User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 6/11 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
201 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #96

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya da kolaylık olsun şoyle diyelim.
    2 de 80 de hangi devire geliyor.
    o devirde torku bul ve 2. vites oranı ile çarp.

    sonrada 3. viteste 80 de hangi devire geliyor.

    o devirdeki torku yukarda buldugundan 1.5 kat filan daha fazladır. diğer yandan 3. vites oranı da 2. vitesten 1.5 kat civarlarında küçüktür.

    buldugun bu iki değerden hangisi buyukse o viteste basması daha uygun ollur

  2. #97
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oy veren 21 kişi hondacı değilse ben birşey bilmiyorum.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  3. #98
    chiefkadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    8.519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şurayı biraz inceleyin faydası olacaktır

    Tork, Beygir gücü, Motor Deviri, Hızlanma Hesaplamaları - Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel - Hardware Arena Forum

    Ayrıca "belli bir hızdan sonra hacim devreye giriyor" lafı çok saçma onuda çürütecek bilgiler var

  4. #99
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    torku dusuk olan aracın gececegı tek secenek forzada yada GT de bı arac yaparsak anca gercek olur

    onun dısında otomobıl muhendıslerı 380 torku piç edecek bi şanzuman koymazlar hıc bı araca.


    teoride dogru dusunce fakar bız atmosferık arac kullanıcılerı ıcın hıc bır faydası yok maalesef.

  5. #100

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı chiefkadir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şurayı biraz inceleyin faydası olacaktır

    Tork, Beygir gücü, Motor Deviri, Hızlanma Hesaplamaları - Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel - Hardware Arena Forum

    Ayrıca "belli bir hızdan sonra hacim devreye giriyor" lafı çok saçma onuda çürütecek bilgiler var
    bu alıntıyı demin başka bir arkadaş daha yapmıştı ama herkes fikrini soylesin ondan sonra koyalım demiştik. silmişti o da.
    şimdi tam zamanı heralde.

    ben oranın son paragrafından alıntı yapayım o zamana

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun.

    Ve evet, son olarak şu meşhur mottoya gelelim: HP araba sattırır, tork yarış kazandırır”. Bu durum motor torku söz konusu olduğunda doğru değil, bunu gördük. Doğrusu ne?

    Doğrusu şu:

    “Maksimum HP araba sattırır, ortalama HP yarış kazandırır.”

    SÖZÜN ÖZÜ:
    TORK VE RPM TRANSMİSYON (MANİVELA) ARACILIĞI İLE BİRBİRLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLEN FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERDİR. “HIZ” İÇİN RPM’E, “HIZLANMA” VE “YÜK ÇEKME/TAŞIMA” İÇİN TORKA İHTİYAÇ DUYARIZ. İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZDA ELİMİZDEKİ FAZLA RPM’İ TORKA, FAZLA TORKU DA RPM’E ÇEVİRİRİZ. ÖRNEĞİN RPM’İ YARIYA DÜŞÜREREK TORKU İKİ KATINA YA DA TORKU YARIYA DÜŞÜREREK RPM’İ İKİ KATINA ÇIKARIRIZ. BEYGİR GÜCÜ ELİMİZDEKİ RPM’İN NE KADARINI TORKA YA DA ELİMİZDEKİ TORKUN NE KADARINI RPM’E ÇEVİREBİLECEĞİMİZİ GÖSTEREN HESAPLANABİLİR BİR NİCELİKTİR. DOLAYISIYLA İÇİNDE HEM TORKU HEM DE RPM’İ BARINDIRIR. NE KADAR FAZLA BEYGİR GÜCÜMÜZ VARSA RPM/TORK DÖNÜŞÜMÜNDE O KADAR ÇOK ESNEKLİĞİE KAVUŞURUZ. BU NEDENLE MOTORUMUZLA İLGİLİ BİLMEMİZ GEREKEN TEK FİZİKSEL NİCELİK BEYGİR GÜCÜDÜR. BUNU BİLİYORSAK, DİĞERLERİNİ BİLMEYE GEREK YOKTUR.

  6. #101
    chiefkadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    8.519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu alıntıyı demin başka bir arkadaş daha yapmıştı ama herkes fikrini soylesin ondan sonra koyalım demiştik. silmişti o da.
    şimdi tam zamanı heralde
    Doğrudur Videolar bölümünde arkadaşa peak tork un pek öneminin olmadığını uzun bir devir aralığında o torku verdiği halde hızlı olacağını anlatmak isterken bu linki eklemiştim

  7. #102
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İki aracın ağırlık, aerodinami, lastik vs herşeyi aynı olduğunu kabul ediyorum yazıldığı gibi.
    Ve her vitesteki son hızları eşitse(Ör:1'de 50, 2'de 100... vs.)
    her zaman hp'si yüksek olan yani bu anketteki 190 hp atmo olan araç daha iyi gider. (not:hondacı değilim)

    Edit: Zaten açıklama gelmiş.

  8. #103
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi yanlış bilinen bilgiler var sanırım herkesce.

    vti 160 bg 156 tork diye bılıyorum yanlışşsa duzeltın.Dünyada sayılıdır beygirinden daha düşük torku olan araç.

    vti ların nasıl yürüdüğü hakkında nsl düşünceleriniz var abicim merak ettim ? sadece BEYGİR le yürüyor mu yoksa bilimsel bi açıklaması varmı ?

  9. #104

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi yanlış bilinen bilgiler var sanırım herkesce.

    vti 160 bg 156 tork diye bılıyorum yanlışşsa duzeltın.Dünyada sayılıdır beygirinden daha düşük torku olan araç.

    vti ların nasıl yürüdüğü hakkında nsl düşünceleriniz var abicim merak ettim ? sadece BEYGİR le yürüyor mu yoksa bilimsel bi açıklaması varmı ?
    o ağılıkla 160 oldugu için yuruyor.

    o kadar az torkla nasıl 160 hp çıkartabiliyor dersen o torku çok ust devirlerde vermesi sayesinde.
    aslında bu motor teknolojisi ile ilgili bişey. motorun devri artmasına rağmen tork uretmeye devam edebilmesi işin puf noktası.
    çoğu motor devir arttıkça tork uretememeye başlar çünkü.

  10. #105

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    torku dusuk olan aracın gececegı tek secenek forzada yada GT de bı arac yaparsak anca gercek olur

    onun dısında otomobıl muhendıslerı 380 torku piç edecek bi şanzuman koymazlar hıc bı araca.


    teoride dogru dusunce fakar bız atmosferık arac kullanıcılerı ıcın hıc bır faydası yok maalesef.
    o egri o kadar kisaki 10 ileri sanz filan koymak lazim oradan yararlanmak icin

    torku yuksekse bgide yuksejtir ztn..

    linkte guzel ornekler var..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  11. #106

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi yanlış bilinen bilgiler var sanırım herkesce.

    vti 160 bg 156 tork diye bılıyorum yanlışşsa duzeltın.Dünyada sayılıdır beygirinden daha düşük torku olan araç.

    vti ların nasıl yürüdüğü hakkında nsl düşünceleriniz var abicim merak ettim ? sadece BEYGİR le yürüyor mu yoksa bilimsel bi açıklaması varmı ?
    cok aman aman gitmemesi guc egrisinin peak yapmasindan
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  12. #107
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cok aman aman gitmemesi guc egrisinin peak yapmasindan
    gitmesimi gitmemesimi anlıyamadım orayı?

  13. #108
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o ağılıkla 160 oldugu için yuruyor.

    o kadar az torkla nasıl 160 hp çıkartabiliyor dersen o torku çok ust devirlerde vermesi sayesinde.
    aslında bu motor teknolojisi ile ilgili bişey. motorun devri artmasına rağmen tork uretmeye devam edebilmesi işin puf noktası.
    çoğu motor devir arttıkça tork uretememeye başlar çünkü.
    peki şunu sorayım ozaman senın yazına karşılık.

    sen diyorsunki sınırlı bi torku var hepi topu 156 tork ama bunu her devirde veriyor.

    bu yüzden de devir çeviriyomu ?


    torku yüksek olan araçmı deviri/kadranı bitirir yoksa beygiri yüksek olanmı ?


    eğer böyleyse vti lar kadran çeviriyor hatta kadranı maymun ediyo bu konuyu bunla mı açıklıyosun yoksa optimum düzeyde kilo güç eğrisinemi ?

  14. #109
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beygir önemli ama tork ta önemli fakat rüzgâr a karşı durusu tavan yuksekligi de önemli ve vites oranida önemli şimdi soru
    iki araçta aynı dyno da ölçülüyor
    248 hp olan araç honda typer 252 nm tork var
    234 hp 321 nm tork varken benim aracta
    1 2 boy önünde oluyordum 240 km ye kadar ciktik

    benim araç typer 'dan agirdi bir de şu var 230 km ye kadar 2 vites atmaktayim o araç sa 4 vites. typer sağlıklı ve 10 numara aracti süren kişi de 10 numara idi aracim arkadan itiş
    her neyse madem hp devir dönmek bu kadar önemli ise tork neden var
    sadece hp farkı tork farkı değil konu detay lar çok

  15. #110
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AEAlmas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beygir önemli ama tork ta önemli fakat rüzgâr a karşı durusu tavan yuksekligi de önemli ve vites oranida önemli şimdi soru
    iki araçta aynı dyno da ölçülüyor
    248 hp olan araç honda typer 252 nm tork var
    234 hp 321 nm tork varken benim aracta
    1 2 boy önünde oluyordum 240 km ye kadar ciktik

    benim araç typer 'dan agirdi bir de şu var 230 km ye kadar 2 vites atmaktayim o araç sa 4 vites. typer sağlıklı ve 10 numara aracti süren kişi de 10 numara idi aracim arkadan itiş
    her neyse madem hp devir dönmek bu kadar önemli ise tork neden var
    sadece hp farkı tork farkı değil konu detay lar çok

    özele indirmeyin demiş zaten. çok farklı araçlar hele hele 200sx le typer çok çok daha farklı. verdiğin örnek kıstas olmazki

  16. #111
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shadow_Dancer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beygir gücü araba sattırır, tork yarış kazandırır demiş bi büyügümüz
    Yüksek devirde yüksek tork diyelim ona. 2000rpmde 250nm veren bir araç 7000 çeviriyor ve 5000den sonraki torku size ihtiyacınız olan değil mi? Reklam torku diye tabir ettiğim birşey türedi, yau 240nm torklu dizellerin canına okudum 140nm torkla, nerde sizin torkunuz?

    Şehir içi kullanım için alt devirde tork güzeldir tabi... Ama rollde dragta dezavantajdır.
    .

  17. #112
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özele indirmeyin demiş zaten. çok farklı araçlar hele hele 200sx le typer çok çok daha farklı. verdiğin örnek kıstas olmazki
    benim anlatmak istedigim şu

    Agırlık
    güc
    tork
    aktarım
    şanzıman oranları
    rüzgara karşı sürtünmesi
    sürücü

    genel olarak bunlar önemlidir bu koşullar dengeli ise ve hangisi bu koşullarda avantajlı ise o araç önde olacaktır

  18. #113

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgür neyin peşindesin bilmiyorum ama bende soru ile ilgili fikrimi belirteyim.

    Öncelikle iki arabanın eğrilerinin eğimleri benzer diyorsun ancak hiç bir atmo aracın 3500rpmlere kadar turbo araç gibi tork üretmesini beklemiyorsun heralde.

    70km.de bastıklarını varsaymışsın... Şimdi bu saatte uğraşamam ama bir araca koyulan şanzımanın seçiminde kullanılan formüller var. Ancak sen 223nm ve 380nm krankta tork üreten araçlara aynı oranları koymuşsun. Böyle bir dünya yok. Öyle olursa 380nm tork üreten araca koyulan şanzımanı 223nm üreten araç çeviremez. Çünkü yere iletilen torku işin içine katmamışsın. Sonrasında ise bu araçlar her vitesi bitirdiğinde düştükleri devir bandı (atıyorum 4500-6000rpm) olsun. (aynı oranları çevirdiklerini varsaydım) Bu bantta en uzun süre güç ( güç=torkxrpm) üreten araç daha istekli hızlanacak ve kendi topspeed'ine daha çabuk ulaşacaktır.

    Bir aracın karşıdan gelen rüzgar direncine karşı o viteste x devirde ürettiği tork karşılık gelirse araç top speed e ulaşır. Burada da 190 ps olan araç illa ki geçecektir ama aynı vites oranlarını kullanmamaları durumunda geçecektir.

  19. #114
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tmm işte herşey aynı diyor sadece birinde turbo var diğerinde yok.

    eğer konuya benzinli n/a,turbo dizel yaklaşırsak ben atmosferik diyorum hertürlüki konunun başında 184 e 380 demiş dizel olcağı kanaatinde.

    daha önceki yazımda benzinli N/A ve turbo olarak karşılaştırdım .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •