User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 11/11 İlkİlk ... 91011
201 sonuçtan 191 ile 201 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #191
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Anu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ortalama gücü hangisinin yüksekse o araç geçer. Daha bir sürü farklı etken de vardır, şanzıman oranı, ağırlık, sürücü vs. Bunun dışında gerçek dünyada aynı üretim hattından çıkmış birebir aynı iki araba arasında bile fark vardır. Bu yüzden misal başka bir 1.4 tdi de katalogda aynı güçte görünmesine rağmen sizin aracınızı geçebilir.
    İşte bende tam olarak buna dikkati çekmeye çalışıyorum zaten. Pratik olarak imkansız, ha teorik olarak değerlendiriyorsak ta aracın dizel yada benzinli olup olmadığını kriter almazsak neye göre nasıl bir değerlendirme yapacağız. Tork'u unutun beygir her şeydir lafı sunulan kanıtla bile zıtlaşıyor zaten. Optimum güç bandı belli devirde yakalanır o devre göre de iyi olan kazanır ama bu demek değil ki tork önemsiz yada gereksiz..
    OTOBULL GARAGE

  2. #192

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hem bu lafı söyleyip araçlardan birinin dizel diğerinin benzinli olabileceğini kabul edip..



    lafını nasıl edebiliyorsunuz ben bunu anlayamadım.. 1.4 tdi ibiza ile 1.4 atmosferik ibizaya rollingde 10-12 boy fark atıyorum ikiside 75 hp. bunu nasıl yapcaz? hadi dediniz ki tamam dizelin 75 hpsiyle benzininki bir değil e o zaman ben 122lik tsi'la nasıl yürüyorum dahası 160a kadar açıyorum? sorduğunuz soruda bi mantık hatası var gibi de anlayamadım. en başından takip etmediğim için herhalde..
    dostum soylediklerim arasında bi çelişki yok
    dizelin hp si ile benzinlininki farklı da demedim zaten. hp bi tane dir.
    75 hp lik dizel ibiza ile 75 hp lik benznli ibizayı geçmeniz imkansız demiyorum. ama ufak bi farkla gecmeniz lazım. o da guç bandınızın daha düz olmasındandır. peak hp niz aynı olsada. ama 10-12 boy imkansız.
    kesin başka bi sebebi olmalı.

  3. #193

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte bende tam olarak buna dikkati çekmeye çalışıyorum zaten. Pratik olarak imkansız, ha teorik olarak değerlendiriyorsak ta aracın dizel yada benzinli olup olmadığını kriter almazsak neye göre nasıl bir değerlendirme yapacağız. Tork'u unutun beygir her şeydir lafı sunulan kanıtla bile zıtlaşıyor zaten. Optimum güç bandı belli devirde yakalanır o devre göre de iyi olan kazanır ama bu demek değil ki tork önemsiz yada gereksiz..
    tork onemsiz değil aslında. çok onemli.
    hatta iki tane önemli şeylerden biri. bunlardan bir tanesi devir, diğeri tork.
    bunu yukarda açıkladılar zaten.
    torku unutun demenin sebebi şu.
    eğer torku dikkate alarak değerlendirme yaparsanız bu sizi fena halde yanıltabilir.
    aracın ne kadar hızlı olabildiğini gösteren şey motor gücüdür. motor gücü ise
    tork ve devrin ortak katkısıyla ortaya çıkar.
    başka bi ifadeyle mesela siz "benim aracım 7000 devir donebiliyor diğer araç 5000 devir donebiliyor. benim aracım diğerini gecer" derseniz ne denli yanılırsanız aynı şekilde "benim torkum daha fazla o halde ben gecerim" derken de aynı şekilde yanılırsınız.

    onun için asıl değerlendirmeye almanız gereken şey ne tork ne de devirdir, bunların ikisininde etkisiyle hesaplanmış şey olan MOTOR GÜCÜ dür.

  4. #194
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lütfen yazacaklarımı ukalalık olarak algılamayın, tamamen meraktan soruyorum. Peugeot 307 1.6 16v benzinli ve 1.6 HDi110 araçlarla drag ve rolling yaptığımızı varsayalım. Araçların ikisi de 109 hp, benzinli olan hatırladığım kadarıyla 6750 devir dönebiliyor, dizel olan 4500. Araçların specleri: Peugeot 307 1.6i 16v 2001 - Car Specifications and Technical Data and Specs and Fuel Consumption -- English
    Peugeot 307 1.6 HDi 110 2004 - Car Specifications and Technical Data and Specs and Fuel Consumption -- English
    Bunlar arasında gerçekleşecek yarışta, başlangıçtan araçların ikisi de top speed'e ulaşana kadar geçecek zamanı özetleyebilir misiniz? Araçlar arasındaki ağırlık farkını da hafif olana ağırlık yükleyerek giderdiğimizi varsayalım.

    Bir de merak ettiğim başka bir şey var, bende 1.8T 150hp Audi A3 var, Golf MkIII GTI da 2.0 atmo 150hp. Yaklaşık olarak da aynı devirleri dönebiliyorlar ve 1.8T olan aracın torku ciddi oranda daha yüksek. Ancak verilen linklerdeki açıklamalarda aynı beygir gücüne sahip araçların aynı devirleri dönebildikleri zaman aynı torku üretecekleri söylenmiş. Bu nasıl mümkün?
    öyle işte.

  5. #195

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lütfen yazacaklarımı ukalalık olarak algılamayın, tamamen meraktan soruyorum. Peugeot 307 1.6 16v benzinli ve 1.6 HDi110 araçlarla drag ve rolling yaptığımızı varsayalım. Araçların ikisi de 109 hp, benzinli olan hatırladığım kadarıyla 6750 devir dönebiliyor, dizel olan 4500. Araçların specleri: Peugeot 307 1.6i 16v 2001 - Car Specifications and Technical Data and Specs and Fuel Consumption -- English
    Peugeot 307 1.6 HDi 110 2004 - Car Specifications and Technical Data and Specs and Fuel Consumption -- English
    Bunlar arasında gerçekleşecek yarışta, başlangıçtan araçların ikisi de top speed'e ulaşana kadar geçecek zamanı özetleyebilir misiniz? Araçlar arasındaki ağırlık farkını da hafif olana ağırlık yükleyerek giderdiğimizi varsayalım.

    Bir de merak ettiğim başka bir şey var, bende 1.8T 150hp Audi A3 var, Golf MkIII GTI da 2.0 atmo 150hp. Yaklaşık olarak da aynı devirleri dönebiliyorlar ve 1.8T olan aracın torku ciddi oranda daha yüksek. Ancak verilen linklerdeki açıklamalarda aynı beygir gücüne sahip araçların aynı devirleri dönebildikleri zaman aynı torku üretecekleri söylenmiş. Bu nasıl mümkün?
    linkteki araçlar benzer güçlere sahip oldukları halde görüldüğü üzere benzinli olan hem 0-100 hızlanmada, hem top speed de hem de 0-1000 m. ulaşmada daha başarılı. bu aslında 240 nm lik bir aracın 147 nm lik bir aracı geçememesi yönüyle aslında bizim en başından beri iddia ettiğimiz konuya çok güzel bir örnek. biz de 380 nmlik bir aracın eğer daha güçlü değilse 222nm lik bir aracı gecemeyeceğini iddia etmiştik.
    öte yanda bu linkteki araçlar benzer güçlerde ama yinede benzinli geçmiş. bunun teknik özelliklere bakıldıgında net olarak görünen bazı sebepleri var.
    1. dizel olan daha ağır.
    2. benzinli olanın lastikleri hızlanma için daha ideal.
    bunun dışında aynı zamanda şanzıman oranlarını da incelemek lazım. muhtemelen benzinli olanın şanzıman oranları biraz daha kısadır. bir de ayrıca top speed esnasında araçların bulundukları devirlerin de dikkate alınması gerekli zira o devirlerde araçların tork grafiği nasıl bir eğilim gösteriyor bilinmesi lazım.
    ve aslında genel olarak da teknik özelliklerdeki peak hp ye değil de ortalama güce bakmak en doğru sonuca ulaşmayı sağlıyor.

    gelelim diğer konuya.
    aracın tork uretmesi yanında devir dönebilmesinin de aynı oranda önemli oldugunu belirttik. ama aslında devir dönmekten kastımız torkunu koruyarak devir dönmek. yani araç 8000 devir döner ama bu devirde çok düşük bir tork üretirse bunun bi anlamı olmaz.
    mesela senin aracın 6000 devir dönebiliyor diyelim. sen kendi aracınızda hiç bir modifikasyon yapmadan sadece devir kesiciyi 6000 den 7000 e aldırabilirsin ama bu aracını daha güçlü yapmaz. gereksiz yere 1000 devir daha fazla dönersin çünkü senin aracının 6000-7000 devir aralıgında ürettiği tork çok düşük olmalıdırki fabrika tarafından devir kesicisi 6000 e ayarlanmış olsun.
    senin kendi aracınla gti karşılaştırmasına gelince.
    ben iki aracında hangi devirleri dönebildiğini bimiyorum ama sen aynıdır diyosun.
    ve aynı zamanda benim aracımın torku çok daha fazla diyosun. evet senin aracın turbo oldugu için muhtemelen çok daha fazla tork uretebiliyordur ancak
    gti ın senin araçdan az olan maksımum torku senin aracın maksımum torkunu verdiği devirden çok daha ust bir devirde oluşuyordur. yani gti sizden az ama sizden çok daha ust devirde bir tork uretiyordur. bu da gti ı senin aracından az olan torkuyla senin araçla aynı güçte yapıyor.

  6. #196
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    linkteki araçlar benzer güçlere sahip oldukları halde görüldüğü üzere benzinli olan hem 0-100 hızlanmada, hem top speed de hem de 0-1000 m. ulaşmada daha başarılı. bu aslında 240 nm lik bir aracın 147 nm lik bir aracı geçememesi yönüyle aslında bizim en başından beri iddia ettiğimiz konuya çok güzel bir örnek. biz de 380 nmlik bir aracın eğer daha güçlü değilse 222nm lik bir aracı gecemeyeceğini iddia etmiştik.
    öte yanda bu linkteki araçlar benzer güçlerde ama yinede benzinli geçmiş. bunun teknik özelliklere bakıldıgında net olarak görünen bazı sebepleri var.
    1. dizel olan daha ağır.
    2. benzinli olanın lastikleri hızlanma için daha ideal.
    bunun dışında aynı zamanda şanzıman oranlarını da incelemek lazım. muhtemelen benzinli olanın şanzıman oranları biraz daha kısadır. bir de ayrıca top speed esnasında araçların bulundukları devirlerin de dikkate alınması gerekli zira o devirlerde araçların tork grafiği nasıl bir eğilim gösteriyor bilinmesi lazım.
    ve aslında genel olarak da teknik özelliklerdeki peak hp ye değil de ortalama güce bakmak en doğru sonuca ulaşmayı sağlıyor.

    gelelim diğer konuya.
    aracın tork uretmesi yanında devir dönebilmesinin de aynı oranda önemli oldugunu belirttik. ama aslında devir dönmekten kastımız torkunu koruyarak devir dönmek. yani araç 8000 devir döner ama bu devirde çok düşük bir tork üretirse bunun bi anlamı olmaz.
    mesela senin aracın 6000 devir dönebiliyor diyelim. sen kendi aracınızda hiç bir modifikasyon yapmadan sadece devir kesiciyi 6000 den 7000 e aldırabilirsin ama bu aracını daha güçlü yapmaz. gereksiz yere 1000 devir daha fazla dönersin çünkü senin aracının 6000-7000 devir aralıgında ürettiği tork çok düşük olmalıdırki fabrika tarafından devir kesicisi 6000 e ayarlanmış olsun.
    senin kendi aracınla gti karşılaştırmasına gelince.
    ben iki aracında hangi devirleri dönebildiğini bimiyorum ama sen aynıdır diyosun.
    ve aynı zamanda benim aracımın torku çok daha fazla diyosun. evet senin aracın turbo oldugu için muhtemelen çok daha fazla tork uretebiliyordur ancak
    gti ın senin araçdan az olan maksımum torku senin aracın maksımum torkunu verdiği devirden çok daha ust bir devirde oluşuyordur. yani gti sizden az ama sizden çok daha ust devirde bir tork uretiyordur. bu da gti ı senin aracından az olan torkuyla senin araçla aynı güçte yapıyor.
    pug 307'yi özellikle seçtim. Bende C4 1.6HDi 110 varken arkadaşımda 307 1.6 16v benzinli vardı. Drag ve rolling yaptık vaktiyle. Her iki durumda da C4 önce burnunu öne atıyor, sonra 4. vitese kadar benzinlinin gerisinde kalıyor, sonra arayı kapatıyordu. C4 ile 307 örneğini özellikle verdim çünkü kupası farklı kalanı aynı bu iki aracın.

    Golf GTI ile şimdiki aracımı karşılaştırma fırsatı bulamadım, etrafımda Golf GTI kullanıcısı malesef yok.

    Bu arada yorumlar için çok teşekkür ederim, tork değerlerinin aslında ne ifade ettiğini daha iyi anladım, ve bildiğim yanlışları düzelttim
    öyle işte.

  7. #197

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abiler şimdi diyelim ki 150 Hp lik atmosferik her şey aynı aracımız var bir de 100 hp lik atmosferik 100 hp olana turbo taktık 150 hp oldu yine her şey aynı turbo sürekli besliyeceği için önde olmaz mı ?

    Birde madem arabayı yürüten bu tork ve bu kadar önemli bu tork fakiri dediğimiz Honda lar nasıl bu kadar iyi yürüyorlar bunu da basitçe anlatabılıcek olan varsa sevinirim

  8. #198
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi defa aracı yürüten tork değir beygir + rpm dir. tork dediğin değişken bir kavramdır. sen tek elinle vida sıkarken bile 200 300 nm tork üretirsin. veya bisiklet pedalına tek ayağınla 500 600 nm tork verebilirsin. peki ya devir?

    ayrıca tork fakiri dediğin hondalarda 1,6 motorlarında 155 nm 1,8 ler 174 nm tork var. atmosferik olup çok daha fazla tork üreten araç var mı? turbo olmadan 1.6 motorun vereceği tork bellidir.

    hondanın problemi uzun şanzıman oranları. civic 1.6 ies lerde 5 . vitesin bitme ihtimali hiç yok. kesiciye kadar dönse 280 km hıza çıkar

  9. #199

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    ANADOLU
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araya biraz zaman girmiş ama gözden kaçan bişeyi belirtmek istedim bir ölçümü doğru yapmak için doğru birimi kullanmak gerekiyor torkun birimi N.m dir. içerisinde zaman yok. Beygir gücü: bir atın 45 kg lık yükü 1 saniyede 1.11 metre yukarı çıkarması, Watt= N.m / s içerisinde zaman ihtiva ettiğinden ve bizimde bir aracı bir yerden başka bir yere en kısa zamanda götürmek amacımız olduğundan beygir gücünü kullanmak daha mantıklı olsa gerek

  10. #200

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    274
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbolu araç dusuk devırlerde rahatlıkla istenılen gucu verdıgı ıcın turbolu arac her turlu yapıstırı ama atmosferık aracın agırlıgı bıraz hafıf ve yuksek suratlere gelındıgınde atmosferık arac aynı beygrdeler ıse atmosferık yakalar sonc olarak ıkısıde aynı hesaba gelıyo yanı bırı pastayı tum yutuyo bırı yavas yavas yutuyor haa anı hızlanmalarda turbo farkı e elbette o kadarda olsn
    pd130---> pd105--> d16a9--> z20let

  11. #201

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    274
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bıde bende caddy wardı 19.tdi turbo dızel yanı basıt bı turbo olmasına ragmen pıyasadakı cogu atmosferık benzınlılere kafa tuttum yanı cok ıddalı degılım ama dsgnın ıs bırlıgı ıle cok gzl sonuclar cıkardım mesela bı honda ies 1.6 ile hava ftrs felan egzozu olan bı honda ıle kalktık bayagı bayagı yıyordum ya 100 e kadar yedım 100 den snra sarj edene kadar gectı benı namussuz demem o kı turbo cbk ulastırır ıstedıgın degere atmosferıkte ulastırır ama bırazz beklersin
    pd130---> pd105--> d16a9--> z20let

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •