User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 7/11 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
201 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #115
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo benzinli ile turbo dizel arasindaki farki bi aciklamak gerekir once

  2. #116
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki şunu sorayım ozaman senın yazına karşılık.

    sen diyorsunki sınırlı bi torku var hepi topu 156 tork ama bunu her devirde veriyor.

    bu yüzden de devir çeviriyomu ?


    torku yüksek olan araçmı deviri/kadranı bitirir yoksa beygiri yüksek olanmı ?


    eğer böyleyse vti lar kadran çeviriyor hatta kadranı maymun ediyo bu konuyu bunla mı açıklıyosun yoksa optimum düzeyde kilo güç eğrisinemi ?

    Optimum kilo güç eğrisi. Hatta diğer bütün etkenlerin(sürtünme katsayısı, vites oranları jant lastık vs vs) optimuma yakın olması.

  3. #117
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Deniz seviyesinde turbo olan az bir farkla önde gider. 1000 metre rakıma doğru çıkıldığı zaman aradaki fark 3-4 boy daha artar.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  4. #118
    Görkem.Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo herturlu avantajli esit kiloda

    -34 BF 5098 06 S2000 (New)
    -07 DDL 55 08 CZT(Old)
    -35 CZT 03 06 CZT(Old)
    EKN GARAGE
    Görkem YERLİ

  5. #119
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hipotetik olmuş biraz bu. Turbo araçla atmo aracın benzer güç/tork eğrileri vermesi imkansıza yakın olması lazım zira turbo araçlarda devir arttıkça motorun turbonun bastığı havadan daha fazla havaya ihtiyaç duyacağını okumuştum bir yerde, yıllar önce. Detayları benden çok çok daha iyi bilenler var burada, boşuna uzatmıyorum. Eğer iki aracın her şeyi aynıysa, beygir güçleri de ha gayret aynı değerdeyse, tekerini daha hızlı çeviren araç daha uzağa gidecektir, bu da torku daha yüksek olan aracın daha uzağa gideceği anlamına gelir.
    öyle işte.

  6. #120
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tork çevirme gücüdür ara hızlanmalarda ve düşük devirlerde işe yarar, beygir gücü son hıza etki eder.
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  7. #121

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AEAlmas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beygir önemli ama tork ta önemli fakat rüzgâr a karşı durusu tavan yuksekligi de önemli ve vites oranida önemli şimdi soru
    iki araçta aynı dyno da ölçülüyor
    248 hp olan araç honda typer 252 nm tork var
    234 hp 321 nm tork varken benim aracta
    1 2 boy önünde oluyordum 240 km ye kadar ciktik

    benim araç typer 'dan agirdi bir de şu var 230 km ye kadar 2 vites atmaktayim o araç sa 4 vites. typer sağlıklı ve 10 numara aracti süren kişi de 10 numara idi aracim arkadan itiş
    her neyse madem hp devir dönmek bu kadar önemli ise tork neden var
    sadece hp farkı tork farkı değil konu detay lar çok
    araçların gucu doğru olamaz.
    daha uzun bir şanzıman oranı ile senden daha hafif ve daha guclu bir arabayı geçmen mumkun değil.
    aeron çok iyi olsa da bu kadar dezavantajla mumkun değil.

    chiefkadir in koydugu linki okumanda fayda var.

  8. #122

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki şunu sorayım ozaman senın yazına karşılık.

    sen diyorsunki sınırlı bi torku var hepi topu 156 tork ama bunu her devirde veriyor.

    bu yüzden de devir çeviriyomu ?


    torku yüksek olan araçmı deviri/kadranı bitirir yoksa beygiri yüksek olanmı ?


    eğer böyleyse vti lar kadran çeviriyor hatta kadranı maymun ediyo bu konuyu bunla mı açıklıyosun yoksa optimum düzeyde kilo güç eğrisinemi ?
    beygiri yuksek araç demek ust devirlerde daha fazla tork uretebilen araç demek zaten. devir çevirmeni sağlayan şey tork ama dediğim gibi maks torka bakarsan yanılırsın üst devirlerde kimin daha çok tork urettiğine bakman lazım.

    beygiri fazla olan araç kadranı daha çabuk bitirir ama zaten hızlanmalarda alt devirler kullanılmaz. bi ust vitese geçsen bile devir çok düşmez.

    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yüksek devirde yüksek tork diyelim ona. 2000rpmde 250nm veren bir araç 7000 çeviriyor ve 5000den sonraki torku size ihtiyacınız olan değil mi? Reklam torku diye tabir ettiğim birşey türedi, yau 240nm torklu dizellerin canına okudum 140nm torkla, nerde sizin torkunuz?

    Şehir içi kullanım için alt devirde tork güzeldir tabi... Ama rollde dragta dezavantajdır.
    dezavantaj yerine "işe yaramayabilir" daha uygun bir ifade . onun dışında tamamen katılıyorum.

    Alıntı fangio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özgür neyin peşindesin bilmiyorum ama bende soru ile ilgili fikrimi belirteyim.

    Öncelikle iki arabanın eğrilerinin eğimleri benzer diyorsun ancak hiç bir atmo aracın 3500rpmlere kadar turbo araç gibi tork üretmesini beklemiyorsun heralde.

    70km.de bastıklarını varsaymışsın... Şimdi bu saatte uğraşamam ama bir araca koyulan şanzımanın seçiminde kullanılan formüller var. Ancak sen 223nm ve 380nm krankta tork üreten araçlara aynı oranları koymuşsun. Böyle bir dünya yok. Öyle olursa 380nm tork üreten araca koyulan şanzımanı 223nm üreten araç çeviremez. Çünkü yere iletilen torku işin içine katmamışsın. Sonrasında ise bu araçlar her vitesi bitirdiğinde düştükleri devir bandı (atıyorum 4500-6000rpm) olsun. (aynı oranları çevirdiklerini varsaydım) Bu bantta en uzun süre güç ( güç=torkxrpm) üreten araç daha istekli hızlanacak ve kendi topspeed'ine daha çabuk ulaşacaktır.

    Bir aracın karşıdan gelen rüzgar direncine karşı o viteste x devirde ürettiği tork karşılık gelirse araç top speed e ulaşır. Burada da 190 ps olan araç illa ki geçecektir ama aynı vites oranlarını kullanmamaları durumunda geçecektir.
    aynı oranlarda olmasa gecer ama aynı oranlarda olsalar daha da rahat gecer.

    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tork çevirme gücüdür ara hızlanmalarda ve düşük devirlerde işe yarar, beygir gücü son hıza etki eder.
    ve ayrıca ilk hızlanmaya etki eder.

  9. #123
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde atmosferik araçla aynı ağırlık denmiş, turbonun doğasına aykırı bu. Daha ağır olmak zorunda daha fazla bileşen var
    .

  10. #124

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgürcüm 380nm torka sahip bir araç ile 223nm torka sahip araçların aynı şanzımanı kullanması ne kadar olasıdır bana izah eder misin

    500ps üreten bir kamyonun şanzıman oranları ve son dişlisini bir F430 a yerleştirsek ne olur? ya da tam tersi F430 un şanzımanını 1500nm üreten bir kamyona...?

    peki sana bir soru bu iki araç kaç devir dönüyor ve bunların bana dönebildikleri max devirdeki torklarını söyler misin?

  11. #125

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fangio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özgürcüm 380nm torka sahip bir araç ile 223nm torka sahip araçların aynı şanzımanı kullanması ne kadar olasıdır bana izah eder misin

    500ps üreten bir kamyonun şanzıman oranları ve son dişlisini bir F430 a yerleştirsek ne olur? ya da tam tersi F430 un şanzımanını 1500nm üreten bir kamyona...?

    peki sana bir soru bu iki araç kaç devir dönüyor ve bunların bana dönebildikleri max devirdeki torklarını söyler misin?
    araçların ne kadar devir dondugunu özellikle belirtmiyoruz.
    ama 380 nm lik aracın 223 nm den daha az güç üretebilmesi nerdeyse otekinin yarısı kadar devir çevirebildiğini işaret ediyor zaten.
    ayrıca daha once de dediğim gibi benim örneğime bağlı kalırsanız sevinirim.
    kendi orneklerinizle benim orneğimi kritiğe tabi tutup kendi kendinizi yazıltmayın
    bizim orneğimizin kamyon ve ferrari ile alakası yok. bitanesi 223 nm. torka sahip diğeri ise 380nm. sen diyorsunki 223 nm lik araç 380 nm lik başka bir aracın çevirebildiği şanzımanı çeviremez. buna gerçekten emin misin_?

    o zaman şu araclara bak. bu araçlardan biri 380 nm ve 184 ps.
    diğeri 223 nm ve 190 ps.
    şanzımanlar ne kadar da yakın değil mi?
    bunlar 1. vitesler




    bunlar da 2. vitesler:




  12. #126
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    #125 in yazılarını okumadım ama şanzumanları aynı değil çünkü benzinli max devrine gelmemiş daha (dizelin max devrş genelde 4.5bin civarlarında olur)

    edit1: 100km de 20 litre yakan dizeli neymiş merak ettim
    edit2: fiziksel anlamda tork=güç/devir dir, o nedenle araba max torkunu düşük devirlerde verir yani beygir gücüyle tork birbiriyle ciddi anlamda orantılıdır.
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  13. #127

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    #125 in yazılarını okumadım ama şanzumanları aynı değil çünkü benzinli max devrine gelmemiş daha (dizelin max devrş genelde 4.5bin civarlarında olur)

    edit: 100km de 20 litre yakan dizeli neymiş merak ettim
    çevirebildiğin makd devir motor la ilgili bişey.

    oranlar bu iki araçda çok yakın

  14. #128

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeş kendi elinle kendini yaktın. En başından beri zaten örneklendirdiğin araçlar 2.4 Auto Accord ve e90 facelift 320d'ydi. Öncelikle bu araçlar aynı devri dönemiyor. biri 7000rpm dönerken diğeri 5000rpm dönebiliyor. Doğal olarak accord daha kısa oranlı şanzımanı daha çok devir çevirme marifeti ile düşük torkla çevirebilirken 320d daha uzun bir şanzıman oranını daha yüksek tork marifetiyle çeviriyor. Birinci vitesleri yakın gibi gözüküyor diyorsun. Accord 1. yada 2. vitesi bitirsin bakalım arada ne kadar fark oluşacak??? Resimlerde aynı gibi gözüküyor da birinin devir bitirmesine sadece 500 rpm kalmışken diğerininkine daha 2500rpm var.

    Haftaiçi çaya bekliyorum. Vites oranlarını kap gel abi.

  15. #129
    turci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Cologne
    Mesaj
    1.038
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diger yandan 320d nin max torku kac devirde verdigi de önemli. (ort. 2bin diyelim)
    max tork alinan deviri gecip devir bandini bitirmeye calismak zaman kaybi olur düsüncesindeyim.

  16. #130

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fangio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş kendi elinle kendini yaktın. En başından beri zaten örneklendirdiğin araçlar 2.4 Auto Accord ve e90 facelift 320d'ydi. Öncelikle bu araçlar aynı devri dönemiyor. biri 7000rpm dönerken diğeri 5000rpm dönebiliyor. Doğal olarak accord daha kısa oranlı şanzımanı daha çok devir çevirme marifeti ile düşük torkla çevirebilirken 320d daha uzun bir şanzıman oranını daha yüksek tork marifetiyle çeviriyor. Birinci vitesleri yakın gibi gözüküyor diyorsun. Accord 1. yada 2. vitesi bitirsin bakalım arada ne kadar fark oluşacak??? Resimlerde aynı gibi gözüküyor da birinin devir bitirmesine sadece 500 rpm kalmışken diğerininkine daha 2500rpm var.

    Haftaiçi çaya bekliyorum. Vites oranlarını kap gel abi.
    ama sen boyle yaparsan ben senden çay değil yemek yerim

    araçların biri 5000 diğeri 7000 dönebilir, ben zaten buna bir limit koymadım ki. aynı devirleri dönerler diye de bişey soylemedim.
    en baştan beri soyluyorum. "araçların kaç döndüğünü belirtmiyorum" diye.
    abi 1 ve 2 . vitesler çok yakın dikkatli bakarsan neden?
    çünkü 2 araçta aynı devirde aynı süratlerde, bu şanzıman oranlarının çok yakın oldugunu gösteriyor. ha accord daha çok devir çevirebildiği için o viteste daha çok kalıyor ama bu vites oranının farklı oldugu anlamına gelmiyor.
    zaten ben daha once de soyledim. o 380 lik araç zaten devir çevirebilse 223 nm liken daha güçlü olması gerekirdi ama biz ne diyoruz 223 luk daha guçlu (yani 190 hp)
    . zaten güçlü aracın avantajıda burda ortaya çıkıyor . küçük ve çevrilmesi kolay dişliyle o 7000 devire kadar devam edebilirken diğer araç 4500 devir çevirip üst vitese yani çevrilmesi daha zor olan üst dişliye geçiyor. bu da üst dişliye gecen aracın diğer araca göre hızlanmasının daha kötü olmasına neden oluyor.
    olay bu kadar basit.

    bu arada sordugum soruya karşı yapılan her turlu tacavuz girişimini şiddetle kınıyorum

    soruyu kendi istediği hale getirip oradan hareketle bana tekrar soru soranları reddediyorum

    aslında istediğim cvp çok ama çok basitti.

    " arkadaş ağırlık vs. eşit şartlar varsa motor torku fazla olan değil motor gucu fazla olan araç gecer".

  17. #131

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi işte bir şey kaçırıyorsun. 320d bir üst vitese geçerken hızlanmasında kayıp var gibi düşünemezsin. Motor yapısı gereği yüksek devir çeviremiyor ve doğal olarak şanzımanı ona göre seçiyorsun. Aynı oranları (gear ratioxfinal ratio) kullanmıyorlar abicim. 320d nin oranlarını Accord 7000rpm dönebilse var ya... 4.vites Accord'u keser sonraki 2 vitese gerek kalmaz. Gücü çevirmeye yetmez zaten...

    Neyse gel bi yemek yiyelim. Mevlana favorim

  18. #132

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fangio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi işte bir şey kaçırıyorsun. 320d bir üst vitese geçerken hızlanmasında kayıp var gibi düşünemezsin. Motor yapısı gereği yüksek devir çeviremiyor ve doğal olarak şanzımanı ona göre seçiyorsun. Aynı oranları (gear ratioxfinal ratio) kullanmıyorlar abicim. 320d nin oranlarını Accord 7000rpm dönebilse var ya... 4.vites Accord'u keser sonraki 2 vitese gerek kalmaz. Gücü çevirmeye yetmez zaten...

    Neyse gel bi yemek yiyelim. Mevlana favorim
    ilk iki vites aynı. sonrakiler aynı değil zaten
    ama sen çeviremez dediğin için ben de koydum yani çevirebildiğini göstermek için.
    ama dediğin gibi bmw nın 3 ve 4 unu cevirse yeter zaten. diğerlerine gerek de kalmaz gücü de yetmez doğru diyosun ama şu da varki 4 viteste 7000 donse bmw nin 6.viteste 4500 donmesinden daha süratli olur belki. dolayısıyla yine accord onde olur. orda bir nuans var. ha sen desenki ikiside 4500 de vites atarak aynı oranlı bir şanzımanla top speede çıkmaya çalışacak o zaman bmw araya tır sokar
    ama durum boyle değil işte. accordun torku az olsa dahi o torku 7000 lere kadar iyi kotu götürebildiği için alt viteste kalabiliyor. ama bmw nin torku 5000 den sonra anormal bir derecede düştüğü için mecburen bir ust vitese geçiyor vs vs vs .

    aslında ben araçlar uzerinden gitmek istemıyordum. çunku o zaman insanlar diğer faktorler aynıymış gibi muamele yapıyor. biz sadece motorlar uzerinden konuşuyoruz.

    neyse aynı şeyleri tekrarlar oldum.
    bu arada gecen gittim 4 tane yedim, garson " abi helal olsun ben bitiremezsin sandım alayını süpürdün" dedi.

    ona göre hazırlıklı gel, bonus monus kredi kartın olsun, benim oturdugum masanın hesabı tek seferde ödenmez, taksitle ancak odenir

  19. #133
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oncelıkle bir aracın hızlı olması ıcın torkunun yuksek olması yada pık hp nın yuksek olması hıc bır seyı ıfade etmez..

    bır aracın hızlı olması ıcın o aracın ortalama hp degerının dıgerınden yuksek olması gerekır..

    2 arac var elımızde bırısı turbo 380nm tork dıgerı na 190 nm tork uretmıs ve pık hp lerı aynı ıse bu aracların aynı devırı donmelerıne ımkan yok.. donuyorlarsa ıse turbo olan arac cok buyuk bır peak atıp 380nm tork gorup sonra 190nmlere kdr dusmus demektır.. cunku hp tamamen tork ve devır ıle alakalıdır..

    bır aracın yarıs kazanması ıcın ortalama hp degerı onemlıdır.. yanı dynoda aldımız verıyı onumuze koyuyoruz ve hesaplıyoruz kullandıgımız devırın altında kalan hpye aıt egrının alanı daha fazla ıse yarısı kesınlıkle ve kesınlıkle o kazanacaktır..(sanzıman oranları,agırlık,aero vb.. optımum kabul edersek)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •