bildiğim kadarıyla sirket için araç kiralama dönemi kapandı yada kapanacak iyice bi sorup soruşturun derim sonra sıkıntı olmasın
bildiğim kadarıyla sirket için araç kiralama dönemi kapandı yada kapanacak iyice bi sorup soruşturun derim sonra sıkıntı olmasın
bızım şirketin tr de 390 ile 400 arabası var hepsıde satınalınmıs fılolardır genelde vw ford toyota fıat ve tahmınce 300 tanesı logolu kaplama degıl boya
km bakımlarında servısler her bakımda ındırımı var araclar garantılı oldugu ıcın cogu kez garantı kapsamında yapılıyor ama evrak ıslerı takıp trafık falan fılan derken fılo gorevlılerı var tabı bunları takıp edebılmek ıcın 10 kısı
işn kısası satınalmak mı kıralamakmı dersen en ıyısı kıralamak dıye dusunuyorum
Bence araç kiralamak sadece çok km yapıcak ve hor kullanılıcak araçlar için geçerli. Eğer
yılda 40.000 - 50.000 km ve üzeri yapılıyorsa ve 3 yıl içinde araç biticekse ve kullamnıcı sizdden başkası ise kiralamak mantıklı. Ama kendiniz kullanıcaksanız ve bu dediğim km ler yapılmıycaksa kesinlikle satın almak çok daha mantıklı , Kiralama da 3 sene içinde aracın 0 km bedelini ödemiş oluyorsunuz zaten ve sonuçta elinizde satıp parasını geri alıcağınız bi araç oluyor.
şu ana kadar iade ettiğim en iyi aracın km si 3 yılda yaklaşık 170.000 binler bunun çok daha fazlaları vardı
kiralama şirketler için bitecek diye bir şey yok sadece kiralama şirketleri şuanda minibüs komayon vs gibi ticari araç kiralayamıyorlar şu K2 belgeleri mevzusuna o kadar
dediğim gibi epi topu 3-5 araç kiralanacak ise toplamda satınalma yapılabilir ama araç sayısı yüksek ise kiralama kesinlikle
şöyle düşünün atıyorum bir aracı satın aldınız 25,000 TL ye 48 ay için konuşuyorum
kasko 1700*4 = 6800 TL
Sigorta 300*4 = 1200 TL
Mtv 500*4 = 2000 TL
araç bakım 250*48 =9600 TL bu rakamlar ortalama afaki yazılan rakamlar tabiki mantıklı düşünürseniz yaklaşık 19.600 TL kadar masrafınız olacaktır.
25000+19000 =44600 TL size bir aracın maliyeti dediğim gibi kılı tüyü bu paranın çooook üstünde olacaktır tecrübe ile sabittir
bu aracın 4 yıl sonra ikinci eli ne kadar olur tabi zor ama şuanda 2006 model lere bakıyorum 13-14 bin civarı 44-14 desen 30000 Lira zarar
kiralamada ise ortalama 445 usd ödeyeceksiniz buda 445*48 =21360 usd*1,5 = 32000 tl falan olur yani kafa kafaya geliyor
hemde hiç uğraşmadan hiç birşey takip etmeden
bahsettiğim araç Clio symboldür
eyvallah abi durumu cok guzel acıkladın.tesekkur ederim.simdi sıra kiralama firmalarında secim yapmak.
Fuck The System !!!
Ayda bir bakım mı yaptırıyorsunuz abi?
Bizde de var sümbül kasko 700-800 TL sigorta 150lira
48 ayda aylık 1.000TL versen kiralama şirketine 48,000TL yapar.
Senin yaptığın hesaplada 44,000TL'ye geliyor 4 senede.
4,000TL kafadan karlısın+satarken 2.el değeri ?yanlışsam düzeltin.
Ayrıca ticari araçlar kiralama kaldırıldı.(Doblo,fiesta van,transit vs)
10 Arabanın üstü kiralama 10 arabanın altı satın almada karlısın.
Buda tecrübe ile sabittir.
Şu anda butun arabalarımız bize ait 2 senede bir yenileniyor,satılırken peşin para geliyor alınırken kredi ile 24 ayla alınıyor.atıyorum peşin gelen 100 milyar iş için kullanılıyor,sadece ana paranın karı bir çok arabanın taksitlerini ödüyor.Bizde sistem bu şekilde.Ama her şirket ve araç tiplerinde değişiklik gösterebilir.Ben ford transit için konusuorum.
Bakımıda 100.000Kmde satıldıgını varsayarsak 10 kere yapılır.
MTV'de şirket üstüne olduğu için zaten ondada sıkıntı yok.Gider olarak gösterebilirsin.
şimdi ben kendi tecrübelerime göre ortalama rakamlar yazdım birde kişisel araç gözüylede bakmayın olaya
bu araçların ortalama servis ücretleri 750 lira civarı periyodik bakımdan bahsediyorum bunun yanında ıvır zıvır bi dünya iş çıkıyor dediğim gibi 6 sene falan da yine kendimize ait filomuz vardı
kaskoya gelince ben hasarsızlığı bozulmayan poliçe ve şirket araçları için o fiyatları veren acenta inan daha görmedim
ford transit için konusuorum demiştim zaten kardeşim alınıcak araç binekmi değilmi bilmıorum ondan kendimden örnek verdim bizim şirkette binek tarzı yok ondan gider olarak gösterebilirsiniz dedim.
aracı sıfır alıp 3 sene kullanıyosan, daha sonrada yeniliyorsan kiralamak cazip (ekomomik hesaplarla)..
Ama daha uzun süre kullanabiliyorsan, yada sayıca az ise almak daha hesaplı..
Verilen fiyatlarda km sınırı vardır, kaskonun karşılamadığı şeyler şirkete fatura edilir vs. vs.
KOBI lere uygun bir süreç değil benim yaptığım araştırmaya göre..
Neden? KOBI çalışanına sıfır araç vermek zorunda değil, 2 ci el alır gene çözümü bulur, zaten ilk 2 senede oluşan değer kaybı aracın başlangıç değerinin %30 - %40 ını bulur
Neden? Kobi araçları prestij olsun diye 2-3 senede bir yenilemek zorunda değil, 4-5 sene minimum gider araçlar, masraf çıkartsada kiraya verilen para kadar fazla olmaz..
Neden? Kobi hiçbir zaman kiralamada büyük firmaların aldığı fiyatları alamaz..
Bu nedenlerden dolayı, KOBI lere araç almak, 2-3 senede bir takas la filo yenilemek daha cazip geliyor. Bizim tedarikçimiz olan bir firma bu şekilde çalışıyor, son derece memnunlar hallerinden.
valla herşeyden önce arabayı vericeğin çalışana iyi bir eğitim ile sorumluluk vermek lazım
şirket arabasının anasını ağlatmak için uğraşanlara çok denk geliyoruz....
ben burdaki bilgilerle birlikte fiyat tekliflerini yonetime sundum bakalım ne yapcaklar...
Fuck The System !!!
Kesinlikle katılıyorum yazdıklarına dostum
dediğim gibi yüksek adette talep varsa mantıklı bu iş
km sınırı muhakkak var intercity 4 sene için 180.000 km koyuyor genelde fleet corp max 150,000 km
hasarlarda ise %100 sürücünün kusurlu olduğu ilk kazada sıkıntı yok ama diğer kazalarda belirli oranlarda firmaya firmada personeline yansıtıyor olayı bu birazda caydırıcı oluyor tabi şirket aracının anasını ağlatan personel için
diğer türlü düşün araç senin çarpışan araba gibi kullansınlar herşeyi kasko karşılasın ilk sene 1 liraya yaptırdığın kaskoyu 2 sene 1,5 liraya 3 sene 2 liraya yaptır![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)