User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: F1 2012 Sezonu 3.Yarış Çin / Shanghai

  1. #1
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    F1 2012 Sezonu 3.Yarış Çin / Shanghai

    3 haftalık aradan sonra sezonun 3. yarışı için takımlar Çin e gidiyor.





    Geçen seneki yarış
    https://www.facebook.com/photo.php?v=140873819319872

    Yarış öncesi son durumlar

    Lotus'un Protestosu Reddedildi; Mercedes'in F-Kanalı Yine Onay Aldı


    Lotus, Çin GP öncesinde Perşembe günü protestoda bulunmuş ve W03'teki sistemin kurallara aykırı olduğunu iddia etmişti.

    Lotus, Mercedes'in teknik kurallarda 3.15 maddesine uymadığını düşünerek başvuruda bulunmuştu.

    Yapılan değerlendirme sonunda FIA, komiserlerin oy birliği ile Lotus'un başvurusunu reddettiğini belirtti; yani Mercedes'in bu sistemi kullanarak yarışmaya devam edebileceğini işaret etti.

    Lotus, bu kararı temyize götürme hakkına sahip.

    Mercedes GP Patronu Ross Brawn, karar açıklanmadan önce bir demeç vermiş ve konunun bu kadar uzaması yüzünden hayal kırıklığı yaşadığını belirtmişti.

    *Sistem bariz bi şekilde kurallara uygun kendileri akıl edemediler ağlıyorlar.

    Rosberg: "Lastik Sorunlarını Tamamiyle Çözemedik"

    Bu sene özellikle sıralamalarda parlayan takım, yarışta lastik aşınmasıyla birlikte sıkıntılar yaşadı ve rakiplerine oranla önemli ölçüde performans kaybetti.

    Rosberg "Biraz daha iyi biliyoruz ancak Malezya'da durum Avustralya'dakine göre biraz daha farklıydı bu yüzden 2 farklı durum söz konusuydu."

    "Bir şeyler öğrendik ancak o kadar kolay değil. Sorunları henüz tam anlamıyla anlamadık bu yüzden adım adım olacak ve durumu geliştirmeye çalışacağız." dedi.

    Rosberg, sene başına göre Mercedes'in geliştiğini söylüyor ve Malezya'da kuru zeminde yarış olsaydı çok daha iyi durumda olabileceklerini söyledi.

    Rosberg "Daha iyi durumda olurduk. Melbourne'de sıcaklık konusunda çok sorun yaşadık ve durumu geliştirmek için çok şey yaptık bu yüzden Malezya'da daha iyi görünüyorduk ancak sıralamalardaki kadar iyi seviyede değildik." dedi.

    Rosberg, bu sorunu çözememeleri halinde sıralamalardaki avantajın pek bir değerinin olmayacağını söylüyor.

    Rosberg "Aracımız sıralamalarda çok hızlı olma potansiyeline sahip. Belki son yarışlara göre biraz daha fazladır ancak pole pozisyonu kaçırdığımızı söyleyemem. Yarıştaki performansımızla pole pozisyonundan başlasak bile kazanamayız bu yüzden yarış performansına çalışmamız lazım." dedi.

    *Mercedes ömrümüzü yedin ...

    Vettel Çin'de Eski Egzoz Sistemini Deneyecek


    Son 2 senenin şampiyonu Red Bull, kış testlerinde Barselona'da son 2 gün Sauber tarzı egzoz sistemi tanıttı ve onunla devam etti ancak Vettel, yeni egzozdan, testlerde kullanılan ilk egzoz kadar memnun kalmadı.

    Takım durumu daha iyi anlamak için Vettel'in Çin'de eski egzozu kullanmasını sağlayacak. Mark Webber ise yeni egzoz sisteminin biraz daha güncelleştirilmiş versiyonunu kullanacak.

    Christian Horner "İki araç arasında bazı değerlendirme çalışmaları olacak. Sezon içerisinde testlere fırsat verilmediği için cuma günü pist testi için en iyi fırsat ve cuma gününü eski egzoz sistemini ve yeni sistemin güncel versiyonunu deneyerek geçireceğiz."

    "Ardından verileri inceleyip karar vereceğiz." dedi.

    Horner, henüz hangi sistemin iyi olduğundan % 100 emin olmadıklarını belirtirken yeni sistemin iyi olduğu kararına varmaları halinde Vettel'in aracını cumartesi sabaha kadar yeni versiyona çevirebileceklerini ancak aksinin Webber için mümkün olmayacağını söyledi.

    *Gazozcular da bi panik havası var

    Hamilton Çin'de Gabilibiyet Mücadelesinde Pes Etmedi

    Ceza nedeniyle Cumartesi günü zirvede tamamlasa bile 6. sıraya düşecek olan McLaren pilotu, tekrar podyuma çıkmanın kendisini mutlu edeceğini ama galibiyet konusunda pes etmediğini belirtti.

    Hamilton: "Hâlâ kazanmak için büyük bir şansa sahibiz. Hâlâ iyi bir aracımız var. Liderlik mücadelesinde yer alma adına yeteri kadar hızlı olmak ve doğru stratejiyi benimsemek için kendimizi mümkün olan en iyi konuma getirmeye çalışacağız"

    "Ama podyum ile de yetinebilirim. İleri doğru gitmek istediğimi her zaman söylerim. Kilit nokta da bu"

    Cezanın ardından Hamilton, sıralamada yine ilk cep için zorlayacağını ifade etti.

    Hamilton: "(Ceza) benim yaklaşımımı değiştirmeyecek. Yine mümkün olan en iyi yerde sıralamayı bitirmeniz gerek. Geçen sene 3. sıradan kalkıp kazanmıştım ve şimdi daha geriden gelip kazanmaya çalışacağım. Mümkünse 6.'lığı almak için uğraşacağım"

    "Hızlı bir aracımız var; umarım güncellemelerimizle bu hafta sonu fazlasıyla rekabetçi oluruz. Hâlâ mücadele şansımız var. Sıralama mümkün olduğunca güçlü olup hasarı asgaride tutmaya çalışacağım"

    McLaren pilotu, geçen günlerdeki açıklamasında istikrarın değerini anladığını söylemişti ama bu ifadesinin, yarışlarda daha temkinli olacağı anlamına gelmediğini belirtti.

    Agresif yaklaşım ile yarışı bitirebilme arasında dengeyi kurma hakkında sorulan soru üzerine Hamilton: "O tip yarışlar çıkarmayı planlamıyorum. Kötü yarışlar çıkarmayı da planlamıyorum. Yarışın nasıl geçeceğini asla planlayamazsınız"

    "Her sene bütün yarışları tamamlamayı hedeflerim ama bazen işler plana göre gitmez. Buraya Pazar günü geldim ve en iyi şekilde hazırlanma adına kesinlikle her şeyi yapıyorum"

    Alonso: "Zor Bir Hafta Sonu Bekliyorum"

    Ferrari pilotu, Sepang'daki zorlu şartlarda zafere ulaşmış ve şampiyonada liderlik koltuğuna oturmuştu.

    İspanyol pilot, Ferrari'nin hâlâ zirveden uzakta olduğunu; bu hafta sonu da ayakları yere basarak hareket edeceklerini ifade etti.

    Alonso: "Malezya'dan bu yana hiçbir şey değişmedi. Bu yüzden zor bir hafta sonu bekliyorum. Hiçbir büyük sürpriz olmayacak. Bazı küçük güncellemeler var ama bu yarış için büyük bir şey yok"

    "Diğer takımlarda da durumun aynı olmasını bekliyorum; zaten bu yüzden genel durumun geçen iki yarıştaki ile aynı olacağını hissediyorum. Bu da demek oluyor ki Cumartesi günü S3'e kalmakta sıkıntı yaşayacağız; ardından Pazar günü iyi bir kalkış yapıp lastik idaresinde iyi bir iş çıkarmayı umacağız"

    Alonso ayrıca puan almayı sürdürme adına şartların lehine olmasını umuyor

    Alonso: "Biraz şans umabiliriz. Çünkü, genelde unuttuğumuz ama var olan bir etken bu. Avustralya'da ve ilk viraj kazasından kurtulduğum için şanslı olduğum Malezya'da gördük"

    "Kazanmak için büyük bir pakete ihtiyacınız var ve şans da bunun bir parçası. Bu yüzden umalım ki bu hafta sonu da (şans) bizim yanımızda kalsın"

    Grosjean Güncellemeler Sayesinde Zirveye Yaklaşacaklarını Umuyor

    Lotus, sezonun ilk iki yarışında rekabetçi olduğunu kanıtladı ama Avustralya ve Malezya'dan istediği puanları çıkaramadı.

    Grosjean, Cuma günü antrenmanda ilk defa deneyecekleri yenilikler sayesinde farkın kapanacağına inanıyor.

    Grosjean: "Buraya güncellemeler getirmek için çok sıkı bir şekilde çalıştık ve takımın ortaya koyduğu işten işle gurur duyuyorum. Umarım bizi zirveye yakınlaştırır"

    "Sene başında McLaren'ın çok güçlü olduğunu gördük. Belki şimdi daha da yakınız. İyi sonuçlar alabilecek bir aracımız var: Podyum, her şey mükemmel olursa belki de daha fazlası"

    Fransız pilot, güncellemelerin gözle görülebileceğini de belirtti.

