tuncay nergis arkadaşım face bu resmi koymuş, aracın gücünü anlayamayanlar için güzel bir kıyaslama.
eğer fiyat doğruysa fazla konuşmaya gerek bence
* Kulaklığınızı takıp metallica dinleyebilirsiniz mesela (sese takılanlar için)
tuncay nergis arkadaşım face bu resmi koymuş, aracın gücünü anlayamayanlar için güzel bir kıyaslama.
eğer fiyat doğruysa fazla konuşmaya gerek bence
* Kulaklığınızı takıp metallica dinleyebilirsiniz mesela (sese takılanlar için)
ayrıca böyle bir gerçek var
pilli araba = 0 hava kirliliği demek olmuyor tabiki
ama olaya digital 1-0 gibide bakamayız!
kim havayı ne kadar kirletiyor? tam olarak düşünüp karşılaştırmak lazım.
o da havayı kirletiyor, bu da kirletiyor hahahaha diye bakamayız olaya.
Bu çevrecilik konusuyla ilgili geçen Özgür Demirtaş'ın güzel bir tespiti vardı.
Mevcut durumda belki akaryakıtın çevre kirliliği ile elektrik üretiminin çevreye verdiği kirlilik belki yarışır yada biri diğerinden fazla olabilir.
Enerji panelleri ile belki de enerji üretimi ilerleyen yıllarda çok daha çevreci şekilde elde edilecek. Karşılaştırmalı veriler oldukça etkileyici bu arada.
Bizim ülkemizde 20dk+ sürekli 200+ Hızlarda seyredecek yol var mı acaba ?
Genel olarak takip edilmesi gereken düzgün fikirleri olan bir adamdır, belki birilerinin ilgisini cezbeder.
Özgür Demirtaş (@ProfDemirtas) on Twitter
Bugün nationalda yeşil enerji ile ilgili belgesel vardı.. yakalayanlar akşam tekrarını kesin verirler otursun izlesin..
alman hükümeti 2030 da yada 2040 a kadar belgelse söyledi hidrojen yakıta geçiyor.. shell den bir yetkili çıktı 600 tane istasyonumuzda hidrojen pompaları kurucaz tüm almanyada yakıt sorunu olmıycak dedi.. hidrojen yakıtınıda öyle eski usül rafineriden getirtmiycez bekletmiycez depolarda... benzinliklerde üretilicek dedi..
Almanların niye elektrikli araçlara abanmadıkları belli oldu..
bunlar realiteler..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Cahiilime verin ama böyle maket araba görünce jet fadıl geliyor aklıma
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:36.177 - 07.05.2023
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
tek santrel değilki piller .. piller kadar doğaya zararlı bir şey varmı ... pilin içindeki kimyasal doğaya zararı normal içden yanmalı araç vermiyordur civa, kadmiyum, çinko, kurşun, mangan, lityum, demir, nikel, kobalt .... ne kadar geri dönüşümü olsada tam olmuyor ..
almanlar boşuna hidrojene yönelmiyor tertemiz enerji egzosundan su çıkıyor.. hidrojenin atığıda ekolojik ..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Bu elektrikli otomobiller hakkında birkaç şey yazmak istiyorum.
Gelecekte başka birşeyler olabilir ama dizel ve benzinli motor olmayacak bence
elektrik motorları çok acayip geliyor (özgün, elini çabuk tut )
üstelik daha bu iş yeni başladı denebilir, kimbilir ilerde ne pil teknolojileri ortaya çıkacak?
düşünsenize aracı 6 ay da 1 kere şarj ettiğinizi, yada senede 1 kere?
daha uçuk olanı yazayım, arabayı satın alıyorsunuz bakımdan bakıma şarj ediliyor.
Belki öyle verimli güneş panelleri çıkacakki aracın üzeri komple onunla kaplı olacak
yani belkide hiç şarj etmeyeceksin arabayı?
olmaz öyle şey demeyin olur. Daha neler göreceğiz bilmiyoruz.
Bakın, olay sadece elektrik,pil, 0-100 falan değil
gelecekte sanayide olmayabilir
günümüzde otomobiller için her kentte her yerde bir çok sanayi var, tamirciler var
güncel bir otomobil motorunda neler var?
su pompası, radyatör, hortumlar,piston, krank,exantrik, subaplar,şarj dinamosu,yataklar
eksoz sitemi, turbo, katalitik, lambda ve birsürü sensör, yağ pompası, yakıt pompası, yağ, yağ filtresi
yahu yaz yaz bitmezz........
bunların hepsi potansiyel bozulabilir ve eskiyebilir parça. O yüzden sanayiler var.
otomobil tamircileri var.
frenci şaban usta, şaft çı ismail, tornacı memiş, motorcu ahmet, radyatörcü selim
falan filan bir dolu insan var bu işi yapan değilmi?
hah işte gelecekte bunlar olmayacak.
çünkü elektrikli otomobilde pil var kablo var kontrol ünitesi ve motor var
başka bir şey yok. (genel olarak)
işte bu aracınızın daha az bozulacağını garanti ediyor
güncel belki 250 tane muhtemel parçadan meydana gelmiş dizel-benzinli sürekli bozulan bir motor yerine
çok basit ve çok sade bir yapıya geçiş yapılıyor.
çok malzeme = çok bozulan şey demektir.
yani olaya o gözle bakın, bugün 1 otomobilin yıllık bakım masraflarını ve olursa tamir masraflarınıda düşünün.
şaka gibi parça fiyatları var!
5000 tl den aşağıya dizel yakıt pompası yok, yoksa yoksa sizin arabanız hiç mi bozulmayacak sanıyorsunuz
yukarıda yazmayı unuttum, elektrikli otoda şanzıman yok
heygidi heyy, sizin hiç DSG şanzımanınız bozuldumu acaba?
gelecekte şanzımancı kemal ustada olmayacak arkadaşlar
olaya birde bu gözle bakmanızı tavsiye ederim.
Ses konusu bazıları için sıkıntı ya
yakında aracın ekranından nasıl bir motor sesi istiyorsunuz seçebileceksiniz
ferrari mi olsun, porchemi, bugattimi? V8 amerikanmı? yada yamaha 600RR motor sesimi?
ses yüksek güçlü hoparlörler ile dışarıya verilecek.
ney? olamazmı hee tabi tabi
bugün istense yakıt ikmali bile yapmadan 100 yıl gidicek araba yapılır.. amerika yeni nesil uçak gemilerinde üretilicek uss enterprise falan artık fizyon teknolojisi ile üreticek..fizyon teknolojisi çok rahat bir aracada adapte edilebilinir ve araç ortalama 100 yıl falan yakıt ikmali yapmadan gidebilir..
kaldıki elektrikli araçlardan hangisi gümbür gümbür geliyor.. tesla dışında pure yani saf elektirikli araç üreten bir firma varmı.. yok ..
şu anda öyle bir algı oyunu varki sanırsınız bütün firmalar üretim bantlarını kapatmış fabrikaların şalterlerini indirmiş elektrikli araç üretmeye başlıyorlar..
bu kadar firma niye yapmıyor .. mercedesi bmw si vw ni dünya devleri gm fiat uçak jet motoru üreten jaguarı ,rollye royce u falan..
hybrid araçlarla pure elektrikli yani saf elektrikli çalışan tesla gibi araçları karıştırmamak lazım..
hybridler 80 li yıllardan beri var tek tük ara üretimlerle.. 90 lılarda priuslarla standart üretime geçdi toyota,honda hala bu işde başı çekiyor.. hybride benzinli araçdır tek farkı şehir içinde elektrikli motorun daha çok çalışması gazı açdınmı üst devirlerde gene içden yanmalı normal motorun devreye giriyor.. bazılarındada içden yanmalı motor jenaratör şarj görevi görüyor ..
yani her halukarda o içden yanmalı motor çalışıyor arabada bir yakıt tüketimi oluyor ve araba bir emisyon üretiyor.. ve sen pompadan benzin yada dizel alıyorsun gene..
gelecekde benzinli yada dizel araçlar olmıycak demekde doğru değil bence.. gelecekde benzin ve dizel olmıyak belki ama benzinli ve dizel araçları çalıştırıcak alternatif yakıt yada yakıtlar kesinlikle olucak bugün lpg var cng var yarın ufak bir kit ile sıvı hidrojen olabilir..
yoksa dünya ekonomik sistemi çöker yerle bir olur..
popüler kültüre fazla kapılınırsa algı oyunlarına çok kapılınırsa gerçeklerden uzaklaşılır.. dünyada bir avuç zengin milyarlarca dar gelirli fakir var.. bu bir avuç zengin çok paralar verip elektrikli araçlara binebilir ama fakirler dar durumda olanlar o içden yanmalı motorlu araçları vasıtaları sürmeye mecburlar ..
