ayarlı direnç dediğimiz şey orada sensör abi :) kelebeğin pozisyonunu ölçen sensör işte bir bakıma :) zaten ben lazım benim kafa düz mantık çalışıyor abi sensör o sensör :)
temelin düz mantık fıkrası geldi aklıma :)
Printable View
potansın omaj değerini araç çalışırken yada kontak açıkken okuyamazsın
yani okumamalısın zira orada voltaj var seni yanıltır.
3 uçlu tps potansının uçtaki bir ucunda gnd, diğerinde +5volt vardır.
orta uç çıkış ucudur, sen gaza bastıkça voltaj artar (ecuya bu gider)
örnek olarak yazayım
hiç gaza basma 0.6 volt çıkar, tam gazda 4.7 volt çıkar gibi..
ecuya giden uca voltmetreyi tak ve gözlemle, gaza basmadan değişiklikler oluyormu?
biraz gaza bas ayağını sabit tut, hep aynı kalıyormu voltaj? bu gibi
(voltmetrenin diğer ucu şasede olacak)
eğer voltaj ölçümü düzgün ise tps problemini kafandan sil başka yerlere bak.
evet potansiyemetre çıkışı gaza basmadığımda 0.5v ta sabit kalıyor gaza bastıkça lineer olarak yükseliyor fakat gazı bıraktığımda tekrar 0,5v a düşmüyor. bazen 1 v a bazende 0,8 voltlara düşüyor. araç ısındığında ve farları yakamak yada klimayı çalıştırmak gibi güç harcayan birşeyler aktif ettiğimde o değer 0,5v bile olsa rolanti yükseliyor. bu durumda hem kelebek potasnsiyemetresinde hemde başka bir bölgede arıza vardır diyebilirmiyiz?
demekki neymiş :) otomobil lüks müş :)
gaza basıldığında rölanti motoru da gaz kelebeği ile birlikte açılarak içeri daha fazla hava girmesine yardımcı olur gazı bıraktığında da kapanarak rölantiyi tutar bu tüm araçlarda olmasada bazı araçlarda bu şekilde çalışır
bence öncelikle rölanti motorunu temizlemelisin ama senin arabanda malesef sökülmüyor ilginç bi presli şekilde yapılmış o yüzden sadece balata spreyi ile ağzına burnuna sıkar daha sonrada hava ile kurutursan iyi olur daha sonra ecuyu resetler kalibrasyon yapmasını beklersin veya servise gidip bilgisayara bağlatıp kalibrasyon yaptırabilirsin
son olarak gaz kelebeğini her açıp kapattığında rölantide aynı değeri görmen gerekli sen tps arızası almıyo olabilirsin ama tps nin içindeki carbon kısımda dökülme veya temassızlık olabilir o yüzden ecu sen sanki gaz dokunmuşsun gibi algılayıp rölanti motoruna açılma sinyali gönderip aslında olmadığı halde senin rölantini bozuyor olabilir fiatın bu tarz motorlarında genelde gaz kelebeğini değiştirerek sorunu çözüyorlar
kolay gelsin
Konuyu takipteyim.