kat iptali+filtre kiti+bonalume kit
yeterli mi ?
Printable View
Ben her türlü Mini'yi tercih ederim.
CZT ne kadar giderse gitsin,bir araçta tip olacak birazcık da.Tabiki göreceli bir kavram - şahsi düşüncem. Yol tutuş problemleri de çok sık duyulan birşey. Düz mü gideceğiz sürekli yükledikten sonra :P Ancak o bir japon,hem de Mitsubishi , diğer araçlara göre çok daha kolay bir şekilde +performans alınması söz konusu..
Mini bu araçlar arasında ayrı bir dünya. Performans açısından değil,bence imaj açısından alınan bir araç..Daha kimseden duymadım bir cooper alıp yükleyip alayına gideyim diyen :)
Zaten öyle bir amaç olsa Ep3 falan alırdı herhalde . Tipi itibari ile özellikle bayan arkadaşların çok sevdiği otomobil :) İç mekan feci dar,bana göre kokpit dizaynı falan kötü,
gidişi güzel , sevimli ve karizmatik bir otomobil.Fakat her köşe başında görmekten bıktım,o da negatif bir boyutu olayın. R53e binmek nasip oldu bu güne kadar sürekli,o yüzden R56 hakkında bir yorum yapamayacağım .
RC nin de tipi gayet şık,fakat tercihlerim arasında sonda gelecek bir marka Pug. İç mekan çok ferah,gerçi Panaromik tavan RClerde varmı yokmu bilmiyorum * cam tavan ile çok daha ferah görünüyor.. Performans konusunda çok bir yorum yapamayacağım , gidiş fena değil gibi gördüğüm kadarıyla.
desene minici arkadaslar sayende yaşadı.. boylece 60 beygir alınıyor mu :)
boşuna iddia etmeyin..
performans fiyat kategorisinde czt nin cok gerisinde mini.. bir kere daha aracı alırken(alış fiyatı) mini de kaybediyorsun hadi onu gectim parcaları kol böreği.. sadece iki kişi binmek mi istiyorsun.. keyif senin.. yok her turlu kullanıyım diyorsan (aile arabası tadında) yine mitsunun gerisinde kalır. yakıt desen zaten o da adamın yuvasına incir agacı diker. (SC lı olan modeli) czt de her neresini oynarsan aletin guc alıyorsun. sadece kat iptali nerdeyse 10-15 arası guc artışı veriyor (dynoda gorulmuştur) standart ekipmanla 300 beygire kadar dayanacak iç yapısı var. pistonlar forged. sanzıman getrag. daha hala mininin tipinde takılı kalmışınız..
tamam mini cok tatlı guzel araba. kullanımı zevkli.. sizin deyiminizle hatun canavarı. işte burada arabayı ne niyetle aldıgınız devreye giriyor. ben ailemle de kullanıyım diyorsanız mini sinifta kalır. bagaj desen sıfır ötesi. diz mesafesi yok denecek kadar az.
burada arabayı ne için alacagınız da onemli bir faktor..
evet biz sapığız hatun için aldık arabaları, konu daha tatsız hal almadan kapatalım bence colt en iyi tercih ;)
Doğukanın dediği gibi uzatmaya gerek yok.Konuşucak birşey varsa her rollingte mutlaka 1-2 mini olur,bi kerede czt olsun orda konuşun.Bu arada mininin şanzımanı 2002 den beri getrag ve pistonlar forget :) Komik olmuş yani.Czt muadili değil.
Şu bir gerçekki TC > SC
yalnız konu czt ile r53 olduğu için işler biraz değişiyor.
Mini yi alırken gfazla para verildiği doğru ama ya satarken ? CZT yi satmanın nasıl zor olduğunu bir ben bilirim ki zamanın en temiz en iddialı araçlarından biriydi sattığımız LKR 55. Üzerinde EVC, Downpipe , iskender egzoz , D2 coilover, Kosei K3 , Defi saatleriyle ıvırı zıvırıyla tesisatı hariç 10bin tl gibi bir rakam harcandı. Sonucunda çok çok keyifli bir araç ortaya çıktı. En iyi dynosu 226hp 266nm gibi bir değerdi sanıyorum. Yolda biraz daha gücü düşüyordu. Hava soğudukça basıncı kısmak gerekiyordu , kafasına göre bazen çok ciddi hızlıydı bazense tatminkardı. Genel haliyle kat iptalli bonalumeli araçla aynı ayarda gidiyordu.
bkz: LKR
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/4759-pocket_rocket_czt_.html
Mini ye ısınıyor diyoruz da CZT de top speed kovalarken egt si yükselen bir araç. Yağ sıcaklığına bakamadık hiç , kim bilir o nerelerdedir .. Orjinal beyini biraz toleranslı olsa çok çok daha iyi yerlere gelebilecek bir araba ki Tolga abinin Bonalume + mbc kombinasyonuyla aldığı güç son derece tatminkardı. (289hp)
Gerek frenleri , gerek iç ferahlığı gerekse yakıt ekonomisiyle kesinlikle çok mantıklı bir araç. Benim için yeri çok başkadır çok km yaptım czt ile bu sınıfın en eğlenceli araçlarından biridir kesinlikle ama masraf yapmak şart.
Mini ye gelince söylenen kombinasyonla o güçleri yakalamak çok kolay. Biraz daha masrafla üst kapak işlenirse zaten araç ısınma sorununu aşıyor ve gayette hızlanıyor. Orjinal turbolu cztlerden hızlı da olacaktır bu kombinasyonda.
Yekta nın aracını baz alanlar için bir hatırlatma yapayım :) hala orjinal 340cc enjektörle, orjinal Intercoolerı , artık yetmeyen egzoz sistemi ve en önemlisi hala orjinal yazılımıyla yürüyor. Yani daha kat edilebilecek çok yol var :icon_tup:
ŞAnzımana gelicek olursak bildiğim 3tane şanzıman sorunu yaşayan czt var. Birisi LKRydi , garanti kabul görmedi bizim için .. 7500lira kapalı kutu şanzıman satmaya çalıştılar. Aracın 1. ve 2. senkromeçlerinde hata vardı ki drag fln yapılmayan bir araç bu :rolleyes:
Mini yürüyen konusunda nispeten daha sağlam. Donanım olarak kıyaslamıyorum ayrıca. Bunun dışında ufak cocuklu bir aile Mini yle rahatça gezer ama bagajı yetersiz gelecektir. CZT nin tipsiz olduğunu düşünmüyorum özellikle LKR gibi bir kombinasyondayken çokta çekici geliyor bana.
YAkıt olarak R53 az yakmıyor ama dikkatli kullanımda güzel değerler yakalanabiliyor. Benim yaklaşık 3000km şehir içi ağırlıklı , denemeler ve kısa kısa çıktığım uzun yollarımın karışık kombinesi sonucu yakıt ortalamam 9.8lt mesela..
Son haliyle miniyle kıyaslamak gerekirse şöyle bir örnek verebilirim.
Aynı pilotun kullandığı hemen hemen yukarıdaki kombinasyondaki CZT ile körfezde Stok GP den yaklaşık 1.5 sn daha iyi süre yapmıştık
benim arabada yag sıcaklık gostergesi var. bence tapa gaz gazlamada bile 100 dereceyi anca geciyorum.. yazın normal kullanımda 75-85 arası. kışın 80 i zor geciyor. cok gazlarsanız 90-100 arası.
ben minilerin 1000-1100 derece arasında egt de yurudugunu duydum. dogrumudur bu ?
top speed yaptıgımda hatta videosu da var 827 derece gordum egt olarak. ama tabi o hızda devam etmedim. tahminim 900 leri gecmeyecektir.
Konuda benle veya minici arkadaşlarla muhattapsanız hiçbir minici arkadaş hatun canavarı diye, tipine takıldık diye aldık yazmamış, bu benim 2.cooper s'im, ne bir kız baksın diye, nede kız kovalayayım diye almadım ikisinide.
Grkm iki araca sahip olmuş biri olarak uzun uzun yazmış zaten yazılcak pek bişey kalmamış, verilen specler kafadan atılıp tutulmuyor 60 hp bu harcamalara rahatlıkla alınıyorki bizde yazıyoruz, siz czt hakkında ne kadar bilgi sahibi iseniz bizde mini hakkında okadar bilgi sahibiyiz, hatunlarıda bilirimde, arabamın ne olduğunu daha iyi bilirim:icon_tup:
konuyu gereksiz bulandırıp uzatan sensin. ben oyle bişi mi dedim sana. sen ister kabul et ister kabul etme ama oyle bir imajı var ki bir dolu adam bu şekilde yorum yapmış. hem hatunların cok hosuna da giden bir araba da olabilir zaten. ama bunun arabanın alınabiletesi bakımından gosterilmesiyle dalga gectim ben.. siz sahipleriyle değil..
evet kötü üst kapak tasarımı yüzünden hem yağımız hem de egt miz tavan yapıyor. 2den oturup 5i bitirdiğimizde kabaca headers ın dibinde 1000 dereceye yakın bir sıcaklık görüyoruz(kasnak headerlı kombinasyonda). Hazır yazılımlısı da pek fark etmiyor tek çaresi portpolish . Yağ sıcaklığıda egt de sabit kalıyor. GP lerin bize göre nispeten biraz daha iyi kapağı var o yüzden onlar pek sıkıntı yaşamıyorlar.
Onurcan ın , nejatın arabaları 2-3 sene bu kombinasyonla yürüdü, yüksek egt yi en çok onların araçları görmüştür eminim ki onurcan kaç kere piste çıkmış adam .. Mini gerçekten dayanıklı üretmiş araçları.
Ben czt de yazın 950ye yakın bir değer gördüğümüzü hatırlıyorum.
benim yukarıda yazdıgım mesajda 60 beygir ve 3000 tl ile ilgili bişi var mı. senin alındıgın hatun konusu uzerine yazmış acıklama yapmıştım. bu seferde başka yere mi dallandırmak istiyorsun. unutma yazdıklarınla cevap hakkı doguruyorsun. ben sadece senin alındıgın konu uzerine acıklama yapıyorum.
şimdi kim uzatmış oluyor. ben mi sen mi..
Cooper S..
Boşuna tartışmışsınız :)
İki araçta 230+ lara geliyor, ama bildiğim kadarıyla bu rakamlardan daha yüksek çok fazla r53 görmedim (gp demiyorum), varsa da affola ben bilmiyorum.
Ama czt nin alt yapısı çok daha sağlam, 300 lere kadar dayandığını zaten biliyoruz(bu rakamlarda gezebilen stock internalli r53 var mı? merak ediyorum). Tipik mitsubishi örneği, ayı gibi sağlam bloğu ve parçaları var :)
Evet bir gerçek var, yol tutuş, sürüş dinamikleri bakımından Mini daha başarılı, bu konuda sanırım tartışmaya pek gerek yok. Tasarım görecelidir ama bence de Mini daha hoş bir tasarıma sahip.
Gerçi ümit ağabey yine tersler beni kullanmadan boş boş yorum yapma der o yüzden daha fazla bişey yazmıyorum.
Ozan ın aracının yapılışını, Ozgun un neleri düzelttiğini sizden daha yakından takip ediyorum , hatta ozan la son dönem hariç arabada değişenler noldu ne bitti diye arabalarımızı deniyorduk.
Dou pm atmana gerek yoktu czt yi, yemin ederim mini den daha çok seviyorum. Tolga abi yaptı 2-3gün sonra söktü , oğuzun araca geçti parçalar ama şanssızlık ki onda problemler yaşandı. En nihayetinde bu aracın bu güçlerde ne kadar dayanacağını bilemeyiz. Miniklerin hulk gibi gazlaya gazlaya kullanılırsa bu güçler için sıkıntısız demek en doğrusu olur toplasan 100-200km yapmış setup hakkında dayanıklılıktan bahsetmek pek gerçekçi olmaz.
