User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Knock ?

  1. #1
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Knock ?

    Safc2 knock setting meüsünden set ettikten sonra,

    atıyorum 4 lü gösterge seçeneğinde knk değeri neyi ifade eder, bu rakamın azalması yada çoğalması ne anlama gelir.

    misal knk karşısında 10 yazıyorsa bu nedemektir. bu değerin devir çevirdikçe azalması mı yoksa çoğalması mı gerekir.

    teşekkürler.

    temsili

    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #2
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dünden bugüne

    yok mu bilen arkadaşlar.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım knock ne demektir onu soruyorsun ?

    forumda knock diye veya vuruntu diye arama yaparsan yüzlerce bilgi gelecektir .

    değerin artması vuruntunun yükselmesi demek,
    vuruntu motor için çok kötü birşeydir.

  4. #4
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hehe knock un vuruntu olduğunu biliyorum abi

    şimdi bu değer nerelere çıkarsa sorun teşkil eder. yani atıyorum ilk postumda da belirttiğim gibi, knk 10 yazıyorsa eğer bu ne anlama gelir.

    rolanti devrinde veyahut 2000-3500 devir aralığında vuruntu olması sorun teşkil eder mi ?

    yoksa vuruntu üst devirlerde mi sorun olur ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  5. #5
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani ben dün aracımda knock settings yaptıktan sonra şunu gözlemledim,

    araç rolantide iken knk 0 gösteriyordu,
    düşük devirde ilerlerken bu değer 1-2-3-4 lere kadar gidip geliyordu
    deneme amaçlı redline a kadar gittim ve değer 0-1 gibi gidip geldi,

    sonrasında benzinim bitmek üzereydi,
    gittim 30 tl lik 95 oktan benzin aldım

    sonrasında ise knk değerinde değişme olduğunu farkettim,

    araç 2000-3500 devir aralığında iken knk 6-7-8-9 hatta 10 a kadar değişerek gidiyordu. evin önüne geldim aracı rolantide bıraktım ve bu değer anlık 15 lere çıktı 8-9 arası seyretti,

    ama yine yolda devir çevirip redline a kadar gittiğimde 4500 devirden sonra bu değer düşüyor ve knk 0 okuyorum.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bir deneme olmuş ,
    düşük oktanlı benzin haliyle daha fazla vuruntu yaratmış .

    vuruntunun oluşması ve o değerdeki verdiği zarar motordan motora değişebiliyor ,
    yani kesin bir olgu yok ,
    en güzeli minimum veya hiç olmaması .

    bu noktada cihazın ne kadar kaliteli vuruntuyu ölçtüğü ön plana çıkıyor
    çünkü vuruntu ölçümü ve alt yapısı kolay değil ,
    zorlukları var, çeşitli filtrelerden geçmesi lazım sesin ,
    biliyorsun aslında vuruntu sinyali knock sensöründen gelen çok zayıf bir ses titreşimi.
    knock sensörüde aslında bir nevi piezzo transmitteri .

    devir arttıkça motor mekaniği tarafından oluşturulan mekanik gürültü knock sinyalinin üzerine çıkabiliyor ve yüksek devirde knock sesi bastırılıyor, bu kötü bir yapı.

    sendekinin böyle olmadığını farz edelim .
    neden yüksek devirde vuruntu yok?
    çünkü ecu haritasında düşük devirlerdeki ateşleme avansı yüksektir ,
    gazladıkça avans rötara doğru çekilir,
    motorda yüksek ateşleme avansı altında daha çok vuruntu oluşur,
    haliyle rölantide veya 3000 li devirlerde avans yüksek olduğundan vuruntu detect edilmiştir, tabi düşük devirde oluşan vuruntunun motora ne kadar zarar verdiğide tartışılır ? önemli olan yüksek devirdeki vuruntu ve kırıcılığıdır.

    tabi bunlar benim bildiklerim,
    yanlışım varsa düzeltiniz .

  7. #7
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    knock sıkıntısı çekerken güzel bilgiler. thx
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #8
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten avans haritam orjinalinden değişik şu anda,

    çünkü,

    ben aracımda d17 ecu kullanıyorum. bu aracın sıkıştırma oranı 9.5:1

    benim aracımın sıkıştırma oranı ise 10.5:1

    vuruntunun bu yüzden olduğunu zannediyorum.

    1 seneye yakındır kullanıyorum bu şekilde.

    Araçta orjinalinde knock sensor olduğu için vuruntu algıladığı yerde ecu avansı ona göre ayarlayacak mıdır peki ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d17 ecu nun alt yapısı ile ilgili ,

    normalde knock correction çarpanı falan olması lazım,

    knock oluştuğu zaman avans rötara çekilir + benzin fazlalaştırılır + turbo araçlarda basınç kısılır ki motor kırılmasın .
    normali böyledir.

  10. #10
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hımm bunu öğrendiğim iyi oldu

    arada rolantide afr zengine doğru kayıyor, ozaman bunu vuruntu algıladığı zamanlarda yapıyor diyebilirmiyiz.

    gerçi afr yi, knock u gözlemlerken izlemedim. birde o şekilde izleyeyim. knock algıladığı zaman afr yi bi kontrol edeyim bakalım nerelerde gezinecek.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  11. #11
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet safc tan izlediğim değerlere yorum yapabilecek yok mu ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #12
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun calışırken 95 oktan benzinde..altlardan hırıltılar gelicek kadar ses varmı..avans sesi???
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  13. #13
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla egzozdna bişey duyamıyorum ki
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  14. #14
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte o kötü
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  15. #15
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya knock ın nasıl kalıbre ettigini bimiyorum safc nın ama benım apexi power fc ecu mda max knock ı 100 olarak ayarlamıslar yanı yuzde mantıgıyla calısıyo 35 ve ustunde adamlar kırıcı avans oldugunu sogluyolar bunu orjnal avans sensorumden okuyorum tabı
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  16. #16
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onu devir devir olarak set etmen lazım önce mesela 1500 sonrada 4000 ona gör kendi kendine bir harita yapar safc

    Knock knocktur iyisi yoktur pre ignition un hiçbir zaman iyisi olmaz racing bir makina yoksa karşınızda limite bile gerek yoktur açık sölim

    d17 ecuda knock etttiği zaman Retard var sıkıntı yaratmaz ama set edersen sende muhtemelen sorun olmadığını görüceksin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #17
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özgün dediğin gibi set ettim zaten, knock settings ten.

    önce 1500 devirdeki vuruntuyu set etmemi daha sonrasında 3500 devirdeki vuruntuyu set etmemi istedi bu şekilde yaptım.

    set ettikten sonra izlediğimde bu değerleri okudum.

    zaten bir sorun olsaydı 1 senedir kullanıyorum illaki biryerde patlak verirdi, çok çeşitli yerlerden 95 olsun 97 olsun benzin değiştirdim ve kullandım.

    benim merak ettiğim knk karşısında çıkan değerin ( örnek : knk 10 ) ne anlama geldiği.

    bu akşam set ettiğimdeki değerlere bakayım ona göre bi paylaşayım, 1500 ve 3500 e tekabul eden değerlere bir bakayım.

    teşekkürler.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #18
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diğer arkadaşın da dediği gbi % olsa gerek.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  19. #19
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğer arkadaşın da dediği gbi % olsa gerek.
    safc deki o değer yüzde büyük ihtimal....gerci oz yazıcaktır..set ettikten sonraki değerlerini yazmanı bekliyoruz
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •