıkıştırma olmadan) ateşleme yaparsanız ne olur? Piston aşağı gitmeye kalkar. Tabii mantıken 4 silindirli bir motorda hareket şekli nasıldır? 1-3 , 2-4 diyelim, şimdi 1. piston yukarı çıkamadan aşağı gitmeye zorlandı (bu arada 2-4 alt ölü noktada) ne olur? Piston aşağı gidemez, işte o şık şık sesi sekmanların silindir çeperine saliselik çarpması ile oluşur.
Şimdi gelelim sorunun çözümüne. Bir kere yüksek oktan benzin kullanmanın standart 1.4 bir arabada hiçbir etkisi olmayacaktır (arabanın sıkıştırmasının standart, yada turbo olmadığını varsayıyorum) Öncelikle aracının tamamen sağlıklı çalışıp çalışmadığından emin olmak gerekiyor. Avans vurmanın yegane sebeplerinden biri yukarıda anlattığım hava karışımının düzgün oranlanamaması olduğunu belirteyim. Bunun dışında krank açı sensörü denen bir parça pistonların hangi aşamada olduklarını sürekli ecu'ya bildirir (alt ölü nokta- üst ölü nokta vs.), bu sensörün bozuk olursa ateşleme zamanlaman değişebilir. Serviste ecu'ya bağlanarak cihazın tüm sensörlerini kontrol ettir, eğer kontrol etmek istemezlerse inatla parasını vererek baktır. Ayrıca oradaki kendini usta zanneden zat-ı muhterem'in de kontrol ederken herhangi bir arıza kodunu silmesine izin verme, tüm arızaları gör. (yetkili servisteki şahısların çoğu garantideki araç ile uğraşmamak için bu yöntemi izlemekteler)
Bir başka yöntem ise araca wideband lambda bağlanarak anlık AFR oranını izlemek olabilir. Wideband lambda hiçbir yetkili serviste olan bir cihaz değildir, fakat bilhassa ecu tuning yapan yada aracında anlık AFR'yi görmek isteyen kişilerde bulunur, rica edilip, alınır takılır aracına, AFR'ye bakılır.
Şunu asla unutma, Yetkili servislerin neredeyse hepsi (istisnasız tüm markalar için söylüyorum) sorun çözmek değil, mekanik işçilik için varlar. Buralara gittiğin zaman sorularına cevap almayı unut.
Biraz uzun yazdım, gelişmeler hakkında buraya bilgi verirsen elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız![]()
Eline sağlık, gösterdiğin ilgiye teşekkür ederim. Aracı bilgisayara bağladı ve hiç bir hata kodu vermediğini söylediAyrıca aracın rolantisi de düzgün.
Ben ''Peki bu zamana kadar yoktu, şimdi neden oldu usta'' deyince, bana '' vuruntu arada yapar ya. rahatsız edici bi ses değil. aracında bir sorun yok'' dedi![]()
Sanırım başka bir servise gitmem gerekli. Dediğin sensörleri bir kağıda yazıyım orda kontrol ettiriyim bir daha. O serviste işi çözemezse bir modifiyeciye gidip, rica ederim ''wideband'' a bağlayıp dediğine baksın. Çok teşekkürler bilgi için.
sen benje yanlış yerlere gitmissin en azından hepsi degill. bahsettin arac avans ayarını otomatik olarak ayarlıorr. ayrıja aracı görmeden bukadar nasıl eminsin daa önce biyerde calışmışlıgın varmı serviste?sölediklerimiz varsayım. arkadasımız kesin sonucu bulunja bu konu baslıgı altında cvp yassın ögrenelim bizdee![]()
Öncelikle size avansın ne olduğunu bir öğretmek gerekiyor diye düşünüyorum. Siz şu makalelere bakın, ondan sonra devam edelim:
http://auto.howstuffworks.com/ignition-system1.htm
Şimdi devam edelim,
Avans ayarını neye göre otomatik ayarlıyor? Sensörlere göre. Peki sensörler sorunlu ise nasıl ayarlayacak? Müneccim mi bu Avans 48 derece olsun, hımm bak ramazan ayındayız, avansı 46 derece yapalım mı diyecek?
Daha önce bir yerde çalışmışlığım yok, bir sürü araba yapmışlığım var, söylediklerim de varsayım değil, sorunun çözümüne yönelik aşamalardır. Kafana göre bu araba herşeyi otomatik yapıyor, sen yağını değiştir tarzı sanayici tabiri cümleler kullanmadan önce araştırmak, 4 zamanlı motorların çalışma şeklini bilmek, ems üzerine bilgili olmak lazım. Madem herşeyi otomatiğe bırakıyoruz, bilgisayar da otomatik işliyor, hiç kullanmayalım o zaman![]()
Wideband sorununun tam çözümü değil, fakat en azından arabanın fakir yürüyüp yürümediğinden tamamen emin olursun.
Demin eklemeyi unuttum, bir de benzin basıncı ne alemde? Benzin pompan basamıyorsa gene fakir kalabilirsin, benzin basıncını da kontrol ettirir misin? (ps: fiesta 1.4 lerde kaç bar benzin basıncı olduğunu inan bilmiyorum, bilen birine sormanı tavsiye ederim)
İşten izin alınca, en kısa zamanda bu sorunu gidericem arkadaşlar. Problemin kaynağını hepinizle paylaşıcam. Hepinizin söylediklerini aklıma ve bir kağıda yazıyorum emin olun. Sizlerin görüşleriniz benim için önemli. Sizin sayenizde bende yeni şeyler öğreniyorum çünkü.
Aracımı İstanbul/Maslak sanayide Özel Ford servisi ''Oktaykan Power'' a götürmeye karar verdim! Artık yetkili servise gitmiycem. Aynı zamanda modifiye yapan bir yer ve Koni Türkiye distribütörü. Onlar bu sorunu çözerler inşallah. Yorumlarınızı beklerim.
gurcell, dragon07, Istilldo, OmerRs, abarth,mrt, sülüman ve mechanix!!! Hepinize yardımlarınızdan dolayı ayrı ayrı teşekkür ederim...
Oktaykan eskiden beri varolan, Ford konusunda ileri seviyede bilgiye sahip bir yerdir. Umarım sorunların çözülür de mutlu mesut binersin arabana..![]()
afedersiniz kabalık etmek istemem ama meslek lis motor böl mezunuyum.suanda makü otomotiv böl okuyorum.birmotta alfa romeo servisindeydim.quantum motorsports ta mekanikerlik yaptım(ralli.drag vs)ama bilgileriniz için tsk ederim.yani sensörde arıza varsa zaten bilgisayarda çıkar demek istedim.arac servise girmiş hemde türkiyenin en büyük ilinde ordaki arkadaslar eminimki kontrol edtmişlerdir.ben kendi düşüncemi söledim.sizde kendi düşüncenizi sölediniz.sonuç olarak araç oktaykanda kontrol edlip bir sonuç çıkar.önemli olan arkadasımızın arabasının problemiminin çözülmesi.![]()
Hocam motor bölümü mezunusun ama avans vurma durumuna yağ değişimi öneriyorsun. İnsanlar (bilhassa benim gibi arabası ile ileri seviye uğraşanlar) düzgün bir ignition ve boost map'i elde etmek için dünyanın logunu alıyorlar, dünyanın ayarını yapıyorlar. Öyle ise bir yağ değiştirelim konu bitsin
Herkes bilgili olduğu konularda konuşur ise dezenformasyon olmaz. Unutma ki burası herkese açık bir ortam, yanlış verilen bilgilerden dolayı zarar görebilecek insanlar olabilir.
Çalışmalarında başarılar dilerim.
konu uzamasın carbon celan tavsiye ediorum.o konuyla ilgili olarakta belki arkadasımız subaplardan gelen ses belki karıştırmıstır die düşündüm.ama sonuçta aracı görmedim.o yüzden ne desem boş yanlış bilgi verdiysem özür dilerimm![]()
bujileri degistirin![]()
Yağ olayını şu şekilde söyledim: silindilerin kuru kalması yüzünden de bu sorunun çıkma durumu olabilir.
babama sormuştum ve bana 2. bir ihtimal olarak bana bunu söyledi. tecrübe sonucu elde edilmiş bir bilgi yani. ayrıca bu araçlara bilmem kaç yıldır servis veriyoruz bırakında bilelim.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
yag bende fazla bilmişlik taslamayım ama yasım 19 suan faal vaziette oto elktirkile urasıyorum baba meslgi tabi budevirde oto elektrik klamadı bende dhada geliştirmem için motoruda örenmem gerekiyo vede aldıgım egitimler ve ustalarımdan edingigim tecrüblerime dayanarak sesi büyk bihtimalle avans deil arkadasım o sesler sakırtı halinde gelir ve sibop sesidir diyorum escortta basımıza geldi %90 bi ihtimal veriyorum yagdan fordların orj yagı opet ve bes para etmez sen yagını degiştir kesilir sebebei ise asırı scakta akışkanlık degerini kaybeiyor ve bu yüzden itecekleri tam doldurmuyor sıkırtı halinde ses gelir benim söylecegim bu kadarama tabi sesi duymak dahada faydalı olacaktır
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)