Yeni fotoğraflar çıktı 5.0 ın:
![]()
Yeni fotoğraflar çıktı 5.0 ın:
![]()
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
coğrafya,medeniyetlerin yaşam tarzını etkiler...amerikada kişi başına düşen alan fazla olduğu için herşey büyüktür(evler,binalar,arabalar vs..)yer sıkıntısı olmadığı için herşey yatay olarak inşaa edilir,benzinliklerdeki oteller tek katlı ama uzundur(çok katlı yaparak temele giden masrafı yapmazlar)japonyada ise durum tam tersidir japonya küçük küçük takım adalar üzerine kurulu olduğu için alan problemi vardır herşey dikine yapılanır(japonyada en çok satılan arabalar dikine yapısı olan kübik tasarımlı arabalardır) bir japonun evi ortalama 40 m.kare,amerikanın ise 400 m.karedir----- amerikada petrol ucuz olduğu için(en azından son 3 yıla kadar)arabalar avrupa ve japonyaya göre büyük blokludur bir motor büyük blok olarak üretildiğinde üretim maliyeti ortalama %3-10 arası artarken normal bir motoru ek parçalarla (turbo,süpercharger vs..) üretmek maliyeti ortalama %25-35 arttırır. amerikan yaşam tarzına göre bir ürün ucuz-pratik-sağlam olmalıdır(64-69mustang o zamanlar 5000$ civarıydı)japonların küçük blok yapmalarında petrol fiyatlarının yanı sıra uzakdoğu felsefesinde önemli bir yer tutan doğaya saygı çok önemli bir etkendir(98 e kadar üretilen arabalarda yasalar gereği fabrika çıkışı 280 ps in üzerinde olamazdı)----- musclecar(kaslı araba)lar 60-74 arası üretilen(72 petrol krizinden(opec)dolayı) güçlü,agresif karakterli amerikan arabalarıdır muscle carlar uzmanlar tarafından araba tarihindeki en karizma en cool arabalar olarak görülürler onları karizma yapan şeylerden bazıları : arabaların önlerinin yere bakması,yuvarlak farlarının içeri gömük durması,bel çizgilerinin arka çamurlukta yukarı kalkması,yüksek hacimden dolayı alçak devirlerde motorun sesinin yankılanması,direksiyon göbeklerinin çukurda durması,dashboardın yere bakması vites kolunun karşıdan belli bir açıyla gelmesi vs...dir.volkswagen ‘98 de new beetle’ı,mini ‘02 de cooper’ı retro bir şekilde çıkarınca otomotivde retro akımı başladı,bu akımı 05 te ford mustang ve Thunderbird’le,’07 de Fiat 500 le,’08 de Dodge Challenger’la takip etti,ford’un ‘10 da çıkardığı yeni mustang ve gene ‘10 da çıkan chevrolet camaro’da retro tasarımlarla üretildiler----- bir muscle car la herhangi bir Avrupa yada Uzakdoğu arabasını karşılaştırmak elma armut karşılaştırmasıdır , bunu söylerken muscle car lar yada diğerleri daha iyidir demiyorum yalnızca farklı türlerdedir , kullanım amaçları farklıdır , bir Japon yol tutuşuyla , yüksek devirler çeviren motoruyla , hafif ve işlevsel teknolojisiyle , bir amerikan torkuyla , rahatlığıyla , karizmasıyla iddialıyken her ikiside bir almanın yanında işçilikte vasattırlar , yani 350z yi Baracuda ile değil bir FT86 ile karşılaştırmak daha mantıklıdır-----küçük hacimlerden yüksek güçler elde etmek göreceli olarak iyi bir şey olmakla beraber aslında üretici firmanın kullanıp kullanmayacağı bir tercihtir yani aşağı yukarı her firma
bunu yapabilirken bazıları bilinçli olarak tercih etmemektedir küçük motorlardan yüksek hp ler alabilirsiniz ama piston kolunuz(biyel) kısa olduğu için torkunuz düşük olur ayrıca yüksek devirli motorların ömrü alçak devirlilere göre kısadır öte yandan günlük kullanımda az yakar ve hafiftirler yüksek hacimli motorlar ise uzun ömürlü ve torkludur (atmosferikte Bmw , Honda – turboda Nissan , Mitsubishi hatırı sayılır bir teknolojiye sahiptir)-----sonuç olarak sık ve ani yön değişimleri olan bir yarışta(trafikte vs…) şasesi rijitleştirilmiş,yürüyeni sertleştirilmiş,direksiyonun tur sayısı azaltılmış , yere yakın bir Japon iş görür,akşamüstüyse sahil yolunda,rengi solmuş muscleınızı alçak devirde,motorun homurtularını dinleyerek sakince sürerken yıpranmış koltuğa yaslanır,rüzgarın dalgalandırdığı salaş tişörtünüzden çıkan kolunuzu v8 in titrettiği kapıya koyarak kendinizi steve mcqueen gibi hissedersiniz…
Makyajlanmış seçenek artmış okadar ...
beyenmedim fark göremedim insan trde suprersport bekliyor mustang diyince ama aslında günlük kullanımlık bir otomobil okadar ...
Ve günlük kullanım için gayet güzel bir otomobil usa için ...
Tr fiyatı ile satın alanlara şaşırıyorum ...
fiyat kategorisinde ki rakipleri ford u ezer ne yazık ki ortaya koyduğu örnekler ile ...
Intercity Istanbul Park
Caterham Türkiye
OMP Türkiye
Pist Günleri
Intercity Endurance Cup
Intercity Clio Cup
Intercity Megane Cup
Intercity Caterham Cup
tipik amerikan bana göre yüksek cc düşük hp bence tabi hyundai coupede 2.7 167hp idi firmaların kendilerine göre bi düşünceleri var demekki bilemeyiz![]()
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
e iyi de o motorla onun teknolojisi ve maliyeti bir mi sence? bu 5.0 motor normal bir motor. normal bir mustang v8 ile normal bir bmw v8 i aynı gücü üretiyor yaklaşık hatta mustang daha iyi.
zaten dünyada kaç tane motor var ki 5.0 v10 kadar devir dönüp güç veren. e çok nadir. şimdi resim öyle bir resim çizilyor ki mustang motoru resmen çöp. halbuki litre başına nerdeyse 85 90 hp veriyor.
3.7 305 hp 5.0 415 hp ye yüksek cc ye rağmen düşük güç diyosanız zaten savunulacak bişi yok
zaten bizim konuştuğumuz şey çok sığ bir kriter yani litre başına güç yüksek olsa olmasa çok önemli değil. 6.2 amg mercedes motoru mustang 5.0 dan daha az litre başına güç veriyor ama çok daha iyi bir motor.
özet olarak önyargı yüzünden ezbere yazılmış yorumlar olarak görüyorum. halbuki bakılsa rakamlar gayet makul![]()
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)