Bende Garaj arabaları (yatan arabalar) için AGM teknolojili akü yani start&stop lu arabalarda kullanılan akülerden tavsiye ediyorum .Fiyatı belki normaline göre 2 katına yakın ama hangi ustaya sorduysam yatan arabaya bu akülerden tak diyo .
Printable View
Bende Garaj arabaları (yatan arabalar) için AGM teknolojili akü yani start&stop lu arabalarda kullanılan akülerden tavsiye ediyorum .Fiyatı belki normaline göre 2 katına yakın ama hangi ustaya sorduysam yatan arabaya bu akülerden tak diyo .
Cok gerekli bir bilgi tesekkurler.. :)
demekki yanlıs biliyoduk smdiye kadar tesekkürler :)
arkadaşlar aracınızın akü modelini bu başlıkta sormanıza gerek yok
1000 tane farklı marka model araç var
yeni başlık açabilirsiniz.
bu başlıkta anlatılan şey akü ve akü özellikleri
Şuan varta blue dynamic kullanıyorum, araba 1 ay yattı akü bitmiş, takviye yaptım, çalışıyor gidip kapatıyorum araba çalışıyor ama sonraki marşta kesinlikle almıyor, yani 5dakkika arayla bile yapsanız 2. Çalıştırma yok.
Takviye yapıp uzun yol gitsemde şarj olmuyor, biyere şarja takın diye verdim gene olmadı ama şarja takmamış bile olabilirler :)
2 yıl geçtiği için çöp oldu, ca değeri en yüksek 60 amper önerileri nelerdir?
Ben banner tavsiye ederim :)
Baktım ama ca denen verileri çok düşük kalıyor.
Bosh S5 0092s50050 63ah (ca830 yazıyor diğerlerine göre çok yüksek)
Varta d15,
Fiyatı uygun olduğu özellikleri yüzünden Yiğit prestige 5622028 62ah arasında kaldım.
bildigilm kadariyla japon aracları genelde hondalarda daha kucuk Ah ve daha buyuk CCA akulerın kullanılma sebebı altarnatore daha fazla yuk bındırmemek bu yakıt sarfıyatını otomatık olarak etkılıyor çünküü motora yuk biniyor servise gelen müsterilerimizin coguna orjınal akunun akımında ve cca degerlerı yuksek olan aku tavsıye edıyorduk staj yaptıgım zamanlarda.
ayrıca farlar ve genelde ses sistemleri cok fazla yuk cektıgı ıcın aracın yakıt tasarrufunu arttırabılıyor.
konuyla pek alakası olamayabılır ama kullanıcılara ses sistemi kullanacak veya takacak kisilere amp. onerdım D class amp olmasına dıkkat etsınler cunku verımlılık d class amp daha yuksek daha dusuk akım ve guclerde daha ıyı seslere ulasılıyor xenon yerınede beyaz 5000k lambaları kullanmalarında fayda vardır.
xenon farlar florasan gıbıdır yanabılmesı ıcın yuksek gerılım balanslarına ıhtıyac vardır o yuzden ılk calısmlarda 20kv ustunde gerılımlere ulastıgından hıgh voltage danger dıye yazar buda altarnatore ve akuye bır anlık yuke bınmesıne ve cokta kucuk bır sekılde yakıt sarfıyatınızı etkıler
not: lutfen taksıcı tıp tesısat veya ses sıstemı kullanmayın amp nekadar guclu ıse okadar ıyı ses veyada yuksek ses almazsınız bıraz kalıtecı olun unutmayın 5000w peak degere sahıp amp cam patlatılıyor laflarına kanmayın 30w rms degeres sahıp amp ıle 10cm subwoofer kullanara kendım ev ortamında bıle cam bardak kırabılıyorsam gerı hesabını sız yapın. gercek 5000w ıle orta capta konser verılıyor unutmayın. iyi forumlar :D
araç çalışmadığı zaman araba aküyü pil gibi kullanıp elektrik çeker üzerinden .
zamana yaydığı sürede de bu ciddi bi voltaj kaybı yapar
deşarj dediğimiz olay oluyor buda , arabayı o hali ile kullanmaya devam ederseniz akü deşarj olduğundan dolayı alternatör fazla yük bindiricek ve plakalarını yakacaktır.
buda sabahları ve soğuk havada marş basmama dediğimiz olayın sebebidir.
eğer öyle kullanmaya devam etmediyseniz güvenebilceğiniz bi yerde önce voltmetre ile değerlerine baksınlar akünün arj edilip kurtarılacaksa şarj ettirin . eğerki akü sülfat olmuş veya plakalarını dökmüş ise sarj olsada 2-3 gün sonra aynı sorunları tekrarlayacaktır .
Ben de detay bir bilgi eklemesi yapayım konuya.
Akü üzerinde yazan CCA (soğuk marş basma gücü) değerleri yanında EN veya SAE olarak bu değerin ölçülendirildiği birim sistemi de yazar.
Bu birim sistemlerine göre karşılaştırmalı tabloyu aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
https://www.roadpro.co.uk/images/pdf...20to%20CCA.pdf
Bu tabloya göre örnek olarak;
üzerinde CCA değeri 550 (SAE) yazan bir akünün EN birim sisteminde (daha çok bu değerde yazılır, kıyaslanır) karşılığı olan CCA değeri 520 (EN) dir.
teşekkürler arkadaşlar tam denk geldi akü alcaktım :D
Çok yararlı bi bilgi teşekkürler :) :)
abi yazıyı şimdi okudum ancak şöyle bir hata var. hiç bir 60 Ah akü bir saatte 60 amper veremez. Akünün üzerinde bir C değeri vardır bu genelde 20 dir. Yani 20 saat sonunda sana toplamda gerçek 60 Ah verir. Sen bir saate 60 amper çekmeye kalkarsan akünün kalitesi ve cinsine göre en fazla 30 amper alırsın belki alamazsın. Bir de arabalar hiç bir zaman aküyü doğru charge etmezler edemezler. Alternatör öküz bir güç kaynağıdır. Akü her zaman 4 kademeli charge olmalıdır. Alternatör onu sağlamaz yani senin akün 60 Ah ise hiçbir zaman 60 Ah sokamazsın o aküye düzgün charge etmezsen. Onun içinde regülatörlü charge ünitesi alman gerekir. Onu da Türkiyede sadece ben satıyorum. :D Teknelerde kullanıyoruz. Daha kısa sürede aküyü charge edebilioruz alternatörü yanıltarak. Yani senin motorunun rölanti devrinde alternatörün 20 ah üretebiliyorsa benim koyduğum cihaz ile rölanti devrinde alternatörün atıyorum 72 Ah ise 60-65 ah güç üretebiliyorum. Özellikle yüksek kapasite servis aküsü ihtiyacı olan teknelere veriyoruz.
Benim teknemde de bu bahsettiğiniz 3 cycle ı olan akıllı redresörden var. Fakat şimdi aklıma bir sorun takılıyor, tekneme akü alırken 3 tip akü den seçim yapmıştım:
1-Normal tip
2-AGM
3-JEL
Biraz araştırma sonucunda JEL in en uygun olduğuna karar verdim ve 6 adet 200Amper JEL akü aldım, hiç bir sorun yok.
Şimdi sorun aracımada akü gerekli fakat araçlarda da böyle bir ayrım var mı yok mu? Bu konuda hiç bahsedilmemiş. JEL aküler araçlarda da kullanılabiliyor mu?
Standart bi araçda yüksek amperli akünün zararı varmı ?
Yani tam şarj olmama veya alternatörü tam şarj için zorlayacak şekilde çalışmasına sebep olcak
Abi şuan leonda 88amperlik bi akü kullanıyorum (normali 60 amper)
Uzun süreli kontak açık beklemeler yapıyorum (3-4 saat stop etmiş şekilde radyo ve parklar açık)
Önceki akü bu beklemeler yüzünde kısa sürede ölmüş hatta suyunu sızdırmıştı şimdiki acaba bi zarar veriyomu diye merak ediyordum problem olmamasına sevindim
hafif akü alınırken neye dikkat edilmeli peki :)
evet ben bilmiyordum, C değeri diye birşey varmış
ama temelde hepsi bir çeşit kıvırma yöntemi
60Ah demek 1 saatte 60amper çekebilirsin demektir.
şimdi sorsan sana 50 tane bahane sayarlar, şu vardı bu yoktu, şöyleydi böyleydi.
tam olmasada şuna benziyor olay
çoğunuzun arabasında km kadranı sona dayandımı?
benim arabada kadran 260
14 senedir 2 kere 240 görebildim. (kitabında max speed 225 yazıyor)
sorsan şimdi "neden bu araba 260 yapmıyor kardeşim?"
50 tane bahane sayarlar
aaa olurmu, şöyleydi böyleydi, ama o demek 260 yapar anlamına gelmez, diğer arabalarda yapmaz vs vs kıl tüy.
ama orada 260 yazmıyormu? yazıyor akünün üzerinde 60Ah yazmıyormu? yazıyor :D
Abi o akünün kalitesi ile de alakalı ama dediğim gibi hiç bir akü bir saatte tam kapasitesini boşaltamaz. Şu an dünyada en iyi akü olarak bilinen Optimalarda da bayisi olduğum Exide da da alamazsın.Bizim işimiz bu abi şu anda teknelere ihtiyacına göre servis aküsü ve jeneratör veriyorız hesap yaparak. O dediğin şeyi sadece şu anda dünyada nano battery sağlıyor. Kendisi çok pahalı değil 1500 dolar civarında 220 Ah olanları ama kontrol ünitesi olmadan charge edemiosun da kullanamıosunda. Kontrol ünitesi 5000 euro.Kapladığı yer 50 Ah aküden az.
GEL aküler arabada kullanılır ama bahsettiğim şekilde düzgün charge edilemediği için çok çabuk bozulur. Gel ya da kapalı bakımsız akü servis aküsü için uygundur. Ben agm yi servis aküsüne vermiyorum gerek yok. Onu start aküsü olarak kullanmakta fayda var makine ve kullanım tipine göre. Ama her zaman ama her zaman sulu bakım gerektiren aküler en iyisidir. Yanlış charge mı oldu su buharlaşır gaz çıkar. Doldurursun devam. Denizci adamlara yani teknesinin herşeyi ile ilgilenen adamlar zaten o tip akü kullanıyor. Yok bi kere aliim 3 sene sonra değiştiririm diyen de GEL alıyor. Kullandığın redrösör nedir yazarsan akü kapasitene uygun mu değil mi sana söyleyebilirin. 6 adet 200 Ah akü grubu hemen charge olmaz. Senin bahsettiğin ürün shore charger yani 220 den geleni değerlendiriyor tipine göre 2 ya da 3 çıkış. Bi de kaç Ah o önemli. . Benim dediğim ürün alternatörden bataryaya gider o da çok yeni bir ürün.
Bende ki redresör Victron Energy Centaur Charger 100Amperlik model, 3 ayrı çıkış ile 3 bank seti aküyü charge ediyor. (Sancak,İskele,Servis). Evet benimki sahil bağlantısından veya jenaretörden charge ediyor.
Senin kini şimdi anladım makinalar çalışırken de hızlı bir sarj imkanı sağlıyor ama neden öyle bir gereksinim olsun anlamadım? Ben atıyorum 1 saat seyir yapıyorum o sırada zaten full charge oluyor makinaların üzerinde ki alternatörler gayet yeterli. Saatte 150 litre harcayan koca makinaları neden akü charge için kullanayım onu anlamadım?
Şöyle anlatiim sen seyire çıktıktan sonra 1 saatte full charge edemezsin akülerini ana makine ile. Çünkü start akün dolduğu anda alternatöre sinyal yollar ve alternatör akımı düşürür akü doldu diye. Sonrasında çok düşük Ah üretir ve servis akülerin o az çıkan enerji ile charge olur izolatör üzerinden. İzolatör de de 1 Volta yakın kayıp yaşarsın Victron da. Benim bahsettiğim üründe start akülerin dolsa bile cihaz alternatörü izole ettiği için Alternatör full kapasite çalışmaya devam eder ve cihaz gelen akımı servis akülerine dağıtır kendi izolatörü üzerinden 0 kayıpla. Üzerinde 2 adet ısı sensörü vardır biri aküyü düzgün charge etmek için akımı regüle eder akünün absorbtion değerine göre, diğeri de alternatör ısısını kontrol eder alternatöre zarar gelmesin diye. Yani dediğim şu sen seyir yaparken alternatör full kapasite çalışmaz motor devrine göre Ah üretir sonra devir düşmese bile ürettiği akım düşer start akün dolduğu için. Bi de iki ana makinen var diyelim 100 Ah lik alternatör var diyelim. Tam yolda seyir ile sen saatte max 200 Ah alırsın eğer start akün boşsa. Dolduktan sonra da alternatör üretim yapmaz. Yani 100Ah lik start akün yarım saatte dolar sonra geçmiş olsun. Alternatör ne veriyorsa 3-5 Ah le charge etmeye çalışırsın. Zaten 6 adet 200 Ah lik akü bittiği zaman jeneratöre abanmaya başlarsın seyir yapsanda normal sistemle dolduramazsın. Biz şu anda Azimut ve Atlantisin satış sonrası yetkili tek servis noktasıyız. Bu ürünleride bir çok teknede kullanıyoruz talep ve ihtiyaca göre. Hele ki yelkenli teknelerde motorla seyir uzun sürdüğü için hayat kurtarıcı ürün.
Ben ana makinanı aküyü charge et diye kullan demiyorum tam tersine seyir sırasında enerji israfın var servis akülerin dolmuyor bunu tak daha fazla doldur enerji boşa gtmesin diyorum.
Selamlar
1 ay sonra 2006 model 1.2 HTP Skoda Fabia aracıma 4 adet 600 watt hoparlör + 765 watt amfi bağlatacağım. Büyük ihtimal aküyü de değiştireceğim , bana önerebileceğiniz bir akü var mı acaba
60 Ah akü işinizi görür. Daha büyüğüne gerek yok. Kapasitör bağlamayı unutmayın.
Çok yararlı bi bilgi teşekkürler :)
Yararlı bilgiler teşekkürler:)
geçenlerde bnm arabanın aküsü bitti değişmem lazım aracın üzerindeki aküden bir tık daha yüksek amperli akü alsam faydası olurmu sonuçta araçta ekstra olarak ses sistemi ve far sis xenonlar var 1.6 arabaya ne takmak daha mantıklı olur çok kafama takıldı
akü tablasına bakn. Oranın ölçüsünden daha büyük bişey alırsanız sığmaz. Tavsiyem bizim sattığımız exide ın 64 amper Premium serisi akü olur. Kasa olarak 60 la aynıdır ama 64 amperdir. CCA değeri 640 tır. Arabanız start stop özellikli ise ve çok fazla traflkte vakit geçiriyorsanız o zaman AGM tavsiye ederim. Fiyatı yüksektir ama ömrü uzundur.
http://www.varta-automotive.com/tr-t...odeltype=27544
kendi aracım için girdim adamlar soğuk marş akımı diye belirtmiş
eline sağlık faydalı bilgi
Farklı bir konu açmak istemediğim ve bu konununda önemli olduğunu düşündüğüm için buradan yazmayı uygun gördüm.
Kullandığım akü perte çıkınca araştırmalarım sonucu "Bosch S5 77A 920EN" modelini buldum ama takıldığım nokta bu akü Varta'nın 77A Silver Dynamic serisi ile bire bir aynı ve bunun EN değeri ise 780A. Hatta bazı yerlerde aynı ürün olduğunu söyleyenler olmuş. Bosch'un datasheetlerine ulaşayım dedim onda da 920 EN değerini bulamadım ama 780 EN yazıyor. Bir kaç BoschCar Servisi aradım onlarda elindeki listelerde 920 EN değeri yazdığını belirttiler.
Şimdi benmi bu ürünü bulamadım yoksa Türkiyeye özel 920 EN değerine sahip ürünmü çıkartmışlar anlayamadım. Bu konuda bana bi yardımcı oluverin :) Bosch'un böyle bir modeli var mı yok mu???
Selam beyler aracımın aküsünü değiştireceğim , üstünde orjinal fabrikanın taktığı var , yeni aküyü de aldım geldi ancak değişimde dikkat etmem gereken şeyler var mı ? Beyinli araçlarda akünün enerjisini kesmeden mi değiştirmek gerek ? önerilerinizi bekliyorum ..
Selamlar,
Aracım aküsü 60A Bosch marka bir akü. 2 yaşında ve bir problemim yok. Aküyü bagaja aldırdım. Şaseleme koltuk altından yapıldı. + uç orj. yerinden bagaja kadar uzatıldı. Şu an işler tıkırında. Kablo kalınlığı vs. midemi bulandıran en ufak nokta yok.
Gelelim soruma;
Soğuk havada uzayan kablodan dolayı oluşan kayıpların önüne geçmek için 72A aküye geçiş yapayım mı?
Araç dizel