User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 10/11 İlkİlk ... 891011 SonSon
201 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #172
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    320d belkide 2.0litre dizel motorlar arasında en verimli makine. 2.4 accordla karşılaştırmayın denmiş, euro-R vardı da biz mi karşılaştırmadık. K20 220hp hemde 6 ileri manuel şanzıman var üzerinde. Sabaha kadar kıyaslayın
    .

  2. #173
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atalarımız ne demiş ? Dünya kadar malın olacağına fındık kadar turbon olsun.
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  3. #174
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    320d belkide 2.0litre dizel motorlar arasında en verimli makine. 2.4 accordla karşılaştırmayın denmiş, euro-R vardı da biz mi karşılaştırmadık. K20 220hp hemde 6 ileri manuel şanzıman var üzerinde. Sabaha kadar kıyaslayın
    hah şimdi bu nolcak? 3.20d type r dan hızlı mı hacim olarak aynı gruptalar ya..

  4. #175

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hah şimdi bu nolcak? 3.20d type r dan hızlı mı hacim olarak aynı gruptalar ya..
    R la ne alakası var,honda normal binek aracına ne koyuyor onlarla kıyaslayalım,156 lık accordla kıyaslayalım mesela 163 lük bmw 320 dizeli?
    bmw honda tartısmasına dönmesin zaten gerek yok atla deveyi kıyaslamaya

  5. #176
    ceyhun737 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya/İstanbul
    Mesaj
    1.674
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    typer in nasıl yürüdüğünü bilmesek inanıcaz

  6. #177

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mesele honda bmw meselesi değilki.

    motor gücü fazla olan aracın motor torku olan aracı gecebileceği.

    adam link koydu hala okumaktan imtina edenler var
    bi daha koyuyorum. turboydu vs fark etmez. bir araç ne kaar güçlü ise o kadar hızlıdır.
    istese maks. torku 500nm olsun. linki bi daha koyuyorum.

    Tork, Beygir gücü, Motor Deviri, Hızlanma Hesaplamaları - Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel - Hardware Arena Forum

    son kısmından da aynen alıntı yapıyorum.

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun.

    Ve evet, son olarak şu meşhur mottoya gelelim: HP araba sattırır, tork yarış kazandırır”. Bu durum motor torku söz konusu olduğunda doğru değil, bunu gördük. Doğrusu ne?

    Doğrusu şu:

    “Maksimum HP araba sattırır, ortalama HP yarış kazandırır.”

    SÖZÜN ÖZÜ:
    TORK VE RPM TRANSMİSYON (MANİVELA) ARACILIĞI İLE BİRBİRLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLEN FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERDİR. “HIZ” İÇİN RPM’E, “HIZLANMA” VE “YÜK ÇEKME/TAŞIMA” İÇİN TORKA İHTİYAÇ DUYARIZ. İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZDA ELİMİZDEKİ FAZLA RPM’İ TORKA, FAZLA TORKU DA RPM’E ÇEVİRİRİZ. ÖRNEĞİN RPM’İ YARIYA DÜŞÜREREK TORKU İKİ KATINA YA DA TORKU YARIYA DÜŞÜREREK RPM’İ İKİ KATINA ÇIKARIRIZ. BEYGİR GÜCÜ ELİMİZDEKİ RPM’İN NE KADARINI TORKA YA DA ELİMİZDEKİ TORKUN NE KADARINI RPM’E ÇEVİREBİLECEĞİMİZİ GÖSTEREN HESAPLANABİLİR BİR NİCELİKTİR. DOLAYISIYLA İÇİNDE HEM TORKU HEM DE RPM’İ BARINDIRIR. NE KADAR FAZLA BEYGİR GÜCÜMÜZ VARSA RPM/TORK DÖNÜŞÜMÜNDE O KADAR ÇOK ESNEKLİĞİE KAVUŞURUZ. BU NEDENLE MOTORUMUZLA İLGİLİ BİLMEMİZ GEREKEN TEK FİZİKSEL NİCELİK BEYGİR GÜCÜDÜR. BUNU BİLİYORSAK, DİĞERLERİNİ BİLMEYE GEREK YOKTUR."

  7. #178
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen katılıyorum

  8. #179

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence turbo gecer
    R

  9. #180

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit..........

  10. #181

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mesele honda bmw meselesi değilki.

    motor gücü fazla olan aracın motor torku olan aracı gecebileceği.

    adam link koydu hala okumaktan imtina edenler var
    bi daha koyuyorum. turboydu vs fark etmez. bir araç ne kaar güçlü ise o kadar hızlıdır.
    istese maks. torku 500nm olsun. linki bi daha koyuyorum.

    Tork, Beygir gücü, Motor Deviri, Hızlanma Hesaplamaları - Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel - Hardware Arena Forum

    son kısmından da aynen alıntı yapıyorum.

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun.

    Ve evet, son olarak şu meşhur mottoya gelelim: HP araba sattırır, tork yarış kazandırır”. Bu durum motor torku söz konusu olduğunda doğru değil, bunu gördük. Doğrusu ne?

    Doğrusu şu:

    “Maksimum HP araba sattırır, ortalama HP yarış kazandırır.”

    SÖZÜN ÖZÜ:
    TORK VE RPM TRANSMİSYON (MANİVELA) ARACILIĞI İLE BİRBİRLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLEN FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERDİR. “HIZ” İÇİN RPM’E, “HIZLANMA” VE “YÜK ÇEKME/TAŞIMA” İÇİN TORKA İHTİYAÇ DUYARIZ. İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZDA ELİMİZDEKİ FAZLA RPM’İ TORKA, FAZLA TORKU DA RPM’E ÇEVİRİRİZ. ÖRNEĞİN RPM’İ YARIYA DÜŞÜREREK TORKU İKİ KATINA YA DA TORKU YARIYA DÜŞÜREREK RPM’İ İKİ KATINA ÇIKARIRIZ. BEYGİR GÜCÜ ELİMİZDEKİ RPM’İN NE KADARINI TORKA YA DA ELİMİZDEKİ TORKUN NE KADARINI RPM’E ÇEVİREBİLECEĞİMİZİ GÖSTEREN HESAPLANABİLİR BİR NİCELİKTİR. DOLAYISIYLA İÇİNDE HEM TORKU HEM DE RPM’İ BARINDIRIR. NE KADAR FAZLA BEYGİR GÜCÜMÜZ VARSA RPM/TORK DÖNÜŞÜMÜNDE O KADAR ÇOK ESNEKLİĞİE KAVUŞURUZ. BU NEDENLE MOTORUMUZLA İLGİLİ BİLMEMİZ GEREKEN TEK FİZİKSEL NİCELİK BEYGİR GÜCÜDÜR. BUNU BİLİYORSAK, DİĞERLERİNİ BİLMEYE GEREK YOKTUR."
    “Maksimum HP araba sattırır, ortalama HP yarış kazandırır.”
    Hp ler tork olacak abi yanlışın var.
    Teoride böyle ama pratikte istisnalar oluyor bazen
    dynoyu yanıltmak kolay.
    Bir dizel düşünelim 300 nm torku var 1900-2500 devir arasında,sonuc 130 bg.
    aynı dizel altlarda 330 nm üretiyor yine 1900-2500 devir,dynoda 130bg den fazla cıkıyor ama rollingde 50 den basılıyor 3000 rpm kafa baş ama bu araba 130 dan fazla ?
    bu konuya dikkat etmek gerekiyor bence.Bu örneği benzinliye de uyarlayabiliriz.
    mesela 2 tane grafik vardı abi diğer konunda mavi-kırmızı.O araçların bg gücü hakkında ne yorum yapabilirsin?Kırmızının üstleri daha güzel ama mavininde altlarda torku fazla.Belki de beygir gücü olarak mavi daha fazla çıkacak.
    Kendimden örnek vereyim 1.4 tsi a3 araç.Cai-downpipe,yazılım ile dyno üzerinde 154 hp-280 nm güç çıkardı aracım.Bu gücü hemen yazılım yüklendikten sonra çıkardı yani bir kaç gün sonra ölçülünce birazcık daha fazla çıkartacaktı.
    140 bg lik 1.4 golf le denedim.Kafa kafaya gittim hatta doğruya doğru golfu süren arkadasım benim kadar iyi değildi golfü ben aldım kendi arabamı azıcık geçtim.Araçlar arasında kayda değer ağırlık farkı,şanzıman oranı farkı yok.
    Ya benim arabam 154 bg değil,alttaki tork fazlasının yanılsamasıyla dyno sapıtıyor.
    Ya golf underrated 140 hp değil.
    Bu sebepten vtecli hondalar vti-typer eş değer güçteki araçlara göre daha iyi gidiyorsa bence bu olaydandır.Hondanın gücü daha salt bir güç,altlar ölü,sırf üst devirlere göre o bg gücünü elde ediyor ve yarışlarda sürekli üst devir gidildiği için üst devirleri daha sağlam.
    2.0 200 bg turbo araca karşı
    2.0 atmosferik aracın 200 hp elde etmesi için bence üstlerinin daha sağlam olması gerekir.Çünkü altlarda olmayan tork sayesinde aracın bg gücü düşük hesaplanmış olacak..
    Özgür abi buna ne diyorsun iyice çorba edelim konuyu

  11. #182
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kafa yormaya gerek yok cikican yola denicen olcak bitck

  12. #183

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.527
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Agırlık olursa tork lazım, kısa sanzımanıda dayarsan agırlık etkısını azaltırsın,
    sonuc gene beygır egrısının altında kalan buyuk olan arac gecer..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  13. #184

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    “Maksimum HP araba sattırır, ortalama HP yarış kazandırır.”
    Hp ler tork olacak abi yanlışın var.
    Teoride böyle ama pratikte istisnalar oluyor bazen
    dynoyu yanıltmak kolay.
    Bir dizel düşünelim 300 nm torku var 1900-2500 devir arasında,sonuc 130 bg.
    aynı dizel altlarda 330 nm üretiyor yine 1900-2500 devir,dynoda 130bg den fazla cıkıyor ama rollingde 50 den basılıyor 3000 rpm kafa baş ama bu araba 130 dan fazla ?
    bu konuya dikkat etmek gerekiyor bence.Bu örneği benzinliye de uyarlayabiliriz.
    mesela 2 tane grafik vardı abi diğer konunda mavi-kırmızı.O araçların bg gücü hakkında ne yorum yapabilirsin?Kırmızının üstleri daha güzel ama mavininde altlarda torku fazla.Belki de beygir gücü olarak mavi daha fazla çıkacak.
    Kendimden örnek vereyim 1.4 tsi a3 araç.Cai-downpipe,yazılım ile dyno üzerinde 154 hp-280 nm güç çıkardı aracım.Bu gücü hemen yazılım yüklendikten sonra çıkardı yani bir kaç gün sonra ölçülünce birazcık daha fazla çıkartacaktı.
    140 bg lik 1.4 golf le denedim.Kafa kafaya gittim hatta doğruya doğru golfu süren arkadasım benim kadar iyi değildi golfü ben aldım kendi arabamı azıcık geçtim.Araçlar arasında kayda değer ağırlık farkı,şanzıman oranı farkı yok.
    Ya benim arabam 154 bg değil,alttaki tork fazlasının yanılsamasıyla dyno sapıtıyor.
    Ya golf underrated 140 hp değil.
    Bu sebepten vtecli hondalar vti-typer eş değer güçteki araçlara göre daha iyi gidiyorsa bence bu olaydandır.Hondanın gücü daha salt bir güç,altlar ölü,sırf üst devirlere göre o bg gücünü elde ediyor ve yarışlarda sürekli üst devir gidildiği için üst devirleri daha sağlam.
    2.0 200 bg turbo araca karşı
    2.0 atmosferik aracın 200 hp elde etmesi için bence üstlerinin daha sağlam olması gerekir.Çünkü altlarda olmayan tork sayesinde aracın bg gücü düşük hesaplanmış olacak..
    Özgür abi buna ne diyorsun iyice çorba edelim konuyu
    onur senin aracın benim aracımdan bile ağır.
    140 lık manuel jettanın şanzımanı benimkinden bariz kısa onu da biliyoruz.
    muhtemelen golf de oyledir.
    senin şanzıman hemen hemen benimki ile aynı.
    ayrıca dyno fazla göstermiş olabilir. senin aracından 154 hp hangi yazılımla çıkacak onu soyler misin?

    diğer taraftan araçların maks güç ve torkları anlık değerler oldugu için insanları yanlış sonuca getirebilir dediği gibi.
    serkanın sozylediği gibi aslolan eğrilerin altında kalan alandır.
    ama kabaca ifade ve tahmin yapılacaksa iki araçtan çok yuksek oranda daha guclu olan gecer.
    200 beygirlik honda 200 beygirlik başka bi aracı geçiyorsa bu muhtemelen;
    1. daha hafif oldugu için,
    2. daha kısa ve gücü yere daha iyi aktaran bi şanzımanı oldugu için vs dir.

    olay basit ya iki kat tork uretirsin ya da iki kat devir donersin(tabi torku yitirmeden).
    bu şekilde aynı guce ulaşırsın.
    şanzımanın da buna uygun olarak ayarlanmışsa kafa kafaya gidersin.

  14. #185
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.239
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    hala deneme olmadımı
    Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu

  15. #186

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Orhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hala deneme olmadımı
    deneme zaten olmayacak
    . anket te sonuçlandı.
    turbo kazandı.
    ama sadece gönüllerde

  16. #187
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 tane aracımız var arkadaşlar. Biri turbo, diğeri atmosferik.

    Turbo olan aracımızın maksımum torku 380 Nm. gücü ise 184.

    Atmosferik aracımızın torku 223 nm ve maksümum gücü 190.

    ağırlıklar,aero, lastik, jant aynı ,otomatik şanzımanın cinsi aynı ve devir bantları motorlardan en iyi şekilde verim alacak şekilde ayarılanmış vs.

    70 civarı bir süratte basılacak kim gecer. kısa da uzunda ne olur ?

    edit: soran arkadaşlar için buraya yazayım.
    araçların (güç-tork) eğrileri birbirleriyle aynı oranlarda artıp azalıyor. yani bir aracın eğrileri aniden peak yapıp düşmüyor. ve ya biri uzun süre eğriyi düz tutmuyor. eğriler şekil olarak çok benzer.

    Öncelikle ilk fırsatta tork & hp denklemini ve bu kavramları bir vidyo vasıtasıyla örneklerle ve görsellerle detaylıca anlatmayı ve bununla ilgili bir başlık açmayı düşünüyorum. Çünkü bu konuda epey bir karmaşa mevcut.

    Gelelim soruya;

    İki aracı da aynı güç değerinde kabul ediyorum (ki zaten birisi 190, diğeri 184 hp yazmışsın ). Ama biri 380nm, diğeri 223nm peak tork veriyor demişsin.

    İki aracın da tork eğrileri birbirine benzer, aynı oranda artıyor, azalıyor, peak ve sonrası düşüş yok diye belirtmişsin.

    İki motorun da benzinli olduğunu, birinin atmosferik benzinli, diğerinin turbo benzinli olduğunu varsayıyorum;

    Öncelikle bu imkansız. Birinde tork 380nm iken, ötekinde de 223nm iken torkun bu denli farketmesine rağmen tork eğrilerinin benzer olması imkansız. Turbo olan verilen torku muhtemelen düşük devirde üretiyordur. Yüksek devirde üretseydi eğer, yani o torku yüksek devirlere de taşıyabilseydi, gücü, yani hp değeri 190'da kalmazdı zaten.

    Öncelikle şunun anlaşılması lazım;

    Güç ve tork birbirinden bağımsız kavramlar değildir. Devirle birlikte bu iki kavramdan biri verilirse öteki bulunur zaten.

    HP to Torque

    Yani 2000 devirde 200nm tork üreten bir motorla 4000 devirde 100nm tork üreten bir motor verilen devirlerde aslında aynı gücü üretmektedirler.

    Tork ile devir aynı oranda katkı sağlarlar güce. Tork artarken motor bu torku yüksek devirlere taşıyamıyorsa bu tork beygire, yani güce dönüşemez, tıpkı dizellerde olduğu gibi. Aynı şekilde klasik atmosferik benzinlilerde de tork lineer ama düşük gelirken üst devirlerde de halen sabit olması sebebiyle devirle birlikte güç çıktısı artmaktadır.

    Hangisi geçer mevzuusunun cevabı; "hızlanma sırasında hangisi toplamda beygir grafiğinin daha yüksek kısmında kalmayı başarabiliyorsa o geçer" olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #188

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ilk fırsatta tork & hp denklemini ve bu kavramları bir vidyo vasıtasıyla örneklerle ve görsellerle detaylıca anlatmayı ve bununla ilgili bir başlık açmayı düşünüyorum. Çünkü bu konuda epey bir karmaşa mevcut.

    Gelelim soruya;

    İki aracı da aynı güç değerinde kabul ediyorum (ki zaten birisi 190, diğeri 184 hp yazmışsın ). Ama biri 380nm, diğeri 223nm peak tork veriyor demişsin.

    İki aracın da tork eğrileri birbirine benzer, aynı oranda artıyor, azalıyor, peak ve sonrası düşüş yok diye belirtmişsin.

    İki motorun da benzinli olduğunu, birinin atmosferik benzinli, diğerinin turbo benzinli olduğunu varsayıyorum;

    Öncelikle bu imkansız. Birinde tork 380nm iken, ötekinde de 223nm iken torkun bu denli farketmesine rağmen tork eğrilerinin benzer olması imkansız. Turbo olan verilen torku muhtemelen düşük devirde üretiyordur. Yüksek devirde üretseydi eğer, yani o torku yüksek devirlere de taşıyabilseydi, gücü, yani hp değeri 190'da kalmazdı zaten.


    Öncelikle şunun anlaşılması lazım;

    Güç ve tork birbirinden bağımsız kavramlar değildir. Devirle birlikte bu iki kavramdan biri verilirse öteki bulunur zaten.

    HP to Torque

    Yani 2000 devirde 200nm tork üreten bir motorla 4000 devirde 100nm tork üreten bir motor verilen devirlerde aslında aynı gücü üretmektedirler.

    Tork ile devir aynı oranda katkı sağlarlar güce. Tork artarken motor bu torku yüksek devirlere taşıyamıyorsa bu tork beygire, yani güce dönüşemez, tıpkı dizellerde olduğu gibi. Aynı şekilde klasik atmosferik benzinlilerde de tork lineer ama düşük gelirken üst devirlerde de halen sabit olması sebebiyle devirle birlikte güç çıktısı artmaktadır.

    Hangisi geçer mevzuusunun cevabı; "hızlanma sırasında hangisi toplamda beygir grafiğinin daha yüksek kısmında kalmayı başarabiliyorsa o geçer" olur.
    araçaların ikisi de benzinli şeklinde bir kabulümüz olmadı.
    dediğin gibi 380 torka karşı 223 nm torklu bir aracın benzer hatta daha fazla bir güç üretebilmesi için neredeyse iki katına yakın devir dönmesi gerekiyor. bunu diğer postlarda da belirtmiştik aslında. eğrilerin birbirine benzemesi hususuna gelince sadece şekil olarak benziyorlar demek istemiştim. yani 380 nm lik olan daha düşük devir bandında bir eğri çizerken diğeri üst banda benzer bir eğri çiziyor demek istemiştim.
    aslında amacım bir motorun diğerinden bariz şekilde torku ust seviyede turma üstünlüğü olmadıgını ifade etmekti. bu şekilde sorunun cevabına yani gücü fazla olan aracın gececeği cevabına daha rahat ulaşılmasını sağlamak istemiştim.
    ama ne kadar ugrasırsam ugrasayım yınede turbo olan açık ara geçti.
    senin videon umarım olayı çözer. cevap için teşekkurler.

  18. #189
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçaların ikisi de benzinli şeklinde bir kabulümüz olmadı.
    hem bu lafı söyleyip araçlardan birinin dizel diğerinin benzinli olabileceğini kabul edip..

    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun.
    lafını nasıl edebiliyorsunuz ben bunu anlayamadım.. 1.4 tdi ibiza ile 1.4 atmosferik ibizaya rollingde 10-12 boy fark atıyorum ikiside 75 hp. bunu nasıl yapcaz? hadi dediniz ki tamam dizelin 75 hpsiyle benzininki bir değil e o zaman ben 122lik tsi'la nasıl yürüyorum dahası 160a kadar açıyorum? sorduğunuz soruda bi mantık hatası var gibi de anlayamadım. en başından takip etmediğim için herhalde..
    OTOBULL GARAGE

  19. #190
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    lafını nasıl edebiliyorsunuz ben bunu anlayamadım.. 1.4 tdi ibiza ile 1.4 atmosferik ibizaya rollingde 10-12 boy fark atıyorum ikiside 75 hp. bunu nasıl yapcaz? hadi dediniz ki tamam dizelin 75 hpsiyle benzininki bir değil e o zaman ben 122lik tsi'la nasıl yürüyorum dahası 160a kadar açıyorum? sorduğunuz soruda bi mantık hatası var gibi de anlayamadım. en başından takip etmediğim için herhalde..
    Ortalama gücü hangisinin yüksekse o araç geçer. Daha bir sürü farklı etken de vardır, şanzıman oranı, ağırlık, sürücü vs. Bunun dışında gerçek dünyada aynı üretim hattından çıkmış birebir aynı iki araba arasında bile fark vardır. Bu yüzden misal başka bir 1.4 tdi de katalogda aynı güçte görünmesine rağmen sizin aracınızı geçebilir.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •