User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
24 sonuçtan 20 ile 24 arası

Konu: ecu kalibrasyonu

  1. #20

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok öyle bir denklem. O konuda hatalısınız. Sonuçta fazla hava girdiği zaman ECU nuz bunu algılayacak ve önce STFT ile sonra da LTFT ile benzini arttıracaktır. Yani arabanız fakir falan kalmaz. Bu süreç maksimum 150-200 km falan alır.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  2. #21
    By_MuGeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Çorum
    Mesaj
    580
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cembasmaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vtec 2 ve bir cok honda da su sekilde oluyor
    1. Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar calıstırıyorsunuz.
    2. Sonra motoru stop edip. Aku kutup baslarını sokuyorsunuz. (ecu nun sigoratasını sokmek de işe yarar)
    3. Yaklasık 10 dak bekliyorsunuz.
    4. Aku kutup basını (sigortayı) takıp marsa basıyoruz.
    5. Yine yaklasık 10 dak araba rolantide calısıyor. Burası cok onemli: Bu calısma esnasında hic bir elektronik veya elektrikli bir seyi calıstırmıyoruz. (or: Arac teybi tavan lambası, kalorifer vb.) bu 10 dak icerisinde aracın rolantide daha sessiz ve sarsıntısız calıstıgına da şait oluyoruz.
    6. Arabayı stop ediyoruz. Anahtarı sonunda kadar geri ceviriyoruz ama cıkarmıyoruz. Sonra hemen marsa basmadan bir onceki konum olan tum lambaların yandıgı ekran gelene kadar anahtarı anahtarı ileri ceviriyoruz. Bundan sonra anahtarı sonuna kadar cevirip. Kontaktan cıkartıyoruz.
    7. Ecu resetlenmis oluyor ve 10 dak calısmada idle ayarını tutturuyor. Resetten sonra 300-500 km biraz fazla yakabiliyor (ltf ayarını map edene kadar)

    ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir...
    civic si ye filtre egzos düz boru headers uygulamasından sonra bu işlemi yapmak performansı artırır mı? Veya faydalı olur mu ..

  3. #22
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_MuGeN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    civic si ye filtre egzos düz boru headers uygulamasından sonra bu işlemi yapmak performansı artırır mı? Veya faydalı olur mu ..
    ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir... demiş arkadaş

  4. #23
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki obd1 olan ve o2 sensore bakmayan bir p28'de de işe yarar mı bu işlem ?
    yararsa da ne işe yarar
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #24
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu islemi yapmaktaki amac standart ecu nun degerlerinin sıfırlanması ve arabadaki farklılıgı algılaması icin... zaten arabanın speclerine gore map edildigini farzedersek p28 de ise bu ecu kalibrasyonu işe yaramayacaktır...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •