bu komperatör ölçüm cihazı pek kullanılmıyor die biliyorum göz kararı spec :D
Printable View
kompretorsuz timing ayari yapmak veya timing tekeri kullanmadan yapmak tork kolu olmadan motor toplamaya benzer, oyle yapan birine timing ayarini zaten yaptirmayin;)
tımıng ayarı nasıl yapılıyor yada arabamı getirsem siz yapabilirmisn stlegal abi yapabilirseniz getirim çarsamba günü
benim egzantriklere komperatörsüz ayar yapılmıştı.tornavida ile göz kararı ayarlanmıştı sonuç zaten içler acısı tekirdağ saraya gittik geldik cem abi ile göya S300'e ayar yapacaktık..yalan oldu ayar çünkü komperatörsüz bir timing ayarı ile yapılan ayar ancak bu kadar olurdu s300 ayar bile tutmadı..:D
karıştmış azcık özetlemek isterim
timing diğe geçer ama :)
Cam timimg Ve ignition timing olarak 2 ye ayrılırlar
Cam timing
- Amacı sonradan takılan egzantiriğinizin açma kapama zamanlarını tam olarak yerine oturtmak demektir kabaca Peki sırf budur hayır Var olan orjinal egzantirğiniz olsun Yada sonradan taktığınız Egzantiriğiiniz olsun. profesyonel insanlar (timing yapmayı bilen yani ) tarafından aracınzın güç eyrisi Aşağıya yada yukarıya Göre belirli bir sınır doğrultusunda oynayabilmektir.
- Variable Cam timing li arabalar mevcut Nedemek by peki?
Bu sistem elektronik olarak Beyin tarafından cam timing derecesi kontrol edilebilir (Yani Kasnağı oynayabilen) sistemlerdir Hem emmede olan hem Egsoztta olan araçların yanı sıra sadece emmede olanaraçlar vardır .
Peki Neden bu sistem?
Bildiğimiz üzere Yüksek dereceli egzantirik taktığınız zaman rolantide seyir halinde bazen derecesine göre bozukluklar oluuyor ve aynı zamanda emisyonu bozuyorlar. Fabrika bunu rolantis bozuk size satamayacağı için yüksek derece ama Variable Cam li bir araç çıkarıyor hem rolantide sakin sesssiz hemde üstlerde Daha çok güçlü olan bir araç ortaya çıkıyor.. Daha detaya girmim :) böle ii oldu :D
Ignition timing
- Bunun manası Gerçek Ateşeleme zamanı. pistonun sıkıştırdığı gazı patlatıp yakarak güç cıkarmak :)
Calibrastyonu şöyle oluyor genelde Beyinden Set ediliyot ÖRN:20 yada 0 Avans tabancası ile bakılır Tam TDC noktasında GEldiği zaman Haritanızdaki avans ile gerçek Mekanik avansınız Motor içindeki avans ınız aynıdır Haritada 15 ise GErçekten avansınızda 15 tedir :)
Ignition Dwell time in bu işlemlerle hiç alakası yoktu Ateşlemeyi bujiye göndermeden önce biriktirdiği enerji diyelim ona :) kabaca Bobin igniter Yada Akünüze göre bile değişiklik gösterebilir TEHlikelidir Oynamayınız :)