araçlar stock olarak sence gti kaç km/h hıza kadar önde yürür 100 km falan mı :D
Printable View
ci es ay her türlü :D
stock olarak gsi tasarımı daha iyi ama dış kısınla oynandığında sanırım 306 daha iyi cevap veriyor...
94 gsi lar pek dış modifiye sevmezler stock hali zaten modifiyeli...
Performans olarak 306 gti-6 daha iyi. Güce oranla muazzam çok güzel alt hızlanmaları dolduracak bir şanzumana sahip bu bir kere avantaj.
İki aracında kilo ve teker kw leri hemen hemen aynı. Donanımsal özellikleride yakın birbirine.Tip olarak bence ikiside çok iyi.
Ama ben sorunsuzluk olarak SFİ tercihimdir.Yada şöyle diyim bir sorunum çıktığından en azından benim daha kolay giderebileceğim motronic sistem mevut. :)
O yüzden tercihim Astra olurdu.
Astra yürümezz 106 306 falan üzer astrayı:)
Çok bi inanmış gördüm yaa herkesi.. gti üzer yapar eder gider sattırır vs :D
vts ikisinide üzer ahuahau:D
ahmet seni ben yakalıcam standart halımle ıle bakalım ozman napıcaksın:D:D
theace senin tarzda yazıyım, pejoda düzgün araba görmedim henuz, eskileri tabut, yenileri sorun makineleri, günü gününü tutmaz falan... ha bunlar benim fikirlerim ben böyle gördüm;)
Her iki arabayada bindim kullandım ve defalarca tune edip motor yaptım çok çeşitli eksantrik çip lexmaul itb stand alone beyin diferansiyel kilidi dogbox şanzıman çeşitli ayna mahruti uygulamalarım oldu ve türkiyedeki fabrika takımının ingiltereden getirip yarıştırdığı kit kar araçlardan biri şuan arkadaşımda onunda motoru yapıldıktan sonra timingini ben yaptım bu forumda yazan cenker isimi arkadaşın arabasının motorununda dizaynı ve mekanik ayarları bana aittir zamanında tr otodrag sınıf 2 2. si olan upl 27 plakalı kırmızı astranında motorunu yapanlar ve sahibi uluç yakın arkadaşımdır benim bu konudaki objektif görüşüm tasarım ve dizayn görecelidir kişiden kişiye değişir fakat teknik olarak inceladiğimizde 306 yoltutuş fren ve şanzıman konusunda daha başarılıdır vites yolları daha kısa olduğundan kullanımı keyiflidir gsi ise motor konusunda kıyaslanamayacak kadar ezici bir üstünlüğü var şanzımanı zayıftır devirkesiciyi yukarı çektiğinizde 2. vitese geçmez frenleri zayıftır yakıt tüketimi gücüne göre çok düşüktür 4500 devre kadar yavaş devirlenir yoltutuş konusunda 306 dan kötüdür fakat amaç modifiye ise gsi ın ezici bir üstünlüğü var vites yolları uzun ve yanlış vitese geçtiği için sorun yaşayan çok oldu
Yazınızı dikkatlice okudum bunları yapmış olup eşlik etmeniz,hatta bunlara şait etmiş olmanız bile büyük bir tecrübedirki siz birde bu işlemlerde yer almışsınız. Sizden özellikle SFİ motoru hakkında bilgi almayı isterim.
Öncelikle bilgi ve tecrübe paylaşımı yönünden teşekkürler.
Yalnız modofiye anlamında da 306 gti ın Xu motoruda çok hafife alınacak cinsten değil hani.
Bugün atmosferik 2,0 hacimde throttle body uygulanarak maxi kit kar da 300 hp lerde eldedilirken. XU10J 306 gti motor bloğu 2,4 litre hacim stroker kitinede imkan sağlamakta.Bu kitle birlikte ne güç elde edilir teorikte aşa yukarı hesaplanır ama yapmış olanını ben görmedim daha. Yani SFİ motorun atmosferik 450+ hp ler elde ediliyorda bu şekildemi ezici üstünlük kuruyor ??
Yoksa ben tamamen yanlış anladımda atıyorum her iki arabayada takılan eş değer(birebir olması zaten pek mümkün değil) modifiye ekipmanlarında GTI motoru % 10 verirken SFI motorunda %15 lik gibi daha pozitif güç verimi elde edliyorda siz bunumu anlatmak istediniz,buna bi açıklık getirir iseniz sevinirim.Kolay Gelsin.
c20xe motorun yurt dışında 300hp atmo versyonları var.
Teorik olarak 150 den 300 e
tabiki 167 den 300 e olana göre daha iidir.
tork var tork kapak var kapak :D aradakı fark bu :D
Sadece hp veya tork olarak bakmamak lazım gücü devirlere ne şekilde dağıttığıda önemli bence
Devir ve şanızman oranları, Emre nin söylediği gibi çok önemlidir...
200Nm torkunuz olur devir dönerek güzel oranlarla, aynı güçte ama devir dönemeyen 300Nm tork üreten Turbo otomobili hızlanmada geçebilirsiniz.
Egzantrik kullanımı ve yazılımlarda kesici devrinin yukarı alınmasında önemli bir etkendir bu...
Her şekilde 306 derim..gsi hiç bir zaman 306 gti gibi performans arabası olarak göremedim :)
Otomobilinizin şanızman oranları ve devir bandı ile kaç devirde tekerleğe yaklaşık ne kadar tork ilettiğini hesaplayabilirsiniz.
O zaman devir'in avantajını, tork düşük bile olsa yüksek devir dönerek bu dezavantajı nasıl avantaja çevirdiğini görebilirsiniz.
Hem yüksek devir hem turbo bir araya gelirse, o zaman muazzam şeyler ortaya çıkar... RB26DET, turbolanmış b16 ve f/k20 sanırım buna güzel örnekler oluşturur...
Turbo ile yüksek devir dönmekte büyük meziyet tabi...
sfi astra lar 306 GTI geçiyor her zaman denendi görüldü ...
Astra alman arabası olduğunu hissetirir ( 94 model bi araç da yol bilgisayarı mevcut )
en az 306 kadar belkide daha iyi ( bu konuda fikrim yok ) yüklemeye uygun bi motoru vardır
ama artık baya eskidiler 2. bi araç proje arabası değilse tercihim 306 olurdu .
Astra GSI..Nedeni yok...
İkiside yakışıklı bence ezici bi üstünlük yok:)
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._1716699_n.jpg
Kanka ne biliyormusun kırmızı astraya yakışmaz bence o açıdan üstünüm :D ahaha
Ama ahmetinde dediği gibi sevgi bu yani bence 306 nedeni seviyorum bakışlarını duruşunu stoplarını ön tarafının yere yakınlığını eşşek kadar camlarını :D
Gerçi astrayıda seviyorum beğeniyorum ama 306 kadar değil genelde zaten tarzım old school türkçesi ile eski toprak :D