MiniTorque iskoç forumu.
http://www.minitorque.com/forum/
inceleyin isterseniz hatta direk link vereyim
Onlarca internal ı sc ı standart üst kapak değişmiş , remap yapılmış r53 var. 1320 adlı bir servisin dynosu cok meşhur. Genelde çıkan güçler 230whp egzantrik kapak yazılım kasnak gibi bolt-onlar. Benzininden mi havasından mı suyundan mı bilemiyorum :rolleyes:
hatta ilk r56 ya gt28 takıp yürüten delikanlıda bu site üyesi.. Alta kırdı ama bu cocuk hala yürütüyor 1barda fln gayet tatminkar gidiyor.
geçen senenin listesi :
http://www.minitorque.com/forum/f545...ague-table-11/
bu sene güncel liste :
http://www.minitorque.com/forum/f545...ue-table-7769/
Ozanın son setupına denk gelemedim en son ufak bir boostcut sıkıntsı vardı ama ondan önce Özgün ün sihirli elleriyle araba 2500 devirde full boost yapıyordu öyle söyleyeyim ;)
stock motor ile r53 r53 ten 290 300 hp alınıyor.. rotrex sc veya turbo kitleri ile de stock internaller ile 300+whp alınabiliyor :)
egt sıkıntısı denmiş egt sıkıntısı var doğru ama kapak işlendikten sonra öyle bir sorun kalmıyor :) gerçi water inj. kit ile de egt de 300 derece civarı bi düşüş oluyor o da bir tercih tabi :) bende ikisi de var ama şu anda da egt sensörüm yok :D :D tahmini 700 derecelerdedir heralde 6 ya attığımda..
Ben r53 ile kıyaslıyorum sadece bu arada, önceki mesajımda belirttim :) r56 yı hiç hesaba katmıyorum.
Tolga abinin aracını neden söktüğünü sanırım takip ediyorsan kesin biliyorsundur, aracın dayanıksız olması değildi mevzu ;)
Ben czt nin daha kolay-zahmetsiz bir şekilde o güçlere ulaşabildiğini düşünüyorum, kit-kat iptali-ic + licp-uicp -egzoz-filtre - mbc ile alınan güçler ortada, basınca bakıyor iş. r53'te bu güçlere ulaşabilmek için üst kapak ve eksantriği değiştirmek gerekiyor söylediklerinden anladığım kadarıyla.
Yazmayacam daha sonra ümit abi kızıyor :hehe: , sadece czt yi kullananlar czt hakkında yorum yapabilme rütbesine sahip :D
şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim ki r53te egzantrik değişimi ve kapak işlenmesi , czt ye egzoz manifoldu ve egzoz yapılmasından daha ucuz ve daha hızlı gerçekleşir :icon_tup:
R56 örneğini sitenin ne kadar zengin ve doğru paylaşım içerdiğini belirtmek için vermiştim.
Görkem öyle deme yurtdışında sadece 207 ve czt yapılıyor :)
Miniyle ilgili forumları klüpleri garajları toplasanız türkiyedeki 207gt/rc ve czt sayısının toplamını geçer emin olun :icon_tup:
czt yemin ederim çok eğlenceli bir araba yunanistan da çok uğraşıyorlar ki sanırım en hızlılar portekiz , italya ve yunandan çıkıyor. Parça olmadığı için az malzemeyle edilen güçler daha da haz veriyor, düşünüyorum da saatlerce forum konu okurdum evc boost cut nolur , arabanın limiti nerededir , limp mode u nasıl crackleriz , esp nasıl kapatılır vs. vs.
Esp abs fişi çekersen arabanın stopları yanmaz, saçma sapan kopar arkası fln ey gidi günler czt yi çok seviyordum ya :)
Al czt Turboyu değiştir olay bitsin bizde zevkle seyredelim
yok abı typer alıcam ıns senden hbr beklıyrz alıcanla abım
abim benim kesin haber ver seni bekliyorum :)
207 rc Derim bende
inş. abı:) bklemedeyz