Metal yuzeyin yaga "alisma" gibi bir durumu olmaz, 10w60 kullandiniz diye yatak bosluklari otomatikman genislemez
Turbo ve gazlanan arabada 10w60 kullanilmasinda bir sakinca yok benim gorusum. Icerisinde tam sentetik 10w40 a gore az biraz daha viskozite arttirici madde var sonucta w60 kalinligini yakalayabilmek icin.
Turbo arabada yag cok daha fazla zorlanir atmosferige gore. Cunku sadece motorun icerisindeki sicaklik degil, ayni zamanda turbonun icinde motora gore cok daha yuksek olan sicakliga maruz kalir.
Atmosferik aracta, cok yuksek sikistirma olmadikca, yag cok zorlanmaz. 10w60 eksiltiyorsa 5w40 daha fazla eksiltebilir, normaldir. Bunun asinmayi arttirma gibi bir durumu olmaz, tabi yag eklemeyi unutmamak sartiyla. Fakat 10w60 da bile eksiltmesi bence normal degil.
Araciniz atmosferikse ve gazliyorsaniz, tam sentetik 5w40 turbo dizel yagi kullanmanizi oneririm. Turbo dizel yagi olmasi, icerisinde bulunan katki maddelerinin onu isiya, incelmeye ve eksilmeye karsi daha dayanikli olmasini saglar.
Edit: Mobil Delvac 5w40 ya da Castrol Edge 5w40 turbo diesel iki guzel alternatif TR de bulunan.
"Kamyon" yagi diyip kucumsememek lazim, burda kimse 10w60 kullanmiyor m serileri haric. Herkes pistte turbo atmosferik fark etmeksizin agir vasita yagi kullaniyor.