kormetal kullandım cok cabuk egılıyordu,hıc memnun kalmamıstım.
trde 40 yanak her türlü eğilir o sebepten replika kullanıyorum ama bır daha kullanmayacağım orjinali eğicez bundan sonra.Yok bijonu farklıydı bilezikti balanstı ugrasamıyorum o sebepten orjinal
eski aracımda 2 sene pdw çok kollu jant kullandım 17 inç hatta bir kez çok kötü bir çukura düştüm iki kolun arasından eğildi kırılmadı , arkadaşı askere gönderirken saatlerce yanladım 205-40-17 sonar marka lastikle hemde sürekli bastım hızlı virajlara girdim hiç bir şey olmadı... şimdi yine pdw'nin advan replikasını kullanıyorum 18 inç sikinti yok ...
KÖNİG için ne diyorsunuz? König replikamıdır? değilmidir? veyahut şöyle sorayım replikadan kasıt nedir? Ben geçen sene König jantı alacabarsağına kadar araştırdım. königle birlikte birçok markayı araştırdım ama tabiiki makul fiyatlı jant üreten firmalardan bahsediyorum. jantçılarda bol bol rastlanan replica diye tabir edilen bu RC, DNB, BCA, RD, WDM vs vs yeteerrr gibi ne olduğu belli olmayan firmalar hakkında bilgi alınamayan jantların arasında arkası sağlam olan, detayına kadar araştırma yapılabilen sadece bir firma vardı, KÖNİG (ve yan firmaları). König dünyada her pazarda satış yapan büyük bir amerikan firması. Fakat çindeki 3 büyük fabrikada ADVANTI, LOWENHART ve RACINGHART gibi diğer birkaç yan markayla birlikte üretim yapıyor. kÖNİG markası ile aynı fabrikada üretim yapan Advanti zaten profesyonel yarış otomobillerine bile jant üretiyor. lowenhart ve racinghart ise diğer bir fabrikada üretiliyor.
(Advantinin jantlarını kullanan takımlar; Redbull Formula 1, BMW E92 3 series Cup, Mitsubishi evo ve subaru impreza kullanan bazı rally takımları, Audi TT VLN, Audi R8 VLN, mini cooper cup vs bunlardan bazıları)
Jant dizaynı olarak sadece könig, advanti ve lowenhart markasına özel patentli modelleri olduğu gibi özellikle work ve pahalı jant satan diğer birkaç markanın ürünlerini, mesela 15-16sı olmayan bazı popüler ürünlerini birebir kopyalayıp makul fiyata üretiyor bu mdellerden biri König Candy. Tabi bu üretimi kaçak veya merdiven altı yapmıyor. Aralarındaki bir anlaşmayla work ile piyasayı bu modelde paylaşmışlar. 15i ve uygun fiyatlısı könig, 17si 18i ve pahalısı work gibi düşünebiliriz. Tabiiki parası farklı olduğu için kalitede fark vardır diye düşünüyorum ama illa kırılacak, yamulacak diye birşey yok. Sünger diye tabir edilen merdiven altı jantlarda var piyasada, katılıyorum ama benim araştırdığım kadarıyla çinde üretim yapan ve makul fiyatlı /ucuz diye tabir edilen jantların 1 numarası KÖNİG. Velhasıl ben jant almadan önce bu birkaç milyarlık pahalı jantlardan almamaya kesin karar verdim. makul fiyatlı takımı 1000lirayı geçmeyecek 15 jant alacaktım. araştıra araştıra könig te karar kıldım. candy modelinin hasını zatend workten biliyor ve çok seviyordum. könig candy ozamanlar türkiyeye gelmemişti amerikada piyasaya çıkmıştı mazda mx5lerde çok popülerdi 1sene gelmesini bekledim, geldikten 2 ay sonrada aldım. ve çok memnunum, 50yanak + ön6.5/arka7.5offsetle birlikte 3.5yayla basık 91 CRX üzerinde kullanıyorum ve iş icabı ne kadar köy yolu ve dağ yolu varsa alayına giriyorum tabi dikkat ederek. en ufak yamulma eğrilme, deforme atıklık vs yaşamadım. o sünger jantlardan olsa emimin birkaç kez yamulmuştu. ha bende 40 yanak takarsam ve dikkat etmeden hoyrat kullanırsam bunlarda yamulur veya kırırlır hatta bence her jant kırılır, lastik yanağı ve kullanım tarzı, yol durumu önemli. Ben burada kendi jantımın reklamını yapmıyorum, övmüyorum bu jantı zaten diğerlerine göre daha iyi olduğu için aldığımı anlatmaya çalışıyor ve tavsiye ediyorum. Dandiklerin arasında kaliteli üretim yapan ve gözden kaçan belki birkaç markadan birisi olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Size fikir vermesi açısından kendi bilgilerimi paylaştım. Bilmediklerim veya gözden kaçırdıklarım varsa paylaşabilir saygılar.
Pro Stock Garage
malesef günümüz koşullarında replica jantlara rağbet herzaman olacaktır
can güvenliğini düşünecek olursak nereye kadar replica ?
bende könig soracaktım ya könig diye replikalarını satıyorlar yada bu jant harbıden ucuz ama nasıl?
orjinal jantlar da çok sağlam değil focusun orjinal çelik jantı bile yamru yumru oldu, bauhausun arkasında yokuş yukarı çıkarken yol üzerine MERDİVEN yapmış da belediye o yüzden ilk sayfada söylendiği gibi türkiye yollarında replika orjinal farketmio her türlü pertsin
Mehmet Ali DİNÇ
M.A.D Custom Stickers
Replikaya oldum olalı ısınamadım Gerçekten Çok güzel bir video olmuş
arkadaşlar ben cms jant fabrikasında çalışıyorum videoda izlediğiniz mekanik testler laboratuarında yapılan darbe testinin sadece biridir kırılma olabilir burda önemli olan bunu maksimize etmektir
bunun kadar önemli hatta daha önemli bir diğer husus jantarda x-ray kontrolüdür
jantların bir röntgen cihazından geçerek x ışınları atında içindeki gaz boşlukları olup oladığı kontrol edilir ve bu kontrol yapıldığına dair jantın arka yüzetinde x ile belirtilmiş yere kontrolü yapan operatörün markası vurulur ben baktığım 2-3 replika jantta bu markalamanın yerini dahi görmedim varın siz düşünün
Hepimiz aracına imkanlar el verdiği sürece birşeyler yapmak istiyoruz işte bu doğrultuda isim yapmış jant markalarına dünya paralar vermek yerine farklı eksikleri tamamlarım diyerek replika markalara yönelmek kaçınılmaz olabiliyor..
Replika jant taraftarı değilim aslında ama şöyle bir durum var. İş artık öyle bir noktaya geldi ki Türkiye'de neredeyse çoğu jant satan dükkan %90 replika jant satıyor. Artık orijinal jant görmez oldum. Bunun sebebi de gösterilen talep. İnsanlar talep ediyor, adamlar getiriyor.
En basitinden evin altında lastikçi var, onlar da jant satıyor. Ellerinde replikadan başka jant yok orijinal markalı olan.
Tek bir orijinal jant var o da Porsche Panamera'nın jantı. Onun da olmasının sebebi baya bir ilginç; grey market galerinin birisi Panamera'yı getirip üstündeki jantları söktürüp replika jant taktırmış. Orijinallerine de 5000 Euro fiyat çekiyormuş galerici. İşin kötü tarafı adam dünya para verip Porsche alacak ama jantları dandik replika jant olacak ve bundan habersiz olacak.
Jant konusu ülkemizde gerçekten çok saçma bir pozisyonda bence.
Önceden hiç olmazsa CMS filan vardı. Hatta 5 kollu bir modeli vardı ve 17"-18" ölçüsü bile vardı yanlış hatırlamıyorsam. En azından replika çoğu janttan kalitelidir de adamlar artık sadece OEM üretim yapıyorlar..
bende orj ürünlerden yanayım ama meydan ortada isteyen oynar istemeyen oynamaz,
kırılmaksa hepsinin kırılma riski var birisi %50 birisi %70 hepsi bu
Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ
Her şeyi güzel anlatmışsın fakat atladığınız bir nokta var ki TSE konusu eskiden dediğin gibi çok çamur ürünler geliyordu haklısın ama artık TSE standartlarına giremeyen testlerde sınıfta kalan hiç bir ürün gümrükten içeri giremiyor.TSE standartlarından geçemeyip TÜV den geçer alan ürünler olduğunu biliyormusunuz mesela TSE bu işi gerçekten çok sıkı tutuyor.ÇOK ünlü marka diye aldığımız bazı ürünlerin ki burada marka vermek istemem Testlerde kırıldığını biliyoruz REPLİCA lar gibi O yüzden Jant aldığınız mağazaların KURUMSAL firmalar olmasına dikkat edin aldığınız üründe bir sıkıntı yaşar iseniz karşınızda muhatap olsun.
kırılmayan jant üretilmedi heralde? orjinal enkei ve rayslerin ne hale geldiklerini ben bilirim... gidersin orjinal alırsın 3bin eurolara sonra dışarda aynı jantı connecte dobloda görürsün kahrolursun ) hepsini tecrübe ettim eskiden..
replika şekilli şemalli bir kelime de olsa sonuç olarak taklit demek.
alelade döküm jant,
dayanımı hesaplanmış, hafif alaşımlı döküm jant,
ve dövme alüminyum jant
kullanmak arasında dayanım, uzun vadede yamulmalar, arabanın hızlanması & durması (hafiflik) açısından az ya da çok fark var.
her zaman da olacak.
seçim jantı alana kalmış.
ben bravo hgt de 17 inç kosei k3 orjinal jant kullandım,, 5 sene boyunca ortalama yılda 6-7 ay takılıydı aracımda,, 205-40-17 ebatlarda lastik vardı üzerinde ,,,lastikleri ilk taktığımda bir kez araç üstünde balans yaptırdım onun dışında bırakın kırılmayı eğilmeyi bir daha balans bile yaptırmadım,,halende en ufak bi sallama çekme yok ...
3 senedir 18 ve 19 replica kullanıyorum 35 ve 40 yanak şuan 2 aracımdada var skodada 225 40 18 kullandım 140 ile ankaraya giderken kesik yola düştüm lastiğim yarıldı jant ezildi ama yamulmadı aynı jantı tiguanda 255 45 18 olarak kullanıyorum ve kar lastiği takılırken baktırdım mm olarak bile yamulma yok 50.000 km kullandım
focus aracuna 18 replica st jant aldım ön 225 40 18 arkalar 255 35 18 okadar çukura vs girdim 5000 km kullandım kar lastiklerim takılırken baktım yine yamulma yok ya ben düzgün kullanıyorum yada replica yüksek boyutta riske girmemek için alaşımı düzeltti çok duyuyorum her ay jant düzelttiriyorum diye o arkadaşla bir akşam turladık 35 yana 19 jantla sanki yolda çukur yok tümsek yok casına dlaıyor bu jant mamulup ezilmesinde benmi ezileyimm ?
şu bir gerçekki replica çok ağır ve yakıtı etkiliyor
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)