N20 ile n13 çok farklı.
245 olan n20b20a 184 olan n20b20b . Yazılım olarak önleri çok açık değil özellikle 28lerin. 20ilerin arada 60hp kadar pay olduğu için önü açık.
Tr'de kırılan gümüş gri 228i var. Tek araba zaten.Tanıyanda vardır belki. N13 kadar çıt kırıldım değil elbette.Ama vag grubunun 2lt'si gibi de değil.
Birtane kırmızı içi sportline dışı m 328i var orj haliyle motor kıran. 80bin km'de servis bakımlı.
@
C2VTS nickli arkadaşa zamanında çok araştırıp çok arayıp n20 f30 aldık. Kendisi de yazar. Önü öyle çok açık bir motor değil.n20b16 nın açık, b20b'nin açık ama b20a'nın değil.
11247624616 kol'ların parça numarası.İkiside aynı.
2013ün 8.ayına kadar üretilen 459sonlu parçada sonradan 11258606461 olmuş.Yani 2013 8.ay sonrası 461 olmuş n20b'de. Hafifletme var ataleti göz önünde bulundurarak. 482gr 20i'nin. 470gr 28i'nin. Tabi levent yukarda yazmış o daha iyi bilir. Piston haricinde kol krank aynı.
YouTube
YouTube
YouTube
YouTube
Amerika'da da çok fazla kıran var. Zincir ve krank sorunu var. Son videoda zincir kopardığı belli oluyor. N13 gibi blok kırılmıyor genelde. Motor içi rektefiye ile toplanabiliyor.
Sonuç olarak n54/5 olmadığı sürece yada m50ye dönmediğimiz sürece motor sağlamlığı hala vag grubu gibi değil.