Söylentiye göre
408
http://2.bp.blogspot.com/_YSNRkLCvoo...1600/408-2.jpg
http://www.otoparkim.com/wp-content/...eugeut-408.jpg
birde böyl değişik bişi var ama bu 408 değildir
http://i40.tinypic.com/2yujama.jpg
Printable View
Söylentiye göre
408
http://2.bp.blogspot.com/_YSNRkLCvoo...1600/408-2.jpg
http://www.otoparkim.com/wp-content/...eugeut-408.jpg
birde böyl değişik bişi var ama bu 408 değildir
http://i40.tinypic.com/2yujama.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/2...geot908qi4.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/7...conceptin4.jpg
http://www.otocenneti.com/wp-content...rc-concept.jpg
http://www.autoblog.nl/images/wp/Par...8%20RC%205.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...08_RC_rear.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._RC_rear_2.jpg
2 siden herhangi birine iltifat dahi yapmak istemiyorum ama öncü firma citroendir
http://auto.sport.free.fr/photo/PEUG...gti16-1326.jpgsöylentiye göre 309 gti :D
Biri b.ksa diğeri kaka:D 106gti için pejo seçtim
19. yüzyılın ilk on yılında, ilk Peugeot yarış otomobilleri, yarışlarda rekabet etmek üzere hazırlanan standart üretim otomobillerdi. Kazanılan ilk yarış 1894 Paris-Rouen “atsız araba yarışması” idi. Bir yıl sonra, dünyada ilk kez yapılan Paris-Bordeaux-Paris yarışında sürücü Koechlin ve teknisyen Rubichon’a emanet edilen bir Peugeot ilk sırada yer alırken, ilk dört sıra üç Peugeot’ya aitti.
Grand Prix Peugeot modelleri L 76 ile doğdular. Pilot Georges Boillot 1912’de Dieppe’de yapılan Automobile Club de France Grand Prix yarışını kazandı. Boillot, Amiens yarış pistinde 1913’de bir 5.6 litre EX3 ile bunu tekrar başardı; ikinci sıradaki Jules Goux ile çifte zafer kutlandı. Bu büyük başarıları Fransa’da, Sicilya’da, İspanya’da ve Belçika’da başka zaferler takip etti.
Peugeot’lar aynı zamanda rekortmen otomobillerdir. Örneğin aerodinamik gövdesi ve uzun kuyruğu nedeniyle “la Torpille” (torpil) diye adlandırılan L76, Nisan 1913’te İngiltere’de Brooklands yarış pistinde daha önce bir uçağın elinde bulunan 170 km/s dünya hız rekorunu kırmıştır!
En ünlü başarı 1913 yılının Mayıs ayında Indianapolis 500 mil yarışında elde edildi. Kazanan pilot Jules Goux bir kahraman olmuştu! Teknik olarak ultra modern L76 üstten eksantrik milli ve silindir başına dört valflı bir 7598 cc monoblok ünite ile hareket ettiriliyordu. Bu büyük dört silindirli motor yarı küresel yakma hücresi, beş aşamalı krank mili ve kuru karter ile 148 hp güç üreterek otomobilin 190 km/s hıza ulaşmasını sağlamıştı. 1914 ve 1915’te, Arthur Duray ve Mario Resta’nın Peugeot’ları bu etkinlikte ikinci sırayı alırken, Dario Resta Lyons’da 1914’teki ACF Grand Prix yarışına katılmış olan 4.5 litrelik bir otomobille 1916’da bu yarışı kazandı. Benzer bir otomobili kullanan Howdy Wilcox 1919’da tekrar galip geldi.
Uluslararası başarılar birbirini takip etti. 1919’da, André Boillot 2.5 litrelik bir L 25’in sürücüsü olarak Targa Florio’yu kazandı. Ve tekrar Sicilya’da 1925’te Florio Kupası’nı kazanan Peugeot oldu.
Peugeot aynı zamanda valfsız motorlu otomobiller ile de parlak sonuçlar elde etmiştir. Tours’da yapılan 1923 ACF Grand Prix yarışında, 176 S ve 174 S modelleri ilk üç sırayı elde etmişlerdir! Bir sonraki yıl Lyons’da yapılan aynı etkinlikte bir 174 S tekrar kazanmıştır.
kardeşleri birbirine düşman ettiniz yahu resmen :D
Dünya Ralli Şampiyonu 205
Peugeot, Talbot Sport’un 1981’de kurulması ve Jean Todt’un yarış direktörü olarak atanması ile kendisini tamamen Dünya Ralli Şampiyonası’na verdi. Açıkça ifade edilen hedef şampiyonluğu kazanmaktı. Büyük verimlilikle görev hızla ve muhteşem şekilde yerine getirildi.
Rekor sürede tasarlanan 205 Turbo 16 B grubunda GTI ile aynı zamanda, Şubat 1984’te sunuldu. Arkada orta konumda enlemesine monte edilmiş, 1.8 litre, dört silindirli, 16 valflı türbolu motor 200 hp üretiyordu. 20 tanesi yapılmış olan yarış modelinde, önce 320 hp sonra 450 hp sunuldu. Böyle bir gücü yola iletmek için bütün tekerleklerden çekiş zorunlu idi.
Otomobil beş yarışla sınırlı bir programın parçası olarak 1984 Dünya Şampiyonası’na katıldı. Bir çeşit deneme koşusu. Korsika Turu ilk yarış etkinliği idi. Çok yeni olmasına rağmen, 205 T16 ilk yarış yılına damgasını vurdu. İlk zafer Ari Vatanen’in birinci olduğu Finlandiya 1000 Göller Rallisi’nde geldi. Bu başarıyı San Remo Rallisi ve İngiliz etkinliği RAC takip etti. Yeni başlanan bir programda beş yarışta üç zafer, ilerisi için çok ümit vericiydi.
1985 sezonunun 205 T16 için şampiyonluğu kazanma tutkusu ile büyük yıl olması bekleniyordu. Üç pilot, Ari Vatanen, Timo Salonen ve Bruno Saby o ana kadar Walter Röhrl ve Stig Blomqvist’in Audi Quattro’suna karşı koyacaklardı. Peugeot on bir rallide en az yedi zafer kazanarak rekabeti kırmak istiyordu. Peugeot, Timo Salonen’in Dünya Şampiyonu Pilot unvanı ile ilk Dünya Ralli Şampiyonu unvanını kazanmıştı.
Lancia Delta S4 gibi yeni süper otomobillerin gelmesine rağmen, 205 Evolution 2 altı başarı ile 1986 yılının hakimi olacaktı. Usta 2. dünya unvanını kazanırken Juha Kankkunen pilot şampiyonluğunu kazandı.
Ancak 1986 bu muhteşem başarının son sezonu olacaktı, zira Fédération Internationale du Sport Automobile (Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu) Grup B’yi tasfiye etme kararı aldı. Bu nedenle Peugeot başka ufuklara, Paris-Dakar ve Afrika Rally-Raids’e döndü.
Ver bilgiyi ve bilgiyi izmir güzeli bi arada şu CMS nin o E5 mi nedir orası oradaki reklamınıda koysana Şehir güzel kızlar güzel jantlar neden güzel olmasın ahahah :D
Peugeot 10krktr
Bir sanayi destanı
Peugeot’nun sanayi macerası, un fabrikasından dönüştürülmüş bir çelik dökümhanesine doğmuştur. Bu mekandan, 1818’de patent alınan ve çok daha karlı bir faaliyet olan soğuk haddeleme için ayrılmıştır. Soğuk haddeleme faaliyeti mamul maddeler, testereler ve saat mekanizmaları üretimine imkan vermiştir. İhraç edilmeye başlanan ürünlerin kalitesi sayesinde başarı ve zenginliğin gelmesi gecikmemiştir. Bu kalite aslan ambleminde sembolize edilmiştir.
Peugeot daha sonra birçok farklı üretim çeşitlerine yönelmiştir. Üretim yüzyılın tüm el işlerini temsil eden çok sayıda alet ve ürünleri kapsamıştır. 1840 yılında, şirket ilk kahve değirmeni ile atölyeden mutfağa girmiştir. Bu 1930’ların başında elektrikli versiyona geçerek 1975 yılına kadar devam etmiştir. Ünlü kahve değirmeni profesyonel kullanım amacıyla restaurant ve kafelerde de görülmüştür. Daha sonra bir karabiber değirmeni ortaya çıkmıştır. Patentli öğütme sistemi ile aşınması imkansız olup, bugün hala üretilmektedir ve dünyanın dört bir yanında milyonlarca adet satılmıştır.
Aslan, kadınların dünyasına da girmiş(:D), 1867’den 1936’ya kadar üretilen dikiş makineleri sunmuştur.
Prusya ordularından kurtulan Montbéliard bölgesi refaha ulaşmıştır. Rekabete “Grand Bi”, üç tekerlekli bisikletler ve bisikletler de katılmıştır. Daha sonra, ütüler, 1920’den sonra çamaşır makineleri, telsiz telgrafın icadıyla radyo takımları ve 1960’larda ilk gıda işlemcisi Peugimix ve birçok ürün dahil, elektrikli ev aletleri ortaya çıkmıştır.
19. yüzyılın ortasında Valentigney ve Beaulieu’da daha sonra otomobil üretecek olan yeni fabrikalar kuruldu. Bir otomobil öncüsü olan Armand Peugeot otomobilin geleceğinin benzinli motorda olduğunu biliyordu. Serpollet ile birlikte kısa bir dönem buharlı üç tekerlekli bisiklet imalatından sonra Daimler motorundan yararlanmak istemiş ve Gottlieb Daimler ile Fransa’da Daimler’in imalat lisansına sahip olan “Panhard et Levassor” şirketi ile bir anlaşma yapmıştır. 1891’den itibaren benzinle çalışan ilk seri Peugeot Type 3 dört tekerlekli araçlar üretilmeye başlanmıştır.
Başarı hızla gelmiştir. Ama bundan önce, Armand Peugeot otomobil işini motorlu arabaya karşı çıkan kuzeni Eugène’in diğer imalat bölümlerinden ayırmak durumunda kalmıştır. 1896’da Société des Automobiles Peugeot adlı şirketi kurmuş ve otomobillerini imal etmek için Audincourt’ta yeni bir fabrika inşa ettirmiştir. Ayrılmanın kayıt ve şartları içinde Eugène’in şirketi “Fils de Peugeot Frères”in otomobil imal etmesi yasaklanmış, “Société des Automobiles Peugeot”nun da aletler, iki tekerlekli araçlar, üç tekerlekliler ve seleli dört tekerlekliler imal etmesi yasaklanmıştır.
1905 yılında, Eugène’nin oğulları Lion-Peugeot olarak bilinen popüler modeller üreten ilk otomobil markalarını lanse etmişlerdir. 1910’da iki markanın birleşmesiyle düzen tekrar sağlanmıştır. İlk ticari araç Type 13, 1895’de ortaya çıkarılmıştır. Peugeot tarafından tasarlanan ve imal edilen ilk motor bir sonraki yıl ortaya çıkmıştır. Franche-Comté bölgesi dışında yer alan ilk fabrika 1897’de Fives-Lille’de kurulmuştur.
Birleşmeden sonra, Audincourt, Lille, Beaulieu ve Valentigney’deki dört fabrikaları ile grup önemli bir sanayi gücüne sahip olmuştur. I. Dünya Savaşı’ndan önce Peugeot, Fransa üretiminin yarısını oluşturan 10.000 adet otomobil üretmiştir.
Bununla birlikte, şirket savaştan sonra bazı mali güçlükler yaşamıştır. Borç içinde kalmış, borçlanmak zorunda bırakılmış ve 1926’da en karlı iş olan bisiklet yasal olarak otomobilden bağımsız hale gelmiştir. Automobiles Peugeot ve Cycles Peugeot olarak iki şirket oluşturulmuştur.
1925’de, 100.000. Peugeot fabrikadan çıkmıştır. 1929’da üretim olanakları, 1912’de kurulan Sochaux Fabrikası’nda yoğunlaştırılmıştır. 201’in başarısı şirketin 1930 bunalımından nispeten yaralanmadan çıkmasını sağlamıştır.
II. Dünya Savaşı’ndan sonra 203 ile tek model politikası uygulanmıştır. Bu 204’ün lanse edilmesiyle 1965 yılında sona ermiştir. Aynı yıl grup şirketlerini yöneten holding Peugeot SA faaliyete geçmiştir. Daha sonra markanın ikinci üretim sitesi olması planlanan Mulhouse’daki fabrikanın inşaatına başlanmıştır.
1970’lerin başında Peugeot 2. büyük Fransız imalatçısı olarak 500.000 otomobil üretmiştir. 1966’da Renault ile bir anlaşma imzalanmıştır. Bu anlaşmanın ilk sonucu Volvo’nun katılması ile 1971’de V6 PRV motorun imalatı olmuştur. Renault ile bu ortaklık dahilinde Douvrin’de bir fabrika açılmasını başka gelişmeler de takip etmiştir: ticari araçlar ve yolcu taşıyıcı araçların üretimi için 1981’de Fiat ile, ardından dizel motorların geliştirilmesi için 1998’de Ford ile, küçük motorlu modeller için 2001’de Toyota ile ve bir sonraki yıl benzinli motorlar için BMW ile anlaşmalar yapılmıştır.
1976’da Citroën’in kontrolünün alınmasının ardından (Kontrolünüz bizde akıllı olun diyor ki :D) PSA Peugeot-Citroën kurulmuştur. PSA, 2 yıl sonra Chrysler’in üç Avrupa iştirakini satın almıştır. Aynı anda İngiltere’de Poissy, Ryton ve İspanya’da Villaverde endüstri tesislerini bünyesine katmıştır.
Küreselleşme adına Peugeot, uluslararası büyümesini 1985’te Çin pazarına girerek kanıtlamıştır. Porto Real, Brezilya Fabrikası’nın 2001 yılındaki açılışı ve bunu Arjantin’de bir tesisin açılışının takip etmesi de Peugeot markasının bu bölgedeki varlığını güçlendirmiştir.
Bence citroen kendini çok geliştirdi.Oyum citroen'den yana.Peugeot halen bazı çürük arabalarını makyajlayıp satma derdinde.Citroen C5 yönüyle ağır basıyor.Ticarileri hemen hemen aynı.Bineklerdede birbirinden ayrılan peugeot 407- citroen C5 , 308 ve C4 var.308 le C4 hakkında fikrim yok.C5 bence 407'yi katlar. :D Ama model kapasitesi düşük olmasına karşın daha derli toplu araçları olduğu için citroen derim.Şahsi fikrim...
Bu anketin objektif sonuçlar verebilmesi için kesinlikle bir 3. şık eklenmesi lazım.
c) İkisi de aynı bence farketmez.
Zorunlu olarak seçim yaptırmak gerçek sonuçları vermez diye düşünüyorum.Ama 3. bir şık olursa a) ve b) şıkları gerçekten markalar arası seçim yapmış kişileri gösterir.
citröen binek konusunda inanılmaz durumda.. exclusive c5 e binen ya da yeni picassoya bineniniz varsa beni alıyacaktır.. peugeot ise hala 206 çıkarsın..
bana kalırsa TR'de peugeot her şekilde önce.. ;)
[QUOTE=Schumi;973522]http://faimg1.forum-auto.com/mesimag...e%20ouvert.jpg
http://www.weetstraw.com/images/arti...-205-t16-2.jpg
[IMG]
bu T16 diye mi geçiyor???
ahaahahhhhh
ikiyüzaltı artı :D
http://www.dieselstation.com/pics/20...wallpapers.jpg
aynı b.kun farklı renkleri bu iki marka zaten iki markadada alıcağım tek araba var saxovts yada 106GTI tip olarak gönlüm GTI daha çok kayıyor ama kalitede saxo önde
karar veremedim ama oyum pugdan yana.
ikisinin denk modellerine bakarım yakışıklı olanı seçerim
direk marka ayrımı yapamıyorum çünkü mesela 107-c1 aynı zaten farketmez:) 207-c3 arasında 207 seçerim, 308-c4 arasında 308 seçerim, 407-c5 arasında c5 seçerim, 607-c6 arasında c6 seçerim, ticariler de farketmez, 308 cc, c4 picasso falan filan işte:D
Peugeot:icon_tup:
peugeot,peugeot,peugeot.............