+ koltuklar ve jantlar![]()
Tek tek gelin yaw
sadece ıvır zıvır atıp becerebilirsek yani adam gibi bir yazılım bulabilirsek yapacaz
bu arada goktug suan ustunde ne yazılım var cozemedik serviste cozemedi 5000 den sonra arac kaput
ben dedim can a o zeitronx miydi neydi onu alacaktı buyuk hata yaptık![]()
Şase iyileştirmeleride R26 da had saffada.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
R26R pist icin ozel uretilmis diyen arkadaslar var.
unuttugunuz bisey var arkadaslar R26 R da hala standart torsiyon sistemi kullanılıyor arkadaki 2 teker arasında koca bir demir var aynı benim megane 2 imde oldugu gibi...
focusta ise taaa ilk serisinden itibaren sure gelen bagımsız suspansiyon sistemi hatta kat be kat gelistirilmisi kullanılıyor.
bundan onceki megane rs r26 ile R arasındaki en bariz fark on suspansiyonların iyilestirilmesi ve 120 kg lık hafifletme. sadece bu iyilestirme ile bi arac pist aracına donuyorsa burdaki arkadasların cogunun aracıda pist araco olmalı.
yoksa bende sokerim arabamın teybini sisini sileceğini şimdi benim aracım tamamen pist aracımı oldu?
tum bunların dısında ben gazlamayı seven biri olarak bu karsılastırmada safkan spor ruhu tasıyan R26 R ı tercih ederim ztn hafif yazılım desteği ile gucunu yukseltip duz yol performansınıda biraz daha arttırdın mı tadından yenmez time trial organizasyonlarınada ozellikle katılıp pistin tozunu attırrırm![]()
acıkcası ben r26 r ın tamamen pist aracı olarak uretildiğinin dusunulmesine karsıyım.
renault sadece bu havayı vermeye calısmıs pistte ztn oldukca basarılı olan r26 yı hafifletip hızlandırınca ve semi slikc takviyesi ekleyerekte en iyi dereceyi alarak bunu basarmıslar renault muhendislerini tebrik etmek lazım.
esasen cogu insanın R26 nın ztn pistte basarılı bir arac oldugunu bilmemesi ve r26 r ında 8,16 lık rekorla sukse yapması sonucu bu tarz elestiriler aldıgını dusunuyorum.
yoksa r26 nın testlerini ve dergi karsılastırmalarına dikkat edersek ztn bir cok hothack ten daha atesli bir spor otomobil olarak one cıktıgını gorururz sadece ulkemizde toroslardan broadwaylerden kaynaklanan kotu renault imajı yuzunden kıymetinin bilinmediğini dusunuyorum.
focus dan daha iyi ve kaliteli bir arac olmadıgının bende farkındayım ama kesinlikle daha sportif daha atesli bir otomobil egsoz sesi kanımın cekilmesine neden oluyor![]()
bilmediğim için soruyorum r26 ile r arasındaki ring süresi farkını bililyormusun? merak ettim bunu gerçekten.
birde tabiki r26r tamamen pist için üretilmedi ama, bir düşün istersen otomobil camiasında camları plexi ve roll cage'li kaç tane marka model var? lotus, 911 rs ve son çıkan m3gts dışında şuan aklıma gelmiyor gerçekten. bu yüzden renault bu arabayı caddede gezmek için üretti diyemeyiz deilmi?
R26 da adamlar torsiyonu uygun görmüşler diye gene önden çekişli olacak pist versiyonunda komple yeni bir arka süspansiyon geometrisi geliştirmesine gerek varmı. Hayır yok. Gerekli iyileştirmeler ile torsiyon ilede kullanılır. Peugeot senelerdir çok başarılı yol tutuşa sahip araçları torsiyon sistemi ile kullanıyor.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
ring farkı olculmediği icin bilemiyoruz ama emin ol bunu bende cok merak ediyorum 2007 de yapılmıs autocar dergisinin testini veriyorum r26 hakkında fikir olsun.
Audi S3:
Resimler:
http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwa...ldgalerie.html
Teknik Veriler:
Motor:1984 cc, sıralı 4 silindir, turbo
Güç:265hp/6000 dd
Tork:350nm/2500 dd
Aktarma:quattro(4x4)
Ağırlık:1455 kg
Güç/ağırlık:ton başına 180 hp
Tüketim:9.8 lt/100 km
Bedford Autodrome(İngiltere) 1 tur zamanı:1.03.3sn
0-160 km/s:14.57sn
112-0 km/s fren:50.4m
AUTOCAR yorumu:S3 diğer hiç bir otomobilin yapamadığı bir şekilde sürücüsüyle konuşuyor. Yakışıklı, olağanüstü ve son derece klas.
Civic Type-R:
resimler:
http://autoshow.autos.msn.com/autosh...mentid=1008107
Teknik Veriler:
Motor:1998cc, sıralı 4 silindir, atmosferik
Güç: 201 hp/ 7800 dd
Tork: 142 lb/ft at 5600 dd
Aktarma: Önden çekiş
Ağırlık:1338 kg
Güç/ ağırlık: ton başına 156 hp
Tüketim:9.1 lt/100 km
Bedford autodrome (İngiltere) 1 tur zamanı:1.05.75sn
0-160 km/s:14.9 sn
112-0 km/s fren:49.4 m
AUTOCAR yorumu: Çok güzel bir motor sesi var ve direksiyonu eskisinden iyi. Ancak ön tarafı Renault'taki kadar kolay kontrol edilemiyor.
Megane RS R26:
Resimler:
http://www.automobile-sportive.com/g...nersf1team.php
Teknik veriler:
Motor:1998 cc, sıralı 4 silindir, turbo
Güç:230 hp/5500 dd
Tork: 330 NM/ 3000 dd
Aktarma: Önden çekiş
Ağırlık: 1355 kg
Güç/ Ağırlık: ton başına 167 hp
Tüketim: 8.5 lt/100 km
Bedford Autodrom (ingiltere) 1 tur zamanı: 1.04.3 sn
0-160 km/s:16.5 sn
112-0 km/s fren: 46.6 m
AUTOCAR yorumu: Ateşli bir hatchback üretmek isteyen tüm otomobil üreticileri, bu otomobili denemeli. Eski moda bir kilitli diferansiyelin bu otomobilde neler yapabildiğini görmek inanılmaz. Kesinlikle çok çok iyi bir spor otomobil.
Ford Focus ST:
Resimler:
http://www.askaprice.com/torque-arti...us_ST&item=749
Teknik veriler:
Motor: 2522 cc, sıralı 5 silindir, turbo
Güç:225 hp/6000 dd
Tork:320 NM/1600dd
Aktarma: Önden çekiş
Ağırlık: 1392 kg
Güç/ Ağırlık: ton başına 159 hp
Tüketim: 9.3 lt/100 km
Bedford autodrome (İngiltere) 1 tur zamanı: 1.07.3 sn
0-160 km/s:16.98 sn
112-0 km/s: 46.9 m
AUTOCAR yorumu: Test Programı için Wales'teydik. Buradan başkente giden yol çekilecek gibi değil. Tabii gideceğiniz mesafeyi eziyetten keyfe dönüştürecek bir otomobil bulamıyorsanız. Bu konuda ST'nin eline su dökmek çok zor.
Volkswagen Golf R32:
Resimler:
http://www.volkswagen.co.uk/new_cars/golf/gallery/r32
Teknik veriler:
Motor: 3189 cc, V6 silindir ( yuh!! ), atmosferik
Güç: 250 hp/6300 dd
Tork: 320 nm/ 2800 dd
Aktarma: 4x4
Ağırlık: 1590 kg
Güç / ağırlık: ton başına 155 hp
Tüketim: 10.7 lt/100 km
Bedford autodrome (İngltere) 1 tur zamanı: 1.05.75 sn
0-160 km/s: 16.9 sn
112-0 km/s: 50.7 m
AUTOCAR yorumu: R32 hakkında zorlanıyoruz. Bizce GTİ kadar güzel görünmüyor, daha pahalı, daha fazla yakıt. Pistteki ve yoldaki en büyük hayal kırıklığı.
Mazda 3 MPS:
Resimler:
http://www.ultimatecarpage.com/frame...hp&carnum=2705
Teknik veriler:
Motor: 2261 cc, sıralı 4 silindir, turbo
Güç: 260 hp/5500 dd
Tork: 380 nm
Aktarma: Önden çekiş
Ağırlık: 1483 kg
Güç/ ağırlık: ton başına 173 hp
Tüketim: 9.7 lt/100 km
Bedford autodrome (İngiltere) 1 tur zamanı: 1.05.75 sn
0-160 km/s: 14.9 sn
112-0 km/s: 46.1 m
AUTOCAR yorumu: Hem sürüşü hem de dış görünüşü vasat. Üstelik çoğu zaman kontrolsüzmüş hissi veriyor. Düz yoldaki müthiş performansı bile açıklarını kapamaya yetmiyor. Eğer otobanda hızlı gitmek istiyorsak, niye bu otomobili alalım ki? Gidip bir turbo dizel almak daha mantıklı.
Autocar sıralaması:
1- Renault megane R26
2-Audi s3
3-Focus ST
4-Honda Type-R
5-Mazda 3 MPS
6-Volkswagen R32
RSTuning yazılımı yapan birisi vardı ist te, kendi araçlarıydı diye hatırlıyorum. Ama sadece yazılım ile 330 almak imkansız denebilir o araçtan. Araca büyük turbo takıcak yer bile yok kaputun altında. Ayrıca motorun tasarımındanmı yoksa yazılımsal olarak mı bilemiyorum 0.2-0.3 bar boost u arttırsanız bile araçtan 15-20hp anca geliyor ki bu emeğe değmez bence. Tork ve beygir eğrileri yazılımla çok dolgun düz hale geliyor, fakat max güç malesef çok artmıyor.
Ben Focus u seçerdim.
FastCare.com.tr
detailing & mini onarım
o paraya gider escort cosworth alirim 2sinede 1000basar benim gozumde
Recent Project: ''Sharky'' E36 323TI Turbo
Daily Drive: Mini Countryman Diesel
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)