User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: VTI'DA s300 beyin ile tımıng ayarı?

  1. #20
    vtecci
    Misafir
    Alıntı DC2-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    is icin gerekenler ...
    -Avans tabancasi (flashli) - avansi istedign orana sabitlemek icin ..mekanik olarak ..
    -Komperator - Egzantrik lerin derecesine gore TDC BTDC vs gibi oranlari var , ordan `peak lift` e gore verilen dereceyi .. krank kasnaginin uzerine yapistirilan `degree wheel` yardimyla kasnaklari derecelendirp ayarlamak ..
    -Programmable ECU --
    -iyi bir Tuner .. tabi dyno da işi tam yaptırır
    bu komperatör ölçüm cihazı pek kullanılmıyor die biliyorum göz kararı spec

  2. #21

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kompretorsuz timing ayari yapmak veya timing tekeri kullanmadan yapmak tork kolu olmadan motor toplamaya benzer, oyle yapan birine timing ayarini zaten yaptirmayin
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  3. #22
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu komperatör ölçüm cihazı pek kullanılmıyor die biliyorum göz kararı spec
    göz kararımı kanka göz kararıyla hani bu üst ölü noktasına tornavidayla bakan tipler varya orda bile dünya yanılma olur inanılmaz derecede kesinlikle komperatör olmadan yapılamaz en azından dünyaya öle bir yaratık dünyaya gelmemiştir
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  4. #23
    byeray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tımıng ayarı nasıl yapılıyor yada arabamı getirsem siz yapabilirmisn stlegal abi yapabilirseniz getirim çarsamba günü

  5. #24
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim egzantriklere komperatörsüz ayar yapılmıştı.tornavida ile göz kararı ayarlanmıştı sonuç zaten içler acısı tekirdağ saraya gittik geldik cem abi ile göya S300'e ayar yapacaktık..yalan oldu ayar çünkü komperatörsüz bir timing ayarı ile yapılan ayar ancak bu kadar olurdu s300 ayar bile tutmadı..

  6. #25
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    karıştmış azcık özetlemek isterim
    timing diğe geçer ama

    Cam timimg Ve ignition timing olarak 2 ye ayrılırlar

    Cam timing
    • Amacı sonradan takılan egzantiriğinizin açma kapama zamanlarını tam olarak yerine oturtmak demektir kabaca Peki sırf budur hayır Var olan orjinal egzantirğiniz olsun Yada sonradan taktığınız Egzantiriğiiniz olsun. profesyonel insanlar (timing yapmayı bilen yani ) tarafından aracınzın güç eyrisi Aşağıya yada yukarıya Göre belirli bir sınır doğrultusunda oynayabilmektir.
    • Variable Cam timing li arabalar mevcut Nedemek by peki?
      Bu sistem elektronik olarak Beyin tarafından cam timing derecesi kontrol edilebilir (Yani Kasnağı oynayabilen) sistemlerdir Hem emmede olan hem Egsoztta olan araçların yanı sıra sadece emmede olanaraçlar vardır .
      Peki Neden bu sistem?
      Bildiğimiz üzere Yüksek dereceli egzantirik taktığınız zaman rolantide seyir halinde bazen derecesine göre bozukluklar oluuyor ve aynı zamanda emisyonu bozuyorlar. Fabrika bunu rolantis bozuk size satamayacağı için yüksek derece ama Variable Cam li bir araç çıkarıyor hem rolantide sakin sesssiz hemde üstlerde Daha çok güçlü olan bir araç ortaya çıkıyor.. Daha detaya girmim böle ii oldu


    Ignition timing
    • Bunun manası Gerçek Ateşeleme zamanı. pistonun sıkıştırdığı gazı patlatıp yakarak güç cıkarmak

      Calibrastyonu şöyle oluyor genelde Beyinden Set ediliyot ÖRN:20 yada 0 Avans tabancası ile bakılır Tam TDC noktasında GEldiği zaman Haritanızdaki avans ile gerçek Mekanik avansınız Motor içindeki avans ınız aynıdır Haritada 15 ise GErçekten avansınızda 15 tedir


    Ignition Dwell time in bu işlemlerle hiç alakası yoktu Ateşlemeyi bujiye göndermeden önce biriktirdiği enerji diyelim ona kabaca Bobin igniter Yada Akünüze göre bile değişiklik gösterebilir TEHlikelidir Oynamayınız
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #26
    vtecci
    Misafir
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karıştmış azcık özetlemek isterim
    timing diğe geçer ama

    Cam timimg Ve ignition timing olarak 2 ye ayrılırlar

    Cam timing
    • Amacı sonradan takılan egzantiriğinizin açma kapama zamanlarını tam olarak yerine oturtmak demektir kabaca Peki sırf budur hayır Var olan orjinal egzantirğiniz olsun Yada sonradan taktığınız Egzantiriğiiniz olsun. profesyonel insanlar (timing yapmayı bilen yani ) tarafından aracınzın güç eyrisi Aşağıya yada yukarıya Göre belirli bir sınır doğrultusunda oynayabilmektir.
    • Variable Cam timing li arabalar mevcut Nedemek by peki?
      Bu sistem elektronik olarak Beyin tarafından cam timing derecesi kontrol edilebilir (Yani Kasnağı oynayabilen) sistemlerdir Hem emmede olan hem Egsoztta olan araçların yanı sıra sadece emmede olanaraçlar vardır .
      Peki Neden bu sistem?
      Bildiğimiz üzere Yüksek dereceli egzantirik taktığınız zaman rolantide seyir halinde bazen derecesine göre bozukluklar oluuyor ve aynı zamanda emisyonu bozuyorlar. Fabrika bunu rolantis bozuk size satamayacağı için yüksek derece ama Variable Cam li bir araç çıkarıyor hem rolantide sakin sesssiz hemde üstlerde Daha çok güçlü olan bir araç ortaya çıkıyor.. Daha detaya girmim böle ii oldu


    Ignition timing
    • Bunun manası Gerçek Ateşeleme zamanı. pistonun sıkıştırdığı gazı patlatıp yakarak güç cıkarmak

      Calibrastyonu şöyle oluyor genelde Beyinden Set ediliyot ÖRN:20 yada 0 Avans tabancası ile bakılır Tam TDC noktasında GEldiği zaman Haritanızdaki avans ile gerçek Mekanik avansınız Motor içindeki avans ınız aynıdır Haritada 15 ise GErçekten avansınızda 15 tedir


    Ignition Dwell time in bu işlemlerle hiç alakası yoktu Ateşlemeyi bujiye göndermeden önce biriktirdiği enerji diyelim ona kabaca Bobin igniter Yada Akünüze göre bile değişiklik gösterebilir TEHlikelidir Oynamayınız
    SON NOKTA

  8. #27
    R_Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Tr
    Mesaj
    445
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yalnız birde şu var S300 ile direk kumanda edebilceğiniz yağ basıncı ile çalışan egzantrik kasnakları var eğer onlardan bahsediyorsa arkadaş evet bu mümkün s300 ile egzantrik kasnaklarına derece verebiliyorsunuz belki arkadaşınızın timing ayarından kastı bu?
    yağ basıncı ile çalışanı ilk defa duyuyorum o nasıl bişey?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •