Kendi arabamı baz alarak ve lise matematiği kullanarak fikir yürütmek için yaptığım hesaplama, yanlış/eksik olabilir sadece etkiyi göstermek adına
![]()
Kendi arabamı baz alarak ve lise matematiği kullanarak fikir yürütmek için yaptığım hesaplama, yanlış/eksik olabilir sadece etkiyi göstermek adına
![]()
USPerformance by UtkuSelamoğlu
https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance
100-200 km/h 5.761sec
bu hesaplamyı doğrulamak için bilinen bir +eğimi olan yolda , bence %3 ten büyük olmalı, otomatik vites araç ile deneme yapılmalı, aynı derecede - eğimli bir yolda da deneme yapılıp , eğimsiz yere göre bir formulasyon çıkarılabilir.
çok basitçe bir uygulama yazılabilir hatta.
mesela 100-200ü %2,5 eğimli yerde koşturup değerlerinizi yüksek çıkarabilirsiniz,
%2,5 den alınan süreyi %0a çevirip herkesi eşit bir kriterde sıralamaya almak için formulasyon kullanılabilir.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
biraz daha büyük çözünürlükte upload edilmeli, cok kücük kalıyor yakınlaşınca bile pc de.
Taşıt bir yokuşu tırmanmaya başladığı zaman kendi ağırlığı ile orantılı olarak başka bir dirençle karşı karşıya kalır. Yokuş direnci... Yol eğimleri % olarak ifade edilir. Örneğin %5 eğimli bir yol dendiği zaman yolun 100 metrede 5 metre yükseldiği anlaşılmalıdır.
Rm = tan ά .G ( kg )
Rm = Yokuş direnci (kg)
G = Taşıt ağırlığı
Yokuş direncini yenmek için gerekli güç :
Nm = Rm . v / 75 = Rm . v / 270 (bg)
Benim merak ettigim bir başka şey de
İki farklı yolda bulunan hava basınçlarının,yogunlugunun bir etkisi olur mu bu süreye ?
(Mekanik veya teknik olarak motorun anlık performans üretmesi dışında)
Sürtünme olarak bakarsak sadece.
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
aa bunu kaçırmışım
eğim çok önemli
o yüzden güncel ölçüm cihazlarında gkuvveti ölçen sensor dışında gps sensörüde var
yada eğimi ölçebilen sensörler de var.
çıkan sonucu çok değiştirir.
yukardaki hesaplarda da görüldüğü üzere
+3% eğimli yol ile -3% eğimli yol arasında bile 1 sn fark oluyor 0-100 testinde. daha ne olsun?
kolundaki saat ile ölçüm yapanlara yada içinden sayanlara gelsin![]()
Sureyi sayarak olcenlere gelsin
0.57
Mondeo 1.6 Test - YouTube
Gozunuzu seveyim bu kabaca hesaplara girmeyelim, sonra insanlar iyice karistiriyorlar herseyi birbirine.
Diyelim ki yokus asagi daha kisa surede 100-200 yapilir. Ama bunu formulize etmeye calismayalim. Gercekten bu ulkenin ortalamasi bunlari anlayip yorumlayabilecek kapasitede degil. Birsey yaziyoruz adam onu olabilecek en alakasiz sekilde algiliyor, kendince matematikler filan yapiyor, gelip bu matematiklerle ahkam kesiyor. Hayir kendinide inandirmis adam, anlatsanda anlamiyor artik, kapilari kapatmis beynin fisini cekmis gibi adeta...
Bu arada asla tam olarak formulasyon elde edemezsiniz bu sekilde. Mutlaka sapmalar olur ve 100-200 hizlanma gibi 1ms'in bile degeri olan bir olayda bu sapmalar butun hesabin YANLIS olmasi demektir.
Bunuda gectim, siz boyle hesaplara girerseniz, baska biride kendi aracinin teorik olarak yapabilecegi minimum sureyi hesapladigini iddia edecek, basliyacak benim arabamin 100-200 u yaklasik bilmemkac diye konusmaya, kendine kendi gibi dingil muhataplar bulacak, konular acacak vs vs.
Bunlara gerek yok. Alirsiniz DBN'i olcersiniz, diger araclarin arasinda yerinizi alirsiniz. Simdiden baslamis "herkesi %0 egimde hesaplariz, ooh mis kiyaslama yapariz" muhabbeti.
Sanal alemde yasamayalim, yasatmayalim...
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Rüzgara göre de çok farklılık gösteriyor
Fakat dbox yada pbox rüzgarı hesaplıcak bir sensore sahip değil
Arkadan esen rüzgarla doğru eğimde çok daha iyi süreler çıkar
Hesap doğrudur +3 egim ile - 3 arasında bukadar fark olması normal
Ama kimsede + 3 eğimde ölçüm yapmaz![]()
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
bnce +3 ile -3 arasında daha çok farklı olması lazım güce göre farkedebilir belki
250-300 hp aralığında -3 ile 0 eğim arası 1.5-1.6 saniye farkediyor nerdeyse çünkü
Team PAŞAOĞLU
Teorik korr. degerinide hesaplar racelogic ancak bu her seferinde farkli cikar.
O an ki oksijen yogunlugu/nem-ruzgar-deneme yapilirken ki trafik-gps cekim kuvveti vs vs.
Egimin etkisi yuzdesel olarak tum araclara aynidir. Yani 100-200km si 4 sec olanla 14 sec olani sadece etkiledigi saniye ayirir. En guzel olcum -2 limit olycak sekilde yapmak gerek cunku fazlasi yaniltiyor yada 0 egimli olcup aradaki farka bakinca anladilir. Korr deferi gercek hayati herzaman tutmaz.
yUZDESEL Olarak evet degısmez egımın etkılemesı ancak, agırlık ve tork faktoru onemlı, torksuz ve agırlıgı fazla olanlar egımde dahada iyi gider..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)