User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
68 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: hafif ağırlıkta Jant ve lastik.

  1. #1
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    hafif ağırlıkta Jant ve lastik.

    Arkadaşlar aracın üzerinden ses sistemini sökünce ( ki sadece arabada bulunan cd vs aksesuarlar 5 kilo tarttım, amfi sub vs toplam 80 kilodan fazla ) araba bi hafifledi kuşa döndü. Nokian Hakka Z lastiklerden sonra pirelli p7 ler de yarımşar kilo hafif olunca arabanın şehir içi tüketimi 7 litre civarına düştü.

    uzun lafın kısası kafamda enkei rp03 tarzı bir jant takıp 10 12 kilo kadar jantları hafifletmek düşüncesi var. lastikleri yarım kilo bir kilo daha hafifletirsem toplamda 20 kiloya yakın jant lastik kombinasyonundan geliyor. araçta şu an zaten stepne yok ufak tefek hareketlerle aracı hafifletip yakıtı düşürmek istiyorum. tabii bir miktar hızlanma değeri de güzelleşecek

    aklında hafif jant konusunda bilgi olan arkadaşlar varsa buraya bişeyler çizittirelim.

    Benim kendi tespitlerimde ;

    Civic hb orjinal 17" jantlar : 10,5 kg

    pirelli p7 225 / 45 / 17 : 9,5 10,5 civarıydı hatırlamıyorum 10 kg ortalama diyelim.

    nokian Hakka 225 / 45 / 17 pirelliden 0,5 kilo daha ağır.

    Sırf nokian ve pirelli arasında şehir içinde 1 litre civarı yakıt fark ediyor.

    kısaca eğer toplamda 20 kiloya ulaşabilirsem bu operasyondan sonra spor helezon ile destekleyip ( onun da yakıtla ince bir ilişkisi var ) en az % 20 gibi bir yakıt tasarrufu sağlamayı planlıyorum.

    şu an biraz zihni sinir bir proje olsa bile 1 ay içinde hayata geçirecek gibiyim


    bildiğiniz jant ağırlıkları vs varsa eklerseniz memnun olurum.

    elimde bir miktar döküman var yine benzer bir konu açmıştım. o günden bugüne çeşitli denemelerim oldu. şimdi biraz daha yol almak istiyorum.


    Ağırlık tablosu :

    Bizzat kendi tarttıklarım :

    Nokian Hakka Z yüksek performans lastiği 225/45/17 10,5 KG
    Pirelli P7 cinturato : 225/45/17 9,5 KG

    Civic FK2 hb Orjinal 17" Jantları : 10,5 KG

    Advan Rs replika 17" : 9 kg ( bunu ben tartmadım satan kişiye rica ettim)
    Advan RG replika 17": 8,8 kg
    Arceo oz uL replikası 17" 7,9 kg




    İnternetten gelen veriler :
    enkei RPF1 17" 7 kg civarı ofsetine göre 8 e doğru gidiyor
    Enkei Rpo3 7,2 kilo denilmiş ancak ofsetine göre 7,6 olanlar mevcut
    lenso s2light 17" 7 kg
    kosei k3 silver lar 7kg civarı
    kosei k1 ts - 17x7j -6.3kg
    kosei k1 ts - 18" -7,9 kg
    könig milligram 18" 8,2 veya 8,6 olması lazım.
    könig day lite 8 kilo civarı
    königler genelde 17 inç ebatlarda 8 kilo ile 9 arası değişiyor. Tarttıklarım o şekilde çıktı.
    oz ultraleggera 17 17" 7,5kg
    99 forester OEM 16" jantları 8.3 kilo
    17" 5zigen 5zigen fnr01-c ler 8 kilonun altında sanırım diye tahminde bulunmuş bir arkadaşımız.

  2. #2
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %20 çok iyi bir oran...

  3. #3
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lenso s2light 17" 7 kg
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  4. #4
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enkei RPF1 17" 7 kg civarında, offset ve bijon aralığına göre bir kaç lbs oynuyor. Enkei'nin sitesinde bütün modellerinin katologu mevcut, ağırlıkları da yazıyo.
    öyle işte.

  5. #5
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski aracımdaki kosei k3 silver lar 7kg civarı idi 205-40-17 marshall lastiklerle toplam ağırlığı 15.300gr ,,,şuan depomda yeni sahiplerini beklemekteler


  6. #6
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %20 çok iyi bir oran...
    %20 uçmadan söylenmiş bir rakam şu anda 20 kg ağılıkları var her bir tekerleğin 18 altına düşerse zaten direk %20 gibi rakam olucak ufak tefek oynamalarla lpg takmış gibi ekonomi amaçlıyorum. tabii totalde çok para gidebilir

    Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için sağolun hepsini değerlendiriyorum.


    elimde enkei , bbs gibi markaların katalogları var onlara bakıyorum zaten. ayrıyetten bir dosya var onda stock ve aftermarket bütün marka modellerin ağırlıkları var. tabii ben emin değilim doğrumudur sallamamıdır.

    amacım 7 kilo civarı jant 8 kilo lastik ağarlığı ile alu veya magnezyum bijon takıp olabildiğince hafiflemek.

    ve hiç bir zaman pist rolling veya drag amacım yok. sadece ekomomi olsun günlük kullanımda biraz serilik.

  7. #7
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben anlamadım şimdi... ağırlık azaltmak yakıt ekonomosi için mi performans için mi hayır yakıt içinse neden bu kadar çaba

  8. #8
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.ustaoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben anlamadım şimdi... ağırlık azaltmak yakıt ekonomosi için mi performans için mi hayır yakıt içinse neden bu kadar çaba
    herkesin farklı bir takıntısı var, saygı duymak lazım. Amacın sadece yakıt ekonomisi olduğunu da sanmıyorum, ben de hafif jant+lastik kombinasyonuna geçiş yaptım yakın zamanda, araba inanılmaz rahatladı, gaz tepkileri serileşti.

    Ayrıca, bende de silecek takıntısı var, orjinal AeroTwin sileceklere geçiş yapmak namına bi takım jant parası döktüm, pişman mıyım, tabi ki hayır dolayısıyla konuyu açanı çok iyi anlıyorum
    öyle işte.

  9. #9
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herkesin farklı bir takıntısı var, saygı duymak lazım. Amacın sadece yakıt ekonomisi olduğunu da sanmıyorum, ben de hafif jant+lastik kombinasyonuna geçiş yaptım yakın zamanda, araba inanılmaz rahatladı, gaz tepkileri serileşti.

    Ayrıca, bende de silecek takıntısı var, orjinal AeroTwin sileceklere geçiş yapmak namına bi takım jant parası döktüm, pişman mıyım, tabi ki hayır dolayısıyla konuyu açanı çok iyi anlıyorum
    Bi defa yakıt için neden yapmayayım LPG kiti takanlar %40 kadar tasarruf ediyor ben 2000 2500 lira harcayıp %30 tasarruf amaçlıyorum. aracım orjinal kalacak istediğimde söküp satabileceğim ve dahası çekişi artacak.

    tabii ki arada gazlıyorum. Ve aracımın ne gidişi ne yakıtı kötü değil. ancak daha iyisi olabileceğini biliyorum ciddi bir potansiyel var.

    silecek ile de bilgi verirseniz sevinirim. neticede bilmediğim bir konu belki faydası olur.

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    İST
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ultraleggera nin 17 si; 7,2 kg'dı yanılmıyorsam.

  11. #11
    ssdriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum/Ankara
    Mesaj
    168
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    99 forester OEM 16" jantları 8.3 kilo geldi daha dün tarttım

    bendeki 17" 5zigen 5zigen fnr01-c ler 8 kilonun altında sanırım

  12. #12
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi defa yakıt için neden yapmayayım LPG kiti takanlar %40 kadar tasarruf ediyor ben 2000 2500 lira harcayıp %30 tasarruf amaçlıyorum. aracım orjinal kalacak istediğimde söküp satabileceğim ve dahası çekişi artacak.

    tabii ki arada gazlıyorum. Ve aracımın ne gidişi ne yakıtı kötü değil. ancak daha iyisi olabileceğini biliyorum ciddi bir potansiyel var.

    silecek ile de bilgi verirseniz sevinirim. neticede bilmediğim bir konu belki faydası olur.
    Ben kendimi yeterince iyi anlatamamışım, yakıt fiyatları *****, aldı başını gidiyo, tutabilene aşk olsun, haliyle yakıt gayet yeterli sebep. Yakıt tasarrufunun yanında getireceği faydaları söylemek istemiştim, dalgınım biraz, cümle kuramamışım, kusura bakmayın.

    Eski tip metal sileceklere tabiri caizse gıcık oluyorum, eski tip silecek yerine de direk muz silecek takmayı sevmiyorum, görüntüsü kötü oluyo bence. Benim aracımın ön silecekleri ve silecek kolları Golf 4/Bora'larla aynı. Golf4/Bora'ların da 2004 ve sonrası modellerinde orjinalden muz silecek var. Gittim 2004 ve sonrası Golf4/Bora silecek kolu ve sileceklerini aldım, taktım. Daha sessiz ve daha iyi siliyorlar. Arka silecek için de biraz araştırma sonucu bilimum VAG aracının yine orjinalden muz silecek olan sileceklerinin benim aracıma olduğunu öğrendim. Tipi en çok hoşuma giden Tiguan'ın silecek koluydu, onu aldım taktım. Ön silecekleri değiştirirken kaput altındaki cam ile motor bölümünün arasındaki muhafaza plastiğinin bazı dişlerinin kırık olduğunu fark ettim, onu da değiştirdim. Bütün parçaları da yetkili servisten temin edince "bir takım silecek için değer mi" denilecek bi meblağ harcadım.
    öyle işte.

  13. #13
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi defa yakıt için neden yapmayayım LPG kiti takanlar %40 kadar tasarruf ediyor ben 2000 2500 lira harcayıp %30 tasarruf amaçlıyorum. aracım orjinal kalacak istediğimde söküp satabileceğim ve dahası çekişi artacak.

    tabii ki arada gazlıyorum. Ve aracımın ne gidişi ne yakıtı kötü değil. ancak daha iyisi olabileceğini biliyorum ciddi bir potansiyel var.

    silecek ile de bilgi verirseniz sevinirim. neticede bilmediğim bir konu belki faydası olur.
    abi bende seni yargılamak amaçlı yazmadım yanlış anlama olmasın. ben çözümü daha basit olabilcek lpg dönüşüm veya dizel bir araç olarak düşündüm sadece yoksa ağırlık azaltmak tabii ki mantıklı ama ben sadece performans amaçlı düşünürüm

  14. #14
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben kendimi yeterince iyi anlatamamışım, yakıt fiyatları *****, aldı başını gidiyo, tutabilene aşk olsun, haliyle yakıt gayet yeterli sebep. Yakıt tasarrufunun yanında getireceği faydaları söylemek istemiştim, dalgınım biraz, cümle kuramamışım, kusura bakmayın.

    Eski tip metal sileceklere tabiri caizse gıcık oluyorum, eski tip silecek yerine de direk muz silecek takmayı sevmiyorum, görüntüsü kötü oluyo bence. Benim aracımın ön silecekleri ve silecek kolları Golf 4/Bora'larla aynı. Golf4/Bora'ların da 2004 ve sonrası modellerinde orjinalden muz silecek var. Gittim 2004 ve sonrası Golf4/Bora silecek kolu ve sileceklerini aldım, taktım. Daha sessiz ve daha iyi siliyorlar. Arka silecek için de biraz araştırma sonucu bilimum VAG aracının yine orjinalden muz silecek olan sileceklerinin benim aracıma olduğunu öğrendim. Tipi en çok hoşuma giden Tiguan'ın silecek koluydu, onu aldım taktım. Ön silecekleri değiştirirken kaput altındaki cam ile motor bölümünün arasındaki muhafaza plastiğinin bazı dişlerinin kırık olduğunu fark ettim, onu da değiştirdim. Bütün parçaları da yetkili servisten temin edince "bir takım silecek için değer mi" denilecek bi meblağ harcadım.
    yanlış anlaşılacak bişey yok. sizden önce ki mesajın sahibi biraz saçma bulmuş sizin mesajınızı tamamlamak için alıntı yaptım. 250 liraya bi depo benzin alıyoruz ve 550 600 km yapalıyor ancak. ufak düzenlemelerle 100 km fazla gideceksem neden saçma bir hareket olsun.

