Tsi motor dsg kategorisine göre en hafif şase iki araçta, megane ile kiyaslamadim. Motorun az yakmasi nedeni ile alakali. 2013 CC aldik babaya, sehir ici 8.1 yakiyor sakin kullandigindan. İbiza ya da golf versek 7lere iner + 160'lik CC
Printable View
Tsi motor dsg kategorisine göre en hafif şase iki araçta, megane ile kiyaslamadim. Motorun az yakmasi nedeni ile alakali. 2013 CC aldik babaya, sehir ici 8.1 yakiyor sakin kullandigindan. İbiza ya da golf versek 7lere iner + 160'lik CC
Varsın ı yoksun u yok bu işin :)
Neyse odur
Renault-Modeller-Binek Araçlar-Megane-Yeni Megane Coupe-Özellikler
polo GTi candır.. :) ama mümkünse 2.eli değil, 0 km'si alınmalıdır.. ;)
Şimdi Polo GTI çok hafif zannediliyor genel olarak küçük bişey diye ama aslında hiç değil cam tavanlı haliyle 1300 kg ı aşıyor kilosu
Ki mesela golf 1290 KG veya scirocco 1360 kg kıyaslama yapınca hafif olmadığı ortaya çıkıyor
Cupra hafif 1184 kg onun kilosu normal
Küçük enişteymiş tam hakikaten hafif saniyordum ben :)
Ben kendi acimdan konustum. Yolda astra j leon rocco c180 gibi araclari 1.5dci lik motorla gecmek veya pesinden yurumek daha cok hosuma gidiyo. Yolda gordugum hemen her stock dizeli geciyorum. İnsanlarin saskin bakislarida gayet eglenceli oluyo durdurup soruyolar bu kac motor vs. diye sonucta yolda beklenmedik bir performans gosteren reno var. Az yakmasida en buyuk artisi
Hal boyleyken ben kendi dizel meganeimi satip benzinli cupra almam. Ama iki arac arasinda secim yapmam gerekirse tabikide cupra derim
bu verilerde bir yanlışlık var, benim 2011 megane coupe 1.5 dci ruhsatta 1300 küsur kilolardaydı. ayrıca 1.6 dci motoru 1320 kg gösteriyor. 1.5 dci ile arasında nasıl 115 kilo farkı var anlamadım. pololarada 1269 kg deniyor, ben onada inanmıyorum. İbizayla arasında 100 kg fark varsa nasıl aynı sürelerde (hatta daha iyi sürelerde) hızlanıyor. İlk dört vites oranı da aynı zaten. Belki cam tavan, 4 kapı, hava yastıklı, koltuk ısıtmalı tamamı ile dolu bir araçsa bu kilolarda olabilir.
İnanmak veya inanmamak sizin elinizde
Ama verilerde hiç bir yanlışlık yok
Ruhsatta yazan değer hiç bir anlam ifade etmez ordaki hataları ciddiye alırsanız ucu bitmez..
Renault Fransa ;
Mégane Coupé Collection 2012 - Prix et Spécifications - Renault France
Renault İngiltere ;
Prices - Mégane Coupé - Mégane Range - Renault Cars - Renault UK
GTI için forumda daha önce kantara çıkan arkadaşlarımız var donanımlı aracın kilosu dahada fazla yazan veri boş versiyon içindir..
Vw Almanya ;
Produktbroschüren < Infomaterial & Zubehör < Der Polo - der Kleinwagen von Volkswagen < Modelle
Vw İngiltere ;
The Official Website for Volkswagen UK : Volkswagen UK : Volkswagen UK
Abi aracın ağırlığı için şöyle bir not yazıyor teknik veri katoloğunda ;
FAHRZEUGLEERGEWİCHT MİT FAHRER 68 KG, 7KG GEPACK UND KRAFTSTOFFBEHALTER ZU 90 % GEFÜLLT, ERMİTTELT NACH DER rl 92/21/EWG İN DER GEGENWARTİG GELTENDEN FASSUNG
Türkçeye sözlükten çevirmeye çalıştım biraz saçma bir anlam çıkıyor ama az çok neyin ne olduğu belli oluyor :)
ARAÇ SÜRÜCÜ BOŞ AĞIRLIK İLE 68 KG, 7KG Yakıt tankı BAVUL VE anda DEĞIŞIKLIĞE en rl 92/21/EEC kullanılarak hesaplanan,% 90 İÇİN DOLGULU
Bugüne kadar farklı duyumlar aldım farklı kantarlarda tartılan değerlerden.
- Bir arkadaşım İstanbulda kantarda tek kapı,cam tavansız,perde hava yastıklı bir araç çeyrek depo ve içine kendisi binmeden 1220 kilo çıktığını,
-Bir arkadaşım yine İstanbulda aynı kantarda 4 kapı,cam tavansız,perde hava yastıklı ile aynı kantarda çeyrek depo ve içine kendisi binmeden 1240 kilo geldiğini,
-Bir arkadaşım Sivas'ta kendi benzinliklerindeki kantarda 4 kapı, cam tavanlı,perde hava yastıklı bir araç depo içinde 3-5 litre yakıt ile 1310 kilo çıktığını,
-Bir arkadaşım Antalyada tek kapı,cam tavansız,perde hava yastıklı, depo sanırım çeyrekti, arka koltuk ve stepne sökük 1200 kilo çıktığını,
-Bir arkadaşım Antalyadaki aynı kantarda dört kapı,cam tavansız,perde hava yastıklı, depo hakkında tam bilgim yok ama çeyrek civarı diye tahmin ediyorum,arka koltuk ve stepne sökük 1220 kilo çıktığını söylemişti. Bence 1269 tamamı ile boş bir tek kapı ve cam tavansız aracın sürücü içinde ağırlığıdır. 4 kapının ekstra ağırlığı tek kapıya göre 20-25 kilo civarı. Cam tavanın ağırlık farkı tahminim 40-45 kilo civarı...
1205 kg ise o zaman megane'yi makyajda ciddi hafifletmişler nasıl olduğunu anlamasamda...
Şuan eminimki 2009 Mayısında 10 kg fark vardı araçlar arasında.
1205 kgda yanlışlık seziyorum
Bir netleşmedi şu forumda lci cupralar konforlu diyen var ayni fark yok diyende ben çözemedim bu işi. Çok yakar diyen de var ama gercek verilerle gelen arkadaslarimiz var. Kime göre çok yakiyor yani o zaman.
Gti daha iyi diyende var cupra daha başarili diyende var . Benim gibi araç alma arifesinde olan kisiler icin gercekten forumdan bilgi toplamak çok zor oluyor lutfen yanlis anlamayin beni arkadaslarim.
Megane'nin hepsinden az yakacagi aşikar...
Kullanim keyfi olaral sonda olacagi da asikar...
Ama konforu, ic hacmi en iyi, malzeme kalitesi olarak polo'dan sonra geldigide anlasiliyor...
Esas soru konunun başindaki; 2010 hatasiz 44nin'de dizel megane coupe satilip, sifir cupra ya da gti alinir mi?
gtı alınır bence benımde almayı dusundugum araba bındım kullandım cok cok guzel keyıflı saka makınası :)
Cupraya konforlu diyen kim var? Bunu diyen konuya muhalefet olmak için tutarsa diye sallayan kişidir.
Cupra iyi yada Gti iyi diyen olması çok normal,bu Merso iyi yada Bmw iyi demek gibi bişey. Bunlar kişinin düşüncesine göre değişen göreceli kavramlar.
Yakıt konusuna gelince çok YAKAR diyenlere değil,eğer varsa çok YAKIYOR diyenlere inanmanı öneririm.
Kimine göre 800cc dizel Smart çok yakar,kimine göre 3.35 az yakar.
bu yakıt konularına kişiden kişiye değiştiği için hangi kullanımda hangi durumda kaç LİTRE yakıyor demek lazım diye düşünüyorum. Adam araba alcak soruyor uuuuh çok yakıyor aman alma diyen var fakat , istediğin mili saniyede minik bi canavar olabilen 180 hplik bir cupra'n olacak , sakin sakin orta seritten giderken 5-6 litre yakicak trafikte 8 litrelerde gezecek ise yakıyor demek ayıp olur.
Konuyu açan arkadasim senin 44 bindeki megane'ın genel ortalaması kaç litre ?
1.4 TSi 180 hp motor, basınca yakar arkadaşlar.. kendimizi kandırmayalım.. ben bunu bilerek alacağım Polo GTi'ı..
abi napıosunuz tsi ile dci yi karşılaştrıosunuz emgane a ne yaparsanız yapın meganedır yani sonuc olarak ne bi rocco ne bi cupra nın sürüş ve oturaklığını kesinlikle vermez. ben olsam megane a yazlım cart curt zaman kaybedeceğime direk cupra alırdım
Allah aşkına ben 30mm eibach + 225-40-18 jant lastik sonrasında hala hafif eğime bile korkarak giriyorum...Kesinlikle bana güven vermiyor aracım :(
Megane 3'ün yol tutuşu güven vermiyorsa o segmentte ne verir bilemiyorum
Cupra almadan önceki arabam günbatımı kırmızı Megane 3 Coupeydi.
1.4 Turbo 130 hp 210 tork stock hali. Benim arabamda: Barbaros yazılım,K&N açık filtre,downpipe,sona kadar düz boru,Süreyya son,sprint booster,Forge intercooler,Vogtland yay,Spacer,0 Conti sport contach lastikler vardı.
Serp dyno da : 182 hp 262 nm tork çıktı. Sanırım Türkiye'de Rs harici daha hızlı Coupe yoktu.
13 ay kullandım arabamı,yol tutuşu iyi yapmak için denemediğim şey kalmadı ki satmasaydım coilover alıcaktım. Barbaros Bayrak'la teste çıktığımızda kendiside bizzat yol tutuşu beğenmedi,coilover tak ve lastikleri değiştir demişti. Sadece lastikleri değiştirdim ama yinede beklediğim gibi olmadı.
Konunun özü bu değil ama Megane Coupe Roccodan,Cupradan falan iyi yol tutmuyor.
Kullanım rahatlığı ya da skıntıları bakımından kıyaslarmısın araçları? motorları ya da gidişleri çok önemli değil, kullanım zevki olarak eminim cupra üstündür ama iç kalite, sertlik, yağ yakması bagaj büyüklüğü vb hususlar hakkında?
Bir araba yatıyor/esniyor diye kötü yol tutuyor anlamına gelmez. Aynı şekilde hızlı araba da iyi yol tutuyor demek değildir.
Senin 13 ay kullandığın arabayı 36 ay 75.000 km viraj kasarak kullandım (beni tanıyanlar nasıl kullandığımı bilir ilk nesil coupeciler) sadece KW yay vardı üzerinde, Scirocco'dan iyi yol tutuyor. Cuprayı bilmem kullanmadım. Şu yol tutuş testlerini bitik lastiklerle yapmayın, iki aracında lastikleri yeni olsun mümkünse.
HB dizel otomatiği kız arkadaşımda var, coupeye göre BARİZ kötü yol tutuyor, lastik ve yükseklikle alakalı olabilir tabiki. HB ciler kıyaslamamalı bence.
Dipnot: Scirocconun 1.6 dizeli olsa onu alırdım, bence daha iyi bir araba.
benim megane coupe dede kw yay vardı, gerçektende güzel yol tutuyordu. Yay yokkende tutuşu iyiydi ama pek güven vermiyordu. viraj içinde ufak bir çukur tümsek varsa arka bırakıyordu kendini. Yaylar çok toparladı aracı. Demek ki kullanıcıların farklı görüş bildirmeleri kullandıkları yayların farklı markalarda olmasından kaynaklanıyor :) Tüketim konusuna gelirsek, daha önce megane ile ne yakıyorsam aynı kullanım koşullarında gti ile 1.5 lt fazlasını yakıyorum. Basıncada çok yakan bir araç değil, rolle çıktığım günlerde bile 10 13 litre arası yakıyor.
Kullanım rahatlığı,konfor,malzeme kalitesi,donanım olarak Megane daha iyiydi.
(Cruise,cam tavan,bixenon,navigasyon,deri koltuk,bel şişirme vardı,en dolu versiyondu).
Hız,yol tutuş,frenler ve sertlik olarak tabiki Cupra öne çıkıyor.
Yakıt olarak Megane stockkende doluykende Cupradan fazla yakıyordu.
Meganenin önüde arkadasıda Cupraya göre çok daha geniş,ama arkası geniş olmasına rağmen camlar çok küçük yani arkada oturan 10 dakikadan sonra bayılıyordu.
Megane'da kasmama rağmen yakaladığım en iyi değer 100kmde 6.5 di,genel ortalama 10 L.
Ama Cuprada dün gece Yalova'ya gelirken 5.1 gördüm,4.5 gören arkadaşlar var.
Megane 182 hp olmasına rağmen Cuprayla kıyaslarsam verdiği zevk,gazladığın zaman sanki stock gibiydi.
Megane ın 182 hp çıktığı dynoya Cuprayı soktum 181 hp çıktı.
Yani Megane'a ne yaparsan yap hala Megane tabi RS olmadıktan sonra ama RS mi Leon Cupra mı desen düşünmeden RS alırdım.
Benim 13 ay kullandığım arabayı sen istersen 5 sene kullan,bu senin arabayı daha iyi keşfettiğin anlamına gelmez. 13 ay bi arabanın nasıl yol tuttuğunu anlaman için çok yeterli bir zaman.
Ben kendi arabamı istediğim gibi bi türlü yapamadım(viraj kabiliyeti olarak). Artık en son custom kule gergisi falan yaptırmayı düşünüyordum ki bu sefer dahada fazla para harcamam gerekicekti bende sattım ve Cupra aldım.
Çevremdeki 10 adamdan 3 ünde Rocco var, R serisi dışında defalarca bindim çok güzel yol tutuyordu. Bu benim görüşüm.
Henüz 1 aylık cupra sahibi olarak konuşuyorum aracım 3000 km'de..
Yakıt basmadığın zaman insan gibi kullandığında hayır hiç yakmıyor 4.9 ortalama fotografım var hatta instagramda mevcut.
Konfor olarak evet konfor var diyemem,ama yıllarca orj araçlarımızı press yay gibi imkanlarla basan zıpzıp zıplayan bir kişi/kişiler olarak çokta sorun olmuyor:)
yağ yakma sorunları falan kafanızı kurcalıyor sanırım ama herkese vurucak bu piyango diye birşey yok.Çok tanıdığım kişi var Yakanıda var yakmayanıda.Şans ve itina ile alakalı..
Megane bencede çok hoş bir araç ama diyorsan ki ben megane'ıda hızlandırıcam amacım biraz atik bir araca binmek diye bu fiyata cupra/gti olabilir bence..
Benim megane coupede stock yay 17 jant var suan makas atarkende hafif sert virajlardada gram güven vermiyo bence limitleri çok aşşağıda bir araba stock haliyle sanki ucucakmıs gibi yol hissi yok
stock roccodan yol tutuşu beklemeyin bak onu söylyim hemen kıçı havaya kalkıyor :D
Araçların direksiyon tepkileri insanın yol tutuş algılarını çok etkiliyor onu da hesaba katmak lazım..
Tabi ki o konuda katılıyorum, 207 rc'de aynı şekilde sabit gidince ciddi az tüketiyor.
1.4,1.6 arabalarla aşağı yukarı aynı yakıp daha fazla performansa sahip olmak güzel birşey :)
Sıkıntı basınca başlıyor hep zaten :)
Evet :)
Megane'e yazılım + gerekli düzenlemeler mi, yoksa gti/cupra alımı mı?