User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 20 ile 33 arası

Konu: Mazda BP için İşletim

  1. #20
    mikahakinen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eray bpT ye (GTR) uygulandı götüreyim seni bigün incele gayet başarılı

  2. #21
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikahakinen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eray bpT ye (GTR) uygulandı götüreyim seni bigün incele gayet başarılı
    Eser sen misin?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  3. #22
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eray bir ara buluşalım bende göreyım aracını hem de bir cok degısıklık olacak benım arabada da hem fikir alışverişi yaparız hemde ıncelersın bnm arabada.0505 616 16 16 koray

  4. #23
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu motor distributorlu değil elektronik ateslemeli bobinli yani...

    miata motoru değil NB idi sanırım miata motorlarının kodu...
    Ufak bir düzeltme yapim BP motor Miatalarda kullanıldıl 94 ten sonra, NB dediğiniz ise miatanın 2ci jenarasyonu yani kasa kodudur. İlk versiyonlarına NA derler ve B6 ve BP motorla pazara surulduler. NB ler Amerikada sadece BP motorla suruldu avrupada ise B6 ile pazara sürülmeye devam edildi fakat avrupa versiyonlarında 94 ten sonra motor gücü 90hp ye indirildi BP ye rakip olmamk için BP 122 diil 132hpdir.

    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, şu an işyerindeyim çıkınca evde sakin kafayla pm atarım...

    Mazda Lantisler yurtdışında 5, Türkiyede ise 2 motorla bulunur. Bunlar 1.5 Z5 88hp ve 1.8 122 hp BP. Aynı BP motorun yurtdışında SOHC versiyonu (90 hp) düşük güçlüsü (114 hp) ve daha yüksek güçlüsü(134hp) de vardır. Bendeki, ve TRdeki büyük çoğunluk BPler 122lik. Standardında hava soğutma kanallı karter, siyaha boyalı motor bloğu ve daha agresif egzantrikleri var. 323lerin sedan 1.8 leri ise 114lük, bunlarda düz siyah bi karter var.

    Miatalar 1999a kadar iki motorla satıldı, 1.8 BP 122 hp ve 1.6 B6 (bunun hpsini bilmiyorum) 99dan sonrasını da bilmiyorum, çünkü VICS mi bişey var onlarda, çok elektronik, alakasız benim motorumla.

    Yukarda saydığım bütün o parçaları tek tek getirttiğim için böle bilgi sahibi oldum malesef mazda ve motorları hakkında. Bu arada yanlışlıkla getirttiğim 8mm kalınlığında B6'ya uygun NGK buji kabloları da var, isteyene veririm.
    Yazdıklarınız cok dogur fakat ufak bir kaç düzeltme yapim BP motor 132hp dir.
    Size tavsiyem www.diyautotune.com dan drek PNP megasquirt bakmanızdir. fiyatı 700-725$ yada bunu başka yerlerdende temin edebilirsiniz. Bunun yanında ihtiyacınız olan her bilgi şema için elimdeki bilgiyi paylaşırım. B6 ve BP motolarla epey bir ugraştım ve epey bir evrak birikimim var.
    Z5 motorlarlada ilgili ufak bir ekleme bu motor B6 dan sonra çıktı B6 nın gücü 90 ye düşürünce 1.6 yerine mazda 1.5 ile devam etti emme manifoldu değiştirildi ve kapak tasarımında ufak oynamalar yapıldı.
    Megasquirta geçince hiç buji kablosu flan ugraşmayın drek olarak COP yapın derim birde AFM yide atın gitsin ihtiyacınız olmayacak.

  5. #24
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarınız cok dogur fakat ufak bir kaç düzeltme yapim BP motor 132hp dir.
    Size tavsiyem www.diyautotune.com dan drek PNP megasquirt bakmanızdir. fiyatı 700-725$ yada bunu başka yerlerdende temin edebilirsiniz. Bunun yanında ihtiyacınız olan her bilgi şema için elimdeki bilgiyi paylaşırım. B6 ve BP motolarla epey bir ugraştım ve epey bir evrak birikimim var.
    Z5 motorlarlada ilgili ufak bir ekleme bu motor B6 dan sonra çıktı B6 nın gücü 90 ye düşürünce 1.6 yerine mazda 1.5 ile devam etti emme manifoldu değiştirildi ve kapak tasarımında ufak oynamalar yapıldı.
    Megasquirta geçince hiç buji kablosu flan ugraşmayın drek olarak COP yapın derim birde AFM yide atın gitsin ihtiyacınız olmayacak.
    İlginiz için çok teşekkür ederim.
    Lantislerin 1.8lerinin hepsi 132lik mi o zaman? Durduk yere 10hp daha mı kazandım şimdi
    BP motor için performans parçaları yazdıklarım dışında pek bulamadım, mesela COPnerden bakacağım, ya da mesela dereceli egzantrikleri buldum ama nasıl getirticem 429 dolar diyor adamlar, TR'ye nasıl gelecek bu malzemeler, 1mm uzun subablar buldum mesela, subab yaylarını da değiştirmek lazım ama kapak taşlanınca subablar pistone değerse nasıl olacak, bana yardım edin
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  6. #25
    Ryhn
    Misafir
    Amaç turbo mu atmos. devam mı? Once bir ecu işini halletmeniz lazım derim. ECU olarak secenekler var tabi secenekler sizin bütceniz ilede alakalı. Eger paranız varsa AEM EMS ve daha üst düzey birşeyler bakabilirsiniz ama yok bütçem daha kısıtlı derseniz Megasquirt tavsiye ederim mazda için cok fazla bilgi paylaşımı var Megasquirtle ilgili ondan avantajlı durmdasınız. COP yani coil on plug olayı ECU yu taktıktan sonra yabilirsiniz. Onun haricinde bu motorlarda atmosferik olarak güç elde etmek çok maliyetli ve bence gereksiz bir yatırım. http://www.maruhamotors.co.jp/miata/ adresinden bakabilirsiniz ama 10.000$ ustu maliyetler söz konusu. Bundan dolayı T25 turu bir turbo ile bu araçları yurutmek hem cok daha ucuz hemde bir o kadar daha kolay diğebilirim. Ve turbo takarsanız bence hiç egzantrik falan oynamayın başlangıçta daha sonradan ekleyebilirsiniz. Forged internallar için bir çok seçenek var mazda için fakat suana kadar fiyatına göre en iyi sonuçları veren birkaç yer var bundalardan en ünlüleri 949racing ve belfabracing. Özellikle belfabracing te 1mm oversize supertech subablar subab yayları supertech pistonlar ve belfab kollar full internalların fiyatı 1710$ dı ve birçok kullanan kişiden olumlu yonde yorumlar vardı. Bu arada motor parçası ararken miata BP için motor parçası bakarsan daha cok secenek ortaya cıkacaktır.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar daha aklıma geldikçe yazarım. Yada bir sorunuz varsa elimden geldiği kadar yardımcı olmaya calısırım.

  7. #26

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B6 derken sohc mu dohc olandan bahsediyorsunuz. Bir de b6dohc ile sohc un internalleri aynımı? Ben arastırdım yatakları aynı. Parça kodlarına göre sadece yatakları aynı çıkıyor. Bizde megasquirte başladık. Tesisatı kurmaya başladım. Ms1 aldık. Bizim motorda b3 kodlu olan. Gördüğüm kadarıyla o yıllardaki bütün mazda denso ecuların giriş soketleri aynı. Yani ara aparatla hepsine bağlanabilir sanki.

  8. #27
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı omer_yildir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    B6 derken sohc mu dohc olandan bahsediyorsunuz. Bir de b6dohc ile sohc un internalleri aynımı? Ben arastırdım yatakları aynı. Parça kodlarına göre sadece yatakları aynı çıkıyor. Bizde megasquirte başladık. Tesisatı kurmaya başladım. Ms1 aldık. Bizim motorda b3 kodlu olan. Gördüğüm kadarıyla o yıllardaki bütün mazda denso ecuların giriş soketleri aynı. Yani ara aparatla hepsine bağlanabilir sanki.
    Evet kusura bakma belirtmemişim Dohc olandan bahsediodum. Tesisat hazırlıyorum dedinizde neyi kastettiniz ki? standalone olarakmı takıcaksınız yoksa paralel olarak mı bağlayacaksınız?
    B3 lerle hiç ilgilenmedim. O yüzden ne solesem yalan olur.

  9. #28

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standalone takıcağım. megasquirt v1i b3 e kuruyorum. Arkadasımın elinde orj beyının gırıs ve cıkıs soketı var onu bana verdi. tesısata baglayıp tps iat wat + - orj beyine gelen tesisattan kullanıyorum. Geri kalanlarının tesisatını sıfırdan yapıyorum. B3 ile B6 nın blok çok benziyor. Yağ pompası su pompası triger yatakları bile aynı.

  10. #29
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı omer_yildir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standalone takıcağım. megasquirt v1i b3 e kuruyorum. Arkadasımın elinde orj beyının gırıs ve cıkıs soketı var onu bana verdi. tesısata baglayıp tps iat wat + - orj beyine gelen tesisattan kullanıyorum. Geri kalanlarının tesisatını sıfırdan yapıyorum. B3 ile B6 nın blok çok benziyor. Yağ pompası su pompası triger yatakları bile aynı.
    Yani orjinal beyinden ms icin tesisat hazirliyorsun. Cok zaman almamasi lazim benimkini 2 saatte falan yapmitik ki sallana sallana yani.

  11. #30
    Hekimoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Ancara
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel proje başarılar...
    Güven tek kullanımlıktır...

  12. #31
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesaj
    2.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar bu megasqurit içini kiminle görüşmem gerekiyo bilgi verirseniz sevinirim ACİLL ...

  13. #32
    Ryhn
    Misafir
    Sitede yapan arkadaşlar var fakat MAzda icin drek PNP satılanlarıda var.

  14. #33
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tayreep_john Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu megasqurit içini kiminle görüşmem gerekiyo bilgi verirseniz sevinirim ACİLL ...
    boosted_pug nickli üyeyle görüşebilirsin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •