Bence sen gene servis şoförünle inatlaşma.. Zira CR olmayan dizellerde cutoff yok..
Printable View
Bence sen gene servis şoförünle inatlaşma.. Zira CR olmayan dizellerde cutoff yok..
Eline sağlık.güzel paylaşım
guzel paylasım saolll...
benim aracımda viteste enjektörleri kapamıyor kompresyonda gaza basmadan rampa inerken bile..
Peki can alıcı soru???
Araç viteste yavaşladı yavaşladı durmaya yakın stop etmemek için yakıt vermesi gerektiğini nasıl anlıyor :D İlk tepkimeyi veren parça hangisi. Bilene çokomel :D
rolantiyi ne sağlıyosa o haha :D
vitesine göre değişir yüksek viteste stop etmez mi :D
karburatorlu araclarda da boyle bi system varmi:beuj:
Ben halen boşa atmak daha mantıklı diyorum nedeninide kısaca açıklayım, Uzun yolda rampa inerken boşa atarsan araç hızını korur yavaşlar veya hızlanır, Ama araç viteste ise motor fren yapar, Fren demek bir sonraki aynı hıza gelmek için aracın daha çok yakması anlamına örnek,
otobanda 120 ile gidiyorsun uzun bir iniş var salla boşa 1.4 L/100 km yakarsın aracın hızı sabit kalır, viteste inersen 100e düşersin 0 L/ 100 km yakarsın... Ama olay şu 100 den 120 ye çıkarken 10L/100 km yakarsın buda yeterince açıklayıcı oluyo sanırım ..
Seninki matematiksel bir yaklaşım olmamış ama. Bu söylem tamamen yokuş uzunluğu ve senin fernle ilişkine bağlı. Örnek: İzmir sabuncubeli yokuşu 10 km iniyorsun. Boşa atsan 100 deyken gene 100 km hızı korumak için sürekli fren yapmalısın Yokuş bitiminde 120 olsan nolur. 5. viteste 100den bırakırsan gene aşağıda 120 görebilirsin. ama tam 10 km yakıt yakmamış olacaksın...
Başka bir örnekte bunun tersi olabilir ancak olma olasılığı çok çok düşüktür.
Hah işte olay burda kopuyo bahsettiğin yokuşta basma frene araç 150 km/h 'sürate erişir dolayısıyla inişin ardından çıkışa 150 ile başlarsın ve rampayı çıkarken daha az yakarsın vitesin boşa atılması iniş için değil çıkış için az yakar ...
Dostum senin aklının karıştığı nokta. Senin bahsettiğin gibi yokuşların Türkiye'de yada Dünya'da yok denecek kadar az olması. Senin yokuş örneğin ancak otobnlar için geçerli olabilir. Yani frene hiç basmayacağın hızına devam edebileceğin yerler. Peki gün içerisinde sen kaç adet yokuş inip çıkıosun frene basmadığın?? Frene bastığın her yokuş çünkü senin teorine ters olur. Bu yüzden amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
ya inişten sonra rampa değilde düzlük varsa :D
sistemi az çok biliyordum,bilgiler çok güzel fakat aklıma birkaç soru takıldı.
-bu eğimi algılayan parça var mı , adı ne?
-ayrıca cut off düz yolda hızını almış sonra ayağımızı gazdan çektiğimizdede çalışıyor mu?bilgilere göre çalışması lazım çünkü hareketini tekerlerdeki dönme momentinden aldığına göre düz yoldada örneğin 90km hızla giderken araç yavaşlayıp durana kadar kendi kendine gidiyor bu sıradada yakıt kesiliyormu?
-son olarak araç üreticileri cut off u neden düz yolda dur kalklardada uygulamıyorlar?en çok yakıt tüketilen alan dur kalklar.Sanırsam toyotanın böyle bir sistemi var?
bu cut off un çalışması için illaki yokuş aşağı olması gerekmiyor, siz 90 la giderken ayağınızı gazdan çekerseniz yine benzin harcamıyorsunuz belirli bir devire kadar.