Slm beyler.
atmosverik makine de ortalama avans limitleri nedir? devir dağılımı ve avans oranları hakkında fikir verebilirmisiniz?
Slm beyler.
atmosverik makine de ortalama avans limitleri nedir? devir dağılımı ve avans oranları hakkında fikir verebilirmisiniz?
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Selam,
Atmosferik motorlu araçlarda avans değeri seninde tahmin ettiğin gibi motor tipi üretici firma vs'ye göre değişkenlik gösterebilir.Günümüz düz sıralı silindirli motorlarda ortalama olarak kabaca 15 derece denebilir.Yani piston üst ölü noktaya(çıkabildiği max. yüksek yer) gelmeden 15 derece önce.Pistonun alt ölü noktadan(pistonun bulunabileceği min. alt nokta) üst ölü noktaya kadar gitmesi demek 180 derece iş demektir.Yani krank mili 180 derece kadar döner.
bu değerler tamamen araçtan araca, motordan motora ,exantirikten exantriğe, benzin oktanına ihatta ülkeden ülkeye değişir.
türkiyeye gelen x markanın y modeli ,
ukraynaya farklı programlı gider, mısıra farklı programlı .
tehlike sınırı nedir peki maksimum? genelleme yapacak olursak.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Tehlike sınırı genellemek mümkün değil.Aslında avansıda genellemek hata ancak fikir versin dite düşüncelerimi yazdım.95 oktan kullanımı ile ayarlanacak limit avans ile 97 oktan kullanımına göre kullanılacak limit avans değişir.Hatta kışın çok soğuk havada avans ayarı yaptırıp yazın güneş altında sıkıştırınca bile vuruntu yaptırtılabilir motora.Tam olarak ne hedeflediğini yazarsan belki daha rahat aydınlatabiliriz
maximum diye birsey olmaz minimum da olmaz Avans derecesi aynı arabada bile afr ye bağlı olarak değişir ama belirli limitleri vardır arabalara göre örnek vereyim sana Ewo X
100 Demek 100 kpa Atmosfer basıncı demek 200 demek 200 kpa atmosfer basıncı üzerine 1 bar demek oluıtor
100 kapda 3500 de mesela 29 derece 4000 de 30 derece gayet güzel rakamlar bunlar 15 limiti felan yok ama atırorum bu Jdm spec sağdan direksiyonlu bir ewo adam belirli ülkelere veriyor bu yazılımla limtilerinin altında buna program yaptığın zaman daha güçlü oluyotr yaklaşık 400~ civarı 100 beygire yakın alıyorsun düşün
Bunun yanı sıra atmosferik arabada 30 derece de olablir benzini yakıta havadaki neme kadar değişebilicek bişey bu avans değeri
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
bilgiler için thx.206gti için ince ayar yaptırana kadar, günlük kullanım için sorun çıkarmadan, sıkıştırmadan yürütecek bir tablo oluşturmaya çalışıyorum.
genelleme olarak sınırları öğrenip ona göre bi denemek istedim.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
ilk yazan arkadaş rölantide ayarlanan statik avans dan bahsetmiş 13-17 derece arasında olması gerekiyor.
araç yüksek devirlere geçtikce avans değeri 30 derecelere kadar çıkacaktır. bunu aracınız kendi ayarlayacaktır.(kullandınız motor veya yakıta göre farklı değerlerde olabilir)
daha önce arkadaşların yazdığı gibi en iyi avans derecesi diye bişey yoktur. motora, yakıta, giriş basıncına, sıcaklığa vs. bir çok şeye bağlı olarak değişir.
Bu işi gerçekten iyi bilmeden ve dinamometre , kulaklık vs olmadan kurcalamak aracınıza büyük ihtimalle zarar verecektir.
Grow up! this is just a car
Benzin kaliten iyi olmadığı sürece ne kadar avans verebilirsinizkiyazılım ve wideband olmadan en iyi avans değeri diye bir şey hesaplanmaz bence de her arabaya göre farklı değerler çıkar göreceli bir kavram yani
![]()
beyler herşey mevcud. aem wideband var.ms2extra ecu var.notebook var. bi eksiğimiz işten anlayan arkadaş
rolantide 14 avans ile sabitledim.üstler için bir fikrim yok.![]()
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
30 a kdr yolu var![]()
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
load düştükçe, avansın artması ve load arttıkca avansın düşmesinin mantığı nedir?
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
atmosferikte ideal avans cok genis bir kavram, hakan ve oz un da acikladigi gibi bunu belirleyen cok fazla parametre var. yakit, aracin donanimi, hava ve atmosfer sartlari vs vs bir de bunu tasarimdan tasarima degistiren etkenler var. Subaplarin birbirine yakinligi acisi, emme manifold tasarimi, egzoz subaplarinin ozellikleri, egzoz manifold tasarimi, buji konumlanmasi, egzantrik karakterleri yani ideal diye birsey yoktur, motordan motora degisir, hatta ayni motorlarda bile tunerlar arasinda avans kabul eden, etmeyen diye bir soylem vardir.![]()
sordugun soru ise tamamen sununla alakali mantik basit,
alevlenmeyi saglayan oksijen/hava dir, iceriye giren oksijenin basincinin veya hacminin arttigi kosullarda ateslemeyi erken baslatmanin manasi yoktur, gec baslatirsin; cunku erken alevlenmeye sebep olur, oksijen/havanin basinc ve hacmi dustugu durumlarda ise silindir ic basincini arttirmak icin ateslemeye erken baslaman gerekir.
Guc;
Bilgi ve Tecrubedir.
gsel açıklama thx.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)