    ben sileceği aerodinamik için değiştiniz zannettim. sizin ki de kendi içersinde bir mantık barındırıyor. ufak bi arıza bile olsa silecek önemsenmesi gereken bir parça.

  15. #15
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.ustaoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bende seni yargılamak amaçlı yazmadım yanlış anlama olmasın. ben çözümü daha basit olabilcek lpg dönüşüm veya dizel bir araç olarak düşündüm sadece yoksa ağırlık azaltmak tabii ki mantıklı ama ben sadece performans amaçlı düşünürüm
    biliyorum tabii ki eleştriler olabilir. bu konuyu bilgi paylaşımı için açtım.

    ek olarak : LPG ye karşıyım benim için çok cazip değil. en basitinden AVM ye aile giderken otoparka alınmamak bile sinir bozucu.

    benim aracımın dizeli yok. aracımdan memnunum. muadili araçlar focus astra golf beni açmıyor.

    dediğim gibi ufak oynamayla tüketimi düşürmek maksadındayım. asıl amacım bu. ancak arada tabii ki gazlıyorum. sabah bazen syrantepede trafik açıldıktan sonra köprüye kadar 200 yapıştırmak gibisi var mı?

  16. #16
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 200ü göstergede bile göremiyorum 180de bitiyor

  17. #17
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.ustaoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 200ü göstergede bile göremiyorum 180de bitiyor
    Bizde zor görüyoruz analog kadran olsa arabanın hareket etmesine bile gerek yok aa 200 ordaymış dersin. veya kadranda 200 yazar kadranı bitirirsin. bunda kadran bitirme yok. zaten maksimum 229 gördüm :P

  18. #18
    YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    01
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilker güzel bir konu olmuş dediklerini umarım uygun bir maliyetle yaparsın ...

  19. #19
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağol yavuz.

    800 lira civarına sıfır veya ikinci el markalı veya replika jant alabiliyoruz. 7 veya 7,5 kilo ağırlıkta oluyor ki bu durumda 3 - 3,5 kilo jant başına tasarruf yapıyorum.

    Lastiklerim enerji tasarruf maksatlı p7 lastikler tutunması süper değil ancak idare ediyoruz. daha iyi tutunan daha az yaktıran bulursam belki ona geçerim.

    bijon vs çok detayına inmedim ama hafif somun alınabilir. güvenliği tehlikeye atmadan tabii.

    son olarak spor helezon konusu var. Spor yayların aracın ilk hareket anında aşırı derecede kafakaldırmayı engellemesi durumu var. gaza basar basmaz burnu havaya kalkan bir araç 1 saniyeliğene de olsa torkunun %40 50 gibi kısmını boşa harcıyor. en basitinden elinizle arabanın önünü kaldırmaya çalışın en az 80 kilo gibi bir güç ile o seviye kadar kaldırırsınız.

    bunun fren anında veya ara hızlanmada ( misalen rolling de ilk basış) sürekli tekrarladığını düşünün. ayrıca uzun yolda ben cruise control ile sabit 120 ile giderim viraj vs dinlemem. virajlarda yavaşlamak tekrar hızlanmak ciddi yakıt harcamaya sebep oluyor.

    önceki aracımda spor yayların bu yönde çok faydasını gördüm. bunun da maliyeti 200 lira ile 600 lira arasında değişiyor. ( fk marka 150 lira h&r marka 450 lira 50 100 işçilikle takılıyor.)

    şimdilik planlar böyle. pratikte ne kadar etkisi olur net hesaplamadım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •