arıza okudunuz mu
Printable View
okuttuk kodu aklımda değil ama benzin basıncı yüksek gibi bişr ibare vardı. bu hafta sonu tekrra okutucaz.
eğer arıza ısıtıcıdan çıkar ise tkarar güncelleyeyim bu çözüm olur mu ?
aslında tek bi sorunun cevabıyla problemi çözmek itiyorum. eğer düşündüğüm gibi olursa.
yeni ecumuz soldaki, eskisi sağdaki. elimizdeki harnes sağdaki, ecu soldaki gibide düşünlebilir.
şimdi soldaki A soketinde 14 numara boş, sağdaki A soketinde ise 14 numarada SHO2SHTC girişi var. ( yani harneste yeri var ecuda yok )
düşündüğümüz çözüm : sağdaki A soketinin 14 numarasından kablo çekip yada kendisini çekip, yine sağdaki E soketinin 6 numarasına yani orada zaten olan SHO2SHTC kablosuna bağlasak ( e-6 da 2 tane SHO2SHTC kablosu girmiş olucak ) olur mu ?
yine karışık gibi görünüyor ama basit. yardımlarınızı bekliyorum tekeşşürler
kodu hatırlarsan sevinirim o zaman pinlerden mi ya da başka bişeyden mi anlayabiliriz şimdi elindeki pinoutlara göre diyosun ki bi pinin yeri farklı o zaman değiştirebilirsin bu normal ancak emin olman gerekir o pinin o olduğuna sensor üzerinden hangisi bakıp ölçüp öyle takmanı öneririm harnesdan giden nereye gidiyo o önemli yani onu iptal edip direk sensore çekmen derekebilir
evet şu an sadece a soketinin 14. sü farklı. bakalım arızayı hatırlayamıyorum söndürünce önemsememiştik ama tekrar bağlatıcaz. ozaman tekrar bi yorum getiririz.
peki arıza o değilde benzinin fazla gelmesinden yada benzin basıncının fazla olmasından ( arasında fark var mı bilmiyorum ) ise safc vafc benzeri birşey ile halledilir mi ?
yakıtın fazla gelmesini sfac ile hallederiz ama basınç olayı farklı bişey ise çzöüm ne olur :)
hayır o öyle bi fazlalık değil araç zengin mi demek istiyo ya da enjektörlere gelen voltaj mı falza raydaki basınç mı fazla bilemem ya da o2 mi zengin yakıttan bahsediyo bunlar en iyi arızanın türkçesini değil tam kodnunu yazmanla anlaşılır üzerinde diyagnoz bağlandı :D yazan iğrenç trye çevrilmiş şeyler yanıltıyo biraz
pinoutları verdim burada da sensorler değerleri ve harnes çıkışları var önce söküp değiştireceğin kabloyu belirle ölç nereye gidiyo değer veriyo mu bak sonra işlem yap bir de takmaya çalıştığın ecu neye ait yazarsan sevinirim
http://img340.imageshack.us/img340/6...6v1o2heegr.jpg
tamam anladım. kullanmak istediğim ecu yine 01-03 civic ex e ait motor kodu d17a2. bizim araç ile arasında 2 derece egzantrik farkı var birde stroke farklı.
bu vermiş olduğun tabloda d16w7 de türkiyede bulunmakta japon üretim dedikleri vtec2 lerin motor kodu.
hımm anladım sağolasın bi arızayı net öğrenelim bakalım
bişey sorayım peki yine bilmiyorum. bu ecuların epromlarını değiştirsek ?
2 ecunun uzerındekı eprom numaralarına bakın aynı ıse degıstırebılırsınız.
eğer aynı değilse 2 epromuda okuyup kb lerıne bakmak lazım kb leri tutuyor ise orjınal ecunuzun ıcındekı eproma yazabılırsınız.bu zahmetli olanı
muadili epromda bulup yazabılrsınız ıcıne uymuyorsa
bugün arızyı okuttuk ve arıza kodu
P0453 Fuel Tank Pressure (FTP) Sensor Circuit High Voltage
evet çözüm ile ilgili neler yapılabilir arkadaşlari yani benim burada anladığım benzin tankı basınç sensörü devresinde yüksek voltaj ?
ben şöyle bi çözüm düşünüyorum tamamen düz mantık :)
sensörün gerçek voltaj değerini ölçtürüp ve şimdiki değer ölçtürüp aradaki farka göre araya direnç vb. birşey konulabilir mi ?
ftp sensorune 2.5 v geliyormu olçün once bozuk olma ihtimali var