Konu sahıbı abım birazcık volan yuzeyının sertliği, Ne kadar talaş kaldırlacgı gibi konularda bilgi verebilir mi? o yuzey ciddi ısıl ıslemlere tabi tutularak carbon nufuzte ettirilerek ciddi serleştiriliyor. bu durumda nasıl tasşalnacagı konusunda biraz detay veerebilir misiniz?
volandakı pilot rulman hakkında bilgi istiyorum değiştirilmemesı sese sebeiyet verir mi ?
Kısa cevap, evet.
Balata çakılması, geçerli ve pratik bir yöntemdir, ama belirli şartları vardır.
Debriyaj değiştirmek, sadece balata plakasının değişmesi değil. Baskı plakası, ayırma rulmanı, pilot rulman da değişiyor.
Eğer baskı plakası iyi durumda ise (ya da, elinizde yeni bir baskı plakası var da, balata yok ise), ya da, herhangibir hatadan dolayı balata çok erken tükenmiş ise, (bu hata düzeltilip) balata çakılabilir.
Bunu yaparken de, balata plakasının mil dişlerinin, üzerindeki darbe emici yayların, metalin niteliğinin vs. bozulmamış olmasına dikkat etmek gerekir. Yoksa, akıntıya kürek çekmiş olursunuz.
Bu balata çaktırma işini ben de yaptım.
İşini iyi bilen, size ihtiyaçlarınız doğrultusunda balata malzemesi tavsiye edebilecek bir usta, çok makul bir fiyata yenileyebiliyor balatayı.
Kusura bakmayın, çokaçık yazamadım bu sefer. Yorgunluktan şaşı bakıyorum ekrana.
valla cok ıı olmus konu.o prız dırek varya 2 kez baskı balatayı kırdırdı bana.hemde hıc ummadıgım anda.askerlıkten kalma bır alıskanlıktı bendekı kırmızı ısıkta beklerken vıtes 1 de anı kalkısa hazır olmam tembıhlenmıstı.eh artık bundan sonra vıtes bosta beklerız![]()
DİMMA 205 GTİ 16 V
1.
2.
3.
abi bundan 1 ay önce okudum bu konuyu, 1 aydır debriyaja 5sn den çok bassam kendimi kötü hissediyorum, arayaba zarar verdim sanıyorum ve bu hastalık oldu sanırımyumuşak vites geçirirdim rallici oldum çıktım ciddiyim :S
turbocuk istiyoruz
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Bende soyle bir soru sorayim o zaman seri vites degistirmek farkli tabirle vites koymak baskiya zararli midir? Tesekkurler..
Otomatik vites için de boşa atmaya gerek varmı araç audi a4
Sağlıklı bilgiler teşekkürler
Ufak bir bilgi notuda ben paylaşmaya çalışayım. Ustamla sohbet ederken vites topuzundaki +5hp lik tesbihimden konu açıldı. Sohbetimiz sırasında çok üzüldüğüm bir şey öğrendim. Arkadaşlar maalesef söylüyorum ama galiba artık büyük bir zevkle seyir halinde elimizi viteste tutarak araç sürmememiz gerekiyor. Çünkü elimizin viteste bulunması istem dışı ekstra bir baskı uyguluyor mekanizmaya ve uzun vadede şanzımanınıza zarar vermekte. Şanzıman fiyatları ve tamiride sıkıntı. Neyse özet geçiyorum 'eller 9:15 pozisyonunda direksiyona'![]()
Bu el viteste gitme olayını babam uyardıktan sonra bende bıraktım. Gerçi elim viteste çok gitmiyodum ama 2. viteste falan düşük hızda el ordaydı sürekli![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Oem volana Stage 1 Baskı koysak ne gibi bi sonuc elde ederiz ?
Abi merhaba,benim de danışmak istedigim bir konu var 1.6 tdi polo aracım var,
180-190 hp , 430 nm tork civarında. 3 yaprak kevlar + 3 yaprak bronz bir debriyaj sistemi mevcut üzerinde, debriyajı yaptıktan sonra.
Kavrama ayırma tutunma da hic bi sorun yok. Ama bir ses durumu var, şöyle ki, debriyaja basmıyorken bir bilya sesi gibi zıngıldama mevcut, debriyaja kavrama noktası kadar basınca kesiliyor,tam bastıgımda vs ya da araba viteste ilerlerken bir ses mevcut degil,
bu sesle ilgili bir yorum yapabilir miyiz ? prizdirek, ayırma bilyası ya da başka etken ? Napmam gerektigini bilmeden iş yaptırmayı , ustaların kucağına düşmeyi hiç sevmiyorum. bir fikrin var mı ?
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)