fn2 standart halinde biraz fazla zıplıyor yay ile zıplaması kesiliyormuş
ep3 nasıl yol tutuyor bilmiyorum ama önceki aracımda coilover vardı girdiğim viraja fn2 ile de giriyorum
fn2 yol tutuşu olarak bana göre başarılı
Printable View
^^ Understeer kurbanı :)
yalnız ben sunuda eklemek istiyorum s2000, ctr ve fn2 den daha iyi yol tutuyor olabilir ama genel olarak baktıgımızda cok iyi yol tutan bir araba değil kimse kusura bakmasın:D
Neye göre değil hangi arabalarla kıyasla
listeleri verdim kontrol et istersen bana sormana gerek yok ordan anlasılıyor ztn.
Ringde RWD sıralamasında 150 arac var s2000 o sıramalada 132 sırada motoru gayet guclu kilo olarak gayet ideal bir arac olmasına rağmen... onunde kendisinden cok daha agır ve esit guclerde bir cok otomobil var...
Bu videoya göre ki Top Gear bu konuda tartışmasız en iyi testerlardandır, FN2 EP3 ten bariz daha yavaş ve daha kötü steeringe sahip. Adamlar FN2 yi resmen umutsuz ve hüsran olarak nitelediler. Verdikleri detaylarda da aslında Honda ucuza kaçmış FN2 modelinde. EP3 te bağımsız süspansiyon varken FN2 de standart torsiyon çubuğu koymuşlar ve bu da malesef steeringi baya kötü etkilemiş. Düz yolda zıp zıp zıplamasını da oldukça asap bozucu olarak niteliyorlar.
Ben açıkçası FN2 yi EP3 ten her yönden daha üstün beklerdim. Ama malesef durum böyle değilmiş.
Atalarımız güzel demişler. Ne varsa eskilerde var :D
s2000 17 farklı pistte otoriteler tarafından test edilmis ve bunların 2 sinde ''FUJİ'' kendi memleketi:D ve Thunderhill Park ''USA'' en cok satıldıgı yerde en sonuncu olmus diğer pistlerdede ortalarda ve gerilere yakın seyrediyor. hepsi belgeli kanıtlı:D
http://www.fastestlaps.com/car458a7dd85127d.html
İyi tol tutmuyor dediğin S2000 bi üstündeki 996 carera 4 300ps olması lasım 6 saniye ile geçebilmiş onun üsttündeki araç nsx onun üstünde Sl500 var.Altndaki arabalara bakıcak olursak 135i var Aston martin DB7 Vantage var E39 M5,lotus exige,E55amg vs gidiyor.Sen bunlara bakarak S2000 iyi yol tutmuyor diyorsun ilginç gerçekten.
Fiyat performans oranına ve sınıfına göre gayet iyi yol tutan bir araba.O dediğin listede S2000'den ucuz olup daha iyi zaman yapmış br arab gösterebilirmisin mesela?
buraya ek olarak megane rs r26 ve r26 r' ında torsiyon cubugu kullandıgını hatırlatmak isterim bu is birazda muhendislik gerektiyor sadece bagımsız suspansiyonla olacak is değil.
ayrıca hondaların motorları ne kadar kuvvetli ve dayanıklıysa fren ve yol tutus zaaflarıda o kadar yuksek buna hala bir cozum getirememis olmalarını kınıyorum...
bir testte 2008 de yapılmıs sanırım bir fransız ralli pilotu FN2 yi suruyordu ve sert virajlarda fn2 nin tekerlekleri camurluga surtuyordu agırlık dengesi yuzunden:D
Arkadaşım süpriz yumurtadan mı çıktın :) Sonuncu olmuş dediğin yerdeki diğer arabalara baktın mı sen rakip gördüğün diğer arabalara?Başta bu arabalarla kıyaslayacağını bilseydim zaten sana mesaj bile yazmazdım.Bu araçlarla kıyaslayıp S2000 iyi yol tutmuyor dersen gülerler söylim başta ben:)
Thunderhill Park
1. Porsche 996 GT2
2. Dodge Viper ACR
3. Ferrari 360 Modena
4. Chevrolet Corvette C5 Z06
5. Ferrari 550 Maranello
6. Porsche 996 Turbo
7. BMW Z8 2:13.30
8. Acura NSX-T 3.2
9. Mercedes SL 500
10. BMW Z3 M Roadster
11. Porsche 986 Boxster S
12.Honda S2000
Fuji
1. Porsche 996 GT3 late
2. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec
3. Ferrari F355 1:47.31
4. Mitsubishi Evo VII 1:47.41
5. Ferrari 360 Modena 1:47.52
6. Honda NSX-R 1:47.84
7. Honda NSX Type-S Zero 1:47.96
8. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II 1:48.21
9. Subaru Impreza WRX STi 1:49.46
10. Mitsubishi Lancer Evo VIII 1:50.75
11. Toyota Supra RZ 1:51.37
12. BMW M3 (E36) 1:53.78
13. Honda Integra Type R DC2 late
14. Porsche 997 Carrera S
15. Honda S2000
honda düşmanıda ondan emre:)
thunderhillde yaptığı zaman boxters, z3m ve sl500ile aynı iken nasıl yazabiliyorsun bunu hayret.fujideki turunda bi gariplik var dc2 type-r dan 10 saniye yavaş çünkü;)
s2000,ringde 300-350 kg hafif lotus ve aynı şasiyi kullanan vauxhallar haricinde kendinden güçsüz hangi rwd tarafından geçilmiş?daha hzılı turu olan fwd lerinden hepsi ya turbo yada 3 lt hacimli.
80 hp daha güçlü ve "best handling car" lakaplı e36dan 4 sn yavaş kalmış
R35 1900 kilo ağır siklet sana göre bu arabanın S2000 den kötü yol tutumasımı lasım anlamadımki arabalar ağır ama güçleri yüksek.Dediğin pist 20 küsür kilometre 2km lik ufak bir pist değil düzlükleri çok, yüksek hızlara çıkılan bir pist o yüzden ağırlık çok büyük etken değil güç daha fazla ön planda o pistte.
S2000'in den yol tutuşu iyi arabaları sayarsak bir sürü araba çıkar.Burda sen S2000 iyi yol tutmuyor diyip gidip GT2 viper ACR Modena vs arabaları örnek verirsen bunlar gibi bir sürü daha araba çıkar.Sen boşver o arabaları öyle bir yere varılmaz zaten.
Yakın fiyatlarda aynı kategoride arabalar göster mesela S2000'den çok daha iyi zamanlar çıkarmış bende ok diyim S2000 iyi yol tutumuyor.
s2000 1 tona 187 hp düşüyo boxtere 191 z3m e 234 hp ve aynı zamanı yapmış.
1500kg üstü dediğin 996tb 1 tona 269 hp,maranelloya 289 hp,vetteye 265 hp vs vs....
nasıl bunlardan üstün olmasını bekliyosrun.arabalar ağırda güçlü arabalar.s2000 in yürüyenine 500 kg konulmuş araçlar değilki.amaaaaan daha fazla saçmalamıycam neyse:)
şimdi fanatikliği dusmanlıgı muhabbette karıstırmayın tartısma forumunda tartısıyoruz dogal olarak.
siyahla isaretlediğim kısımdaki araclardan en yakın olarak 8 sn fark ile geride kalmıs.
araclara bakıyorum biri 280 hp lik 1650 kg lık devasal toyata supra ustelik 94 model.
diğeri bmw m3 e 36 yine guc farkını agırlık la pistte kapatabilecekken en azından minimize etmesi gerekirken 3 km lik pistte 15 sn fark ile geride kalmıs.
integra typer 200 hp lik 1150 kg agırlıgında bir arac 100 kg lık avantajına karsın 40 hp ve 30 nm tork avantajı s2000 de ama ne hikmetse yine 10 sn nin uzerinde gerilerde.
carrera s ide saymıyorum artık.
ya boşverin neyin peşindesiniz ben her zman araba sürdüğüm yollarda arbamı sürceksem s2k yol tutmuo ben bunu söleyebilirim :)
aksinin ornekleride var ama hemde daha ust sıralardalar ve daha fazla zaman farkları var
mesela
mercedes sl500 168.14 hp/tonne
986 boxster 176.38 hp/tonne
bmw z3 3.0 171.31 hp/tonne
bmw z4 3,0 164.62 hp/tonne
986 boxster s 191.57 hp/tonne
bmw z4 3,0si 185.64 hp/tonne
ve daha bi suru arac var neyse biz bu isin icinden cıkamayız tekrar soyleyeyim s2000 kotu yol tutan bir araba değil sadece cok iyi tutunabilen bir arac değil ki cok iyiden kastım mukkemmel olmak mesela bmw z4 o agırlıkla s2000 den 7 sn daha hızlı ki aynı sınıf araclar mukkemmel bu olsa gerek diye dusunuyorum...
+Ben birşey söyleyim . S2000'in çoğu testi ilk çıktığında yapıldı AP1 kasalar ile. Yani 205/50/16 lastiklerle.AP2 tartışmasız daha iyi yol tutar.
mantıklı geliyormu hyr gelmiyor. rast gele *** atmak diye bisey kesinlikle soz konusu değil bir muhabbettir basladık gidiyoruz medeni insanlar gibi tartısıyoruz veriler dokuyoruz bilgiler paylasıyoruz amacda bu değil mi? halada s2000 kotu yol tutuyor demiyorum :) kendi klasmanına gore iyidir yeterlidir eyw ama mukkemmel değildir diyorum bu mudur *** atmak ? herneyse olayı tatlıya baglayalım tartısma kızısmasın.
s2000 en begenilen roadstarlardan biridir lt basına 120 hp uretebilen seri uretim tek otomobildir buda onun en onemli ozelliği olsa gerek seviyoruz kendisini:)
bu konu ep3 ü aşmış :)
ben sahibindendeki bütün s2000 ilanlarına baktım kazalı s2000 oranı ilan sayısına bakılınca bayaa fazla kazalı olupta kazasız yazanları söylemeye gerek yok zaten burdan kendimce şu sonucu çıkardım, alışık olmayan adamlara pek yaramıyor s2000 bence arkadan itişe geçicek biri için ilk araba olmamalı s2000 bu benim fikrim bağlayıcı değil tabi ki...
konuyu açan arkadaşın sorusuna dönersek, arabayı sürekli ringde kullanmayacağını varsayarak :), caddede hatalarımı affetsin diyorsan ep3, affetmesin diyorsan vsa sız s2000. s2000 şasesiyle yol tutabilen çok başarılı bir araç ama trafikte, sen hata yapmasan bile yol hatalarını veya diğer araçların hatalarını kesinlikle vsa yokken affetmeyecek bir araç. ikisini de kullandım, her yerde gazlarım dersen ep3 yol tutuşu daha iyi.
Benim ringlerde videolarını izlediğim s2k ları süren insanlar profesyonel bile olsa viraj çıkışlarında oversteer a düşüyor.Tabiki durumu hemen kontrol altına alıyor ancak bu durumu kontrol altına almaya çalışmak bile zaman kaybettiriyor.Sonuçta her virajdan düzlüğe çıkışta hızlanmaya erken başlamak gerekir ki ortama hızı yükseltmek için.Bunun için sınırları bazen aşıyorlar.Ancak bir ep3 te yada fd2 de viraj çıkışında görmedim hiç oversteer,belki de denk gelmedi.Sonuç olarak kullanmadım sadece video üzerine yorum yapıyorum.
arkadaşlar bence testlerin yapıldıgı yerle ilgili degişir veriler DSF motovision test track ile nurburgring track farklıdır...
http://www.youtube.com/watch?v=-s2K-YMyrDA bi bakın sonlarında zamanı vericek...
http://www.youtube.com/watch?v=kyw9hdO5jy0 buda s2000 testi....
ikiside yagmurlu o ring testinde 52 yapıyorlar...
s2000 testinin sonundaki zamana bakarsak type r da yavaş kalıyor...
zaten dsf nin pisti yavaş geçilen bol virajlı bir pist belkide 4 vitese hiç atılmıyor bile...
buradan şunu çıkartabiliriz yüksek hızlı pistte type r yavaş kalıyor olabilir ve bu kesinlikle s2000 nin yüksek hızdaki ivmelenmesi ile alakalı fifth gear ın yaptıgı tesi izlersek anlarız zaten s200 virajda tutunamadıgını...
hatta ve hatta evo7 1 sırada görünüyor pistte ki evo7 düz gidişahı olarak s2000 den iyi olacagını sanmıyorum...