En güzeli Şefim,
zaten yalçın abi söylemiş gerçi 48 lik olarak nitelendirmiş fakat,
Aksine sistemin ara borularının çapı 51 , susturucu girişlerine yakın flanşlamalarla 48 likler var fakat ana sistem 51 mm.
Headers 'ı da ölçerseniz o da 51 mm. zaten.
Yani çok nadir giriş ve çıkışlarda 48mm var. Şimdi BOSAL'ın Web Sitesinden tüm egzost sistemine ulaştım, kendilerine de bir mail attım; cevap bekliyorum konu ile ilgili;
http://www.catalogue.bosal.com/pages...sysnr=06008159
Onlardan da daha net bir cevap alır almaz buraya yazacağım
Yalçın Abi bilir,
Hakan abimiz vardır bir tane biraz arızalıdır bu konularda 70.000km de bir SFI ı vardır, onla beraber 2 takım orta ve son susturucu getirtmiştik ara borularla birlikte BOSAL ın Belçikadaki fabrikasından, o boruların çapıda 51 mm dir ama Yalçın abinin dediği gibi nadiren Susturucu giriş ve çıkışlarında flanşlamalarda 48 lere düşebilmektedir... Bunu da 48 lik olarak değil 51 lik olarak nitelendirmek daha mantıklı
51 lik düz boru yapacaksanız ve Katalitik iptali de varsa güzel bir orta susturucu ve kaliteli bir son susturucu yapmanızı öneririm
Tek susturucu ile ben bu işi hallediyim derseniz, dezavantajlı olursunuz gibi geliyor bana ben şahsen denemedim ama şefim denediyse daha iyi sonuç veriyorda olabilir ama ben katalitik yerine de bir susturucu koydum yani bende 3 susturucu var ; kat ın ordakini sökünce sanki araba daha fazla bağırıyor ama daha az gidiyor gibi bi his veriyor banaçok çatlak patlak bir ses çıkıyor aletten
O yüzden tek susturucu itici geliyor bana ama tabiki performansı ne yönde etkiler, kullananlardan öğrenmek daha iyi
Bu arada Aracın km si nedir ?
Şimdiden kolay gelsin![]()