User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Atmosverikte Avans?

  1. #1
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Atmosverikte Avans?

    Slm beyler.

    atmosverik makine de ortalama avans limitleri nedir? devir dağılımı ve avans oranları hakkında fikir verebilirmisiniz?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selam,

    Atmosferik motorlu araçlarda avans değeri seninde tahmin ettiğin gibi motor tipi üretici firma vs'ye göre değişkenlik gösterebilir.Günümüz düz sıralı silindirli motorlarda ortalama olarak kabaca 15 derece denebilir.Yani piston üst ölü noktaya(çıkabildiği max. yüksek yer) gelmeden 15 derece önce.Pistonun alt ölü noktadan(pistonun bulunabileceği min. alt nokta) üst ölü noktaya kadar gitmesi demek 180 derece iş demektir.Yani krank mili 180 derece kadar döner.

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu değerler tamamen araçtan araca, motordan motora ,exantirikten exantriğe, benzin oktanına ihatta ülkeden ülkeye değişir.

    türkiyeye gelen x markanın y modeli ,
    ukraynaya farklı programlı gider, mısıra farklı programlı .

  4. #4
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tehlike sınırı nedir peki maksimum? genelleme yapacak olursak.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  5. #5
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tehlike sınırı genellemek mümkün değil.Aslında avansıda genellemek hata ancak fikir versin dite düşüncelerimi yazdım.95 oktan kullanımı ile ayarlanacak limit avans ile 97 oktan kullanımına göre kullanılacak limit avans değişir.Hatta kışın çok soğuk havada avans ayarı yaptırıp yazın güneş altında sıkıştırınca bile vuruntu yaptırtılabilir motora.Tam olarak ne hedeflediğini yazarsan belki daha rahat aydınlatabiliriz

  6. #6
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maximum diye birsey olmaz minimum da olmaz Avans derecesi aynı arabada bile afr ye bağlı olarak değişir ama belirli limitleri vardır arabalara göre örnek vereyim sana Ewo X

    100 Demek 100 kpa Atmosfer basıncı demek 200 demek 200 kpa atmosfer basıncı üzerine 1 bar demek oluıtor

    100 kapda 3500 de mesela 29 derece 4000 de 30 derece gayet güzel rakamlar bunlar 15 limiti felan yok ama atırorum bu Jdm spec sağdan direksiyonlu bir ewo adam belirli ülkelere veriyor bu yazılımla limtilerinin altında buna program yaptığın zaman daha güçlü oluyotr yaklaşık 400~ civarı 100 beygire yakın alıyorsun düşün



    Bunun yanı sıra atmosferik arabada 30 derece de olablir benzini yakıta havadaki neme kadar değişebilicek bişey bu avans değeri
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #7
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için thx.206gti için ince ayar yaptırana kadar, günlük kullanım için sorun çıkarmadan, sıkıştırmadan yürütecek bir tablo oluşturmaya çalışıyorum.

    genelleme olarak sınırları öğrenip ona göre bi denemek istedim.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk yazan arkadaş rölantide ayarlanan statik avans dan bahsetmiş 13-17 derece arasında olması gerekiyor.
    araç yüksek devirlere geçtikce avans değeri 30 derecelere kadar çıkacaktır. bunu aracınız kendi ayarlayacaktır.(kullandınız motor veya yakıta göre farklı değerlerde olabilir)
    daha önce arkadaşların yazdığı gibi en iyi avans derecesi diye bişey yoktur. motora, yakıta, giriş basıncına, sıcaklığa vs. bir çok şeye bağlı olarak değişir.
    Bu işi gerçekten iyi bilmeden ve dinamometre , kulaklık vs olmadan kurcalamak aracınıza büyük ihtimalle zarar verecektir.
    Grow up! this is just a car

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnce ve sorunsuz bir ayar için: wideband+iyi bir yazılımcı

  10. #10
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin kaliten iyi olmadığı sürece ne kadar avans verebilirsinizki yazılım ve wideband olmadan en iyi avans değeri diye bir şey hesaplanmaz bence de her arabaya göre farklı değerler çıkar göreceli bir kavram yani

  11. #11
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler herşey mevcud. aem wideband var.ms2extra ecu var.notebook var. bi eksiğimiz işten anlayan arkadaş

    rolantide 14 avans ile sabitledim.üstler için bir fikrim yok.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  12. #12
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30 a kdr yolu var

  13. #13
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    load düştükçe, avansın artması ve load arttıkca avansın düşmesinin mantığı nedir?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferikte ideal avans cok genis bir kavram, hakan ve oz un da acikladigi gibi bunu belirleyen cok fazla parametre var. yakit, aracin donanimi, hava ve atmosfer sartlari vs vs bir de bunu tasarimdan tasarima degistiren etkenler var. Subaplarin birbirine yakinligi acisi, emme manifold tasarimi, egzoz subaplarinin ozellikleri, egzoz manifold tasarimi, buji konumlanmasi, egzantrik karakterleri yani ideal diye birsey yoktur, motordan motora degisir, hatta ayni motorlarda bile tunerlar arasinda avans kabul eden, etmeyen diye bir soylem vardir.

    sordugun soru ise tamamen sununla alakali mantik basit,
    alevlenmeyi saglayan oksijen/hava dir, iceriye giren oksijenin basincinin veya hacminin arttigi kosullarda ateslemeyi erken baslatmanin manasi yoktur, gec baslatirsin; cunku erken alevlenmeye sebep olur, oksijen/havanin basinc ve hacmi dustugu durumlarda ise silindir ic basincini arttirmak icin ateslemeye erken baslaman gerekir.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  15. #15
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gsel açıklama thx.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  16. #16
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgiler için thx.206gti için ince ayar yaptırana kadar, günlük kullanım için sorun çıkarmadan, sıkıştırmadan yürütecek bir tablo oluşturmaya çalışıyorum.

    genelleme olarak sınırları öğrenip ona göre bi denemek istedim.

    möurat gel güzellik yapim sana sen bağla ms ini çalıştır gelim base bişiler ayarlim sana somna kendi kendin kurcala olurmu ? bazı şeyleride açıklarım sana daha ii anlarsın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #17
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    möurat gel güzellik yapim sana sen bağla ms ini çalıştır gelim base bişiler ayarlim sana somna kendi kendin kurcala olurmu ? bazı şeyleride açıklarım sana daha ii anlarsın
    ne diyim büyüksün özgün

    PM
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •