5500 de başlamış olan hayat çok gec kalınmış hayattır :) zevk meselesi
15 milyar atmosferik olarak harcanır katagori limitlidir
Ama 15 milyar Turbo icin harcarsın oldukça güzel isler çıkar :)
Printable View
senin bittiğin yerde atmosferik başlar. saatlerce 6000 10000 devirde dönersin.
15000 harcayacağına daha iyi araba da alabilirsin. onu geçtim atmosferik olarak bi type R a 15 harcadığında çok keyifli işler çıkar.
atmosferik olarak Ep3 e 15000 lira harcadın ee. 5000 harcanmış Cupra Ya da TT gene geçecek tayyarı.
Mevzu geçip geçilmek değilse atmosferik bence çok daha zevkli :) O ciğerden gelen ses özellikle k20 lerdeki ses..Turbo olucaksada supranın sesini tek geçerim :)
en iyisi type r ı turbolamak.hem devir çevirirsin hemde çuflarsın.:D
bu konuya böyle değilde aynı araçta 200hp turbomu 200hp atmosferikmi dense daha iyi olacak
turbo haram beygir :)
turbonun spool sesi atmosferiğin devir çevirişi birinde bekle boost gelsin diğerinde sürekli güç çok karmaşık durum bu zamana kadar hep atmosferik üzerinde durdum parayı buraya harcadım bu sene kısmetse ufaktan bi turbo ile deneme yapacağım birazda parayı turboya yatıralım :)
turboda bir nevi yalan dünya :) bizim şirkette bir ara megan 2 vardı turbosu arıza yapmışdı araba bildiğin toros olmuşdu :D
atmosferik araç kullanmayı hiç sevmiyorum , tercihim her zaman turbodan yana
15 milyar diyelimki atmosferik e harcadın diyelim 300 Max beygir aldın
15 milyar turboya harcadın minimum 450 alırsın typer soz konusu ise
Benim aracım Turbo daha once vti vs de oldu ama
2.5 milyar harcadım egsoz tomei Turbo manifold hks filtre 0.7 basıyordum benim 200 sx te gecilcem diye gittim
Arkadasim typer Hv typer Antalya'nın sayılı gideri olan typerlarindan ve süren kisi 10 numara sürüyor dsg gibi vites atar beni kırmayıp geldi ki daha once sayısız arac gecmis bir arkadas Ben ise arkası titriyor lastik korkutuyordu
Kpro egzantrik ince conta kapak işlem komple egsoz Vs vs işçiliklerde minimum 8 tutar
Ama sonuc ben gecmiştim 160 a kadar basa bas gittik sonra yavaş yavaş one çıkmaya başladım 230 240 denemeleri oldu typer alcak olsam direk Turbo :)
15 bin harcayıp 200 hp yi 300 e ancak çıkarıyorsan stock olarak bin daha iyidir :D
K20 motora sadece headers + cai + K pro yapsan 230 hpyi geçiyor. eksoz ve birkaç malzeme ile 300 rahat görür ki arabanın çizgisi başka yöne kaymaz. hem 300 hp araban olur hem de orjinal halinde ki zevki artmış olur.
Sana göre turbo iyidir. diğerine göre atmosferik iyidir. bunları tartışmaya gerek yok.
2 tane 300 hp lik type R yan yana dursa daima atmosferik olana binerim. benim için keyifli olan o dur. bunları tartışmaya gerek yok.
turbo çağımızın mucizesi ve vazgeçilmezi kaçış yok severim de. Ama atmosferiğin verdiği his tat da başkadır. ikisinin de yeri ayrıdır gönülde.
bu güne kadar hep atmosverık kullandım son aracım turbo oldu hayat bundaymış dedım resmen :D
Emme manifoldu 500$
gaz kelebegi 450$
filtre kiti 350$
egsoz kiti 700$
headers 800$
egzantrikler yüksek dereceli secim yapilirsa sübap sübap başlıkları yaylar vs 900$
pistonlar 600$
kpro beyin 2.500 tl
hadi methanol de olsun 400$
üst kapak işlem 500 tl
benzin pompası 220 $
benzin rayi 200$
radyatör ve hortumlarda degişecek 500$
motor acılınca yenilenmesi gereken malzemeler saplamalar contalar vs 500$
işcilikle beraber beyin yazılım ayarlanması
coilover da gerekli 2000 TL
lastikte gerekli olcak 800 tl
ne kadar tutacak peki bu işlemler parcaların gelmesi gümrük vsde var dersek işcilik minimum 2500 tl
300 ve üstü cıkabilir böyle peki maliyet ? bayada vardir unuttugum parcalar vs baskı balata vs vs
15800 tl benim hesapladıgım cıkan bu
10000 tl T3 turbo kitle full race in
sonuç:http://www.full-race.com/store/image...content-18.jpg
diceksin ki turbo da bascan 0.6 0.7 max e tamam güzel icini güçlendirmek zor degil diyelim 25 milyar harcadım parcalara sadece ama şanzıman vs konulursa iş artıyor
amaç güç almak sa turbo herzaman önde
resmen uçmuşsun. onu geçtim coilover i lastiği neden dahil ediyorsun. atmosferik araba daha kötü mü yol tutuyor :D veya şu an jantla mı geziyoruz. lastik yok mu üzerinde sanıyorsun.
Amaç sonuna kadar güçse zaten atmosferik takılmak keyfe bağlı. 5000 lira harcanan atmosferik araç her zaman keyif makinası olur.
Hayir turbo da olsa atmosferikte olsa
iyi yere tutunman gerekli orjinal süspansiyon bi yere kadar
Ve lastigide illa degiştirmen lazım daha iyi yola tutunmak ve kalkış için
5000 lira diyelim ki
2. el eksantrik buldun 1000 tl
ince conta takacaksın diyelim işcilik vs 500 de
egsoz komple headers vs si ile 1500 tl
şuan 3000 tl tuttu
hava filtresi diyelim 250 tl ye buldun
Kpro beyin aldın 2. el diyelim 2300
e bu beyni programını yaptırtcan 500
6050 oldu :) her türlü fazla fazla harcanıyor
walla o zaman birileri ciddi yalan söylüyor. fn2 ye iskender eksoz ile 21 hp aldığını söyleyen var.
Onu geçtim 106 GTi tarzı arabalar bile 2 3 bin masrafla 20 25 hp aldığı yazılıyor çiziliyor.
Konu zaten atmosferik daha güçlü olur konusu değil. Hangisi keyifli olur konusu.
iskender bile bi tarafı ile gülüyordur onu diyene. İskender demiyordur o kesin.
supercharger iidr;)
Atmosferik daha keyifli ... ;)
Turbo derim, 4çarpı4 de olsa daha noolsun :)
aynı güçte olan iki araçtan,daima atmosferik olanı seçerim...
günlük kullanılacaksa atmosferik ama ikinci araç olacaksa turbo
Bence tam tersi. Atmosferikte üstleri görmek için ITB ve yüksek derece egzantrik lazım. Günlük için gereksiz gergin, aşırı yakan, çok gürültülü herşeyi geçtim stop etmeye meyilli düzensiz rolantili araca sahip olursun. ITB takmadan vtec kapağa sahip bir arabada egzantrik tabi çok fazla rolanti bozmaz.
bir kere hata yapıp atmosferik aldım. 30 gün dayanamadım sattım. onun dışında hep turbo vardı.
aramızda cok ıyı sofor olan abılerım var ben bır ıkı senedır araba kullanıcısıyım sızın kadar tecrubelı degılım yasım cok genc sızlere gore. ama cocukluktan berı sanayıdeyım hep elım kırlı olmustur vede lısede motorlu araclar okudum tecrubelı olan abılerımde var daha ben toyum ama atmo. ile turbo ıkısınınde avantajları dez avantajları var bana kalacak olursa atmo derım kı aslında guc her zaman stabıl oluyor yanı turbo ve dıger asırı besleme sıstemlerınde lag dı ıste nebılım arıza lambasıydı yok turbo arızalarydı fln kımse ugrasmak ıstemez zaman artı paradan kayıpa neden oluyor ama performans bıraz daha ıyı oluyor atmosferıkre arıza cıkarmıyor degıl ama turbolu araclara nazaran daha az oluyor yakıt performans karsılastırmasında turbolulardan daha fazla yaktıgını savunuyorum ben hep su ilgimi cekmıstır f1 aracları 21000rpm lere ulasır sebebı nedır derdım hep lıseden once bu kadar yuksek rpm nasıl oluyor fln dıyordum :) vede atmosferıgın o muazzam sesı yetıyor gerısı tefferruat :D atmosferıkte en onemlı mataryallerden bırısı segman ve surtunme katsayısı yuksek basınca dayanıklı olması acıkcası en onemlı parcada dıyebılırım bı aracın yurumesını saglayan mataryal
yanlıslarım varsa duzeltırsnız sevınırım saygıler :)
Öyle bir kaç malzeme ile 300 olmuyor işte her şey forza 4 teki kadar toplama çıkarma modunda olmuyor ;) TR de 300 hp n/a k20 varmı? 2 litreden 300 hp almak öyle kolay iş değil. Biz 10+ psi larda 400+ lere ulaşabiliyoruz ve günlük kullanımda bu güçlerle gezebiliyoruz, güç bandının yakın/benzer olma ihtimali yok..
Hangisinin daha zevkl olduğu kişiden kişiye göre değişir. Atmosferik arabayı %100 kondisyonunda tutabilmek çok daha fazla emek istiyor, çünkü %99 a bile düşse aradaki fark hissedilir oluyor, turboda çok detaya inmeye gerek olmuyor çünkü zaten yeterince yürüyor.
atmosferik :D
Turbo bnznli tecrübem pek olmadı ama turbo dizelin altlarda kafa kaldırma huyu hoşuma gidiyo bazen benznli araba sürerken alttan basıorm alışkanlktan gitmio tuhaf oluyo :D
200sx sahibi olarak düşüncem Turbo +1
Turbo candır :)