stock oğlu stock vts ye taksak ne kazancımız olur takılmasına hepsine takılıyorda
Printable View
Chipe artı olarak her gelen yeni uygulamada arabanızı kendiniz ayarlaybilirsiniz ve bilgisayara bağlayıp araç sensörlerinin verilerini okuyabilirsiniz.
Eğer araba distribütörlüyse tabiki EDIS e çevirmek daha akılcı olur. Platin meme yaptı, meksefe bozuldu, tevzi makarasının kontakları ot oldu kıl oldu derdi kalmaz.
EDIS en kolay kullanılan ateşleme ünitesi. Eğer hiçbir sinyal almıyor olsa bile 10 derece sabit avans ile arabayı iki nokta arasında yürütebilecek kadar iş görüyor. Başlangıç için iyi birşey..
edis bence boşuna verilen parada ondan söledim yoksa neden kötü bişi diyesin ayriyetten bende MS king felan değilim bilmediğim dünya kadar şey war ama araştırıyorum..... ms ile direk bobin sürmek edis den biraz daha karmaşık ama gayet kolay ayriyetten arada nekadar fazla ateşleme malzemesi warsa sinyal okadar gecikme yaşamakta ve edis le lunch control, flat shift ve hard cut özellikleri kullanılamamakda distribütör iptal edilecekse en güzel yöntem wasted spark yada cop zaten yeni arabaların hepsi bu sistemleri kullanıyo
distribütörü iptal etmek için
edis yönteminde ms + edis module + crank wheel + bobin ve kablosu + krank sensörü almak gerekiyo
wasted spark yada cop da ms + crank wheel + bobin ve kablosu + krank sensörü gerekiyo ms modüle gerek kalmıyo yani
Ben sana osun busun şu sun demedim. Zaten krallarla işim olmaz. Ben prenseslere talibim :p
EDIS te waste spark ateşliyor zaten. Kablolaması falanda zor değil. Ignitioncut falanda yapabiliyorsun.
Direk bobin sürmen için driver falan eklemen gerekiyor. En ufak hatanda cızzt ayşe teyze moduna girebiliyor iş. "Bence" edis risksiz.
edis kullanıyorum ama launch yapamadığım için şikeyetçiyim :D
mengü sağolsun bir iki parça sipariş etti onun dediği gibi modülü iptal edip direk bobilerimi ne sürecekmişiz :D bunun ne gibi bir - si olabilir ki ?
bende sana sen dedin demedimki :D hızlı fransızdan alıntı yapmıştım zaten :p yine anlaşamadık :D
edis arabayı ilk çalıştırmak için gayet basit ve sorunsuz bi sistem direk coil drive daha komplike ama daha iyi vb921 in yerine kullandıkları bip 373 ler hem aşırı akım korumalı hemde aşırı ısı korumalı yanması nerdeyse çok zor zaten 5 dolar bişi tanesi tercih meselesi tabiki distributörless yapmak isteyen arkadaşa kalmış standart tın tın binicem diyorsa edis gayet yeterli ama yok lunch yapıcam yok kesicide hard cut yapıcam felan derse direc drive wasted spark yada C.O.P.
dist. le 600 beygir kullnıyorlar :) neolcakki :D
ayrıca üstünde igniter ı olan boboinler mevcut oda olabilir
Nasıl düşük? 30-35 derecenin üzerindeki her avans yüksek..
dipnot: Şimdi anladınmı önce arabanın ateşlemesini değil sadece yakıtı MS e aktar dememin sebebini :)
50 derece gördüğümüz yerde olması gereken 17-18 gibi bir rakam. Aşırı yüksek yani..
Bence o 50 derece falan değildir ya. Ofsetini falan yanlış vermiş olmayasınız. 50 derecede o motor öylede böylede kırılır gibi geliyor bana :)
Offset derken?
Araçta daha önceden de ateşlemeyle ilgili bir sorun vardı. Distribütörden normal şekilde avansı ayarlasak da araç turboya girdiği zaman geri çekiyordu. O sorun aynı şekilde devam ediyordu ayar sırasında.
Triger ofsetini kastediyorum. Megatune da base ignition settings te ilk kutucuk.
An itibariyle Maxi göstergemizin Speed-Rpm-Egt-Afr-Oil press-Water temp-Benzin göstergeleri çalışmaktadır
bu arada tek eksiğimiz BOOST olup ms te map sensörü beynin içinde dahili olduğundan orda biraz problem yaşamaktayız MS kuran yapan bilen arkadaşlarım bir yardım ederse o sorunuda çözeceğiz....
ya arkadaşlar göstergeden boostu akumak için map sensöründen bi kablo çekmemiz gerekiyor ama bu map sensörü bordun neresinde nerden ne kablo çekmem gerekiyor bi yardım etseniz :D
bildiğim kadarı ile ms devresi üzerinde map sensör çıkışı için özel bir yer bulunmuyor
o yüzden kabloyu direk map sensörünün yani mpx4250 nin 1 numaralı ayağından çekmeniz lazım .
1 numaralı ayak dikkatili bakarsanız üzerinde çentik olandır .. (vout çıkışı)
resimde en üstte kalan ayak
http://www.mini-ms.com/images/mpx4250.jpg
edit:
aslında devre şeması olsa daha iyi olurdu
1 numaralı ayak map sensör çıkışıda , belki sonrasında aktif bir devre varsa onun çıkışından alınırsa dahada iyi olur .
vay beee yokmu yardım edecek :D
edit yeni gördüm hakan abi :D
hauaha sende haklısın abi araba su alıyo diye :D mumyaladık beyni resmen :D
varmı elinde abi gözünü sevim kurtarın beni bugün çözelim bitsin abi :D
bak daha o göstergeyi ankaraya gönderecem :D
yaw niye olsun hep kusurluyuz zaten :D
bi işimizde düzgün olsun
MPX4250/4115 Sensor
* Sensor output on Pin #1,
* Ground on Pin #2, and
* +5 Volts on Pin #3
* Pins 4, 5, & 6 are not connected.
http://www.megamanual.com/v22manual/map.gif
Devre şemasında birşey yok. MAP ın çıkışı 1K dirençle doğrudan CPU nun ADC portunun ilkine bağlanıyor.
http://img171.imageshack.us/img171/9836/img1052a.jpg
http://img169.imageshack.us/img169/5660/img1053a.th.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/562/img1054a.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8822/img1055a.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/6306/img1056a.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/8638/img1057ay.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/7724/photo0021u.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/4435/photo0025kl.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/6546/photo0027g.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/8826/photo0029qc.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/7036/photo0017q.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/7530/photo0018e.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/7664/photo0019dt.jpg
http://img169.imageshack.us/img169/7361/photo0026u.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/6537/img1051a.jpg
2 günlük uğraşı sonucu harnessın yarısı bitti db37 pine lehimledim haftaya arabaya takıp orjinal ecu soketine lehimlicem, widebandin kablolarını taktım calibration ını yaptık sensörünü takmadım egzosta kaynatılcak ***** bugun pazar
dün 100 metre kablo aldım kestim numaralandırdım ilk 20 pini helimledim
bugun 2.30-21:00 sürdü işte geri kalanları yaptık
haftaiçi sensörü taktırım, haftasonuda harnessın takılması relay boarddaki değişiklikleri yapıp yetişirse marşa basarım ha daha launch controlün switchi filan var
pazar gününü bana ayırıp bütün gün yardım eden corolla 117 batuhan kardeşime ve harness diagramlarını şemalarınında yardım eden muyat nickli murat abime çok teşekkür ederim snn ms projendede elimden geldiğince yardım edicem batuhan:D
Bence sen lehim konusunda da yardım alsan iyi olur. İyi niyetli eleştiri olarak al lütfen bunu.
Yok illede kendim yapacağım diyorsan ince uçlu düşük güçlü bir havya al, önce onunla kablonun ucuna lehimi emdir, sonra soketin pinini ısıt, sonra kabloyu üzerine koyup ikisini beraber ısıtırken az bi lehim ver üzerine.
yok eleştirin yanlış anlamam tam tersine kendimdeki hatalrı görüp düzeltmeye çalışırım
ben bütün kabloları 1.5 mm aldım çok kalın geldiğinden lehimleme zor oldu ama ilk üst taraf böyle kötü oldu sonra altı daha güzel yaptım sonra üsttede bazılarını söküp tekrar helimledim ama lehimlemem güzel değil kabul ediyorum:D
pine lehimi koyup üstünde kabloyu koyup sonra havyayı basıp lehimi dokunduruyorum
Neden bununla bu kadar uğraştınki? 70-80 liraya komple renk renk kabloları ile beraber satıyorlar zaten. Hatta burada da ilanı vardı diye hatırlıyorum. Çok daha pratik olurdu.. Şahsen ben öyle yaptım..
İlk MS montajımda (2006 yılıydı galiba) kablolamayı hallederim nolacak diye hafife almıştım. Sonra gördümki hazır almak aslında çok daha ucuzmuş. :)
acele işe şeytan karışırmış :)
çok aceleci davranıyor.
abi bnm ecu normalde motorun orda ben içeri taşıcam ondan dolayı 2.5 metre civarında harness gerekiyor bu kdr uzunu yok ayrıca hazır satılanlarda extra çıkışlar boş iac fln fln yok hem çok uğraştım dediğim 5-6 saatime mal oldu zevkli oldu
ee kabloyu karaköyden toptan aldım 100 metre halinde 1 top 35 lira :D
bnm ms i yaparkenki amacım %100 diy tabi olabildiği kadarıyla,
neredeyse egzostçuya gittiğimde abi ver ben kaynatıyım diycem wbin somununu:D
ms i lehimlerken hasta oldum 1 hafta yattım, 3 hafta soket bekledim tesisatı kesicektim az daha, sadece haftasonları ilgilenebiliyorum sıkıldım artık ya 1 ayı geçti ms i alalı acelem yokta oku çıktı artık önceden yapıp öğreniyimki haziranda turboladağımda bütün ayarlarını kendim yapayım
Tamam hevesin güzel, ama o lehimler başına iş açabilir diye korkuyoruz. Kablolar çok kalın, normalde sensör kablolamalarında 0,5 - 0,75mm^2 kablo fazlasıyla yeterli bu kadar kalın kabloları o 37 pinli sokete lehimlemen zor, imkansız değil ama zor en ufak temasda kısadevre yaptırıp ecu'yu toptan eline alabilirsin. Bence internet üzerinden MS in bir ucu soketli diğer ucu açık kablo demetini al mutlaka ve bu kablolarını o kablo demetinin kablolarına lehimle istediğin yere götür. Sokete bukadar kalın kablo lehimlemen başına iş açabilir.