Okumadan imzalamam.....
Eksper raporunu veren işletmenin de sorumlu olacak olması çok bomba. Kıytırık ekspertiz hizmeti sunanlar patlayacak. Zaten belge almaları falan gerekiyor sanıyorum, her önüne gelen ikinci el için o belgeyi de veremeyecek.
tavanı kesik arabayı 2 parca boyalı diye satma devri bitiyor mu şimdi ?
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
Raporlu aldın diyelim. 3 ay garantin var. Aldıktan 1 ay sonra çarptın arabayı, yaptırdın cebinden. Rapor firmasına dava açtın diyelim yalan beyanla, arabada değişen yokdendi ama varmış diye. Sonuçlanması nasıl olacak?
Okumadan imzalamam.....
Ya kesin sistemde bi açık bulup katakulliye getirirler. Yasa güzel de ne kadar uygulanır orasını bilemeyeceğim.
Yanlış ekspertizden davalar patlar,arabanın masrafını firmaya yüklemeye çalışanlardan davalar patlar...Sonuç olarak birikir,birikir "Mahkemeye versen 5 sene beklersin,bence hiç girme." denilerek normalleştirilmiş bir süreç yaşanır.
Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.
bu esnaflar için güzel haber bence. bu garanti meselesinden dolayı insanlar sahibinden araç değil galeriden almaya yönelecektir.
[I]CORVETTE C7 Z51 STINGRAYBMW X3 SDRIVE
8 yaş ve 160 bin km üstü araçlarda rapor zorunluluğu yok
group b ___
Kültür işi bu iş yani olmaz, olsa da bekleneni vermez veremez.
expertiz ücretleri de artabilir bu durumda sanki
bide şu alım satım anında önce para mı imza mı konusunu netleştirecek bir sisteme geçseler mis gibi olacak. her alım satım ayrı bir gerilim.
1 nisan da başlayacak dendi ama noterde henüz expertiz raporu istenmiyor hala eski sistem devam.
tse belgeli türkiyede 75-80 civarı expertiz firması var böyle bir alt yapı olmadan sisteme geçiş pek mümkün değil.
Ben geçen hafta alırken Maslaktaki TUV Süd D-Expertte yaptırdım. İnanılmaz güzel bakıyorlar kesinlikle tavsiye ederim 40dk aracı incelediler otu boku herşeyi fotolu kanıtlı belgeli. Fitil altları döşeme altlarına kadar bakıyorlar.
Ekspertiz işi ile uğraşan birisi olarak Kesinlikle çıkmalı.Köprü altı ekspertiz yapan firmalar en azından cesaret edemez..
Şuan için Agustos ayına kadar ertelendi..Sonrasında ne olacağı *****...
Garanti olayını da yasayıp göreceğiz çünkü arada art niyetli insanların işine yarayacakk.
Sahsen ben 2.el Garanti olayını saçma buluyorum...
Çünkü ne araban anlayan ne de teknik olarak çözecek bir halkımız var..(araba ıle ısı olmayan yenı ehlılyet alanlar mesela)
Bu senin dediğini ben uzun süredir düşünüyorum. Noterin banka hesabı olsa alıcı alacağı arabanın plakasını yazıp parayı noterin hesabına yollasa noterde o plakalı aracı satışını gerçekleştirdiğinde aracı satan kişinin banka hesabına parayı gönderse bu alım satım işinde dolandırıcılık kalmaz hatta bu iş için ekstra 50-100 tl bir meblağ talep etse (ki gerek yok yeterince para alıyorlar zaten) kimse riske atmaz bu sistemi kullanır.
Sistemi oluşturmak çok basit; ister web sitesi düzenle kişiler 1 gün önceden bilgilerini girsin (alınacak araba plakası, tc kimlik, banka hesap numarası vs) hem parayı göndersin hazırda dursun (burada 1 gün önceden gönderilen para kullanımı da kar sağlar ki günlük Türkiye çapında ne kadar satış gerçekleştiriliyor bir toplayın) ya da noterde işlemi gerçekleştirirken ruhsat kimlik nasıl veriliyorsa o sırada alıcı parayı noter hesabına göndersin o sırada satıcıda masada oturan görevliye banka hesabını söylesin sistem satış sonrası alıcının gönderdiği kadar parayı satıcıya geçsin. iş yükü %1 i geçmez. Kazançta o biçim olur.
e60 535d & THE A45 AMG
önce para, noter soruyor zaten parayı aldınız mı diye. ama sitresli iş gerçekten. bence her noterde bir banka şubesi olmalı. bankaların da işine gelir. parayı bir gece tutma mecburiyeti olsun mesela. banka da oradan kazanır.
Full-Time TeacheR
Part-Time TradeR
Part-Time DJ![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)