User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Safc2 Ayari İle İlgili

  1. #1
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Safc2 Ayari İle İlgili

    Arkadaşlar aracıma safc2 yi kendim bağladım ve ayarınıda kendim yapmak istiyorum. Bunun için sormak istediğim şeyler var.

    Öncelikle yapmak istediğim şeyi açıklayayım. Aracımda D17 ecu var ve kadrana göre 6700 rpm sonrası 7100 redline a gelince aracım aşırı zengin yakıyor (10 afr redline da)ve kullanımda da aracım sanki frene basarcasına gitmediğini hissediyorum. Bu yüzden üstlerde yaktığım boşuna benzini biraz azaltmak istiyorum. Buraya kadar sıkıntı yok ecu normal değerlerinde seyrediyor rolanti 1,47-15 civarı, dip gaz ise 13,2-13,5 civarı gibi okuyorum widebandtan ve azalarak iniyor.

    Sormak istediklerim,

    1- Sensör Tipi : Hotwire ?
    2- Sensör İn-Out : 06-06 mı olmalıdır ?
    3- Throttle Pointten High Throttle ve Low Throttle değerimi neye göre seçmeliyim ? Yani atıyorum Low Throttle ı %10 High Throttle ıda %50 seçersek bu şu demekmidir. %10 dan %49 a kadar low throttle değerleri- %50 den %100 e kadar high throttle değerleri geçerlidir ?
    4- Redline a gideceğim zaman high throttle kullanacağımdan high throttle daki devir ve NE point değerlerini mi ayarlamalıyım ?
    5- Safc2 de her 600 devirde 12 noktaya mı ayar yapabiliyoruz ?
    6- Ayarı araç yükte ve haraket halinde mi yapmalıyım
    7- Dikkat etmem gereken başka şeyler nedir.

    Biraz fazla soru sordum ama umarım yardımcı olan olur, yada meslek sırrı deyip anlatmayan olursa saygı duyarım Elimde kullanma kılavuzu var fakat yabancı dil bilmediğimden şekillerden anladığım kadarını yazdım.

    BU arada araç Honda Civic 01-05 Vtec2

    Teşekkürler.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #2
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    makanik olarak butun tuneler hakkında bilgim var ama cidden bende hiç bi zaman ecu için bir uğraş göstermedim İNŞALLAH yardım edicek biri çıkar...istersen yurt dışı araştıralım...
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  3. #3
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    makanik olarak butun tuneler hakkında bilgim var ama cidden bende hiç bi zaman ecu için bir uğraş göstermedim İNŞALLAH yardım edicek biri çıkar...istersen yurt dışı araştıralım...
    sağol teşekkür ederim yurt dışına kadar uzanmaya gerek yok

    mantığını anladım biraz. az önce bızıkladım bikaçkere stop ettirdim sensör tipi falan ayarlarken sonra buldum tabi yazıyor kullanım kılavuzunda, yabancı dil olduğu için daha bi detaylı inceledim sonra

    rolantideyken kurcaladım biraz low throttle da. grafiği - ye çektikçe afr yükseliyor + ya çekince düşüyor vs.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  4. #4
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sağol teşekkür ederim yurt dışına kadar uzanmaya gerek yok

    mantığını anladım biraz. az önce bızıkladım bikaçkere stop ettirdim sensör tipi falan ayarlarken sonra buldum tabi yazıyor kullanım kılavuzunda, yabancı dil olduğu için daha bi detaylı inceledim sonra

    rolantideyken kurcaladım biraz low throttle da. grafiği - ye çektikçe afr yükseliyor + ya çekince düşüyor vs.
    eminimki bu ecuyla bu safc sayesinde çok daha iyi değerler elde edersin sen yapıp bu işi çözdüğün zaman bizlerle paylaşırsın çok daha fazla kişi yararlanır İNŞALLAH ama sonucu muhakkak bildir lütfen...
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  5. #5
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eminimki bu ecuyla bu safc sayesinde çok daha iyi değerler elde edersin sen yapıp bu işi çözdüğün zaman bizlerle paylaşırsın çok daha fazla kişi yararlanır İNŞALLAH ama sonucu muhakkak bildir lütfen...
    biz bu işi o veya bu şekilde çözeceğiz sonucta yapmak ıstenılen şey afr ayarı wideband da afr yı ıstediğimiz değere getirdiğimizde bu işi çözmüş olacagız ve emın olun kı bırılerı bişiler sorunca cevaplamaya calısırız bilgimiz dahilinde sonucta devlet sırrı değil

  6. #6
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eminimki bu ecuyla bu safc sayesinde çok daha iyi değerler elde edersin sen yapıp bu işi çözdüğün zaman bizlerle paylaşırsın çok daha fazla kişi yararlanır İNŞALLAH ama sonucu muhakkak bildir lütfen...
    olayı tamamiyle çözüğüm zaman elbette yardımcı olurum
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  7. #7
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle 7 de yazmışsssın hemen 50 tane yorum gelmiş salakca bilen yazar yazmayan olursa ben yazarım korkma burası paylaşım sitesi 1-2-3 gün illlaki cvp gelir

    1- sensor tipin presssure

    2- in 06 out 06

    3- 60a 61 yapki Gaz kelebeğini tam gaz yapmadığın zaman orjinale yakın kalsın
    * 60 demek 60 dan sonra high a geçer demek 50-60 yaparsan 50 ile 60 arasında scaling yapar

    4- Senin son devirin kaç 6500 se 7000 yapabilrsin

    5- istediğin devire ayar yaapabilirsin kafana göre değiştirebilirsin toplam 12 nokta
    ÖRnek 6000-7000 2 point seç 6000 (+5) 7000 (-5)
    6000 den 7000 deivre kadar +5
    7000 ve üstünde ise -5 yapar

    6- ayarı yolda gazlarken biri gazlıcak sen yanda oturup yapıcaksın

    7- dikkatlik birşey yok 13,5 un altına indirme 14 lere yaklaşma sorun yaşamassısn .


    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    1- Sensör Tipi : Hotwire ?
    2- Sensör İn-Out : 06-06 mı olmalıdır ?
    3- Throttle Pointten High Throttle ve Low Throttle değerimi neye göre seçmeliyim ? Yani atıyorum Low Throttle ı %10 High Throttle ıda %50 seçersek bu şu demekmidir. %10 dan %49 a kadar low throttle değerleri- %50 den %100 e kadar high throttle değerleri geçerlidir ?
    4- Redline a gideceğim zaman high throttle kullanacağımdan high throttle daki devir ve NE point değerlerini mi ayarlamalıyım ?
    5- Safc2 de her 600 devirde 12 noktaya mı ayar yapabiliyoruz ?
    6- Ayarı araç yükte ve haraket halinde mi yapmalıyım
    7- Dikkat etmem gereken başka şeyler nedir.
    Teşekkürler.
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #8
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağol özgün teşekkürler. birde aklıma takılan knock setting var. onun ayarını analatabilirsen eğer yarın ayar için bi deneme yapıcam.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  9. #9
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sağol özgün teşekkürler. birde aklıma takılan knock setting var. onun ayarını analatabilirsen eğer yarın ayar için bi deneme yapıcam.
    knock settings te deölediği devir aralıklarında tutup arabayı set ediyorsun kendi vuruntu gürültüsünü ayarlıyor

    sen AFr yi kıstığında hafifte avans vermiş oluyorsun amasende sorun yaratmaz korkma
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #10
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    knock settings te deölediği devir aralıklarında tutup arabayı set ediyorsun kendi vuruntu gürültüsünü ayarlıyor

    sen AFr yi kıstığında hafifte avans vermiş oluyorsun amasende sorun yaratmaz korkma
    tamamdır sağol teşekkür ederim
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rica ederim
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen AFr yi kıstığında hafifte avans vermiş oluyorsun amasende sorun yaratmaz korkma
    Bu ne demek? Anlamadımda...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avans tablosu Map a göredir Afr yi kısmak için map iyanıltıyorsun Map in değerini düşürüyorsun mapin en üst deyeri her zaman 5000 devir full vacumdaki değerden daha azdır sen 100 Kpa dan 80 kpa ya çektiğinde haritanı araban ister istemez avanslanır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    avans tablosu Map a göredir Afr yi kısmak için map iyanıltıyorsun Map in değerini düşürüyorsun mapin en üst deyeri her zaman 5000 devir full vacumdaki değerden daha azdır sen 100 Kpa dan 80 kpa ya çektiğinde haritanı araban ister istemez avanslanır
    hımm teşekkürler orayı bende anlamamıştım

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AFR yi düşürmek için (zenginleştirmeyi kastediyoruz sanırım kısmaktan) için neden MAP 'ın değerini manuple ediyorsunki? Düşük basınçta daha zengin olmazki araba? Birde yakıtın artışını direk yakıt tablosundan versen olmuyormu?

    Genel olarak konuşuyorum SAFC 'den falan hiç anlamam. Sorular saçma geliyor olabilir anlamaya çalışıyorum sadece.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #16
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet bugün kendim safc ın ayarıyla uğraştım zengin olan üstlerimi biraz dengeledim gibi. ayar yapmadan önce 14,7-15 rolanti -- 13,2-13,5 full throttle -- redline da ise (safc ekranına göre 6800 küsür) tam 10 du afr.

    ayardan sonra yine rolantiyi ellemedim hiç 14,7-15 -- 13,2-13,5 full throttle - redline ise 11,5 gibi bitirdim. 12-12,4 gibi bitirmem gerekir mi yoksa arabada zaten egzantrik yok deviri boşa çeviriyorum aslında üstler sakata gelmesin diye 11,5 gibi bitmesi iyimidir.

    orjinale göre 400 devir fazla çeviriyorum.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #17
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o 400 devri boşa cevirmiyceğin kesinde...eski tablona göre bu değerler gayaet başarılı
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  18. #18
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @merrusse

    Öncelikle abi Safc Map Maf hack diye geçer Yani (-) Yaotığında mid lere doğru iner
    (+) yaptığında 100+ a gider yani biliyorsunuz büytün arabalarda illlaki basıncı okuduğu yere kadar Fuel Boost correction vardır araç boost gördüğünü sanar açıkcası

    (-) Yaptığında ise map sensorunu yanıltıp kıstığı için yani 100 Den aşağıya indirdiğinden dolayı resimdede görüldüğü gbi Basıncı (-) olarak kıstığın zaman 100 to 80 kpa olur ozaman hem benzin kısılır hemde avansı yükselir




    @Despe
    11.5 ne turbomusun sen düşdülş kesicide 12.5 yap gazlarkende 13.5


    400 devir neden fazla çeviriyorsun anlayamadım ama
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #19
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam özgün sağolasın. homojen olarak üst devirlerde 12,5 lara doğru düşüreyim

    egzantrik takmayı düşünüyordum daha önceden. o yüzden ecuyu değiştirmiştim sonra vazgeçtim öyle kaldı
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •