Konu tam zamanında açılmış. Bende şu sıralar Mito bakmaktayım. ***** sitedeli 1.6 ile ilgileniyorum ama, olası parça sorunlarından dolayı korkuyorum.Alıp satmak değil amacım uzun süre binicem. İlerleyen kilometrelerde nelerle karşılaşabilirim?
Saygılarımla
Bi ara ben de çok aramıştım Mito'dan ama bulamamıştım. 1.4T 155hp ve 170hp versiyonunu alıp, LPG taktırıp kullanmaktı hayalim. Gerektiğinde ekonomi, gerektiğinde performans hesabı. 1.4t'nin lpg ile uyumlu olduğuna dair gulietta'dan baya bir örnek mevcut. Ama mito küçük olduğundan, lpg takılınca aracın azami yük taşıma limitini geçme ihtimali de var, olaylar, olaylar hani...
Parça sorunu yok. Fiat alt yapılı, TR'de distribütörü olan en fazla 7 yaşında bir araba ve halen üretimi devam ediyor. Mito'nun parçası yoksa Punto'nunda yoktur, mantıklı geliyor mu kulağa? Yedek parçadan kastınız çıkma parçalarsa, Polo kadar satmadığı için parçaları çıkma olarak daha az bulunur.
------------------------------------
6buçuk sene, 56bin kmdir MiTo Tjet(155HP) kullanıyorum. Direksiyon sorunu başıma gelmedi ama başına gelen MiTo, Punto ve Corsa D mevcut. Revizyon görmüş parçanın bu sorunu tekrar açmadığı söyleniyor. Eğer alacağınız araç önceden direksiyon kutusu değiştirilmişse bu sorunu tekrar yaşama ihtimaliniz düşük. Bu sorun 2009-2010 ürtiminde kronik olarak gözüküyor. Sorunlu parçanın değişimi 3-4bin TL arasında.
M.Air ünite arzası kronik değil. Kullanıma ve bakıma bağlı.
155lik ve 170liklerde 305mm disk ve Brembo 4 Pot kaliperleri var.
Ben yakıt tüketimimi hiç 7,5LT aşşağısında görmedim ama az yakma çabam olmadı hiç, 7LT yakan arkadaşım vardı. QVler biraz daha az yakıyor. 1.6dizellerde 6LT civarında ş.içinde. Performası yazdığı beygir kadar, yol tutuşu sınıfı için güzel. Trim kalitesi Rocco veya Polo kadar iyi değildir belki, Ibiza ve Fabia kadardır. Parçaları zaten Fiatla ortak olduğundan fiyatlarına birşey demeye gerek yok. Söylenen gibi sert bir araba, konforlu değil. B sınıf ve 150Hp üzeri olan araçlar hep sert oluyor, ben o yuzden yadırgamıyorum.
Zaten multiair motorlarda multiair filtresi var. Bu filtrenin hava filtresi, yağ filtresi gibi girilen rutin bakımlarda değişmesi gerekiyor fiyatı da zaten diğer filtrelerden çok az daha fazla ama milletin/ustalarımızın bu filtreden daha haberi yok sonra sorun çıkardığı zaman sorunlu araba oluyor. Böyle değişik bir milletiz..
Ben araç sahibi olarak başıma geleni yazdım duyduğum hikayeleri anlatmıyorum fanatikliğe gerek yok 40 binde yetkili servis bakımlı araba bunu yapabiliyor bu demek değil ki araba kötü benim başıma gelen bu.
multiair motor düz 1.4t ye göre daha narin ve yüklemeye müsait değil arkadaşın öyle bir amacı varsa tercih etmesi doğru değil. en basitinden google dan arat alfaowner vs. yurtdışında birton m.a failure araç var he eğer kimsenin bilmediği bir sırrı biliyorsanız bozulmaması adına servisleri de bilgilendirin insanlara hayrınız olur.
Hocam bu multiair olayı belliki sıkıntılı bir durum , zaten bu multiair bmw deki vanos , hondadaki vtec mantığıyla çalışan bir sistem değil mi. Baktığın zaman vanos arzası vermeyen bmw vtec arzası vermeyen honda yok. 1 dikkat ediyorsak 3 dikkat edicez artık. Hangi model ler de multiair yok peki netteki her araçta m.air var gibi görünüyor çözemedim
Çok teşekkür ederim yorumlar için. Araştırmaya ve düşünmeye devam.
Saygılarımla
En az yakani sanırım 1.3 jtd doğru mu?
Bir de alırken hangi yıllar arası alınmalı? Hangi donanımların olmasına dikkat edilmeli bilgilendirebilir misiniz?
Dostum bende yeni alfa romeo mito aldım 155 liklerden baya araştırdım çok düşündüm ama iyikide almışım inanilmaz zevkli araba.
Gidişi muhteşem şuanda sadece yeni kasa 5.20 i le denedim gelemedi.Porsche cayenne 3.2 V6 la biraz bastım oda gelemedi şaka gibi gidiyor size söyliyim.Yol tuşuşu inanilmaz iyi çıkmıyor yoldan daha ESP sokamadım o derece yol tutuyor. Dün etilerden zincirlikuyuya giderken zincirlikuyu virajına 80le girdim 1 gram kaymadı ve dahada istedi.
Frenlerine hastayım arabanın maşallahı var.İçi gerektiğinden geniş dışı çok güzel genellikle herkes bi bakıyor.Yolda sağ şeritte giderken kıçına giren çok oluyor söyliyim.90-100 sabit 6 vitesle gidersen 5.4-5.6 yakıyor.Yakıtı gayet iyi fakat ben yeni aldığım için birazcık basıyorum hep trafikteyim ve bizim buralar yokuş (Gayrettepe) ortalama yakıtım 9.0 fakat basmasam her gün trafige girmesem ortalama 7.5 falan yakar.
Benim fikrimi sorucaksan QV alma onların arıza çıkartma olasılığı daha yüksekmiş start-stopla ilgili sorun yaşıyabilirmissin.Mitoların sadece direksiyon sorunu olabilirmiş o kadar başka herhangi bir sıkıntısı olmazmış.
Bence tek soru işareti ses sistemi çok iyi degil.Yani tatmin edici ama bi Audi-Volkswagenlerdeki aldığın sesi alamassın.
Aracın motor sesi çok tatlı çok güzel.
Rüzgar sesi içeri almıyor.
Amortisorler çok sert bilgin olsun.Ben çukurlardan durarak geçerim kötü yolda giderken arkamda konvoy oluyor.Araç çok sert olduğu için tümseklerden bozuk yollardan sert geçersen sert kullanırsan alt takımla ilgili sorun yaşıyabilirmissin.
Son olarak Aracı Dynamic moduna alınca araba çıldırıyor 1 viteste patiye sarmaktan gidemiyor 2 viteste sarmaya devam ediyor alt devirlerdede çok güçlü 6 vitesteyken 60 la çok rahat gidebiliyorsun.Benim tavsiyem kırmızı alman yada 2. seçenek olarak beyaz alman kafanda soru işareti kalırsa özelden ulaşabilirsin bana merak ediyorsan istanbul içindeysen benim aracıda kullanabilirsin
ABO TRADING
STR
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)