cruze yeni motorla yakıt ve cekiş olayını biraz düzeltti diye biliyorum kasa olarak cok bir araba km olarak cok kullanılacaksa fabrika cıkıs lpg li tercih edilebilir ben olsam cruze alırdım yani![]()
cruze yeni motorla yakıt ve cekiş olayını biraz düzeltti diye biliyorum kasa olarak cok bir araba km olarak cok kullanılacaksa fabrika cıkıs lpg li tercih edilebilir ben olsam cruze alırdım yani![]()
www.vava.cars
Lapiztes mk7R
konuya anket eklense daha işlevsel bir fikir araştırması ortaya çıkabilir
Şirket için kullanılacaksa, Clio sedan alın derim..
cruze nin yenılerinde yakıt problemı eskısı kadar yok..
yalnız cruze alırsanız dırek lpg lı almayın aracı. fabrıka cıkıslı felan olmuyor onlar. direk sizin yerinize lpg montajı yaptırıyor bayiiler. onlar yaptırana kadar 5000km felan benzınde bınıp ardından kendınız brc taktırırsanız daha ıyı olur gıbı.bıraz benzınde bınmenız ıyı olcaktır. hemde garantıden cıkmaz aracınız brc oldugu zaman..
karşılartırmanın anlamsızlığı ekonomik açıdan yoksa araba sınıfları aynı sınıf.
esnaf, ekonomist ve yarış 3. sü olarak tavsiyem meganı al bin sat. yılda 20.000 km binsen megane 6lt yaksa. 1200lt yapar, cruze en az 8lt yakar. 1600lt benzin yapar. buda 3600tl dizel masrafı, 5400tl benzin masrafı yapar. arada 2000 tl oynar. ayrıca sıfır arabayı 2 sene sonra satim de benzinli olduğu için çok zararlı satarsın 25bin tlye, meganı ise 20bin tlye satarsın. megandan 5000tl cruzeden 15000tl zarar edersin.
meganın 2 yıllık maliyeti= 7200tl yakıt + 5000 tl değer kaybı = 12200tl
cruze 2 yıllık maliyeti= 10800tl yakıt + 15000tl değer kaybı= 20580tl
arada 8300tl oynuyor 2yılda.
megana çipte takarsın turbo olduğu için araç coşar, ve çıkması yedeği bol bulunduğundan extra maliyetleride düşük olur.
ayrıca bu dizel aracın bakımı pahalı veya 3 yaz güneşi görmüş diyenleri anlamadım. bu araba banttan gelip satılana kadar 6 ay geçtiği oluyorveya dizelin bakımı pahalı diye 8000tl fazlamı verelim
ayrıca dizel araçlardaki güç düşüklüğüne aldanmayın. dizel aracın beygiri daha düşük olsa bile günlük kullanımdaki kullandığınız 2-3bin devir arası eğri dizellerde daha yğksek.yani günlük kullanımda esas ihtiyacınız olan yerdeki güç dizellerde daha fazla. dizellerin hoplamasının sebebi bu. maksimum güce bakarak benzin dizel güç kıyaslaması yanlış.
N2O4-spec
cruze yakıt olarak fena üzer, o yüzden 40k civarı 0 Km dizel bi araç bakmanızı tavsiye ederim size..
@akdeniz
Burada ben ne cruze savunuyorum ne de megane. Objektif olarak bakmaya çalıştım olaya. Öyle de bakılmalı zaten.
Evet 3 yaz güneş görmüş 3 kış kar çamur görmüş 3 yıl boyunca girip çıkmadığı çukur da kalmamış tümsek de kalmamış diyorum hala. Neyini anlamadınız bunun?
Banttan gelip satılana kadar 6 ay değil 1 yıl da geçtiği olabilir ama herkesin bildiği üzere showroom un içinde ve devamlı aynı sıcaklığı olan bir ortamda korunuyor. 1 yıl orada dursa ne farkeder?
Ekonomist (hem esnaf olmak hem ekonomist olmak nasıl olur? İktisat mezunu olmak ekonomist olmak demek değildir) olduğunuzu söylüyorsunuz ama 3 yıllık parça aşınmasını ve diesel lere özgü ağır bakım maliyetlerini es geçmişsiniz??
Sırf arada 8000tl çıkaracağım diye iki otomobil arasında cruze a 15bin tl değer kaybı vermeniz hem acımasız hem de anlamsız olmuş. D sınıfı değil bunlar C sınıfı ve bu kadar değer kaybı olmaz. Tüketici tarafından da az tercih edilen otomobil değildir (Bknz. volvo, saab, Lancia vs) dolayısıyla öngörüleriniz yanlış.
Sahibinden.com da ki gördüğünüz 2009 model 30bin TL lik cruze lar zaten 30-33 civarında alınmış cruze lar. 2 yıl sonra sağında solunda lokal boya olsa bile en fazla 7-8bin lira düşük bir rakama satılırlar.
Neyse.. Benim düşüncem budur. Düşüncelerinizi tarafsız ve fanatiklik yapmadan yapmanızı diliyorum.
Q.
vergi iadesini neden sadece cruzede geri alabliyorsunuz?ne iş yapıyorsunuz?ortalama kaç km yapıyorsunuz? ben mesela bodrumdaki dukyana araba alırken connect aldım sınıfında çok yakan bi araç ama abodrum bastan sona kaç kmki =)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)