User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo d14a4 beyin seçimi?

  1. #1
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo d14a4 beyin seçimi?

    Merhabalar, d14a4 blok d16a9 kapak ve airesearch t3 turbo ,vitara piston vs. var aracımda çok yüklü sayılmaz.Şu an ayarsız ve beyin,harness,map konularına hakim olduğum söylenemez.Beyin olarak ne seçmeliyim konu hakkında bilgi sahibi olanlar aydınlatabilirse sevinirim..

  2. #2
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ılk önce kapağını iiyi seçmen lazım d16 a9 o kapak olmaz ona

  3. #3
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo için D16a9 un iyi düşünüldügünü . düşünüyorum . siz soch diye düşünüyorsunuz sanırım.. Herneyse . Ben hondataS300+p28 kullanıyorum Turbo Si Aracımda Mesut Durgut a Sorabilirsiniz Gayet memnunuz sizede tavsiye ederim.
    PARTY [HARD
    Peugeot 106 gti blaze yellow

  4. #4
    halilkarakas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul - esenyurt
    Mesaj
    2.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d14a4 e d16a9 kapak nası olucak onu anlamadım ? öyle bişey yok soch kapak takabilirsiniz
    SENSİN.

  5. #5
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler o kapak olmuyo diyosunuzda oldurdular onu artık hatta sitedede satılıklarda birtane ef var yapılı !!
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  6. #6
    halilkarakas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul - esenyurt
    Mesaj
    2.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah abi
    SENSİN.

  7. #7
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    P28 üzerine hondata s300 ya da moates demon (neptune) gibi emülatörler işinizi görür.

  8. #8
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motora takılı ve faal olan kapaktan bahsediyorum zaten dostlar yalnızca beyin konusunda bi boşluk vardı onun da cevabını aldım teşekkür ediyorum herkese.
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo için D16a9 un iyi düşünüldügünü . düşünüyorum . siz soch diye düşünüyorsunuz sanırım.. Herneyse . Ben hondataS300+p28 kullanıyorum Turbo Si Aracımda Mesut Durgut a Sorabilirsiniz Gayet memnunuz sizede tavsiye ederim.
    Mesut abiyle konuştuk dostum muallaktayım beyin konusunda bir gün görüşelim benim araç çıkınca customda ya da bdüzü-bçekmece dolaylarında ben de b.düzünde oturuyorum.

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dostum kol olarak ne kullandınız ?

    Beyin konusunda minimum 10 tane seçenek var btce olarak nekadar ayırıcaksınız ve neler bekliyosunuz bunları yazarsanız daha detaylı bilgiler alırsıniz

  10. #10
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir de kimse söylememiş ama eğer elektrik sisteminiz OBD2 ise, onu OBD1'e çevirmeniz gerekiyor. Böyle S300 ya da Neptune modüllü OBD1 ECU kullanabilirsiniz. Bunun için de birkaç elektrik işi, bir harness(OBD2>OBD1) ve sisteme uygun bir distribütör kullanmanız gerekiyor. Eğer sisteminiz OBD1 ise sadece modül alıp, bunu ECU'nuza monte edip kullanabilirsiniz.

    OBD2 ise bence bu extra masrafları da üstüne koyup Haltech 500 ya da 1000, ya da daha uygun fiyatlı MS 2 ya da 3 EMS'leri tercih ederdim. Tabii bunun daha Vi-PEC'i var, Omex'i var, Vems'i var,...vs var oğlu var. Fakat ben S300, Haltech ya da MegaSquirt tercih ederdim...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  11. #11
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d14e a9 oluyor bloklar nerdeyse aynı denilebilir. beyin olarak megasquirt tercih edilebilir.
    kendi aracımı karburatorden efi'ye cevirdim çok memmunum.

  12. #12
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum kol olarak ne kullandınız ?

    Beyin konusunda minimum 10 tane seçenek var btce olarak nekadar ayırıcaksınız ve neler bekliyosunuz bunları yazarsanız daha detaylı bilgiler alırsıniz
    Kol oem hocam 0.5 basıyor araç şu an.İlk postta dediğim gibi ecu konusunda bilgim yok yalnızca kontrolsüz güç güç değildir mantığıyla hükmetmek istiyorum motora rev. lim. lounch cont. vs.

    Alıntı 1.6 VTi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir de kimse söylememiş ama eğer elektrik sisteminiz OBD2 ise, onu OBD1'e çevirmeniz gerekiyor. Böyle S300 ya da Neptune modüllü OBD1 ECU kullanabilirsiniz. Bunun için de birkaç elektrik işi, bir harness(OBD2>OBD1) ve sisteme uygun bir distribütör kullanmanız gerekiyor. Eğer sisteminiz OBD1 ise sadece modül alıp, bunu ECU'nuza monte edip kullanabilirsiniz.

    OBD2 ise bence bu extra masrafları da üstüne koyup Haltech 500 ya da 1000, ya da daha uygun fiyatlı MS 2 ya da 3 EMS'leri tercih ederdim. Tabii bunun daha Vi-PEC'i var, Omex'i var, Vems'i var,...vs var oğlu var. Fakat ben S300, Haltech ya da MegaSquirt tercih ederdim...
    Şimdi ilk iş olarak sistemin obd1 mi 2 mi olduğunu tespit etmek gerekiyor anladığım kadarıyla ona göre adım atmak için.Yeni bişey daha öğrendim hocam sağolasın.Peki bu Haltech,MS,EMS,Megasquirt vs. obd2 ile uyumlu olan beyinler mi?

    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d14e a9 oluyor bloklar nerdeyse aynı denilebilir. beyin olarak megasquirt tercih edilebilir.
    kendi aracımı karburatorden efi'ye cevirdim çok memmunum.
    Tavsiyelerinizi değerlendiricem teşekkürler.

  13. #13
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araciniz hayirli olsun yapim asamasinda olaya ortaktim, guzel sekilde topladik motoru, ilk basta safc ile basitinden bi ayar olayini deneyin derim, tam verim olsun launch olsun diyorsaniz altenatif cok butceye gore.
    CAN CEYLAN

  14. #14
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Obd muhabbeti sadece hondata , neptune , s300 tarzı beyinlerde var bu beyinler orjinal honda beyni içine takıldığı için obd uyumluluğu gerektiriyo tüm distribütörlerle çalışmazlar uyumlu distribütör obd çevirici vs. Gerekir

    Aem halltech gibi beyinlerde orjinal sokete direk takılan ürünler mevcut bunlar biraz daha profesyonel beyinler ama fiyatları biraz tuzlu

    Ms vems gibi beyinleri aracına takman için ya sıfırdan tesisat çektiriceksin yada mevcut tesisatın soketini kesip bu beyinlerin soketlerini takman gerekli

    Bu yukarıdaki beyinleri taktınmı arıza okuma vs. Gibi orjinal beyinlere has özellikler kullanılamıyo ama usb den bu beyinlere bağlanıp hangi sensörün çalışıp çalışmadığını görebiliyosun çok bi sıkıntı olmaz

  15. #15
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boosted_pug arkadaş kısaca özetlemiş ben biraz daha ayrıntı vereyim.

    Haltech, VEMS, MS, Vi-PEC, MoTec,...vs gibi EMS/Standalone ECU dediğimiz ürünler başlı başına kendileri birer ECU'dür. Neptune RTP ve Hondata S300 ise orjinal OBD1 beyinlere, eklenen bir soket yardımıyla takılan MODÜL'lerdir.

    Şimdi, çalışma prensibi ve yetenekliliği olarak S300 de Neptune de aslında birer EMS/Standalone'dur, fakat gerek kullanım ve takma kolaylığı, gerek orjinal ECU'nun da fonksiyonlarını kullanabilitesinden ötürü yapılmıştır. Ama asıl etken MALİYET'tir.

    Misal, OBD1 bir ECU(p06,p28,p29,p30,p72,...vs) 300-400TL, EĞER aracınız OBD2 ise OBD2>OBD1 harness(socket çevirici adaptör diyebiliriz bu parçaya) 100-150TL ve S300 ya da Neptune(450-500$) ile yaklaşık 1.500-1700TL arasına işi bitirebilirsiniz.

    Buna karşılık Haltech 1000 örneğin 1200-1300$ civarında fiyatı ve kendi soketiyle gelir, kendi arabanızın tesisatına boosted_pug arkadaşın da dediği gibi ya baştan tesisat çekilerek ya da çok daha yaygın metod olan kes/biç ile bağlanır. Bunun için de BİLGİLİ bir tuner ya da elektrikçi bulmanız gerekir.

    Hoş, her halükarda bilgili bir Tuner bulmanızı tavsiye ederim, sonuçta bir Standalone ECU bağlamayı bilmeyen bir Tuner'ın ne kadar iyi ayar yapabileceği biraz muammadır(benim gözümde).

    Kes/biç olayını da gözünüzde çok büyütmeyin, tamamen geri dönülebilir bir olaydır, olay 20-25 tane kabloyu, beyine giren soketin yakınından kesip yeni beyine lehimlemektir, aynı olayın geri dönüşü de kablo renkleri ve internetteki katrilyon tane kaynak(pinout'lar) sayesinde çok kolaydır.

    Benim fikrimi sorar iseniz, direkt Haltech 1000(launch control ve çatara patara istemiyorsanız 500 modeli de olur, fiyatı da çok daha uygundur) ya da MS 3.0 almanızdır.

    Çünkü bir arkadaşım da d16'sını turboladı, P28+Neptune RTP kullanabilmek için komple B16A2(Vtec) tesisatına geçip, B16A2 distribütörü kullandı. Maliyet derseniz, bazı problemleri de çözebilmek adına yapılan tamiratlarla çok rahat bir Haltech 1000 parasını harcadı. Bence gerek yok.

    Aracınız B16A2 olsa idi ama, P28+S300(ya da Neptune)+Harness ile işi bitirin derdim çünkü başka yapmanız gereken birşey olmayacaktı.

    KISACA toparlar isek, çok uzun oldu kusura bakmayın , bütçenize göre Haltech 500, Haltech 1000 ya da MS 3.0(2.0 de olur aslında) alın geçin.

    Arıza okuma vs konusuna gelince, boosted_pug'ın dediği gibi zaten bağlandığınızda her sensörü, her değeri anında görebildiğiniz için, neyin nerede yanlış gittiğini hemen görebiliyorsunuz zaten.

    Ayrıca Protection'ları da doğru ayarladığınızda, arıza ışığından, orjinaliymişcesine faydalanabiliyorsunuz.

    Örnek;

    Su sıcaklığı şu dereceye gelince arıza ışığı yak ve motoru 3000rpm'e limitleyip koruma moduna al.

    Boostcut seçeneği ile, Motora giren hava basıncı 15psi'a ulaşırsa, aracı hangi devirde olursa olsun kesiciye sok, ateşlemeyi durdur.

    IAT(motora giren hava sıcaklığını okuyan sensör) 50C'ye ulaşırsa avansı 5 derece Retard'a çek. Arıza ışığını yak.

    ...vs, örnekler uzaaaar gider. Bunları hem EMS'lerle hem de S300/Neptune'le yapabilirsiniz. Yani kafanız o konulara takılmasın.

    Bütün bu anlatılanlarda, hangisi olursa olsun beyinin bağlanmasında, düzgün ayarlanmasında, çıkabilecek sorunları çözebilecek, doğru Protection'lar ve Correction'ların ayarlanmasında,...vs kilit nokta; doğru, işinin ehli, düzgün bir Tuner ile çalışmak.

    Not: Yakın arkadaşlarım sayesinde Haltech 500'e de 1000'e de MegaSquirt 2.0'ye de bakma şansı buldum. Kendim de Hondata S300 kullanıyorum. Kullanım ve fonksiyon olarak kesinlikle S300, Haltech'e çok yakın, tercih etme sebebim dediğim gibi maliyetten dolayıydı ve pişman değilim. Hiçbir zaman keşke Haltech, Vi-Pec ya da MS alsaydım demedim.

    Konu Honda olunca, Hondata ve Demon'un kaliteli çözümleri sayesinde, ECU seçimi konusunda olay fiyat/performansta bitiyor.
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  16. #16
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor içi fotogradı alabilirmiyim 1.4 lerin basızlalrı optical olduğu için distiributor değiştirmen gerekebilir p28 ler için ozaman onun yerine standalona takman senin açından daha masrafsız ve ileriye yönelik olacaktır


    optik olursa seçeneklerin azalıyor malesef


    bütün Ecularlar korumalarıda kullanabilirsin ama mesela sprint 500 aldığında çok kısıtlı imkanların olur p28 bile daha çok imkanlidir onu söleyeyim


    ama ilk önce resim
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #17
    anılayvaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanki görsel yapacakların bitsin sonra abimin yanına gideriz özgün abi bakar yardımcı olur bilgi alış verişi yaparsın

    İstediğin zamanda hakan'ın dükkana gider çay çorba içeriz onunla da kontağa geçeriz

  18. #18
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Noktasından virgülüne paylaştığınız tüm bilgiler için teşekkür ederim hepinize.Şu an arabanın başka işleri var sonra daha spesifik bir şekilde konuşabiliriz söylediklerinizin ışığında.

    Gideriz kanka zamanım daralıyor ama yetişiriz umarım olmadı bayrama yakın bakarız.

  19. #19
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun resmini çekkk koy görelim pişman olmazssın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •