Elimin altında olan, düşündüğüm bir çok aracı konuyu açtığım günden itibaren test ettim.
Puma, Kuga, 2008, 3008, Ateca, Q2, Kona vs vs.
İlk iş Ford bayiye gidip rica edip test sürüşü yaptım (kapanma sebebiyle normalde yasakmış - peugeot öyle karar almış ya da)
Kuga'yı çok merak ediyordum. Evet dışardan premium ama içerden yine bildiğimiz Ford. Baktığım araba Titanium donanım fakat cam tavanlı, teknoloji paketli, bang olufsenli idi. Donanıma hayran kaldım fakat araba kalkışta resmen düşünüyor. Şehiriçi kullanım sebebiyle yüksek hızlara çıkamadım ancak sadece hızlanma değil darbe sönümlemesini de beğenmedim. Belki de bu segment bana göre değil bilmiyorum.
Neredeyse Puma için kapora bile yollayacaktım. Allah var içlerinde en dolu arabaydı. Daha önce hiç arabam olmasa alırdım ve mutlu mesut da yaşardım o derece hoşuma gitti. 100e kadar hızlanması fena değil, frenleri sağlam, cam tavan,
bang olufsen ses sistemi, direksiyon ve koltuk ısıtma, megabox derken baya keyifli oyuncakları var. Ama arkama dönüp baktığımdan D+ segment 2 bin motor dizel bir araçtan inip 1.0 arabaya binmek eminim beni ilk aydan rahatsız edecek. Daha da düşündürücü olanı yarın öbü gün dizeli gelince belki yüzüne bakılmayacak ve bu ülkede yatırım araçları olarak da görülen araç ölü doğacak, piyasa ön yargılarına yenik düşecek.
Daha sonra arkadaşın 2008'i aldım. Allure paket 1.2 puretech. Hızlanması kesinlikle yine başarılı, şehiriçi kullanımda sorun olmaz ancak 90'dan sonra ciddi bir rüzgar sesi gelmeye başlıyor tahminen cam tavan ve segmentin kusuru dedim. Daha büyük sorun ise ne yaptıysam ideal oturuş pozisyonunu yakalayamadım. Direksiyon en yüksek seviyede iken kadranı görmek için koltuğu yükseltmek gerekiyor o zaman da omuz çizgisi cam çizgisini bayağı taşıp minibüsçü hissiyatı uyandırıyor. Ayrıca frenleri çok başarısız geldi (özellikle Puma'ya kıyasla). Aldım arabayı eve getirdim, o da ne. Bizim B Suv hiç de hanımın düşündüğü gibi olmamış. Günlük gittiğimiz yolları bu arabayla gittik,çok sarstığını memnun kalmadığını söyledi. Ayrıca arabaya inip binmek de öyle rahat değil. Hadi A5 ve 147'de baya eğiliyorsun ama zorlanmıyorsun, daha yüksek arabada tırmanarak veya çömelmeden biniyorsun ama 2008 böyle bir ilginç geldi. Beceremedik ya da bahane aradık.
Bunlar haricinde baktığım 3008'lere içim sinmedi, sinen de pahalı geldi. Bir tane GLA baktım rakamda anlaşamadık o da uzun dönem kiralama çıktı. Madem B suv alıyoruz crossover zaten ara segment bari ucuzunu alalım masrafımız olmasın diye Konalara bakıp beynim yanmışken üstüne burayı okudum. Alfa romeo'nun bana kattığı nadir değerli isimlerden @utkuaydin abimin mesajlarını görünce aradım görüştük. Bayağı olmuş. Zaten yazmış benzer yollardan geçtiğimizi. O sadece benden 1-2 basamak önce çıkıyor, ne istediğimi de biliyor diye aradım sordum. Ne yapsan memnun olmayacaksın hatuna denet dedi. Son saniye Puma'ya kapora göndericem derken kadim dostum @Oguzcanalantor sakın alma pişman olursun dedi. 2 gün öncede bende sana göre bir şey var deyip zehri salmıştı. E hatun zaten B suv'dan memnun kalmamış. O zaman madem öyle sedan D segmentten devam edelim bir de sert de olsa bize koymaz deyip C180 amg'ye bakalım dedim ve anlaştık.
Güzel motorlu bir X5, Touareg, Q5, Q7 vs almadıkça SUV segmentine ısınabileceğimi sanmıyorum.
Hangi SUV diye konu açıp konuyu D segmentte bitirmeme neden ve sebep olan herkese teşekkürler. İnsan ne yapmak istediğini kestiremeyip emin olamayınca kararları günlük aylık saatlik değişiyor. Arabayı alana kadar sahibinden'e girmicem