Bu arada 320i yi 2.8 e ceviriseniz 3.28i yiyor . Birincisi diff ve sanziman oranlari daha kisa, 2. Si ust kapagindan dolayi sikistirmasi daha yuksek.
Bu arada 320i yi 2.8 e ceviriseniz 3.28i yiyor . Birincisi diff ve sanziman oranlari daha kisa, 2. Si ust kapagindan dolayi sikistirmasi daha yuksek.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
doğru roling yapan yok,,,oranların kısa olduğunu biliyorum e36 da sürdüm e46 sedan otomatikte ,,,ama işte roling yapan olmayınca yolda denk gelenleri düşünüyorum genelde bence pekte iyi gitmiyo 320i ler bmw nin keyfi 325 den başlıyo bence ,,,bu ayrı bi konu tabi,, ama genede 160 lık rocco da iyi giden bi araba ,,,neyse konumuz 140 lık golf denesinler görelim o zaman varsa böle bi imkan...
Arkadaşlarım detaylı teknik verilerini incelerseniz VW'nin turbosunun 2.5 bar bastığını göreceksiniz.
Dr. Hermann Middendorf, Head of Gas Engine Development, Engine Family EA111, Volkswagen (Adamın konuşma metninden bir bölüm aşağıda )
"maximum system boost pressure is set at 2.5 bar at 1,500rpm. "
INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR 2011
Ayrıca bu yazıyı da arabam.com'dan aldım dergi ekibinin test yazısı. Aynen kopyaladım.
Gelelim TSI motorun en büyük özelliği olan kompresör ve turbonun beraber uygulanmasına. Bilindiği gibi aşırı beslemenin iki farklı türü olan kompresör ve turbo kendilerine has avantaj ve dezavantajlara sahip. Motora bir kasnakla bağlı olan kompresör sistemleri alt devirlerde gerçek hünerlerini ortaya koyarken; egzoz gazından gücünü alan turbo sistemleri daha yüksek devirlerde kendilerine geliyorlar. Toplamda yaklaşık 2.5 bar’lık bir basınçla çalışan VW’nin aşırı beslemesi bu sorunları ortadan kaldıran bir yapıda.
Ferhat SEZER
VW Golf V 1.4 TSI 140
Yani şimdi golf 36 psi mi basıyormuşmuşmuş ???
Toplam basınç diyor dikkat edersen sadece turbo basıncı değil..
bence golf alır..
BG GARAGE
34 KOR 81 RX8
106GTİ 34 ZN 8402
E21 34 SRT 17
30 Binde Boyasız 96 SLX 34 SBG 70
Marka : BMW Model : 320i E46 Motor Kodu: M52TUB20 Üretim Yılı: 1998~2001 Güç: 150Hp / 190 NM 0-80 km/s: n/a 0-100 km/s: 9,9 sn 0-400 metre: 17,1 sn 0-1000 metre: 30,0 sn.
Marka : VW Model : Golf MkV 1.4 TSI Motor Kodu: TSI140 Üretim Yılı: 2005~2008 Güç: 140Hp / 220 NM 0-80 km/s: 6,0 sn 0-100 km/s: 8,8 sn 0-400 metre: 16,4 sn 0-1000 metre: n/a
kaynak motorsporları test verileri...
Ferhat SEZER
VW Golf V 1.4 TSI 140
İşte sorun şurdaki bu e46 nın verileri. Vede e46 aynı verilere sahip e36 dan 100+ kg daha ağır.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
+1 aynen katılıyorum, 160hp ile 320d zorluyorum ben, 320i ler 122 ile ancak yürür bencede...
O Scirocconun rodajı falan berbat yapılmış olsa gerek, her ne kadar yeni teknoloji olsada rodaj bu TSI larda efsane farkediyor, yaptığım denemelerde gördüm...
Tam olarak rodajı nasıl yapmak lazım TSI'larda ? Tam bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim.
Örneğin 140 HP Golf V'in kullanma kılavuzunda rodaj süresini 1500 km olarak belirleyip 3'e ayırmış ilk 500 km hiç bir şekilde araç zorlanmayıp gaza yüklenilmeyecek 120 km/s hız geçilmeyecek ikinci 500 km araç devirli ve süratli kullanılacak 160 km/s geçilmeyecek üçüncü 500 km'de araç yine zorlanmayıp sakin kullanılacak ancak hız sınırı koymamış.
Bu konuda bilgisi olan bizi aydınlatırsa iyi olur.
Ferhat SEZER
VW Golf V 1.4 TSI 140
Evet o stile benzer, (kullanma kılavuzu hastasıyım) benim aracın kılavuzunu didik didik etmiştim, ilk 1000 km devir saatinin yarısına kadar kullanın diyor, kalan 500 km hepsini kullanın diyor. Aynen de öyle yapmıştım tam gaz da kullandım tüm 1500 km de sakin de gittim ama dediği devirlere hep uydum. (yavaşlarken bile vites küçüte küçülte gidiyodum fln...) Hız sınırı yoktu diye hatırlıyorum...
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)