oem filtre 60 lik duz boru kullaniyorum , memnunum...
Değerlere bişey diyemem ama arabayı rahatlattıgını düşünüyorum.
eee yokmu Bmc Cda veya İtg Maxogenini satan
şahsen ben k4m de cai nin etkisini hissettim, lanet olası gaz kelebeği tasarımı yüzünden sanırım, aslında alınması gereken verimin hissiyatı olabilir.
Açık hava filtrelerinin özelliklede mantar tipteki sünger filtrelerin turbonun sağlığına etkisinden bahsedebilecek varmı ?Yavaş yavaş turbonun sesi değişiyor ve zamanla turboyumu bozuyor ?
Burada asıl test edilen nokta filtrenin emiş hava sıcaklığına etkisi. Emiş hava sıcaklığı(iat)ı düşürmek istiyorsanız kesinlikle kaput içinden hava beslemesi yapacak filtreler kullanmamanız lazım.
Ama araçtaki mevcut fabrikasyon filtre sistemi motora bir kısıtlama, bir limit getiriyor, düzgün hava beslemesini yapamıyorsa, veya siz atmosferik arabayı turbo olarak modifiye etmişseniz vs, tabi ki hava beslemesini geliştirmeniz gerekir. Buna kimsenin itirazı olamaz, akla, mantığa da uymaz zaten. Bu başlıkta kastedilen ve değerlendirilen standart bir motora açık hava filtresinin etkisidir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
en iyi test soğuk havada 400m alternatifi olan varsa söylesin bende kullandım 20 liralık bir ürün filtrenin yeri çok önemli bunu herkes biliyor fakat araca karşıdan hava gelmedikten sonra v tipi açık hava filtrenin bir faydası olmaz ayrıca bg ni geçtim aracın gaz tepkisi değişti ve yakıt tüketimi düştü
Osman benim aracı gördün kaputta havalandırma ızgaralarım da orj.den hazır... üzerinde dandik 2 tane kağıt filtre var, sence 2 tane kaliteli açık filtre ve de aluminyumdan izolasyon işe yaramaz mı beyin ayarından önce?
Filtre kitlerinden %10-20 performans artışı beklemek çok geniş bir hayal gücüne sahip olmayı gerektirir. O zaman kimse chip yapmasın, egsoz değiştirmesin, intercooler vs. takmasın 500 tl'ye en iyi kiti alsın %20 güç üretsin...
Böyle birşey imkansız ama 4-5 beygir civarında bir artış iyi kitlerle sağlanabilir (motor tipine, hava sıcaklığına, yüksekliğe vs... gibi etkenlere bağlı olmak kaydıyla).
Abi senin arabada kaputtaki ızgaralar çok güzel bir imkan olarak değerlendirilebilir gerçekten güzel bir hava yönlendirmesiyle. Ama tek sorun araç sabitken motor bölmesindeki ısının yükselip kaputa en yakın üst kısımda toplanacak ve en yakın çıkış noktası olan o ızgaraların etrafında birikecek olması. Eğer o kısma konumlandırılacak filtreler motor sıcaklığından bir şekilde izole edilmezse düşük hız ve trafik halinde kötü sonuç verebilir diye düşünüyorum. Ama güzel bir çift odacık yapılır ve bu odacıklara filtreler konumlandırılırsa, kaput da, kaputtaki ızgaralar da üstüne güzelce sıfır oturarak filtreler motor sıcağından izole edilirse getirisi olur bence.
Üstelik tüm bunlar aslında tam da en güzel senin yapacağın işler
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Tabi ki. Zaten kaput kaldırmanın da amacı budur. Kaput kaldırma sonrası özellikle motor bölmesinde kaydadeğer sıcaklık farkı oluşur. Ama bu emişe ne kadar yansır, o uygulamaya, emişin nereden yapıldığına bağlı. Not: Kaput kaldırma sonrası kaput içi / motor bölmesi çok hızlı kirlenecek, tozlanacaktır.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
benım kı boyle borunun ısındıgını dusunuyorum sızce boruyu alımnyum band ıle kaplasam faydasını gorurmuyum
Abi hatta alttan gelen oem hava beslemesini sabit bırakırsın, üstüne bir box oturtursun. Box hem alttan, oem hava beslemesinden emiş sağlar, hem de yukarıdan, kaputtan. Kenarlarını da kalın bir fitille izole edersin.
Ama kaputtan gelebilecek su için filtre üstüne bir çeşit direnaj ve box'ın altına da su tahliyesi eklenmeli.
Eminim sen şu an aklıma gelmeyen daha güzel birşeyler bulursun. Ve bence verimli olur.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Plastik borunun kaydadeğer ölçüde ısınacağını sanmıyorum.
Ama uygulamadaki emiş sıcaklığını yükseltecek esas hatalar;
- emiş, yani filtre egzoz manifoldunun yanına konumlandırılmış ve egzoz manifoldu civarındaki sıcak havayı olduğu gibi çekiyor
- emişte kıkırdaklı boru kullanılmış, kıkırdaklı boru akışı olumsuz etkileyecektir
Emiş yalıtımlı düz boru ile motor bölmesinin, özellikle de egzoz manifoldunun uzağında, mümkünse soğuk hava, dış hava çeken bir yere taşınırsa daha verimli olur.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
tabi sonuclar arabadan arabaya degisiyor bunu goz onunde bulundurmak lazim, amac iat in max dusurulmesi ve maf in saglikli okuyarak arabayi cok zengine veya cok fakire cekmediginden emin de olmak lazim. wrxlerde cai de maf dan dolayi hp kaybettigi forumlarda tartisiliyordu. 1.3 araba hakkinda da yorum yapmiyacagim onu cok kapali bir motor olabilir...bizim burda bir eleman mitsubishi eclipse'de iat olcumu yapti;
conversion
sri
outside temp 37-45c= 98.6-113.0F
air temp 70c=158.0f
cai
outside temp 12c=53.6F
air temp 15c=59.0f
my custom sri,coolant temp 199-202f stop and go traffic( city/rush hour 30mins)
outside temp 50-55F=10-12.8
air 65-80f= 18.3-26.7c
burdan feyz alarak bn de cai yerine kendi custom cai mi yaptim. maftan once 60 derece egim kritik obur turlu maf yanlis okuyup zengine cekiyor arabayi..
http://www.techturkey.com/forum/otom...t-38-v6-5.html
06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)