çözüm pahalı fiyatlara elektrkli araçlar üretmek değil kimse alamaz çünkü esas çözüm dünyadaki bu dar gelirli insanların altındaki benzinli yada dizel motorlu vasıtaları alternatif bir yakıt kaynağı ile çalıştırmak olmalı. zaten böylede olucak.
shell in alternatif yakıtlar üstünde çalışdığını biliyoruz zaten yukardada yazdım national belgeselde shellin yetklisi dedi almanyada 600 tane şubemizde sıvı hidrojen pompaları kurucaz diye.. bp total gibi markalarda bunlar üstünde kesin çalışıyorlardır.. shell den geri kalmazlar..
uzakdoğuda milyarlarca insanın aylık geliri türkiyende de kat ve kat altında.. en son arkadaşım hindistandan geldiğinde hindistanda asgari ücretin 500 tl civarı olduğunu söylemişdi.. 500tl asgari ücret alan insana nasıl tesla satıcaksın kaldıki bu insanların nüfusu 1.5 milyar bir o kadar bu rakamlara yakın paralar hatta çok daha altında çalışan uzakdoğu ve dünyada bir sürü ülke var... meksikası brezilyası srilankası şilisi say say bitmez..
bizde büyük şehirlerde bilhassa istanbulda izmir ankara gibi şehirlerde oturanlar görmüyor fazla tabii bu ülke yollarında hala kırsalda köylerde yaylalarda ufak kasabalarda milyonlarca murat124,131,toroslar,taunuslar yollarda kullanılıyor ... bu insanlarında geliri belli bu insanlara nasıl gidipde elektirkli araç satıcaklar..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
@darkmoon bu konuda ben de sizin gibi düşünüyorum, 100 yıllık belki daha da fazla, tek işi otomobil yapmak olan firmalar hatta bazısı uçak motoru bile yapabiliyorken, neden şimdiye kadar üstlerine düşmediler ve hala yeni benzin veya dizel motorlar için ar-ge yapıyorlar, milyarlık firmalar elbet planlamacıları araştırma ekipleri vs vs vardır gelecek için,bence de daha farklı bir şeyi bekliyorlar.
sadece o değilki mercedes teslanın yatırım ortağı , hyundai enerji sektöründe olan bir firma,mitsubishi çok büyük bir şirkettir onlarda energy sektöründe lider firmalarından, keza havacılık sektöründe motor üretimi yapan firmalar var denizcilik sektöründe üretim yapan firmalar var.. elektrikli motor 1 asırlık bir şey yeni bir şey değil. isteseler on numara pure elektrikli araç yaparlar..
gelişen batarya teknolojisi istediği kadar gelişsin yeşil enerji derken o bataryaların içindeki kimyasallar o elektrik üretmek için kurulucak yeni kömür santrelleri nükleer santraller doğayı içden yanmalı bir araçdan uzun vadede daha çok kirleticekdir.. yeşil enerji rüzgar güneş dalga enerjisi falan bunlar öyle yüksek tüketimi karşılıycak türde enerji üreten sistemler değil.. bu yeşil enerjiyi bahane etmek hayal perestlikdir..
ben elektrikli araca asla karşı değilim ama dünyayı kurtarıcak bir sistem değil sanki öyle bir şeymiş gibi tanıtıyorlar.
ikmali saatler sürüyor yani şarjı... istasyon bulmak ayrı bir dert.. menzili ayrı bir dert... fiyatı ayrı bir dert... akülerin geleceği ayrı bir dert.... cep telefonunda laptopda bile alıyoruz 2 sene sonra vaad edilen şarjın çok altı sürelerde dayanmaya başlıyor şarj ..
Tabii en önemlisi bu bir çözüm mü dünya için bu soru önemli bence ne yazık ki değil..
hindistandaki pakistandaki şilideki srilankadaki vietnam,brezilya meksika daki altlarında 50-60 yıllık araçları olan ,tuk tuk lara binen,moped,scooter süren eski püskü kırık dökük bakımsız araçlara binen ama bu dünyanında üretimde ağır yükünü çeken kesme bir çözüm değil...
esas çözüm bu kesme lazımki dünyada sistem yürüsün işler yürüsün çünkü dünyanın üretim ağı burada.. herkes giydiği taktığı kullandığı ürünlere baksın bir yerinde made in vietnam,prc,india gibi ibareler görür..
o insanlar yeni araç alamazlar ama mevcut araçlarına alternatif ucuz yeni bir yakıt üretilirse onu koyarlar mantıklı olanda budur..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)