1.2 TSI Yakıt Sarfiyatı

Thread: 1.2 TSI Yakıt Sarfiyatı

  1. punto_multijet's Avatar

    punto_multijet said:
    Quote Originally Posted by Shadow_Dancer View Post
    Yani almadan konuşmak istemem ama ben çok araştırdım henüz 1.2 tsi'da yag yakan duymadım.. Sonuçta 160 ve 180liklerin sorunu twincharger olması.
    seat clubta biri yazmıştı 5000kmde yap ışığı mı ne yanmış ama doğruluğu nedir bilemiyorum.
     
  2. Shadow_Dancer's Avatar

    Shadow_Dancer said:
    Quote Originally Posted by punto_multijet View Post
    seat clubta biri yazmıştı 5000kmde yap ışığı mı ne yanmış ama doğruluğu nedir bilemiyorum.
    Bu işler birazda kısmet be abi. Nihayetinde çıkıyor aradan böyle şeyler.
    Tango-1 never dies.
     
  3. sinanbaysal's Avatar

    sinanbaysal said:
    Roll yapmasaydin belki 28 -29 kr duserdi
     
  4. i-vtec07's Avatar

    i-vtec07 said:
    Quote Originally Posted by sinanbaysal View Post
    Roll yapmasaydin belki 28 -29 kr duserdi
    hangi araçlarla denediniz hocam ? 1.2 nin gidişini merak ettiğim için soruyorum.
     
  5. mertk's Avatar

    mertk said:
    arkadasımın golf 7 1.2tsi dsg sı yag yakıyor 20000kmde arac
     
  6. sinanbaysal's Avatar

    sinanbaysal said:
    Valla soyle soyliyim feh ies emme vs vtec 2 yi ayiracak duzeyde yuruyodu . Derler ya bazi tsi lar dogustan sansli diye aynen oyle
     
  7. Ahmet Saraçoğlu's Avatar

    Ahmet Saraçoğlu said:
    15k km 1.2 mk2 leon , bi o kadarda 1.2 beetle kullandım.istanbulda 37 38 krş , ankarada 28 30krş arası yakıyor ortalama.ilden ile trafikten trafiğe değişiyor.
     
  8. dqn said:
    Genelde 1.2 ve 1.4 122lik tsı larda yağ yakma sorunu çok çok az.Ben pek denk gelmedim.

    Aracınız dizel olsaydı toplam 1300-1500 lira falan daha az para öderdiniz yakıta.Aradaki farka bakılınca mantıklı olmuş.1.2 tsı golf bende düşünür oldum, 1.4 tsı 122 passatla 8-8,5 yakıyorum.Sanırım 1.2 golfle 7 civarına düşerim.
     
  9. Gökhan Bilgin said:
    5500 km'de sattım 1.4 140'lık fr kullanımla alakalı tamamen ben gram yağ eksiltmedim. Yağ eksiltenler tamamen inanmış olarak araba kullananlardır açık ve net o seat forumunun birkaç buluşmasına gittim biliyorum marşa basar basmaz tapa gaz kullanan tipler sonrada yağ eksiltiyor diye yazıyorlar çok komik kullanıcılar
     
  10. Ahmet Saraçoğlu's Avatar

    Ahmet Saraçoğlu said:
    stop etmeye dikkat edemiyorum genelde(yinede deviri rolantiye alıp bi 5 saniye bekliyorum tabi ama öyle 2 dakika 3 dakika beklemeye sabrım olmuyor) ama ilk çalıştırmada bi 30 sn beklerim.İki aracımında 30ooo km bakımları bana denk geldi.İkisindede gram eksilme olmadı çok şükür.
     
  11. efe_ said:
    Arkadaşlar soğukta beklemek zorunda değilsiniz... Hareket ettirin aracınızı sadece 3k üzerine çıkmamaya çalışın belirli bir süre bu yeterli...
    1.2 tsi dsg golf ile ortalama 7.5 yaktım ben, performanslı kullanımda 8 üstü rahat görürdü... Tdi yerine alınmaz bence...
     
  12. 5500 said:
    Ben her zaman yağ sıcaklığını falan kontrol edip ona göre devrimi ayarlıyorum. Kısacası hor kullanmıyorum, bana da hiç yağ yakma sorunu yaşatmadı.

    Gidişinden çok memnunum. Sinanın dediği gibi vtec2, kendimce yüklü ies , corolla, c elysee vs.
    Akşam 128 lik yeni accent otomatik ile deneyeceğim.
     
  13. AhmetKadir's Avatar

    AhmetKadir said:
    Quote Originally Posted by punto_multijet View Post
    Öncelikle Hayırlısı olsun şimdiden.

    valla Soner genel olarak memnunum. önceki araç 95lik dualogic punto evoydu. 1-2 özlediğim kısım var açıkcası.

    mesela blue&me yi özlüyorum bunda da bluetooth var ancak sesle arama yok mesela, telefon rehberini ortadaki ekrandan görebiliyorsun puntoda direksiyondan kontrol edip önündeki ekrandan bakabiliyordun ki sesli aramada zaten puntoda arayacağın kişinin ismini söylediğinde direk arıyordu ona alışmışken leonda hala tuhaf geliyor.

    birde belki şaşıracaksın ama puntonun vites küçültmesini özledim. dsg eyvallah vites büyütürken hızlı sarsıntısız ancak gazı köklediğinde punto anında Allah ne verdiyse küçültüyordu 6dan direk 2ye taktığını biliyorum puntonun ancak dsgde vites küçültme baya yavaş kalıyor puntoya göre.

    vitesi manuale aldığında punto karışmıyordu sana. sen nasıl istersen kullan ancak dsgde devir belli yere geldi mi kendisi üst vitese geçiyor puntoda sen değiştirmezsen o viteste kalıyordu yani gerçekten manual oluyodu.

    Puntoda launch (çakma launch) vardı duruken direk gazı köklediğinde ilk önce devir yükselip inceden turbo dolarken biranda kalkıyordu leonda launch gibi birşey yok tabii.

    normal modda otomatikte kullanımda frene bastığında puntoda motor freni olarak hemen viteste küçültüyordu. Leon spor modda onu yapıyor.

    Puntonun otomatikte manuele almana gerek kalmadan otomatikteykende müdahale edebiliyorsun (otomatikten çıkmadan) leonda öyle bir imkan yok.

    son olarakta puntoda viraja hızla girdiğinde otomatikteyken mesela devir bitse bile vites değiştirmiyordu. biliyorsun özellikle keskin virajda hızla giderken vites değiştirme sırasında arkasını bırakabilir araba. dediğim gibi puntoda viraj bitene kadar aynı viteste kalıyordu ne zaman virajda yatma azalınca ( virajın bitiminde mesela) üst vitese takıyordu.

    Bunlar bana göre 95lik punto evonun iyi yönleriydi. 95lik evo diye belirtiyorum çünkü 95lik evolar ile diğer puntolar arasında baya baya fark var.

    Yol tutuş neredeyse aynı.

    Diğer konularda ise Leon daha iyi.

    Şuanda aklıma gelenler bunlar açıkcası.

    Umarım yardımcı olmuştur.
    dualogıc punto kullanıcısı olarak arabamı bı kere daha sevdım sayenızde
     
  14. Ahmet Saraçoğlu's Avatar

    Ahmet Saraçoğlu said:
    bu arada yazmayı unutmuşum.Beetle da yazılım da var.Hem yazılımlı hem hazılımsız kullandım.Dikkatsiz kullanımda chip tüketime etki etmiyor.Ama gidişi gayet güzel oldu.1.4 çift beslemeden tabiki zayıftir ama kendine fazlasıyla yetecek hale geldi.
     
  15. 5500 said:
    Dynoya çıktı mı hiç? takribi kaç alınıyor soft yazılımda?

    birde farkettiniz mi bilmiyorum golfteki 1.2 16 v, beetle ve bu jettalardaki 8v.
    Bazı tsi lar doğuştan şanslı
     
  16. BARR's Avatar

    BARR said:
    Beetle ve Jetta 1.2TSI Golften kafadan 1-1,5lt arası fazla yakıyor.
    25'' Tesla Model Y Juniper Long Range
    23" Fiat 500e LaPrima
    23'' Tesla Model Y Performance / SOLD
    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35
     
  17. Ahmet Saraçoğlu's Avatar

    Ahmet Saraçoğlu said:
    onu bilmiyodum.Mk2 leon 1.2tsi kaç v?

    dynoda yapıldı yazılım ama çıktı almadım bilmiyorum.Mehmet gazihan abi bilir kaç olduğunu ve nası bi yazılım olduğunu.
     
  18. 5500 said:
    Yeni leon 16 valf ama ibiza falan 8 valf.
    Bazı tsi lar doğuştan şanslı
     
  19. levent's Avatar

    levent said:
    MQB platformundakiler 16v, 2012 öncesi diyelim kabaca 8v yani eski kasadakiler.

    Eskisi ile alakası yok motorun veriminin..