M52B28 vs. M50B20-25

Thread: M52B28 vs. M50B20-25

Tags: bir, daha, icin, neden, sahip
  1. Siyah's Avatar

    Siyah said:

    M52B28 vs. M50B20-25

    Selamlar konuyu umarım doğru yere açmışımdır. Araştırsam da hala tam net cevap bulamadıgım bir konu hakkında değerli yorumlarınıza ihtiyacım var. Öncelikle konu ile ilgili çok detaylı bir bilgiye sahip değilim bu yüzden yazılan her şey benim için bir öğrenme niteliğinde olacaktır.

    1- Fabrikasyon verilere baktığımda M50'nin her motor hacminde M52'den daha fazla beygire sahip olduğunu gördüm bunun sebebi nedir? M52B28 yıl olarak daha yeni olmasına ve hacim olarak daha önde olmasına ragmen neden M50b25 ile aynı beygire sahip. Aradaki tork farkı'nı da gördüm bu sizce kayda değer bir oran mı?

    2- M50 neden bu kadar cok seviliyor? M52 alüminyum olduğu halde neden pek rağbet görmüyor?

    3-Atmosferik halde kaldığı durumda (turbolama olmadan) hangi motor ufak speclerle gündelik kullanım için daha çok tatmin eder?

    Bu noktada daha önceden açılan birçok konuya baktım belki atladıgım olmustur, genelde hep M50 Turbo tavsiye edilmiş ama benim merak ettiğim atmosferikken bu üç motordan hangisi ufak modifikasyonlarla en iyi sonucu verir?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim...
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  2. PiscocuK's Avatar

    PiscocuK said:
    Guzel konu takipteyim
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri
     
  3. drago's Avatar

    drago said:
    2. soruya cevap vereyim, m52 alüminyum olmasına rağmen olayı değil, döküm olduğu için m50 daha çok seviliyor
    Last edited by drago; 30-03-2021 at 17:25. Reason: Devrik cümle
     
  4. volume81's Avatar

    volume81 said:
    Bildiğim kadarıyla kısaca cevaplayayım.

    1 - M50 daha güçlü değil, 2.0 148hp, 2.5 168hp. M52'de ise 2.0 148hp, 2.5 189hp, 2.8 190hp.

    Tork farkına gelince M52 daha çok verimlilik odaklı bir motor, daha alt devirde daha fazla torku sunabiliyor fark birazda buradan kaynaklı.


    2 - M50'nin sevilme nedeni çok fazla en başta Döküm blok olması geliyor, turbolama veya farklı modifiyelerde daha sağlam bir blok dez avantajı ağır.


    3- M52 filtre ( yapmayın şu açık saçma sapan filtreleri ), egzoz yazılım (...ki onada gerek yok, attığın taş ürküttüğün kuşa değmiyor. ) küçük modifikasyonlarla daha keyifli hale geliyor.


    M52 güzel makinadır, torkun alt devirlerde gelmesi ve hafif olmasından dolayı sürüşü eğlencelidir. M50 daha hardcore modifiyelere açıktır, kırılmaz ama yüklemeyeceksen gerek yok


    Bana kalırsa her iki motoru da N/a yüklemek biraz fantazi işi ( Güzel yapılmış devir dönen M50-52'nin sesi başka birşey ama aldığın güçler o parayı harcamaya değer mi sana kalmış )

    Stock bineceksen M52 hatta M54 güzel makinadır, turbolayacaksan blok sağlamlığı önemli ise M50
     
  5. Siyah's Avatar

    Siyah said:
    Quote Originally Posted by volume81 View Post
    Bildiğim kadarıyla kısaca cevaplayayım.

    1 - M50 daha güçlü değil, 2.0 148hp, 2.5 168hp. M52'de ise 2.0 148hp, 2.5 189hp, 2.8 190hp.

    Tork farkına gelince M52 daha çok verimlilik odaklı bir motor, daha alt devirde daha fazla torku sunabiliyor fark birazda buradan kaynaklı.


    2 - M50'nin sevilme nedeni çok fazla en başta Döküm blok olması geliyor, turbolama veya farklı modifiyelerde daha sağlam bir blok dez avantajı ağır.


    3- M52 filtre ( yapmayın şu açık saçma sapan filtreleri ), egzoz yazılım (...ki onada gerek yok, attığın taş ürküttüğün kuşa değmiyor. ) küçük modifikasyonlarla daha keyifli hale geliyor.


    M52 güzel makinadır, torkun alt devirlerde gelmesi ve hafif olmasından dolayı sürüşü eğlencelidir. M50 daha hardcore modifiyelere açıktır, kırılmaz ama yüklemeyeceksen gerek yok


    Bana kalırsa her iki motoru da N/a yüklemek biraz fantazi işi ( Güzel yapılmış devir dönen M50-52'nin sesi başka birşey ama aldığın güçler o parayı harcamaya değer mi sana kalmış )

    Stock bineceksen M52 hatta M54 güzel makinadır, turbolayacaksan blok sağlamlığı önemli ise M50
    Abi cevaplar için çok teşekkür ederim, 3. soru zaten kilit noktam idi. Hardcore gibi bir derdim yok, style 32 takılıp günlük binilecek bir araç olacak.

    1- Sanırım kaynak yanlıslıgı yapmısım çünkü benim baktığım sitede veriler şöyle;

    BMW M50B20 – 2.0 Litre – Sıralı 6 silindir – 150 Hp beygir gücü (6.000 Rpm) – 190 Nm tork gücü (4200 dev/dak)
    BMW M50B25 – 2.5 Litre – Sıralı 6 silindir – 190 Hp beygir gücü (5.900 Rpm) – 245 Nm tork gücü (4200 dev/dak)
    -----------------
    BMW M52B20 – 2.0 Litre – Sıralı 6 silindir – 150 Hp beygir gücü (5.900 Rpm) – 190 Nm tork gücü (4200 dev/dak)
    BMW M52B25 – 2.5 Litre – Sıralı 6 silindir – 168 Hp beygir gücü (5.500 Rpm) – 245 Nm tork gücü (3950 dev/dak)
    BMW M52B28 – 2.8 Litre – Sıralı 6 silindir – 190 Hp beygir gücü (5.300 Rpm) – 280 Nm tork gücü (3950 dev/dak) , bu kaynağa göre 1. sorumu sormuştum.

    2-Anladım

    3-Burada yazdığını tam olarak anlayamadım abi, küçük modifikasyonlar derken kastım, hava filtresi vs. idi, bunları yapmak fazla etkilemeyecekse neler yapılabilir? Mesela tamamen cehaletimden soruyorum M52B28 stage 2 kaldırır mı?

    M54'e hiç bakmadım dipsiz okyanus gibi bu konular okudukça daha da derine iniliyor, ama kesinlikle araştıracağım

    Cevapların için çok teşekkür ederim,saygılarımla.
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  6. Siyah's Avatar

    Siyah said:
    Quote Originally Posted by PiscocuK View Post
    Guzel konu takipteyim
    Abi senin araçtan sonra zaten girdim bu konuya E36'lar çok hoşuma gidiyordu zaten, sen konunda M52 yazınca araştırma yapmak istedim, buralara kadar geldim
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  7. Siyah's Avatar

    Siyah said:
    Quote Originally Posted by drago View Post
    2. soruya cevap vereyim, m52 alüminyum olmasına rağmen olayı değil, döküm olduğu için m50 daha çok seviliyor
    Anladım abi, teşekkür ederim cevabın için
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  8. PiscocuK's Avatar

    PiscocuK said:
    Quote Originally Posted by Siyah View Post
    Abi senin araçtan sonra zaten girdim bu konuya E36'lar çok hoşuma gidiyordu zaten, sen konunda M52 yazınca araştırma yapmak istedim, buralara kadar geldim
    Bu daha baslangic. Firtina oncesi sessizlik bu. Daha buyuk seyler olacak
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri
     
  9. Siyah's Avatar

    Siyah said:
    Quote Originally Posted by PiscocuK View Post
    Bu daha baslangic. Firtina oncesi sessizlik bu. Daha buyuk seyler olacak
    Takipteyim abi, yeni otomobillerinde de R333'ü görürüm umarım, kendisine bir miktar hayranım da...
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  10. PiscocuK's Avatar

    PiscocuK said:
    Quote Originally Posted by Siyah View Post
    Takipteyim abi, yeni otomobillerinde de R333'ü görürüm umarım, kendisine bir miktar hayranım da...
    Satarken alici istemezse gelecek arabalardada dolasir o artik
    Bugun ufak capli bir maliyet yaptik. Motor icine girmeden 250 hp lere kadar 20/25 bin TL civari harcama yapiliyor
    Yada bu paraya m50b25 alip bir sure boyle kullanip daha sert bi duzenlemeyle 500+hp lere kadar gidilebilir. Tabi bunun icinde 60/70 bin tl gözden cikarilmali
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri
     
  11. Siyah's Avatar

    Siyah said:
    Quote Originally Posted by PiscocuK View Post
    Satarken alici istemezse gelecek arabalardada dolasir o artik
    Bugun ufak capli bir maliyet yaptik. Motor icine girmeden 250 hp lere kadar 20/25 bin TL civari harcama yapiliyor
    Yada bu paraya m50b25 alip bir sure boyle kullanip daha sert bi duzenlemeyle 500+hp lere kadar gidilebilir. Tabi bunun icinde 60/70 bin tl gözden cikarilmali
    Yukarıdaki mesajlarda da belirtildiği gibi tamamen bir ayrıma kalıyor abi o zaman bu iş, ya dailydrive ya da harddrive arasında seçim yapma durumu. +500'lere çıkmak olayı bambaşka bir boyuta taşır tabi Bu stage durumunu ben az cok biliyorum ama kavramlar hakkında detaylı bilgiye sahip değilim. Mesela şu anki hesabına göre 20/25k arası harcarsan, aracım stage 1 veya stage 2 diyebilir misin?
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  12. Cankat's Avatar

    Cankat said:
    Quote Originally Posted by Siyah View Post
    Selamlar konuyu umarım doğru yere açmışımdır. Araştırsam da hala tam net cevap bulamadıgım bir konu hakkında değerli yorumlarınıza ihtiyacım var. Öncelikle konu ile ilgili çok detaylı bir bilgiye sahip değilim bu yüzden yazılan her şey benim için bir öğrenme niteliğinde olacaktır.

    1- Fabrikasyon verilere baktığımda M50'nin her motor hacminde M52'den daha fazla beygire sahip olduğunu gördüm bunun sebebi nedir? M52B28 yıl olarak daha yeni olmasına ve hacim olarak daha önde olmasına ragmen neden M50b25 ile aynı beygire sahip. Aradaki tork farkı'nı da gördüm bu sizce kayda değer bir oran mı?

    2- M50 neden bu kadar cok seviliyor? M52 alüminyum olduğu halde neden pek rağbet görmüyor?

    3-Atmosferik halde kaldığı durumda (turbolama olmadan) hangi motor ufak speclerle gündelik kullanım için daha çok tatmin eder?

    Bu noktada daha önceden açılan birçok konuya baktım belki atladıgım olmustur, genelde hep M50 Turbo tavsiye edilmiş ama benim merak ettiğim atmosferikken bu üç motordan hangisi ufak modifikasyonlarla en iyi sonucu verir?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim...
    İlk soruya cevap olarak m52b28'in üzerindeki emme manifoldu m50b25 manifolduna göre daha dar runnerlara sahip. M52 ye m50 manifoldu takıp iyi bir ayar ile 15 20 beygir güç alınıyor genelde. Örnek olarak aşağıda verdiğim linkte sadece manifoldu takıp ayarsız peak olarak 10whp almışlar. Ayar, manifold, akışmetre, filtre ve enjektörle 24whp almışlar. Araç USA m3, stroker m52 yani. Tabi bu değişiklerle orta devir bandında kayıplar olabiliyor. Diğer soruları arkadaşlar cevaplamışlar zaten

    Manifoldlar arasındaki fark;



    Link; Tested: S52 vs. M50 Manifold and the TMS Stage 2 & 3 Packages for the BMW E36 M3 - Page 5 of 6 - MotoIQ
    Last edited by Cankat; 31-03-2021 at 00:47.
     
  13. Siyah's Avatar

    Siyah said:
    Quote Originally Posted by Cankat View Post
    İlk soruya cevap olarak m52b28'in üzerindeki emme manifoldu m50b25 manifolduna göre daha dar runnerlara sahip. M52 ye m50 manifoldu takıp iyi bir ayar ile 15 20 beygir güç alınıyor genelde. Örnek olarak aşağıda verdiğim linkte sadece manifoldu takıp ayarsız peak olarak 10whp almışlar. Ayar, manifold, akışmetre, filtre ve enjektörle 24whp almışlar. Araç USA m3, stroker m52 yani. Tabi bu değişiklerle orta devir bandında kayıplar olabiliyor. Diğer soruları arkadaşlar cevaplamışlar zaten

    Manifoldlar arasındaki fark;



    Link; Tested: S52 vs. M50 Manifold and the TMS Stage 2 & 3 Packages for the BMW E36 M3 - Page 5 of 6 - MotoIQ
    Abi cevabın için teşekkür ederim, paylasım cok bilgilendirici oldu benim için. Yapılabilecek ve oluşabilecek senaryolar kafamda olustu az cok. Tüm bu cevaplara göre 3.soru olan daily drive için m52 daha mantıklı olacak.

    (bahsettiğin konuyu ayrıca araştıracağım)
    Simply the best.

    01.05.1994
    Ayrton Senna
     
  14. M52B28 vs. M50B20-25

    MURAT_HLX said:
    bende yakın dönemde e46 satın aldım,şuan üzerinde m52tub20 var aslında stroke oluyor ancak uğraşmamak adına ilerde m52tub28,25 kelebek emme,zannediyorum manuel 320i'nin şanzıman kısa oranlı turbo olmadan gayet keyifli olabileceğini düşünüyorum,uzun yıllar italyan otomobilleriyle haşır neşir olduktan sonra bmw'nin bu olayları cidden çok daha kolay
    Linea 1.6Mjet
     
  15. B-Devi's Avatar

    B-Devi said:
    Quote Originally Posted by Siyah View Post
    Abi cevaplar için çok teşekkür ederim, 3. soru zaten kilit noktam idi. Hardcore gibi bir derdim yok, style 32 takılıp günlük binilecek bir araç olacak.

    1- Sanırım kaynak yanlıslıgı yapmısım çünkü benim baktığım sitede veriler şöyle;

    BMW M50B20 – 2.0 Litre – Sıralı 6 silindir – 150 Hp beygir gücü (6.000 Rpm) – 190 Nm tork gücü (4200 dev/dak)
    BMW M50B25 – 2.5 Litre – Sıralı 6 silindir – 190 Hp beygir gücü (5.900 Rpm) – 245 Nm tork gücü (4200 dev/dak)
    -----------------
    BMW M52B20 – 2.0 Litre – Sıralı 6 silindir – 150 Hp beygir gücü (5.900 Rpm) – 190 Nm tork gücü (4200 dev/dak)
    BMW M52B25 – 2.5 Litre – Sıralı 6 silindir – 168 Hp beygir gücü (5.500 Rpm) – 245 Nm tork gücü (3950 dev/dak)
    BMW M52B28 – 2.8 Litre – Sıralı 6 silindir – 190 Hp beygir gücü (5.300 Rpm) – 280 Nm tork gücü (3950 dev/dak) , bu kaynağa göre 1. sorumu sormuştum.

    2-Anladım

    3-Burada yazdığını tam olarak anlayamadım abi, küçük modifikasyonlar derken kastım, hava filtresi vs. idi, bunları yapmak fazla etkilemeyecekse neler yapılabilir? Mesela tamamen cehaletimden soruyorum M52B28 stage 2 kaldırır mı?

    M54'e hiç bakmadım dipsiz okyanus gibi bu konular okudukça daha da derine iniliyor, ama kesinlikle araştıracağım

    Cevapların için çok teşekkür ederim,saygılarımla.
    Yanılgı değil, doğru kaynağa bakmışsın. Bu arada m52'de 2,5 motor seçeneği 3.23i olan ve Amerika için üretilen ara model. Yani m52 motor kodlu 3.25i yok. 3.23 oldugu icin de beygir olarak biraz düşük üretilmiş ama dediğim gibi hacmi 2500cc.
    M50b30 - Bumblebee...
     
  16. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    M50B25 in avantajı, üretildiği yıllarda emisyon kurallarının hiç birine tabii olmadığı için, portların geniş, yazılımların da ona göre olmasıydı... emme manifoldunun portları daha geniştir o sebeple M52 de kullanıldığında verim alınabiliyordu, egsoz manifolduna M3 headers takılabiliyordu, egzantriğe de girilip güzel bir yazılımla nerdeyse M3 yavrusu oluyordu, kısa şanz-diff kombinleriyle de çok çok zevkli hale geliyordu... hele o atmosferik ince tiz ses yok mu, off... m50b25 swap e36 cabrio yapmıştım neredeyse 20 sene olacak, ne güzel günlerdi...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  17. Rockford's Avatar

    Rockford said:
    aslında pist vs için çizgisi düzgün bi 36 alıp ugrasasım var yurtdısında bol bol kullanıyolar track car olarak. parca vs cok sorun olmaz sanırım, konuyu takip edeyim belki 3-5 bişey ögreniriz.
    pist için önerisi arac tavsiyesi olan olur vs degerlendiririz. megane 2 rs yada e36 arasında kararsızım 100 120liralara kadar bi günah işlicem ama dur bakalım ne olacak
     
  18. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by Rockford View Post
    aslında pist vs için çizgisi düzgün bi 36 alıp ugrasasım var yurtdısında bol bol kullanıyolar track car olarak. parca vs cok sorun olmaz sanırım, konuyu takip edeyim belki 3-5 bişey ögreniriz.
    pist için önerisi arac tavsiyesi olan olur vs degerlendiririz. megane 2 rs yada e36 arasında kararsızım 100 120liralara kadar bi günah işlicem ama dur bakalım ne olacak
    pist için atmosferik daha mantıklı geliyor bana, viraj girişi ve çıkışı çok farkediyor (tabii ki porsche turbo ve türevleri değilse), gazın altında bütün güç var sonuçta... e36 parçası zibil gibi, haa elbette ki eski parça kalitesi yok ama aşındıkça değiştireceksin...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  19. 16EC813's Avatar

    16EC813 said:
    Quote Originally Posted by volume81 View Post
    Bildiğim kadarıyla kısaca cevaplayayım.

    1 - M50 daha güçlü değil, 2.0 148hp, 2.5 168hp. M52'de ise 2.0 148hp, 2.5 189hp, 2.8 190hp.

    Tork farkına gelince M52 daha çok verimlilik odaklı bir motor, daha alt devirde daha fazla torku sunabiliyor fark birazda buradan kaynaklı.


    2 - M50'nin sevilme nedeni çok fazla en başta Döküm blok olması geliyor, turbolama veya farklı modifiyelerde daha sağlam bir blok dez avantajı ağır.


    3- M52 filtre ( yapmayın şu açık saçma sapan filtreleri ), egzoz yazılım (...ki onada gerek yok, attığın taş ürküttüğün kuşa değmiyor. ) küçük modifikasyonlarla daha keyifli hale geliyor.


    M52 güzel makinadır, torkun alt devirlerde gelmesi ve hafif olmasından dolayı sürüşü eğlencelidir. M50 daha hardcore modifiyelere açıktır, kırılmaz ama yüklemeyeceksen gerek yok


    Bana kalırsa her iki motoru da N/a yüklemek biraz fantazi işi ( Güzel yapılmış devir dönen M50-52'nin sesi başka birşey ama aldığın güçler o parayı harcamaya değer mi sana kalmış )

    Stock bineceksen M52 hatta M54 güzel makinadır, turbolayacaksan blok sağlamlığı önemli ise M50
    M50 daha hardcore modifiyelere açıktır, kırılmaz ama yüklemeyeceksen gerek yok

    bu cümle herşeyi net bi şekilde anlatıyo,bilgilendirme için çok teşekkkür ederim bundan sonra ki bmw motoruna bakış açım ve kriterim bu yönde olacak
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS