User Tag List

Sonuçlar: hangisine yuklenirsiniz?

Katılımcı sayısı
245. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • subaru

    158 64.49%
  • type-r

    87 35.51%
Sayfa 14/15 İlkİlk ... 412131415 SonSon
273 sonuçtan 248 ile 266 arası

Konu: subaru gc8 vs EP3 anket

  1. #248
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye yolları için geçerli bir durum değil bu izlediğimiz
    Yazmayım dedim şu ana kadar da dayanamadım. Bu dediğinize katılıyorum. Kesinlikle Honda'nın her otomobilinin tadını pistten alınabileceğini savunuyorum. Ne yazık ki pist asfaltlarımız bile uygun değil duruma. S2K ile düz yolda gidemezsiniz düşüncesi de bu yüzdendir. Çünkü S2K olsun NSX olsun hepsi inanılmaz dengeli otomobillerdir. Düzgün asfaltta powerslide dan öteye geçmez. NSX'in F360'ı pistte geçtiğini gördük. Honda'nı her zaman yeterli güç ve max yol tutuş felsefesi bu durumu kanıtlar. Bu F360 ı kötüler mi hayır. Kendisi ayrı bir efsanedir NSX gibi. Günlerdir bir viraja tam gaz girme aşkı tüm hızıyla devam ediyor. Bu araçlar farklı aktarmaya sahip. 4WD araçla tam gaz girdiğiniz viraja ki şanslıysanız understeer olmadıysanız, sol ayak frenini de yapabiliyorsanız yine aynı hızda çıkarsınız. FWD ile girersiniz virajda hiç frene basmazsınız veya birazcık sol ayak freniyle yarım gazla 4WD araçtan daha hızlı o virajı alabilirsiniz. Tabi dediğim gibi asfalt kalitesi çok önemli.Biraz önce pist süreleri konuldu(teşekkürler) ve belki insanlar az çok fikir sahibi olabilirler. Ayrıca 4WD aracın sınırlara gelindiğinde kafadan kayma eğilim FWD kadardır ve toplaması FWD kadar kolay olmaz. Understeer den kurtarırsın oversteere düşer falan filan. Bir otomobilin yol tutuşuna laf atıyorsanız kanıtlamanız gerekir. Bunu slick lastikle çime çıkıp takla atan bir videoyla yapmayın tabi ki de Komik bir video bu arada o aracın 270 hp lerde olduğunu düşününce ve ringde yine de çok iyi iş yaptığını söyleyebilirim. Halbuki ringde her gün ne arabalar o duvarlara patlıyor bilseniz Uzun yazdım muhtemelen okunmayacak ama benim bilgim bu kadar. Çoğunuz katılmayabilirsiniz daha ehliyeti bile yok diyip , gerçek gerçektir
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  2. #249

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazmayım dedim şu ana kadar da dayanamadım. Bu dediğinize katılıyorum. Kesinlikle Honda'nın her otomobilinin tadını pistten alınabileceğini savunuyorum. Ne yazık ki pist asfaltlarımız bile uygun değil duruma. S2K ile düz yolda gidemezsiniz düşüncesi de bu yüzdendir. Çünkü S2K olsun NSX olsun hepsi inanılmaz dengeli otomobillerdir. Düzgün asfaltta powerslide dan öteye geçmez. NSX'in F360'ı pistte geçtiğini gördük. Honda'nı her zaman yeterli güç ve max yol tutuş felsefesi bu durumu kanıtlar. Bu F360 ı kötüler mi hayır. Kendisi ayrı bir efsanedir NSX gibi. Günlerdir bir viraja tam gaz girme aşkı tüm hızıyla devam ediyor. Bu araçlar farklı aktarmaya sahip. 4WD araçla tam gaz girdiğiniz viraja ki şanslıysanız understeer olmadıysanız, sol ayak frenini de yapabiliyorsanız yine aynı hızda çıkarsınız. FWD ile girersiniz virajda hiç frene basmazsınız veya birazcık sol ayak freniyle yarım gazla 4WD araçtan daha hızlı o virajı alabilirsiniz. Tabi dediğim gibi asfalt kalitesi çok önemli.Biraz önce pist süreleri konuldu(teşekkürler) ve belki insanlar az çok fikir sahibi olabilirler. Ayrıca 4WD aracın sınırlara gelindiğinde kafadan kayma eğilim FWD kadardır ve toplaması FWD kadar kolay olmaz. Understeer den kurtarırsın oversteere düşer falan filan. Bir otomobilin yol tutuşuna laf atıyorsanız kanıtlamanız gerekir. Bunu slick lastikle çime çıkıp takla atan bir videoyla yapmayın tabi ki de Komik bir video bu arada o aracın 270 hp lerde olduğunu düşününce ve ringde yine de çok iyi iş yaptığını söyleyebilirim. Halbuki ringde her gün ne arabalar o duvarlara patlıyor bilseniz Uzun yazdım muhtemelen okunmayacak ama benim bilgim bu kadar. Çoğunuz katılmayabilirsiniz daha ehliyeti bile yok diyip , gerçek gerçektir
    tamamen kesinlikle katılıyorum...

    birde subaru kullananlar sadece 1 2 3. vitesleri kullanıyorlar galiba ki turbo type-r ın çok patinaja kalacagını düşünüyorlar...
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  3. #250

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    asfalt kalitesine gelince... ingilterede de araç kullandım japonyada da çinde de hatta ünlü birçok wrc pilotunun test yeri olan finlandiya da bile araç kullandım... degişen tek şey asfalt evet ama viraj hızı da trafik hızı da değişiyor tr asfalt koşullarında yeni yapılmış yani asfaltı yeni dökülmüş yoldaki hızı bi aracın 100 km ise ve 120 km bu aracın kopma sınırı ise tr de diyelim 80... arasındaki fark sadece kopma hız limitinin daha aşşagıda olması yoksa kötü asfaltta 4wd iyi asfaltta fwd yada rwd daha iyidir meselesi söz konusu bile degildir....

    aynı araç ile aynı asfalt koşullarında başka araç ile girersin pilotlugunu gösterirsin aracta senin pilotluguna göre virajı alır...
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  4. #251
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gcapraz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı araç ile aynı asfalt koşullarında başka araç ile girersin pilotlugunu gösterirsin aracta senin pilotluguna göre virajı alır...
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  5. #252

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tsukuba lap times


    2005 Subaru Impreza STI Spec C --- 1.06.53
    http://www.fastestlaps.com/car4728c5c71a53a.html


    2001 Honda Civic Type R (EP3) Japan version --- 1.09.872
    http://www.fastestlaps.com/car_Honda...n_version.html


    2008 Mugen Honda Civic Type RR --- 1.06.68
    http://www.fastestlaps.com/car_Mugen...c_Type_RR.html
    2008 sti spec c ile ne yapmış?
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  6. #253

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alp1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2008 sti spec c ile ne yapmış?
    o verileri cok kaile almayın bence cok kısa bir pist orası

    varsa ring verisi ekleyin ona gore yorum yapalım...

  7. #254
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o verileri cok kaile almayın bence cok kısa bir pist orası

    varsa ring verisi ekleyin ona gore yorum yapalım...
    ahmetten bir objektik yorum daha geldi
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  8. #255
    UĞUR YUMAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    35
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hondacı arkadaşlar TYPE R ibaresine sahip çıkmış durumdalar. Ama bildiğimiz gibi type R Hondanın icat ettiği bir versiyon yada çalışma prensibi değil.
    Siz Civic Type R ile Subaru Impreza GT yi kıyaslıyorsunuz. Daha doğrusu kıyaslayabiliyorsunuz.
    Peki neden Type R'ları karşılaştırmıyoruz ?? Subaru Impreza'nın Type R ibaresi nin yanında STI da yazıyor , bu yüzden ne düzlük ne viraj performansı her iki aracında stock olması durumunda Civic yalan olur.

    Sakın Tr de olan araçları kıyaslıyoruz muhabbeti dönmesin.
    Stock 280Hp / DCCD / 1240 kg
    Boxer in side

  9. #256
    Tolga-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkistan
    Mesaj
    1.678
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya hala su olsa bu olsa muhabbetindesiniz. Ahmet sende çıkmış psit kısa diyorsun ya viraj yokmu orda daha ne olsun işte RR la 2.5 sti arasında ne akdar fark bi Allahaşkına.

    uğur yumak@ gc8 le typer karşılatıran typer sahipleri değil iyi anla olayı..


    ya neyin peşindeyizki. ben daha yazmam bu foruma daha gelmem bitmiştir benim için bu topic hadi bana one minute
    cheap & fast = not reliable
    reliable & cheap = not fast
    fast & reliable = not cheap

  10. #257

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya hala su olsa bu olsa muhabbetindesiniz. Ahmet sende çıkmış psit kısa diyorsun ya viraj yokmu orda daha ne olsun işte RR la 2.5 sti arasında ne akdar fark bi Allahaşkına.

    uğur yumak@ gc8 le typer karşılatıran typer sahipleri değil iyi anla olayı..


    ya neyin peşindeyizki. ben daha yazmam bu foruma daha gelmem bitmiştir benim için bu topic hadi bana one minute
    one minute iyidi

  11. #258
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UĞUR YUMAK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hondacı arkadaşlar TYPE R ibaresine sahip çıkmış durumdalar. Ama bildiğimiz gibi type R Hondanın icat ettiği bir versiyon yada çalışma prensibi değil.
    Siz Civic Type R ile Subaru Impreza GT yi kıyaslıyorsunuz. Daha doğrusu kıyaslayabiliyorsunuz.
    Peki neden Type R'ları karşılaştırmıyoruz ?? Subaru Impreza'nın Type R ibaresi nin yanında STI da yazıyor , bu yüzden ne düzlük ne viraj performansı her iki aracında stock olması durumunda Civic yalan olur.

    Sakın Tr de olan araçları kıyaslıyoruz muhabbeti dönmesin.
    Stock 280Hp / DCCD / 1240 kg
    Çok ayrı telden çalmışsınız.
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  12. #259
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok ayrı telden çalmışsınız.
    aynen
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  13. #260

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    çeşme-izmir
    Mesaj
    542
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UĞUR YUMAK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hondacı arkadaşlar TYPE R ibaresine sahip çıkmış durumdalar. Ama bildiğimiz gibi type R Hondanın icat ettiği bir versiyon yada çalışma prensibi değil.
    Siz Civic Type R ile Subaru Impreza GT yi kıyaslıyorsunuz. Daha doğrusu kıyaslayabiliyorsunuz.
    Peki neden Type R'ları karşılaştırmıyoruz ?? Subaru Impreza'nın Type R ibaresi nin yanında STI da yazıyor , bu yüzden ne düzlük ne viraj performansı her iki aracında stock olması durumunda Civic yalan olur.

    Sakın Tr de olan araçları kıyaslıyoruz muhabbeti dönmesin.
    Stock 280Hp / DCCD / 1240 kg
    iyide konuyla ne alaksı var tr de olan modelleri kıyaslıyoruz muhabbetine donmesın demısınde tr de olanlar kıyaslanıyor sonucta

    sorulan soru bugun elinizde bir gc8 birde ep3 olsa siz hangisine yuklenirsiniz ve neden?? yuklenmekten kastım 400 500+ hp ler

  14. #261
    dhamamcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alp1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2008 sti spec c ile ne yapmış?
    Tsubaka için:

    2002 Subaru Impreza RA SPEC C - 1:04.95
    2010 Subaru Impreza WRX STi Spec C - 1:05.882
    2005 Subaru Impreza WRX STi (speclerde 2.5lt olarak yazılmış) - 1:04:72

    Sitenin technical data bölümünde hatalar var. Normalden daha yavaş yazılmış. Örneğin 0-200 21.9 saniye gözükürken, aynı araçla ölçüm yapan biri 18 saniye demiş. Buna katılan 1-2 yorum daha mevcut (17 diyen de var.). Bu süreler de anladığım kadarıyla kullanıcıların eklediği veriler. Yani resmi veri değil. Resmi verilerine en kolay ulaşılan, dünya çapında en çok dikkate alınan, firmaların bile testlerini yaptığı pist hepimizin bildiği gibi Nürburgring. Aşağıda resmi (official) verileri yazdım. Bunlar profesyonel sürücüler tarafından kaydedilmiş zamanlar. Yarışlarda insanların 1 saniye bile daha hızlı gidebilmek için neler yaptıklarını ve 1 saniyenin bile ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz

    Nürburgring (Nordschleife):
    Honda Verileri:
    (2001 de yapılan test) Honda Civic Type-R - 8:47
    (2000 de yapılan test) Honda S2000 - 8:39
    (2002 de yapılan test) Honda NSX-R - 8:09 (Sport tires, suspension modification)
    (1997 de yapılan test) Honda NSX - 8:38
    (2002 de Honda CEO'su lap record istemiş, araç özel hazırlanmış) Honda NSX-R (NA2) - 7:56.773
    (2006 da yapılan test, stepnesiz, hava yastıksız, ESC'siz model) Honda NSX-R (NA1) - 8:03

    Subaru Verileri:
    (Yılı yazmıyor) Subaru WRX Sti Spec C - 8:06
    (Yılı yazmıyor) Subaru Impreza WRX STi - 8:24

    GC8 kasa malesef yok. Olay FWD-AWD tartışmasına döndüğü için koydum. Type-R ile STI karşılaştırmak zaten mantıksız. Dolayısıyla profesyonelce kullanılan AWD ve yine aynı şekilde kullanılan FWD'nin de karşılaştırmasının mantıksız olacağını hepimiz farketmişizdir sanırım. Bir arkadaş "FWD düzgün kullanılırsa AWD'ye atlaRRR" gibi bir ifade kullanmış. Görüldüğü gibi atladığı falan yok. FWD'dan daha fazla "racing" kategorisine giren RWD bile karşılaştırılabilir. Spec-C ile NSX'i, hatta hafif modlu NSX-R'ı bile karşılaştırsak sonuç ortada (Subaru'nun CEO'su rekor istemediği için hardcore bir STI hazırlanmamış. Dolayısıyla 7:56 koşan NSX'i karşılaştırmaya almıyorum. Denk olan modelleri karşılaştırmak lazım. Ama isteyen arkadaşlar karşılaştırmaya alıp "NSX çakmış" diyebilir. Cosworth Impreza'nın ya da Group N Impreza'nın Nürburgring verileri çıkar nasıl olsa ) Yol tutuş açısından AWD'nin farkı ortada. Honda'nın sesini sevmem (Evo'larınkini de sevmiyorum gerçi. Tok ses severim. V6, V8, V12, Sıralı 6, Boxer gibi), tipini sevmem (son civic'lerin önden görünüşü hariç), içini sevmem... Ancak teknolojisine ve motor açısından dayanıklılığına hayranım, büyük saygı duyuyorum. Yüksek güçlü atmosferik araçlara da bayılıyorum. Gaza bastığınız anda güç hazır. Turbo dolacak, aman hava çok soğuk fazla basmayayım gibi dertler yok. Turbo aracın zevki bambaşka orası ayrı, ancak atmosferikte yüksek güç de farklı bir duygu. Fakat bir çok arkadaşımın, abimin belirttiği gibi 400-500 HP (hatta 300 HP bile) gücündeki bir FWD aracı hep anlamsız bulmuşumdur. Evet hızlı gider, ama nereye gittiği belli değildir. Gerçek hayattaki yollar da sadece düzlükten ibaret değildir. Virajı vardır, karı vardır, yağmuru vardır. Meşhur Jeremy Clarkson'ın ve bir SAAB mühendisinin dediği gibi; "Bir FWD aracın maksimum güç limiti 200-250 HP'dir." Bu aşılırsa torksteer ve understeer olayları gerçekleşir. Ön diferansiyeli ne kadar yeni teknoloji ve gelişmiş olursa olsun (bknz: Focus RS). Çünkü ön tekerlere 400-500 HP güç+frenin büyük bir kısmı+direksiyon görevleri aynı anda verilmez.
    Sadece viraj değil, fren performansını da karşılaştırmak gerekir. 250 km/h hızdan bir de yavaşlaması var, bu hızlarda şeridinize atlayan dallamalardan kaçmak için manevra, fren kabiliyetleri var.
    99 GT sahibiyim. Gerçekten temiz bir araç aldım. Motorum 10.000'de forged. Aracın kendisi 154.000'de. Düzenli bakımları yapılmış bir araç. Buddy Club coilover+ince yanak lastik ve 17" jant olmasına rağmen (aracı baya sertleştirdiği için söylüyorum.) herhangi bir sorun yaşamadım. Aracımın limitlerini bildim. Ne şanzıman ne de motor kırdım. Şimdiye kadar iki şikayetim oldu. Benzin masrafı-yedek parça, bakım maliyeti (En basitinden Tempra'da yağ değişimi 30 TL, Subaru'mda 160 TL). Bir depo benzinle şehir içinde 350-400 km gidebiliyorum evet. Ancak bu bile bana yük oluyor. Yedek parça fiyatları ise belki 92 Tempra'ya alıştığım için yüksek geliyordur, bilmiyorum. Bindiğim aracın normal bir araç olmadığını biliyorum. Bana yaşattığı güven hissi, o müthiş sesi, sessiz sakin giderken bile bütün kafaların bana çevrilmesi, apaçilerin "YAPIŞTIIIIR!" diye bağırması, park halindeyken başında muabbet eden, arabayı inceleyen insanlar, ivmelenmesi, Syron marka performans lastikleriyle bile hiçbir yerde kalmaması, buzun üzerinde olsa bile dans etmesi, kar yağdığı zaman arkadaşımla iki Subaru dik bir yokuşta durup, trafiği durdurduktan sonra kalkıp gidip, geride patinajlar içerisinde yokuşta kalan insanları izleme hisleri için bu bedelleri seve seve ödüyorum. Her anından da büyük zevk alıyorum. 4 sene boyunca Subaru diye yanıp tutuştuğum (özellikle şu an sahip olduğum aracın peşinden 3 sene kadar koştum.), her Allah'ın günü ilan incelediğim (ilginç bir şekilde hala her gün incelerim.) ve doğru bir araç seçtiğim için ise çok mutlu ve gururluyum. Bir araçtan ne istendiği çok önemli. İnce sesten hoşlanıyorsanız, roll yapacaksanız, göreceli olarak yakıt ekonomisi istiyorsanız tabii ki Honda. Geri kalan herşey için ise Subaru...

    Bu kadar uzun yazıyı kim okur tartışılır. İçimi boşalttım, mutluyum

    Test verileri için kaynaklar: Wikipedia, evolutionm.net
    Linkler: http://forums.evolutionm.net/other-c...p-records.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BC...ction_vehicles

  15. #262
    DogukanB
    Misafir
    konu sti' a nerden geldi anlamadım ama;

    top gear tur zamanları:
    Honda Civic Type R 1.36.5
    Stock Sti 1.20.2


    neyse, konu anlamsız şekilde uzuyo

  16. #263
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DogukanB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu sti' a nerden geldi anlamadım ama;

    top gear tur zamanları:
    Honda Civic Type R 1.36.5
    Stock Sti 1.20.2


    neyse, konu anlamsız şekilde uzuyo
    Aman

    STI ın süresi gerçek değil ben uydurdum onu. Yanlış anlaşılma olmuş.

    http://www.techturkey.com/forum/show...light=top+gear
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  17. #264
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dhamamcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tsubaka için:

    2002 Subaru Impreza RA SPEC C - 1:04.95
    2010 Subaru Impreza WRX STi Spec C - 1:05.882
    2005 Subaru Impreza WRX STi (speclerde 2.5lt olarak yazılmış) - 1:04:72

    Sitenin technical data bölümünde hatalar var. Normalden daha yavaş yazılmış. Örneğin 0-200 21.9 saniye gözükürken, aynı araçla ölçüm yapan biri 18 saniye demiş. Buna katılan 1-2 yorum daha mevcut (17 diyen de var.). Bu süreler de anladığım kadarıyla kullanıcıların eklediği veriler. Yani resmi veri değil. Resmi verilerine en kolay ulaşılan, dünya çapında en çok dikkate alınan, firmaların bile testlerini yaptığı pist hepimizin bildiği gibi Nürburgring. Aşağıda resmi (official) verileri yazdım. Bunlar profesyonel sürücüler tarafından kaydedilmiş zamanlar. Yarışlarda insanların 1 saniye bile daha hızlı gidebilmek için neler yaptıklarını ve 1 saniyenin bile ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz

    Nürburgring (Nordschleife):
    Honda Verileri:
    (2001 de yapılan test) Honda Civic Type-R - 8:47
    (2000 de yapılan test) Honda S2000 - 8:39
    (2002 de yapılan test) Honda NSX-R - 8:09 (Sport tires, suspension modification)
    (1997 de yapılan test) Honda NSX - 8:38
    (2002 de Honda CEO'su lap record istemiş, araç özel hazırlanmış) Honda NSX-R (NA2) - 7:56.773
    (2006 da yapılan test, stepnesiz, hava yastıksız, ESC'siz model) Honda NSX-R (NA1) - 8:03

    Subaru Verileri:
    (Yılı yazmıyor) Subaru WRX Sti Spec C - 8:06
    (Yılı yazmıyor) Subaru Impreza WRX STi - 8:24

    GC8 kasa malesef yok. Olay FWD-AWD tartışmasına döndüğü için koydum. Type-R ile STI karşılaştırmak zaten mantıksız. Dolayısıyla profesyonelce kullanılan AWD ve yine aynı şekilde kullanılan FWD'nin de karşılaştırmasının mantıksız olacağını hepimiz farketmişizdir sanırım. Bir arkadaş "FWD düzgün kullanılırsa AWD'ye atlaRRR" gibi bir ifade kullanmış. Görüldüğü gibi atladığı falan yok. FWD'dan daha fazla "racing" kategorisine giren RWD bile karşılaştırılabilir. Spec-C ile NSX'i, hatta hafif modlu NSX-R'ı bile karşılaştırsak sonuç ortada (Subaru'nun CEO'su rekor istemediği için hardcore bir STI hazırlanmamış. Dolayısıyla 7:56 koşan NSX'i karşılaştırmaya almıyorum. Denk olan modelleri karşılaştırmak lazım. Ama isteyen arkadaşlar karşılaştırmaya alıp "NSX çakmış" diyebilir. Cosworth Impreza'nın ya da Group N Impreza'nın Nürburgring verileri çıkar nasıl olsa ) Yol tutuş açısından AWD'nin farkı ortada. Honda'nın sesini sevmem (Evo'larınkini de sevmiyorum gerçi. Tok ses severim. V6, V8, V12, Sıralı 6, Boxer gibi), tipini sevmem (son civic'lerin önden görünüşü hariç), içini sevmem... Ancak teknolojisine ve motor açısından dayanıklılığına hayranım, büyük saygı duyuyorum. Yüksek güçlü atmosferik araçlara da bayılıyorum. Gaza bastığınız anda güç hazır. Turbo dolacak, aman hava çok soğuk fazla basmayayım gibi dertler yok. Turbo aracın zevki bambaşka orası ayrı, ancak atmosferikte yüksek güç de farklı bir duygu. Fakat bir çok arkadaşımın, abimin belirttiği gibi 400-500 HP (hatta 300 HP bile) gücündeki bir FWD aracı hep anlamsız bulmuşumdur. Evet hızlı gider, ama nereye gittiği belli değildir. Gerçek hayattaki yollar da sadece düzlükten ibaret değildir. Virajı vardır, karı vardır, yağmuru vardır. Meşhur Jeremy Clarkson'ın ve bir SAAB mühendisinin dediği gibi; "Bir FWD aracın maksimum güç limiti 200-250 HP'dir." Bu aşılırsa torksteer ve understeer olayları gerçekleşir. Ön diferansiyeli ne kadar yeni teknoloji ve gelişmiş olursa olsun (bknz: Focus RS). Çünkü ön tekerlere 400-500 HP güç+frenin büyük bir kısmı+direksiyon görevleri aynı anda verilmez.
    Sadece viraj değil, fren performansını da karşılaştırmak gerekir. 250 km/h hızdan bir de yavaşlaması var, bu hızlarda şeridinize atlayan dallamalardan kaçmak için manevra, fren kabiliyetleri var.
    99 GT sahibiyim. Gerçekten temiz bir araç aldım. Motorum 10.000'de forged. Aracın kendisi 154.000'de. Düzenli bakımları yapılmış bir araç. Buddy Club coilover+ince yanak lastik ve 17" jant olmasına rağmen (aracı baya sertleştirdiği için söylüyorum.) herhangi bir sorun yaşamadım. Aracımın limitlerini bildim. Ne şanzıman ne de motor kırdım. Şimdiye kadar iki şikayetim oldu. Benzin masrafı-yedek parça, bakım maliyeti (En basitinden Tempra'da yağ değişimi 30 TL, Subaru'mda 160 TL). Bir depo benzinle şehir içinde 350-400 km gidebiliyorum evet. Ancak bu bile bana yük oluyor. Yedek parça fiyatları ise belki 92 Tempra'ya alıştığım için yüksek geliyordur, bilmiyorum. Bindiğim aracın normal bir araç olmadığını biliyorum. Bana yaşattığı güven hissi, o müthiş sesi, sessiz sakin giderken bile bütün kafaların bana çevrilmesi, apaçilerin "YAPIŞTIIIIR!" diye bağırması, park halindeyken başında muabbet eden, arabayı inceleyen insanlar, ivmelenmesi, Syron marka performans lastikleriyle bile hiçbir yerde kalmaması, buzun üzerinde olsa bile dans etmesi, kar yağdığı zaman arkadaşımla iki Subaru dik bir yokuşta durup, trafiği durdurduktan sonra kalkıp gidip, geride patinajlar içerisinde yokuşta kalan insanları izleme hisleri için bu bedelleri seve seve ödüyorum. Her anından da büyük zevk alıyorum. 4 sene boyunca Subaru diye yanıp tutuştuğum (özellikle şu an sahip olduğum aracın peşinden 3 sene kadar koştum.), her Allah'ın günü ilan incelediğim (ilginç bir şekilde hala her gün incelerim.) ve doğru bir araç seçtiğim için ise çok mutlu ve gururluyum. Bir araçtan ne istendiği çok önemli. İnce sesten hoşlanıyorsanız, roll yapacaksanız, göreceli olarak yakıt ekonomisi istiyorsanız tabii ki Honda. Geri kalan herşey için ise Subaru...

    Bu kadar uzun yazıyı kim okur tartışılır. İçimi boşalttım, mutluyum

    Test verileri için kaynaklar: Wikipedia, evolutionm.net
    Linkler: http://forums.evolutionm.net/other-c...p-records.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BC...ction_vehicles
    Yazdığınız şeyler büyük oranda doğru yani kendi seçimleriniz dışında hani bana göre bu marka daha iyi durumu dışında. Ona zaten bir şey söylememiz doğru olmaz. Pist zamanları için güç ve turbonun yarattığı tork farkını unutmamak gerek. Özellikle Nurburgring için. Viraj kısımları evet çok fazla ama düzlüklerini de unutmamak gerek O yüzden Tsukuba sonuçlarını dikkate almak daha iyi olabilir. Özellikle FWD'nin 250-300 sınırına ben de katılıyorum hatta bunu atmosferikle yapabiliyorsanız çok daha ayrı bir tadı oluyor. Zaten fabrikadan atmosferk çıktıysa o otomobili en fazla sc ile desteklemeyi düşünenlerden biriyim. K20 EG'ye bindim ve o tadı hala arıyorum(Sağol Ruhi abi)
    Ayrıca NSX-R'ı tek kalemde silmek durumu da baya yanlış olabilir lakin Senna bile var işin ucunda Dengesi tadı eminim bir çok otomobilden çok çok daha iyidir. Çünkü hatırlarsanız EVO dergisinde en zevkli 100 otomobil kısmında NSX'in yeri baya güzeldi ve evet Impreza ondan daha iyi yerdeydi. Yiğidi öldür hakkını yeme durumunda da her zaman belirtirim 4WD dediğin karda buzda toprakta çamurda her zaman çok iyidir ki impreza da bu konuda sayılılardandır hani.
    Buradan bakabilirsiniz sıralamaya. MX-5'i de çok severim yahu
    Impreza(ki kendisi özel seri) 13. sırada, NA2 NSX-R 29. sırada ama yazılanları okuyun. Hangisinin daha çok zevk vereceği hakkında biraz fikir sahibi olabilirsiniz. Tabi her şey her zamanki gibi kişisel
    http://www.oto-park.com/viewtopic.php?f=22&t=9778

    "İnce sesten hoşlanıyorsanız, roll yapacaksanız, göreceli olarak yakıt ekonomisi istiyorsanız tabii ki Honda. Geri kalan herşey için ise Subaru..."
    - Sadece bunun ülkemizde olduğunu eklemenizi isterdim. Her zaman söylüyorum Honda pist için otomobil üretir. Soichiro, insanlar o otomobili gerçekten sürdüğünü hissetsin diye uğraştı. Ki bunu sözlerinde de şöyle belirtmiştir.

    ""Honda arabaları eşsiz kişilik sahibi olmalıdır, sadece kabiliyetli sürücüler için değil..Akılda kalıcı bir şekilde sürücünün becerilerine göre reaksiyon verebilmelidir.""
    ""Yeni bir konsept arabanın muhendislerine ; motorsikletler gibi bir araba yaratınki sürücler dönüşleri ve duruşlarıyla koştukları hissini alabilsinler.""

    Son yazdığımla ilgili şu reklamı da herkes hatırlar herhalde.
    http://www.youtube.com/watch?v=RUAfniC9iY0
    BORKED

    Ama en baştan konu bu değildi sadece hangisini yüklerseniz sorusuydu. Ben GC8 işaretledim çünkü 400-500 için ep3'ün turbolanması gerek. Ben turbo ep3 ten yani sadece düz gitmeye yöneli hazırlanmasından mutlu değilim.Ha bunlar viraj alamaz mı alır ama amaç farklı. O yüzden özellikle kendi aracınız hakkında yazdıklarınız
    İyi oldu böyle bilgi paylaşımı falan. Kimse kimseye uçarım kaçarım demeyince forumun tadı çıkıyor bea
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  18. #265
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    reklam süpermiş ya
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  19. #266
    UĞUR YUMAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    35
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit.............
    Boxer in side

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •