User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: castrol 10-60 vs mobil 5-30---5-40

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    castrol 10-60 vs mobil 5-30---5-40

    Arkadaşlar mobilin hangisi olduğuna emin olamadım fakat castrol 10-60 sentetik yarın muadili bu ikiliden birisi idi her ikisinide kullanan muhakkak wardır. Benim tercihim devamlı 10-60 atmosferik aracda asılmmerak ettiğim muadil olan bu iki yarın hangisi daha verimli olur vizikosite çabuk ısınma soğuma eksilme gibi durumları nasıl karsımıza çıkıyor bilgilendirirmisiniz ve tecrübeli arkadaşlar yazabilir mi
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  2. #2
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi ben anlamıyorum, atmosferik araçta 10-60 neden? Ben pistte dahil 5-40 kullandım pek sorunla karşılaşmadım ki aracım turbo.
    .

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi ben anlamıyorum, atmosferik araçta 10-60 neden? Ben pistte dahil 5-40 kullandım pek sorunla karşılaşmadım ki aracım turbo.
    Yurt dışında supralar bile anca kullanıyor 10-60 bazı atmosferiklerde yatak boslukları yıpranma payı önemli tabi örnek jiher gazlamada 200-250,gr yah eksilten bir araca 5-30 yağ koyulsa sence kaç km sonra yatak sarar yada ne olur yada kaç gr yağ eksiltir o surtuneye az yağlı parçalar ne kadar dayanabilir bunları merak ediyorum yada öğrenmek istiyorum diyelim
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 5w50 kullanıyorum çok memnunum turbo aracımda
    RACE WERKS

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duz mantık yağ eksilten aracın 10-60 gibi kalın bir yağı belli olculerde eksiltmesini.goze alarak daha ince yağı daha fazla eksilterek gerek surtunmeden dolayı motorda zarar olusturacağı yada yaglama eksikliğinden yatak sarma vs gibi sorunlar oluşturma ihtimali doğururmu yagın. Kalitesinden ve korumasından ziyade eksilmeden dolayı buyuk sorunlar yasanırmı kas yaparken devir dönmek adına motoru kucağa alma durumu olmasın konuyu acarak gerek merakımı gerekse tercihlerin neden ve hangi artılar doğrultusunda tercih edildiğini öğrenmek istedim...
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  6. #6
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araban turbo degil sanirim, 10w60 kullanarak sadece yag pompana yuk bindiriyorsun ve motor gucunden caliyorsun bos yere.

    Ince yag daha fazla surtunme demek degildir. Yeter ki yag isin 140 derece ve altinda olsun her zaman.

    Ben 8600 rpm donen arabamda 0w30 kullaniyorum.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araban turbo degil sanirim, 10w60 kullanarak sadece yag pompana yuk bindiriyorsun ve motor gucunden caliyorsun bos yere.

    Ince yag daha fazla surtunme demek degildir. Yeter ki yag isin 140 derece ve altinda olsun her zaman.

    Ben 8600 rpm donen arabamda 0w30 kullaniyorum.
    Soyle diyebilirim kendi aracım atmosferik ince yag az surtunme demek değil tabiki fakat sunu merak ediyorum 10-60,\ gibi yağ eksiliyorsa 5.40 gibi biraz daha ince olan yağ daha fazla eksilir böylece motor içi surtunme yaglamadan eksik kalarak zarar gormezmi kendi aracımdan ziyade konuyu genel değerlendirdim soyle sorsam sorumu 10-60,eksiltiyor ise 5-40,dahamı fazla eksilir ikinci sorum ise eksilen yag oranı daha fazla olmazmı ısındıkça incelen yaga birde eksiltme eklenince son olarakda 10-60 kullanan aracda daha ince yağ koyuldugu zaman asınna motor içi daha fazl kacak verirmi tesekkurler
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  8. #8
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0-30 5-30. Yagin ince olusu daha iyi yaglama yapiyor anlamina gelmezmi
    Bizim araclarin cogunda 0-30 ve 5-30 kullaniyoruz
    10-60 kalin bir yag ya yaglama tam yapamazsa onuda dusunmek lazim varsin eksiltsin bence
    Eksildikce tamamlamak daha mantikli
    .

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tuncay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0-30 5-30. Yagin ince olusu daha iyi yaglama yapiyor anlamina gelmezmi
    Bizim araclarin cogunda 0-30 ve 5-30 kullaniyoruz
    10-60 kalin bir yag ya yaglama tam yapamazsa onuda dusunmek lazim varsin eksiltsin bence
    Eksildikce tamamlamak daha mantikli
    Tuncay sunu merak ediyorum çoğu atmocu genelde 10-60,kullanıyor doğru yalnıs yorumlayamadıgım için sordum kalın yağ eksiliyorsa ısındıkça incelen yağ daha fazla eksilmezmi bu eksilmeden daha buyukmsorunlar yasanırmı merak ettiğim bu artı yukarıdaki gibi sorduğum 10-60 yagına alışkın olan yatak kol vs ince yağı nasıl kullanılır uzman arkadasların bilgilerine ihtiyacımız war bilmeyenler olarak
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  10. #10
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Metal yuzeyin yaga "alisma" gibi bir durumu olmaz, 10w60 kullandiniz diye yatak bosluklari otomatikman genislemez

    Turbo ve gazlanan arabada 10w60 kullanilmasinda bir sakinca yok benim gorusum. Icerisinde tam sentetik 10w40 a gore az biraz daha viskozite arttirici madde var sonucta w60 kalinligini yakalayabilmek icin.

    Turbo arabada yag cok daha fazla zorlanir atmosferige gore. Cunku sadece motorun icerisindeki sicaklik degil, ayni zamanda turbonun icinde motora gore cok daha yuksek olan sicakliga maruz kalir.

    Atmosferik aracta, cok yuksek sikistirma olmadikca, yag cok zorlanmaz. 10w60 eksiltiyorsa 5w40 daha fazla eksiltebilir, normaldir. Bunun asinmayi arttirma gibi bir durumu olmaz, tabi yag eklemeyi unutmamak sartiyla. Fakat 10w60 da bile eksiltmesi bence normal degil.

    Araciniz atmosferikse ve gazliyorsaniz, tam sentetik 5w40 turbo dizel yagi kullanmanizi oneririm. Turbo dizel yagi olmasi, icerisinde bulunan katki maddelerinin onu isiya, incelmeye ve eksilmeye karsi daha dayanikli olmasini saglar.

    Edit: Mobil Delvac 5w40 ya da Castrol Edge 5w40 turbo diesel iki guzel alternatif TR de bulunan.

    "Kamyon" yagi diyip kucumsememek lazim, burda kimse 10w60 kullanmiyor m serileri haric. Herkes pistte turbo atmosferik fark etmeksizin agir vasita yagi kullaniyor.

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Metal yuzeyin yaga "alisma" gibi bir durumu olmaz, 10w60 kullandiniz diye yatak bosluklari otomatikman genislemez

    Turbo ve gazlanan arabada 10w60 kullanilmasinda bir sakinca yok benim gorusum. Icerisinde tam sentetik 10w40 a gore az biraz daha viskozite arttirici madde var sonucta w60 kalinligini yakalayabilmek icin.

    Turbo arabada yag cok daha fazla zorlanir atmosferige gore. Cunku sadece motorun icerisindeki sicaklik degil, ayni zamanda turbonun icinde motora gore cok daha yuksek olan sicakliga maruz kalir.

    Atmosferik aracta, cok yuksek sikistirma olmadikca, yag cok zorlanmaz. 10w60 eksiltiyorsa 5w40 daha fazla eksiltebilir, normaldir. Bunun asinmayi arttirma gibi bir durumu olmaz, tabi yag eklemeyi unutmamak sartiyla. Fakat 10w60 da bile eksiltmesi bence normal degil.

    Araciniz atmosferikse ve gazliyorsaniz, tam sentetik 5w40 turbo dizel yagi kullanmanizi oneririm. Turbo dizel yagi olmasi, icerisinde bulunan katki maddelerinin onu isiya, incelmeye ve eksilmeye karsi daha dayanikli olmasini saglar.

    Edit: Mobil Delvac 5w40 ya da Castrol Edge 5w40 turbo diesel iki guzel alternatif TR de bulunan.

    "Kamyon" yagi diyip kucumsememek lazim, burda kimse 10w60 kullanmiyor m serileri haric. Herkes pistte turbo atmosferik fark etmeksizin agir vasita yagi kullaniyor.
    metal yüzeyin sürtünmeden dolayı asınma durumunu sordum ben aslında alısmadan kastım buydu sonucda devamlı kalın yag ile olusan surtunme ile ınce yagınkı aynı olmayacak bilgiler için tesekkürler konuyu genel soru olarak sordum zaten kendı aracımla ilgili su fikride değerlemdırdım pompa ve performans etkılıyor llakı kalın yag devirlenmesi daha cabuklasacaktır ince yag ile akıskanlık farklı ***** ınce yagda ve ısındıkcadaq ınceliyor fazla arastırmacıyım aslında kımıne gore ınce etden pufden konulardır ama benım ılgımı cekıyor performans ile ilgili durumlar işte yagı eüınceltip daha co kdevirlenırmı yagı ınceltince eksılme olurmu o eksılmeden arac zarar görürmü v.s gibi sırayla sorular olusuyor kafamda danısma geregı duyuyorum bilgiler için tesekkurler...
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  12. #12
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hic bir problem olmaz, istediginiz viskoziteye direk gecis yapabilirsiniz. Yeter ki yag isiniz gazlarken 140-150 derece ve altinda kalsin ve yag seviyenizi duzenli kontrol edin.

    Ben Subaru gibi yag konusunda cok secici turbo motorlarda bile kullandirdim arkadasima, 10w60 dan 5w40 a gecti bir problem yok. Kendisi gorurse de yazar.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atmosferikmaracda 100 derecenuzerine çıkma ihtimali.warmı yagın yada turbo araclarda pistde kullana. Arkadaşlar yazarsa sevinirim yağ sıcaklığı kaç dereceleri goruyormyazın mesela
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  14. #14
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal kullanımda 80-100 arası trafikte vs.

    Cok gazlarsan 120-130 gorebilirsin pistte ya da otobanda.

    Tabı aractan araca gore degisir

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    57
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.009
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç stock değilse roll koşuluyorsa zorlanıyorsa sürekli
    10 60
    yok araç stocksa 5 30

  16. #16
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracını bilmiyorum mobil 1 0w40 new life eski aracimda kullanmistim gayet on numara beş yildiz bir motor yağıdır
    Artıları
    Çekiş arttı uzun rampada Linea 1.3 geçemedi ayreten bende yük vardı o tek kişiydi
    Sesi azaldı
    Yağ eksiltmedi kesilme filan gitti
    Hararet azaldı 2dk kesicide tutmama rağmen eski çizgiye gelmedi
    Başka bir tanidigima tavsiye ettim o da yağ değişimini birlikte yaptık onun aracında motorun sesi alt devirlerde sessiz üst devirlerde daha gür bence kastrol çok sıkıntı
    Ayreten 10 60 i eksiltme nedenlerini bulun 0w40 i koymadan önce 10/40 magnatec kullaniyordum 100 km de bir ekliyordum köpürmeyaptive bunu dile getirdigimde aracınız yapabilir deniliyor mobil niye yapmadı yeni araçta gaza basiyorsun (castrol) iki dakika düşünüyor gerçekten sinir bozucu

  17. #17
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilenler biliyordur lakin bilmeyenler için hatırlatmakta fayda görüyorum. (Aw B) şeklinde belirtilen numaralardan ilki "winter" yani kış dönemi ikincisi ise yaz dönemi akmazlığını gösterir. Bu numaralandırma hakkında bir çok kişinin yanlış bilgisi mevcut. Şöyle ki "10w 40" ile "10w 60" tipindeki yağlar kış dönemi için aynı akmazlıktadır, yazın ise 60 numara olan daha kalındır. Aynı mantıkla "5w 40" ile "10w 40" da yazın aynı akmazlıkta olup kışın 5 numara olan daha incedir.

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ olayı hep bir muamma zaten bilgileri takipteyim
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5-30/5-40 devam...
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •