User Tag List

Sonuçlar: Ticari araçlar veya treyler(dorse-romork) için hangi lastik

Katılımcı sayısı
65. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Michelin

    24 36.92%
  • Pirelli

    9 13.85%
  • Goodyear

    6 9.23%
  • Bridgestone

    19 29.23%
  • Lassa

    7 10.77%
Sayfa 2/2 İlkİlk 12
32 sonuçtan 20 ile 32 arası

Konu: Lastik Anketi

  1. #20
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kekuti* Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim Cem. Peki Doğus otonun diğer markalarında da aynı şey geçerlimi ? Atıyorum Audi TT ile a3'ün lastik markaları aynı mı geliyor ? Neye göre seçiliyor marka? Avrupadan bu şekilde mi ithal edilmekte ?
    Markadan markaya farkedebiliyor. Mesela polo-golf-jetta-passat örnek alalım. Baz donanımlarda ve full donanımlarda bile maliyet göz önüne alınarak lastik ebatı değiştiği için baz donanımda lastik markası o sene hangi firmayla anlaşma imzalandıysa onun lastiği kullanılıyor. Ama Audide genel olarak çok uçuk ebatlar olmadığı sürece hemen hemen aynı marka kullanılıyor. Tabii Audide de maliyetin göz önünde bulunduğu basit modeller olabiliyor. Farklı markaları görebilmek mümkün. Tam dikkat etmedim ama genel olarak gördüğüm. Bu sene Continental ve Michelin ağırlıklı Audiler. Seatlar ise Pirelli ağırlıklı. Volkswagen bineklerde Michelin,Hankook,Pirelli ağırlıklı. Biraz karışık o işler.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  2. #21
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar anket devam etmektedir. Ticari maksatlı düzenlemiş olsamda anketi, size göre hangi lastik ve neden ?

    Günceldir
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

  3. #22
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kendi gözümden lastik firmalarının genel karakteristik yapısını değerlendiriyim.

    Bence;
    -Performans lastiği Sert hamurlu olup ısınınca yumuşayıp güzel performans verdiği için Pirellidir.

    -Konfor lastiği Michelindir çünkü yumuşak hamura sahiptir. İçeri az yol sesi alır. Ama ince yanak olarak tercih edilmemelidir balonlamaya müsait bir yapısı vardır.

    - Goodyear hafif ticari araçlar için bence biçilmiş kaftandır. Özellikle bu bölgede. Çünkü lastiğin genel yapısı kışın karlı havalarda da gerçekten aracın verimli hareket etmesini sağlamaktadır.

    -BF Goodrich ağır arazi araçları için bir çok hava koşulunda hem zemine tutunma hemde lastik ömrüyle en iyi lastiktir.

    Benim görüşlerim bu kadar.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  4. #23
    FiReWaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Binek lastikler ile kamyon lastikleri , hatta hafriyat yada asfalt olarak bile aralarında markadan markaya çok byük farklar vardır .

    Hafriyat deseniz o grupta lassa dan başka önermem size .

    Ama iş Pilot lastiğe geldimi Bunu da %99 Uluslararası kullanacaksınız yani düm düz bi yolda ilerleyecek araç , Pahalı olmakla beraber ilk tercihinizi Michelin ve Goodyeardan yana kullanın .

    Pirelli de sıkıntılar yaşanıyor özellikle lastik bittikten sonra genelde kaplama tutmama sıkıntısı da çıkıyor .

    Eğer goodyear ve michelin pahalı geliyorsa eğer Lassa ve Bridgestone bundan sonraki en ideal markadır .

    Ama şunu da düşünmek lazım ki Goodyer ve Michelin karkası En az 2 en fazla 3 kez kaplanıp tekrar kullanılabilir .
    Hasan ORAN

    1881-193∞ Gazi M. Kemal Atatürk

    Beşiktaş Fikstürüne Endeksli Hayatlar ...

  5. #24
    tumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu yollarımız düzgün olsa kesin Michelin ama bu kadar çok çukura dayanmaz bide ince yanaksa 1 yıl içinde kesin balon yapar

  6. #25
    FiReWaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu yollarımız düzgün olsa kesin Michelin ama bu kadar çok çukura dayanmaz bide ince yanaksa 1 yıl içinde kesin balon yapar
    Bahsedilen ebatın yanak genişliği tam olarak bu

    Hasan ORAN

    1881-193∞ Gazi M. Kemal Atatürk

    Beşiktaş Fikstürüne Endeksli Hayatlar ...

  7. #26
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle herkese tekrar teşekkür ederim.

    Alıntı FiReWaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Binek lastikler ile kamyon lastikleri , hatta hafriyat yada asfalt olarak bile aralarında markadan markaya çok byük farklar vardır .

    Hafriyat deseniz o grupta lassa dan başka önermem size .

    Ama iş Pilot lastiğe geldimi Bunu da %99 Uluslararası kullanacaksınız yani düm düz bi yolda ilerleyecek araç , Pahalı olmakla beraber ilk tercihinizi Michelin ve Goodyeardan yana kullanın .

    Pirelli de sıkıntılar yaşanıyor özellikle lastik bittikten sonra genelde kaplama tutmama sıkıntısı da çıkıyor .

    Eğer goodyear ve michelin pahalı geliyorsa eğer Lassa ve Bridgestone bundan sonraki en ideal markadır .

    Ama şunu da düşünmek lazım ki Goodyer ve Michelin karkası En az 2 en fazla 3 kez kaplanıp tekrar kullanılabilir .
    Firewall değerli yorumların için sağol. Biz hem hafriyat için damper üretiyoruz, hemde uluslararası nakliye için treylerler üretiyoruz. Fakat uluslararası nakliye'de lastiği müşteriler çok önemsiyorlar. Fakat her kafadan farklı ses desem yeridir. Biri michelin derken birisi lassa isteyebiliyor. Tabii en fazla iki lastik opsiyonu olduğundan, bazen müşteri almak istediği arabdan sırf lastik yüzünden vazgeçiyor

    Damper araçlarda Lassa kullanılıyor, sebebini inan bilmiyorum Fakat Uluslararasında uygulanması gereken lastik ebatı 385/55/22,5 ! ama bazı markalarda 385/65 22,5 var 55 lastik opsiyonu yok Goodyear'da mesela.. 55 ile 65 arasında yükseklik farkı olduğundan ötürü 4 metre yükseklik limitini aşmak yasak olduğu için 65 tercih edilmiyor. Fakat istedikleri lastikte 65 oluyor 55 olmuyor. Bir çelişki oluyor. Bu nedenle Michelin sunuyorum bende müşterime ancak fiyat farkı oldugundan, sıkıntı yaşanabiliyor. Kuruşların hesabı yapılıyor malesef artık, ekonomik sıkıntılardan ötürü.

    Kaplama sıkıntısının tam nedeni nedir Pirelli'de ? Her lastik kaplanmaz mı ??
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

  8. #27
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FiReWaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsedilen ebatın yanak genişliği tam olarak bu

    meteor çukuru olması lazım bu lastiğin balon yapması için
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

  9. #28
    tumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FiReWaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsedilen ebatın yanak genişliği tam olarak bu

    Ben binek için yazdım bunlara hiç bişi olmaz

  10. #29
    FiReWaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kekuti* Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese tekrar teşekkür ederim.



    Firewall değerli yorumların için sağol. Biz hem hafriyat için damper üretiyoruz, hemde uluslararası nakliye için treylerler üretiyoruz. Fakat uluslararası nakliye'de lastiği müşteriler çok önemsiyorlar. Fakat her kafadan farklı ses desem yeridir. Biri michelin derken birisi lassa isteyebiliyor. Tabii en fazla iki lastik opsiyonu olduğundan, bazen müşteri almak istediği arabdan sırf lastik yüzünden vazgeçiyor

    Damper araçlarda Lassa kullanılıyor, sebebini inan bilmiyorum Fakat Uluslararasında uygulanması gereken lastik ebatı 385/55/22,5 ! ama bazı markalarda 385/65 22,5 var 55 lastik opsiyonu yok Goodyear'da mesela.. 55 ile 65 arasında yükseklik farkı olduğundan ötürü 4 metre yükseklik limitini aşmak yasak olduğu için 65 tercih edilmiyor. Fakat istedikleri lastikte 65 oluyor 55 olmuyor. Bir çelişki oluyor. Bu nedenle Michelin sunuyorum bende müşterime ancak fiyat farkı oldugundan, sıkıntı yaşanabiliyor. Kuruşların hesabı yapılıyor malesef artık, ekonomik sıkıntılardan ötürü.

    Kaplama sıkıntısının tam nedeni nedir Pirelli'de ? Her lastik kaplanmaz mı ??
    Karkasın yani ama kauçuk kalitesinden kaynaklanıyor kaplama verimliliği , her lastik kaplanabilir ancak Buna en dayanıklı İlk michelin ikinci de Goodyear dır .

    Michelin de 385/55R22,5 ölçüleri vardır ama dediğin gibi diğer bi çoğu markada bu ebat alternatifi yoktur ve en pahalı ebatlardan biridir .

    Ama 385/65r22,5 yani pilot lastik her markada var dediğim tercihleri sırası ile kalite olarak göz önünde bulundurabilirsin . Michelin , Goodyear Bridgestone , Lassa .

    Hafriyatta Lassa başta olma üzere Bridgestone ve goodyear ı öneririm ama lassa ilk tercih kesinlike çok başarılı hafriyatta .

    Ayrıca 385/55r22,5 kullanmanızın sebebide büyük ihtimalle çekici lastikleri 295/60r,22,5 tur , aracı alçaltmak için kullanılır . Avrupada şehir içine giriş çıkış rahatlığı için .


    yaklaşık 6 sene büyük ebat lastik sattım , Bu yazdıklarım Tecrübe ile sabittir , yanlış anlaşılmasın
    Hasan ORAN

    1881-193∞ Gazi M. Kemal Atatürk

    Beşiktaş Fikstürüne Endeksli Hayatlar ...

  11. #30
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FiReWaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karkasın yani ama kauçuk kalitesinden kaynaklanıyor kaplama verimliliği , her lastik kaplanabilir ancak Buna en dayanıklı İlk michelin ikinci de Goodyear dır .

    Michelin de 385/55R22,5 ölçüleri vardır ama dediğin gibi diğer bi çoğu markada bu ebat alternatifi yoktur ve en pahalı ebatlardan biridir .

    Ama 385/65r22,5 yani pilot lastik her markada var dediğim tercihleri sırası ile kalite olarak göz önünde bulundurabilirsin . Michelin , Goodyear Bridgestone , Lassa .

    Hafriyatta Lassa başta olma üzere Bridgestone ve goodyear ı öneririm ama lassa ilk tercih kesinlike çok başarılı hafriyatta .

    Ayrıca 385/55r22,5 kullanmanızın sebebide büyük ihtimalle çekici lastikleri 295/60r,22,5 tur , aracı alçaltmak için kullanılır . Avrupada şehir içine giriş çıkış rahatlığı için .


    yaklaşık 6 sene büyük ebat lastik sattım , Bu yazdıklarım Tecrübe ile sabittir , yanlış anlaşılmasın
    Yok estafurullah. Ben 20 senedir nakliyecilerin arasında oldugumdan az çok biliyorum, ama lastikten fazla anlamam..

    65 pilot lastik doğru ancak Gabari problemi vardır TIR'larda. 4000mm'yi geçmemesi gerekir araç yüksekliğinin yoksa ceza gelir ve gişe çıkışlarında, trafik kontrol noktaları çok yoğunlaştı artık. Araca 65 veya 55 lastikli versende Çekiciye takabiliyorsun, çekicinin üzerinde "plate'' dediğimiz bağlantı noktasından ayar yapılınca takılıyor ama bazı araç çeşitlerinde, boylarda yükselme oldugundan 65'i tercih etmiyorlar.

    Peki Lassa'yı tercih sebebi ne ki ? Yanaklar normal Runflat lastikler gibi sert falan mı ? Avantajı nedir ?

    edit : Yukarıda 55 ile 65'i karıştırmışım şimdi gördüm..
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

  12. #31
    FiReWaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk msj da da yazdığım gibi Hafriyat konusunda gerçekten çok başarılı lassa , Kullandıkları Kauçukdaki Malzemedenmi Yoksa teknolojisinden midir bilmiyorum ama Diş yapısı ve dayanıklılığı , Performansı Müthiş . Kullanan tüm müşterilerim çok memnundu lassadan özellikle çekerde kullanılan Energy 7500 modeli .

    55 Tercihi aynen alçaltmak için kullanılıyor ama arasında yaklaşık 65 ile olan fiyat farkı neredeyse 500-600 TL
    Hasan ORAN

    1881-193∞ Gazi M. Kemal Atatürk

    Beşiktaş Fikstürüne Endeksli Hayatlar ...

  13. #32
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu son kez güncel.. Akşama kadar ankete ulaşmam gerekiyor

    Destek çıkan herkese teşekkürler
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •