User Tag List

Sonuçlar: sirket aracını kiralamakmı, satın almakmı mantıklı?

Katılımcı sayısı
51. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kiralamak

    32 62.75%
  • satın almak

    19 37.25%
Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
78 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: sirket aracını kiralamakmı,satın almakmı mantıklı?

  1. #20
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildiğim kadarıyla sirket için araç kiralama dönemi kapandı yada kapanacak iyice bi sorup soruşturun derim sonra sıkıntı olmasın

  2. #21

    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    4.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bızım şirketin tr de 390 ile 400 arabası var hepsıde satınalınmıs fılolardır genelde vw ford toyota fıat ve tahmınce 300 tanesı logolu kaplama degıl boya
    km bakımlarında servısler her bakımda ındırımı var araclar garantılı oldugu ıcın cogu kez garantı kapsamında yapılıyor ama evrak ıslerı takıp trafık falan fılan derken fılo gorevlılerı var tabı bunları takıp edebılmek ıcın 10 kısı
    işn kısası satınalmak mı kıralamakmı dersen en ıyısı kıralamak dıye dusunuyorum

  3. #22
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kubi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla sirket için araç kiralama dönemi kapandı yada kapanacak iyice bi sorup soruşturun derim sonra sıkıntı olmasın
    biyerden bende duymustum boyle bir sey ama nedir bilmiyorum?
    Fuck The System !!!

  4. #23
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence araç kiralamak sadece çok km yapıcak ve hor kullanılıcak araçlar için geçerli. Eğer
    yılda 40.000 - 50.000 km ve üzeri yapılıyorsa ve 3 yıl içinde araç biticekse ve kullamnıcı sizdden başkası ise kiralamak mantıklı. Ama kendiniz kullanıcaksanız ve bu dediğim km ler yapılmıycaksa kesinlikle satın almak çok daha mantıklı , Kiralama da 3 sene içinde aracın 0 km bedelini ödemiş oluyorsunuz zaten ve sonuçta elinizde satıp parasını geri alıcağınız bi araç oluyor.

  5. #24
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu ana kadar iade ettiğim en iyi aracın km si 3 yılda yaklaşık 170.000 binler bunun çok daha fazlaları vardı

    kiralama şirketler için bitecek diye bir şey yok sadece kiralama şirketleri şuanda minibüs komayon vs gibi ticari araç kiralayamıyorlar şu K2 belgeleri mevzusuna o kadar

    dediğim gibi epi topu 3-5 araç kiralanacak ise toplamda satınalma yapılabilir ama araç sayısı yüksek ise kiralama kesinlikle

  6. #25
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle düşünün atıyorum bir aracı satın aldınız 25,000 TL ye 48 ay için konuşuyorum

    kasko 1700*4 = 6800 TL
    Sigorta 300*4 = 1200 TL
    Mtv 500*4 = 2000 TL
    araç bakım 250*48 =9600 TL bu rakamlar ortalama afaki yazılan rakamlar tabiki mantıklı düşünürseniz yaklaşık 19.600 TL kadar masrafınız olacaktır.

    25000+19000 =44600 TL size bir aracın maliyeti dediğim gibi kılı tüyü bu paranın çooook üstünde olacaktır tecrübe ile sabittir

    bu aracın 4 yıl sonra ikinci eli ne kadar olur tabi zor ama şuanda 2006 model lere bakıyorum 13-14 bin civarı 44-14 desen 30000 Lira zarar

    kiralamada ise ortalama 445 usd ödeyeceksiniz buda 445*48 =21360 usd*1,5 = 32000 tl falan olur yani kafa kafaya geliyor

    hemde hiç uğraşmadan hiç birşey takip etmeden

    bahsettiğim araç Clio symboldür

  7. #26
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah abi durumu cok guzel acıkladın.tesekkur ederim.simdi sıra kiralama firmalarında secim yapmak.
    Fuck The System !!!

  8. #27
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle düşünün atıyorum bir aracı satın aldınız 25,000 TL ye 48 ay için konuşuyorum

    kasko 1700*4 = 6800 TL
    Sigorta 300*4 = 1200 TL
    Mtv 500*4 = 2000 TL
    araç bakım 250*48 =9600 TL bu rakamlar ortalama afaki yazılan rakamlar tabiki mantıklı düşünürseniz yaklaşık 19.600 TL kadar masrafınız olacaktır.

    25000+19000 =44600 TL size bir aracın maliyeti dediğim gibi kılı tüyü bu paranın çooook üstünde olacaktır tecrübe ile sabittir

    bu aracın 4 yıl sonra ikinci eli ne kadar olur tabi zor ama şuanda 2006 model lere bakıyorum 13-14 bin civarı 44-14 desen 30000 Lira zarar

    kiralamada ise ortalama 445 usd ödeyeceksiniz buda 445*48 =21360 usd*1,5 = 32000 tl falan olur yani kafa kafaya geliyor

    hemde hiç uğraşmadan hiç birşey takip etmeden

    bahsettiğim araç Clio symboldür
    Güzel açıklama , ama

    250 Tl x 48 ay bakım parası yazılmış , Her ay bakıma mı gidiliyor?
    Birde kasko ücretinde hata var sanırım , 2009 toyota ya aşa yukarı 750-800 tl ödüyorum ki raiç bedel aşa yukarı 40.000 tl.

  9. #28
    oğuzk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle düşünün atıyorum bir aracı satın aldınız 25,000 TL ye 48 ay için konuşuyorum

    kasko 1700*4 = 6800 TL
    Sigorta 300*4 = 1200 TL
    Mtv 500*4 = 2000 TL
    araç bakım 250*48 =9600 TL bu rakamlar ortalama afaki yazılan rakamlar tabiki mantıklı düşünürseniz yaklaşık 19.600 TL kadar masrafınız olacaktır.

    25000+19000 =44600 TL size bir aracın maliyeti dediğim gibi kılı tüyü bu paranın çooook üstünde olacaktır tecrübe ile sabittir

    bu aracın 4 yıl sonra ikinci eli ne kadar olur tabi zor ama şuanda 2006 model lere bakıyorum 13-14 bin civarı 44-14 desen 30000 Lira zarar

    kiralamada ise ortalama 445 usd ödeyeceksiniz buda 445*48 =21360 usd*1,5 = 32000 tl falan olur yani kafa kafaya geliyor

    hemde hiç uğraşmadan hiç birşey takip etmeden

    bahsettiğim araç Clio symboldür
    Ayda bir bakım mı yaptırıyorsunuz abi?

    Bizde de var sümbül kasko 700-800 TL sigorta 150lira


    48 ayda aylık 1.000TL versen kiralama şirketine 48,000TL yapar.
    Senin yaptığın hesaplada 44,000TL'ye geliyor 4 senede.

    4,000TL kafadan karlısın+satarken 2.el değeri ?yanlışsam düzeltin.

    Ayrıca ticari araçlar kiralama kaldırıldı.(Doblo,fiesta van,transit vs)

  10. #29
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 Arabanın üstü kiralama 10 arabanın altı satın almada karlısın.
    Buda tecrübe ile sabittir.
    Şu anda butun arabalarımız bize ait 2 senede bir yenileniyor,satılırken peşin para geliyor alınırken kredi ile 24 ayla alınıyor.atıyorum peşin gelen 100 milyar iş için kullanılıyor,sadece ana paranın karı bir çok arabanın taksitlerini ödüyor.Bizde sistem bu şekilde.Ama her şirket ve araç tiplerinde değişiklik gösterebilir.Ben ford transit için konusuorum.
    Bakımıda 100.000Kmde satıldıgını varsayarsak 10 kere yapılır.
    MTV'de şirket üstüne olduğu için zaten ondada sıkıntı yok.Gider olarak gösterebilirsin.

  11. #30
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vectra-tuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel açıklama , ama

    250 Tl x 48 ay bakım parası yazılmış , Her ay bakıma mı gidiliyor?
    Birde kasko ücretinde hata var sanırım , 2009 toyota ya aşa yukarı 750-800 tl ödüyorum ki raiç bedel aşa yukarı 40.000 tl.
    şimdi ben kendi tecrübelerime göre ortalama rakamlar yazdım birde kişisel araç gözüylede bakmayın olaya

    bu araçların ortalama servis ücretleri 750 lira civarı periyodik bakımdan bahsediyorum bunun yanında ıvır zıvır bi dünya iş çıkıyor dediğim gibi 6 sene falan da yine kendimize ait filomuz vardı

    kaskoya gelince ben hasarsızlığı bozulmayan poliçe ve şirket araçları için o fiyatları veren acenta inan daha görmedim

  12. #31
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Xdream Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10 Arabanın üstü kiralama 10 arabanın altı satın almada karlısın.
    Buda tecrübe ile sabittir.
    Şu anda butun arabalarımız bize ait 2 senede bir yenileniyor,satılırken peşin para geliyor alınırken kredi ile 24 ayla alınıyor.atıyorum peşin gelen 100 milyar iş için kullanılıyor,sadece ana paranın karı bir çok arabanın taksitlerini ödüyor.Bizde sistem bu şekilde.Ama her şirket ve araç tiplerinde değişiklik gösterebilir.Ben ford transit için konusuorum.
    Bakımıda 100.000Kmde satıldıgını varsayarsak 10 kere yapılır.
    MTV'de şirket üstüne olduğu için zaten ondada sıkıntı yok.Gider olarak gösterebilirsin.
    sadece ticari araçların MTV sini gider olarak yazabiliyorsun binek araçların ki kanunen kabul edilmeyen gider olur

  13. #32
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ford transit için konusuorum demiştim zaten kardeşim alınıcak araç binekmi değilmi bilmıorum ondan kendimden örnek verdim bizim şirkette binek tarzı yok ondan gider olarak gösterebilirsiniz dedim.

  14. #33
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ok canım sıkıntı yok

  15. #34

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracı sıfır alıp 3 sene kullanıyosan, daha sonrada yeniliyorsan kiralamak cazip (ekomomik hesaplarla)..

    Ama daha uzun süre kullanabiliyorsan, yada sayıca az ise almak daha hesaplı..

    Verilen fiyatlarda km sınırı vardır, kaskonun karşılamadığı şeyler şirkete fatura edilir vs. vs.

    KOBI lere uygun bir süreç değil benim yaptığım araştırmaya göre..

    Neden? KOBI çalışanına sıfır araç vermek zorunda değil, 2 ci el alır gene çözümü bulur, zaten ilk 2 senede oluşan değer kaybı aracın başlangıç değerinin %30 - %40 ını bulur

    Neden? Kobi araçları prestij olsun diye 2-3 senede bir yenilemek zorunda değil, 4-5 sene minimum gider araçlar, masraf çıkartsada kiraya verilen para kadar fazla olmaz..

    Neden? Kobi hiçbir zaman kiralamada büyük firmaların aldığı fiyatları alamaz..

    Bu nedenlerden dolayı, KOBI lere araç almak, 2-3 senede bir takas la filo yenilemek daha cazip geliyor. Bizim tedarikçimiz olan bir firma bu şekilde çalışıyor, son derece memnunlar hallerinden.

  16. #35
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla herşeyden önce arabayı vericeğin çalışana iyi bir eğitim ile sorumluluk vermek lazım

    şirket arabasının anasını ağlatmak için uğraşanlara çok denk geliyoruz....

  17. #36
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla herşeyden önce arabayı vericeğin çalışana iyi bir eğitim ile sorumluluk vermek lazım

    şirket arabasının anasını ağlatmak için uğraşanlara çok denk geliyoruz....
    cok dogru soyluyorsun ama malesef olmuyor
    Fuck The System !!!

  18. #37
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben burdaki bilgilerle birlikte fiyat tekliflerini yonetime sundum bakalım ne yapcaklar...
    Fuck The System !!!

  19. #38
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracı sıfır alıp 3 sene kullanıyosan, daha sonrada yeniliyorsan kiralamak cazip (ekomomik hesaplarla)..

    Ama daha uzun süre kullanabiliyorsan, yada sayıca az ise almak daha hesaplı..

    Verilen fiyatlarda km sınırı vardır, kaskonun karşılamadığı şeyler şirkete fatura edilir vs. vs.

    KOBI lere uygun bir süreç değil benim yaptığım araştırmaya göre..

    Neden? KOBI çalışanına sıfır araç vermek zorunda değil, 2 ci el alır gene çözümü bulur, zaten ilk 2 senede oluşan değer kaybı aracın başlangıç değerinin %30 - %40 ını bulur

    Neden? Kobi araçları prestij olsun diye 2-3 senede bir yenilemek zorunda değil, 4-5 sene minimum gider araçlar, masraf çıkartsada kiraya verilen para kadar fazla olmaz..

    Neden? Kobi hiçbir zaman kiralamada büyük firmaların aldığı fiyatları alamaz..

    Bu nedenlerden dolayı, KOBI lere araç almak, 2-3 senede bir takas la filo yenilemek daha cazip geliyor. Bizim tedarikçimiz olan bir firma bu şekilde çalışıyor, son derece memnunlar hallerinden.
    Kesinlikle katılıyorum yazdıklarına dostum

    dediğim gibi yüksek adette talep varsa mantıklı bu iş

    km sınırı muhakkak var intercity 4 sene için 180.000 km koyuyor genelde fleet corp max 150,000 km

    hasarlarda ise %100 sürücünün kusurlu olduğu ilk kazada sıkıntı yok ama diğer kazalarda belirli oranlarda firmaya firmada personeline yansıtıyor olayı bu birazda caydırıcı oluyor tabi şirket aracının anasını ağlatan personel için

    diğer türlü düşün araç senin çarpışan araba gibi kullansınlar herşeyi kasko karşılasın ilk sene 1 liraya yaptırdığın kaskoyu 2 sene 1,5 liraya 3 sene 2 liraya yaptır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •