Tsubaka için:
2002 Subaru Impreza RA SPEC C - 1:04.95
2010 Subaru Impreza WRX STi Spec C - 1:05.882
2005 Subaru Impreza WRX STi (speclerde 2.5lt olarak yazılmış) - 1:04:72
Sitenin technical data bölümünde hatalar var. Normalden daha yavaş yazılmış. Örneğin 0-200 21.9 saniye gözükürken, aynı araçla ölçüm yapan biri 18 saniye demiş. Buna katılan 1-2 yorum daha mevcut (17 diyen de var.). Bu süreler de anladığım kadarıyla kullanıcıların eklediği veriler. Yani resmi veri değil. Resmi verilerine en kolay ulaşılan, dünya çapında en çok dikkate alınan, firmaların bile testlerini yaptığı pist hepimizin bildiği gibi Nürburgring. Aşağıda resmi (official) verileri yazdım. Bunlar profesyonel sürücüler tarafından kaydedilmiş zamanlar. Yarışlarda insanların 1 saniye bile daha hızlı gidebilmek için neler yaptıklarını ve 1 saniyenin bile ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz
Nürburgring (Nordschleife):
Honda Verileri:
(2001 de yapılan test) Honda Civic Type-R - 8:47
(2000 de yapılan test) Honda S2000 - 8:39
(2002 de yapılan test) Honda NSX-R - 8:09 (Sport tires, suspension modification)
(1997 de yapılan test) Honda NSX - 8:38
(2002 de Honda CEO'su lap record istemiş, araç özel hazırlanmış) Honda NSX-R (NA2) - 7:56.773
(2006 da yapılan test, stepnesiz, hava yastıksız, ESC'siz model) Honda NSX-R (NA1) - 8:03
Subaru Verileri:
(Yılı yazmıyor) Subaru WRX Sti Spec C - 8:06
(Yılı yazmıyor) Subaru Impreza WRX STi - 8:24
GC8 kasa malesef yok. Olay FWD-AWD tartışmasına döndüğü için koydum. Type-R ile STI karşılaştırmak zaten mantıksız. Dolayısıyla profesyonelce kullanılan AWD ve yine aynı şekilde kullanılan FWD'nin de karşılaştırmasının mantıksız olacağını hepimiz farketmişizdir sanırım. Bir arkadaş "FWD düzgün kullanılırsa AWD'ye atlaRRR" gibi bir ifade kullanmış. Görüldüğü gibi atladığı falan yok. FWD'dan daha fazla "racing" kategorisine giren RWD bile karşılaştırılabilir. Spec-C ile NSX'i, hatta hafif modlu NSX-R'ı bile karşılaştırsak sonuç ortada (Subaru'nun CEO'su rekor istemediği için hardcore bir STI hazırlanmamış. Dolayısıyla 7:56 koşan NSX'i karşılaştırmaya almıyorum. Denk olan modelleri karşılaştırmak lazım. Ama isteyen arkadaşlar karşılaştırmaya alıp "NSX çakmış" diyebilir. Cosworth Impreza'nın ya da Group N Impreza'nın Nürburgring verileri çıkar nasıl olsa

) Yol tutuş açısından AWD'nin farkı ortada. Honda'nın sesini sevmem (Evo'larınkini de sevmiyorum gerçi. Tok ses severim. V6, V8, V12, Sıralı 6, Boxer gibi), tipini sevmem (son civic'lerin önden görünüşü hariç), içini sevmem... Ancak teknolojisine ve motor açısından dayanıklılığına hayranım, büyük saygı duyuyorum. Yüksek güçlü atmosferik araçlara da bayılıyorum. Gaza bastığınız anda güç hazır. Turbo dolacak, aman hava çok soğuk fazla basmayayım gibi dertler yok. Turbo aracın zevki bambaşka orası ayrı, ancak atmosferikte yüksek güç de farklı bir duygu. Fakat bir çok arkadaşımın, abimin belirttiği gibi 400-500 HP (hatta 300 HP bile) gücündeki bir FWD aracı hep anlamsız bulmuşumdur. Evet hızlı gider, ama nereye gittiği belli değildir. Gerçek hayattaki yollar da sadece düzlükten ibaret değildir. Virajı vardır, karı vardır, yağmuru vardır. Meşhur Jeremy Clarkson'ın ve bir SAAB mühendisinin dediği gibi; "Bir FWD aracın maksimum güç limiti 200-250 HP'dir." Bu aşılırsa torksteer ve understeer olayları gerçekleşir. Ön diferansiyeli ne kadar yeni teknoloji ve gelişmiş olursa olsun (bknz: Focus RS). Çünkü ön tekerlere 400-500 HP güç+frenin büyük bir kısmı+direksiyon görevleri aynı anda verilmez.
Sadece viraj değil, fren performansını da karşılaştırmak gerekir. 250 km/h hızdan bir de yavaşlaması var, bu hızlarda şeridinize atlayan dallamalardan kaçmak için manevra, fren kabiliyetleri var.
99 GT sahibiyim. Gerçekten temiz bir araç aldım. Motorum 10.000'de forged. Aracın kendisi 154.000'de. Düzenli bakımları yapılmış bir araç. Buddy Club coilover+ince yanak lastik ve 17" jant olmasına rağmen (aracı baya sertleştirdiği için söylüyorum.) herhangi bir sorun yaşamadım. Aracımın limitlerini bildim. Ne şanzıman ne de motor kırdım. Şimdiye kadar iki şikayetim oldu. Benzin masrafı-yedek parça, bakım maliyeti (En basitinden Tempra'da yağ değişimi 30 TL, Subaru'mda 160 TL). Bir depo benzinle şehir içinde 350-400 km gidebiliyorum evet. Ancak bu bile bana yük oluyor. Yedek parça fiyatları ise belki 92 Tempra'ya alıştığım için yüksek geliyordur, bilmiyorum. Bindiğim aracın normal bir araç olmadığını biliyorum. Bana yaşattığı güven hissi, o müthiş sesi, sessiz sakin giderken bile bütün kafaların bana çevrilmesi, apaçilerin "YAPIŞTIIIIR!" diye bağırması, park halindeyken başında muabbet eden, arabayı inceleyen insanlar, ivmelenmesi, Syron marka performans lastikleriyle bile hiçbir yerde kalmaması, buzun üzerinde olsa bile dans etmesi, kar yağdığı zaman arkadaşımla iki Subaru dik bir yokuşta durup, trafiği durdurduktan sonra kalkıp gidip, geride patinajlar içerisinde yokuşta kalan insanları izleme hisleri için bu bedelleri seve seve ödüyorum. Her anından da büyük zevk alıyorum. 4 sene boyunca Subaru diye yanıp tutuştuğum (özellikle şu an sahip olduğum aracın peşinden 3 sene kadar koştum.), her Allah'ın günü ilan incelediğim (ilginç bir şekilde hala her gün incelerim.) ve doğru bir araç seçtiğim için ise çok mutlu ve gururluyum. Bir araçtan ne istendiği çok önemli. İnce sesten hoşlanıyorsanız, roll yapacaksanız, göreceli olarak yakıt ekonomisi istiyorsanız tabii ki Honda. Geri kalan herşey için ise Subaru...
Bu kadar uzun yazıyı kim okur tartışılır. İçimi boşalttım, mutluyum
Test verileri için kaynaklar: Wikipedia, evolutionm.net
Linkler:
http://forums.evolutionm.net/other-c...p-records.html
http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BC...ction_vehicles