Aynen oyle viraj icinde fren kesinlikle kullanmam donerse doner frene basmamabs nin sigortasini cikarin gereksiz bulanlar. Iptali basit
![]()
Aynen oyle viraj icinde fren kesinlikle kullanmam donerse doner frene basmamabs nin sigortasini cikarin gereksiz bulanlar. Iptali basit
![]()
Düzgün ve temiz bir zeminde bilinçli şekilde fren yapıldığında ABS siz daha kısa mesafede durabilir.
unutmadan arada yazayım
motosiklette abs 1000 kat daha önemlidir
abs freni olan motor almaya uğraşın her zaman
kimse statik ve kinetik surtunme katsayisindan bahsetmemis.
kayan cisim duran cisime gore HER ZAMAN daha az surtunme direnci gosterir.
Built to fall....
Statik ve kinetik sürtünmelerin bu konuyla ne ilgisi var bi anlam veremedim açıkçası sistem zaten dinamik?
kaymadan frenlemede hem merkezcil hem tegetsel negatif ivme oluşmasından mı bahsediliyor? Kaçırdığım bişeymi var![]()
Kitlenmis lastik kayar, kayar cisimler her zaman dinamik surtunme katsayisina tabidir. Donen lastik ise durdugu icin statik surtunme katsayisina sahiptir.
Limit frene yakin bolgelerde yapilan frenlemede , lastik kitlenip kaymaya basladigindan HER ZAMAN fazla surtunme vardir. iyi bir abs sistemi kizak panik frenden daha iyi durabilir.
Built to fall....
Hatta beton ustundelastige bakalim ki beton ile asfaltin lastige davranisi agrega uygunsa cok benzerdir, bakiniz
Sürtünme kuvveti - Vikipedi
Arada ortalama kabaca 20% surtunme kuvvet farki var. İvmeye etkisi cok olacaktir.
Built to fall....
Abi yanlışın var. En başta sürtünme kuvveti türlerini tanımlamak için 2 az kalır. 4 tane sayayım sana; Statik, Kinetik, Rolling, Fluid.
Dönen lastik statik değil rolling friction'a maruz kalır ki bu kinetik frictiondan daha düşük bir değerdir çoğu zaman.. (Lastikler için belirtilen yuvarlanma direnç katsayıları bu sürtünme türündendir)
Sistemin tamamen statik olduğu durum dışında sürtünmeyi statik kullanmak yanlış olur. En kötü kinetiktir, yuvarlanıyorsa rollingtir..
ABS li araç herhangi bir tekerlekte blokaj yoksa ABS siz araçla aynı mesafede durur.
Fakat herhangi bir tekerlekte blokaj varsa ;ABS li araç daha kısa mesafede durur çünkü benim diyen sürücü örneğin sadece sağ arka tekerlekteki blokajı kaldırmak için pedal kuvvetini düşürdüğünde aslında diğer 3 tekerlekteki basıncı da düşürmüş olur.
Motor freni de cok etkilidir abs olmayan arabayi kizaklamadan 150- 0 km yaptirabilirim ;D
History;
1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG
super bilgiler , biraz daha makale okumam gerekiyor. Fakat arac limit frene yakin bolgelerde statik gibi davraniyor diye biliyorum.
Fren mesafesi hakkinda saygin bir amerikan universitesinin makalesi vardi, panik frende micir ve toprak yol disinda yeni nesil abs hep daha iyi / kisa cikmisti ( galiba buzda da) .
bulursam paylasirim
Built to fall....
Slipping vs. Rolling resistance coefficients diye geçer... Karayolu dizaynında da kullanılıyor bu sabitler.. "Her zaman" ifadesi biraz yanlış gibi. Zemin, lastik, hız, ağırlık, eğim durumuna göre aralarındaki ilişki değişiyor.. ABS nin negatif etki yaratacağı senaryolar yok değil..
Kuru zeminlerde ve kaçacak herhangi bir yerin olmadığı 40 km/sa civarı hızlarda tıklamalara gayet de sebebiyet veriyor... Bence bu hızlarda ve kuru zeminde, direksiyon hareketinin olmadığını algılayıp abs yi devre dışı bırakan bi sistem geliştirilmeli...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)