Buyrun hayırlı olsun..
Yağmurda hakimiyeti kaybediyor ve güüüm :eek:
http://www.hizliresimyukle.com/image...1/27/08QJB.jpg
Printable View
Buyrun hayırlı olsun..
Yağmurda hakimiyeti kaybediyor ve güüüm :eek:
http://www.hizliresimyukle.com/image...1/27/08QJB.jpg
demek en son teknolojide olsa kaza yapılabiliniyormuş :)
üstelik bu araçların bataryaları ağır ve aracın tam altında bulunduğundan yol tutuşları ve ağırlık dengeleri mükemmel oluyor ama ona rağmen hakimiyeti kaybetmiş abimiz..
bu motor kronik arıza vermesse bence çok başarılı sayılır fakat tasarım çok iyi olmuş
vay vay vay...
http://hizliresim.com/Kr3MJa
Geçen sene fuardan çektiğim fotograf.
En son concept'ti bu araba. :) Çağdışı bi tasarım olmuş. Ama Türkiye'ye ne kadara gelir ve kim alır belli olmaz.
http://i.hizliresim.com/Kr3MJa.jpg
Geçen sene fuardan çektiğim fotograf.
En son concept'ti bu araba. :) Çağdışı bi tasarım olmuş. Ama Türkiye'ye ne kadara gelir ve kim alır belli olmaz.
BMW i8′in Seri Üretimi Başlıyor
Elektrikli otomobil kavramına yepyeni bir bakış açısı getiren BMW i markasının i8 modeli, Haziran ayından itibaren Batı Avrupa ülkelerinden başlayarak ilk müşterilerine teslim edilecek.
2013 yılının sonbaharından bu yana özellikle tüm büyük pazarlarda ön siparişe açılan BMW i8’in seri üretimi de Nisan ayı itibariyle başlıyor. Leipzig’teki BMW Group tesisinde üretim için geliştirme çalışmaları ve son hazırlıkları tamamlanan BMW i8’e olan talebin şimdiden üretim sürecinde planlanan ek kapasiteyi bile aşmış olması ise bir diğer dikkat çekici başarı.
Spor otomobillerin geleceğini şimdiden en iyi biçimde ortaya koyan ve dünyanın lazer aydınlatma teknolojisine sahip ilk seri üretim otomobili unvanını taşıyan BMW i8 için geri sayım başladı. Nisan ayından itibaren üretimine başlanacak olan BMW i8, Haziran ayından itibaren Batı Avrupa pazarları başta olmak üzere ilk müşterilerine teslim edilmeye başlanacak. 1.5 litre silindir hacimli 231 beygir gücündeki BMW TwinPower Turbo benzinli motoru ve 131 beygir gücündeki elektrikli motora sahip olarak yollara çıkacak seri üretim BMW i8, 0-100 km/s hızlanmasını ise 4.5 saniyenin altında gerçekleştiriyor.
BMW i8, aynı zamanda üç silindirli benzinli motorla güçlendirilen ilk seri üretim BMW modeli olmasıyla da ön plana çıkıyor. Silindir hacmi başına elde edilen 154 beygirlik motor gücü yüksek performanslı spor otomobil genlerini ortaya koyarken, bu değer aynı zamanda BMW Group tarafından elde edilen en yüksek değerlerden biri olmasıyla da göze çarpıyor. BMW i8′in dolu bir yakıt deposu ve tam olarak şarj edilmiş bataryayla kat edebileceği maksimum mesafe COMFORT modunda 500 kilometrenin üzerinde olup ECO PRO modunda menziliyüzde 20 oranında artırılabilmektedir.
BMW’nin yeni nesil otomobil teknolojilerinin amiral gemisi olarak tanımlanabilecek BMW i8, akıllı telefonlarda kullanılan kimyasal olarak sertleştirilmiş camın ilk olarak kullanıldığı seri üretim otomobil unvanına da şimdiden sahip oldu. Konvansiyonel camlara göre % 50’ye varan ağırlık tasarrufu sağlayan 0.7 mm kalınlığındaki bu camlar, BMW i8’in akustik konforunu da artırıyor..
Basarili :-)
Rotary mi koymuşlar napmışlar? :D
Avrupa satış fiyatı 120 bin euro ise TR de verginin, vergisinin, vergisinin vergisini aldıklarını düşünürsek 1,5 olduğuna göre ÖTV nispeten düşük olucak ... Tahminimce 300-350 bin eurodan satışa çıkar TR de =)
seneye yollarda bunu da goreceğiz desenize..
2. eli bile düşmüş piyasaya :)
Connecting site...
Connecting site...
yurtdışı plakalı 280 bin euro ise tr resmi ithalatı hiç düşünemiyorum.
bmwusa.comda 141.500 dolarcık cıktı konfigratörden :D başlangıc 135 zaten :)
tam Türk hesaplaması :D
Amerikada 118.200 dolarlık başlangıc liste fiyatı olan M6 cabrio
Türkiyede 327.000 euro yaklaşık 914milyar başlangıç liste fiyatı :D
düşünemedim bir an i8in fiyatını :)
onuda geçtim bence i3 bile getirmezler :D
Geçenlerde Mersin Limanına 1 tane i8 geldi.
i3 Borusan'da vardı ama muhtemelen test aracıydı ve gitti :D
bu sene ve önümüzdeki sene kontenjanı doldu i8'de Türkiye için, fiyat sormadan otomobil ayırtıp gelir gelmez alan bir tayfa var ülkemizde :)
bence geleceğin teknolojisi, elektrikli, süratli, güçlü ve çevreci otomobille.. biz görmeyiz de çocuklarımız uzun vadede elektrik motor modifiyeleri ile uğraşacaklar sanırım :)
210€ TC de.
Maliyeti yaklasik 180€ civari.
Bu fiyatdan sonra M4 M6 zor satar...
bu elektrik teknolojisinde elektrikli araba içdenyanmalı motordan bile önce icat olunmuş bir şey.. ferdinand porsche nin ilk yaptığı araç elektrikli ve hatta hitlere savaşın sonlarına doğru hybrid hem elektrik motorlu hem dizel motorlu tank falan yapıyor.. ne elektrikli motor yeni bir şey ne hybrid ama ilerlediği geldiği nokta 1 asırdan fazla sürede ortada ancak bir karış..
çevrecilik kısmı ayrı muamma pure elektrikli olanlar havayı kirletmiyor ama üstünde bulunan yüzlerce akü lion bataryaların çevreye vericeği kirlilik şu anda bile tartışma konusu.. kaş yapalım derken göz çıkarma mevzusu..
bmw nin bu alana dahil olmasının bence tek nedeni bizde bu alanda varız teknolojimizde var dünyanın gerisinde değiliz demekten öteye bence gitmiyor..
kendilerininde fazla satabiliceklerini düşündüklerini sanmıyorum.. heleki o fiyatlara amerika için 140 bin dolar bile büyük paradır sıfır corvettelerin 50 bin dolardan başladığını normal binek araçların 20 bin dolarlardan başladığını düşünürsek..
amerikada zaten hybrid satışı yıllardır var camry,accord,sonata,altima,pyrius v.b .. bmw ye o fiyatlarda yönelicek insan abd bile bence prestij tutkunu ufak azınlık bir kesim olur gibime geliyor..
i3 getirirler hatta şarj istasyonları kuruyorlarmış istanbulda bazı yerlere...
şarj istasyonları fluence elektirkliden beri kuruluyor zaten.. bunlar hybrid pure elektrikli değil dışardan şarja ihtiyaç duyucağını pek sanmam.. hybrid olduğu için elektrik indirimindende yararlanamıyor yani normal ötv den giricek memelekete buda fiyatlarını bir hayli tuzlu yapar.
Petrolün 100 yıl belki biraz daha fazla ömrü kaldığını göz önünde bulundurursak geleceğin teknolojisinin tartışmasız elektrikli motorlarda olduğunu görürsünüz. BMW ve diğer markalar artık bu sebeple bu alanda AR-GE'ye yöneldiler.
hidrojenli araç yapmak daha makul bence otto çevrimi kullanarak gidiyorlar sonuçta. daha az emek harcanmış olmaz mı ar-ge olsun üretim maliyetleri olsun pure elektrikliye kıyaslaa?
Elektrik ütopyası bence 2 asırlık bir pembe hayalden öteye geçemez..
hala maliyetler çok yüksek menzil çok kısa ve şarj süresi çok uzun.. ayrıca atık olucak akü bataryaların doğayı kirletme oranıda cabası.. ve dünyanın bütçesi komple buna geçmeye yetmez..
illaki elimizdeki benzin ve dizel motorlara doğa dostu emisyon değeri sıfır yada ona çok yakın alternatif yakıtlar bulucaz..
shell şu anda yosundan emisyon değerleride çok düşük ve organik yakıt üretiyor petrol araç için.. yosundan elde edilen benzinin kalitesinin normal benzinden çok daha yüksek olduğunuda belirtiyorlar.. shell büyük yosun havuzları yapmayı planlıyor bu iş için.. işin bir iyi yanıda yosun kendini yenileyebilen bir organik olduğu için devamlı bir şeyleri tüketmeyede gerek yok..
shell bir yandan hidrojen çalışmalarınada devam ediyor ve çok yol katedildi benzinli ve dizel motorlar üstünde.. bmw de bu alanda hydro7 yi üretmişdi zaten..
Benzin bitse dahi dünyada 2 asırdan beri nerdeyse üretilen bütün a dan z ye benzin ve dizel motorları ve araç gereçleri çöpe atıp yerine elektrikli araçları geçirme imkanımız lüksümüz ve öyle bir maddi durumumuz yok dünyaca.. illaki mevcut elimizde olan benzin ve dizel motorları alternatif yakıtlarla çalıştırmak zorundayız..
bütün dünya elektriğe geçicek demek çok pembe hayal olur o yüzden bence.. dünya sadece bir otomobilden ibaret değil bunun traktöründen kamyon kamyonet uçak, gemi, ağır iş vasıtaları sanayide kullanılan benzinle ve dizelle çalışan makinalar daha say say bitmez bir çok makine araç gereç var kaldıki esas önemli olanda bunlar..
kamyon kamyonet gemiler uçaklar çalışmassa.. ticaret ve transport durursa.. altınızdaki elektrikli araçlarla bir sokak öteye gidemessiniz.. :)
Tabii bunlar benim şahsi fikrim..
Zaten bunu kimse iddia etmiyor.
Bunlar sadece sektorde bir alternatif ;)
Yoksa o elktrigi uretmek icin dogal gaz yak yada komur yak ama ben elektrikli arac kullaniyorum de...
Garip olur...
Türkiyede ilginç satışlar yakalayabilir, eğer satıcılar kar oranını yüksek tutmazsa.
Borusanoto tarafından bu akşam resmi tanıtımı yapılıyor.
Çok başka bir araç, özellikleri teknolojisi ve videolar gördüğüm muhteşem sesi.
Atasehırde kı showroomdaydı,muzısyen grup cok basarılıydı...
Biz Berkan'la istinye olabilir dedik ama tutmamış :D
Fiyat 210k€ mu?
audi ile kapışıp duruyorlardı laser far teknolojileri üstüne. dünyanın ilk laser farla satılan aracı oldu.
Bu araç Türkiyede de satar bence.
net rakamlar aklımda değil ama araç deli gibi sipariş aldı diye hatırlıyorum. BMW'yine nokta atışı yaptı.
tasarımı mühteşem ve çığır açıcı
Ataşehir Borusan'a 5 araç ayrılmış satılması için ama 30 adet sipariş almışlar.
http://www.milliyet.com.tr/mercedes-...964348/?PAGE=1 mercedes hidrojen ve elektrikle geliyormuş...
S65 amg coupe almanyada 240.000eur tr de 605.000 euro iken bu kadar harika bir aracin bu fiyata gelmesi gayet iyi olmus.En azindan 3 kat fark koymamislar.Kesinlikle harika diyecek laf yok surme firsatim olmadi ama hakikaten uzay cagi :)