    Grosjean: "Birkaç yüzdelikten fazlası olacağını umuyorum. Oldukça büyük. Araçtaki değişikliği gözle görebileceksiniz"

    "Arka uç plaka biraz farklı.; ön kanat da. Ve göremeyeceğiniz bazı küçük farklar da var."

    "Eğer (performans) rakamlarımız (piste) yansırsa, onlarla devam ederiz. Cuma günü iyi bir test geçirmeyi umuyorum"

    Grosjean ayrıca Lotus E20'nin Şangay'a uyum sağlamasını bekliyor.

    Grosjean: "Umarım çok iyi uyum sağlayacak. Oldukça hızlı bir pist ama yavaş virajları da var"

    "Aracın Sepang ve Melbourne'de iyi çalıştığını gördük. Mühendislerle birlikte araçtan daha fazlasını elde etmek için çalışıyoruz. Çünkü, gelişebileceğimiz bazı alanlar var"

    "İlk yarışlarda yaptığım hatalardan ders çıkarmalı ve tekrarlamamam gerek. İyi bir performans çıkaracağımızdan eminim"

    Bu arada gene yağmur ! beklentisi var ...

    Ferrari'nin yeni güncellemesinden bir kare



    Bonus bunuda yeni gördüm klasik ABD işi show a dökmüşler
    Speed TV 2012 F1

    Speed TV'nin 2012 F1 Introsu | Facebook

    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  2. #2
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2012 Formula 1 şampiyonasının 3. yarışı olan Çin GP öncesinde gerçekleştirilen ilk antrenman seansını Mclaren sürücüsü Lewis Hamilton lider tamamladı.

    Orta bölümü hafif yağmur nedeniyle yavaş geçen ilk antrenman seansının son bölümünde sürücüler kuru zemin lastikleriyle piste çıktılar. Özellikle seansın son bir kaç dakikasında pist oldukça kuruyunca tur zamanları da hızlı bir şekilde gelişti.

    Seans tamamlandıktan sonra Mercedes ve Mclaren arasında hızlı tur açısından ufak bir kapışma yaşanırken Hamilton son turuyla seansı zirvede tamamladı. Hamilton'u 1 sn geriden Mercedes sürücüsü Nico Rosberg takip ederken Michael Schumacher seansı 3. sırada tamamladı.

    Sergio Perez ve Sauber değişken koşullarda yine ön plana çıkmayı başardı ve Sauber sürücüleri Perez e Kobayashi seansı 4 ve 5. sırada tamamladılar.

    Red Bull sürücüleri Mark Webber ve Sebastian Vettel 6 ile 7. sıralarda yer alırken onları Mclaren'den Jenson Button takip etti.

    Ferrari motoru kullanan Toro Rosso'nun çaylak sürücüleri Ricciardo ve Vergne 9 ile 10. sıralarda yer alırken Ferrari sürücüleri Alonso ve Massa 11 ve 12. sıralarda kendilerine yer buldular.

    Force India'nın yedek pilotu Jules Bianchi, bugün ilk defa resmi bir seansa katıldı ve seansı 20. sırada tamamladı.

    DRS sorunu yaşayan Lotus sürücüsü Kimi Raikkonen, seansın son bölümünde pistte değildi ve son sırada yer aldı.


    Sıra Pilot Takım Derece Tur
    1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.106 7
    2. Nico Rosberg Mercedes 1m38.116s + 1.010 14
    3. Michael Schumacher Mercedes 1m38.316s + 1.210 14
    4. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m38.584s + 1.478 13
    5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m38.911s + 1.805 12
    6. Mark Webber Red Bull-Renault 1m38.977s + 1.871 15
    7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m39.198s + 2.092 12
    8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m39.199s + 2.093 6
    9. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.748s + 2.642 16
    10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m39.768s + 2.662 14
    11. Fernando Alonso Ferrari 1m40.056s + 2.950 14
    12. Felipe Massa Ferrari 1m40.153s + 3.047 14
    13. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m40.298s + 3.192 8
    14. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m40.328s + 3.222 13
    15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m40.540s + 3.434 12
    16. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m41.071s + 3.965 14
    17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m41.204s + 4.098 14
    18. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m42.330s + 5.224 14
    19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m42.521s + 5.415 11
    20. Jules Bianchi Force India-Mercedes 1m44.118s + 7.012 8
    21. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m44.227s + 7.121 10
    22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m44.500s + 7.394 15
    23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m47.204s + 10.098 12
    24. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m50.465s + 13.359 11


    Ana Sayfa | Formula 1 | 2012 Çin GP 2. Antrenman - Schumacher Zirvede
    2012 Çin GP 2. Antrenman - Schumacher Zirvede


    Yağmur nedeniyle çalışmaların sınırlı kaldığı sabah seansının ardından öğleden sonra bütün takımlar yoğun bir şekilde pistteydi.

    İlk antrenmanın lideri olan Lewis Hamilton, ikinci antrenmana da kaldığı yerde, zirvede başladı. İngiliz pilot, Pirelli'nin orta sertlikteki hamurlarıyla 6 turluk seride ilk sıraya oturdu.

    İlk ciddi çalışmaları genel olarak orta hamurla yapılırken Hamilton'ın en iyi derecesi, Schumacher'den 0,134 saniye daha iyiydi; Sebastian Vettel ise 0,2 saniye gerideydi.

    Schumacher ve Hamilton, ikinci çıkışlarında da orta sertlikteki hamuru tercih ederken üst takımlardan yumuşak hamura ilk olarak Sebastian Vettel geçti. Alman pilot, bu lastiklerle ilk turunda Hamilton'ı 0,260 saniye ile geçerken bir sonraki turunda derecesini geliştirdi ve fark yarım saniyenin üzerine çıktı.

    Takım arkadaşı Mark Webber ise seansın ortaları gelmişken yumuşak hamurlarla Vettel'in 0,3 saniye arkasında yer aldı.

    Red Bull pilotları, yumuşak hamurlarla en iyi performansa ulaşmak için bir iki tur geçmesini beklemek zorunda kalmalarına rağmen Michael Schumacher ve Lewis Hamilton, daha ilk turdan istediklerini aldılar. Bununla birlikte Red Bull'un yumuşak hamurlarla olan uzun sürüşü dikkat çekti.

    Yumuşak hamurlarla ilk hızlı turunda Schumacher, 1:35.973 ile ilk sırayı Red Bull'dan alırken Hamilton, Alman pilotun 0,172 saniye gerisinde 2. sırada kaldı; McLAren pilotu ilk iki sektörde mor derecelerle geliyordu.

    Mercedes ve McLaren'ın diğer pilotları Nico Rosberg ve Jenson Button, takım arkadaşlarının tempolarına ayak uyduramadı ve seansı Kamui Kobayashi'nin önünde 5. ve 6. olarak tamamladı. Japon pilotun orta sertlikteki hamurla elde ettiği derece, kendisini 7. sırada tutmaya yetti.

    Force India'dan Paul di Resta, takım arkadaşi Nico Hulkenberg'in 0,2 saniye önünde 8. olurken Ferrari Pilotu, şampiyona lideri Fernando Alonso, yumuşak hamurlarla attığı hızlı turundan istediğini alamadı ve 10. oldu.

    Seansta birçok pilot pist dışına çıktı ama en önemlisi, Marussia Pilotu Timo Glock'unkiydi. Alman pilot, ilk viraja gelirken frenleme alanında ön kanadını kaybetmiş olarak görüldü; konu hakkında henüz net bir bilgi yok. Olayın ardından garajına dönen Glock, kendini iyi hissettiğini ve neler olduğunu anlayamadığını ifade etti.


    Sıra Pilot Takım Derece Tur
    1. Michael Schumacher Mercedes 1m35.973 32
    2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m36.145s + 0.172 29
    3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.160s + 0.187 26
    4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.433s + 0.460 23
    5. Nico Rosberg Mercedes 1m36.617s + 0.644 30
    6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.711s + 0.738 27
    7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m36.956s + 0.983 28
    8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.966s + 0.993 30
    9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m37.191s + 1.218 30
    10. Fernando Alonso Ferrari 1m37.316s + 1.343 32
    11. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m37.417s + 1.444 22
    12. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m37.616s + 1.643 33
    13. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m37.836s + 1.863 30
    14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.930s + 1.957 31
    15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.972s + 1.999 25
    16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m38.176s + 2.203 34
    17. Felipe Massa Ferrari 1m38.293s + 2.320 30
    18. Bruno Senna Williams-Renault 1m38.783s + 2.810 37
    19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m38.990s + 3.017 36
    20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m39.346s + 3.373 19
    21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m39.651s + 3.678 15
    22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m40.343s + 4.370 24
    23. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m40.753s + 4.780 30


    Schumacher: "Dengeli Bir Aracın Tur Zamanına Katkısı Büyük Oluyor"
    Avustralya ve Malezya'da yarış temposu konusunda sıkıntı yaşayan takım, Çin'de daha çok uzun sürüşler üzerinde duruyor. Ama Michael Schumacher, yumuşak lastiklerle kısa sürüşte yine zirvede yer almayı başardı.

    Alman pilot, bu temposunun aracının iyi dengesinden kaynaklandığını belirtti ve aracının bu pistte verdiği tepkilerden memnun kaldığını ifade etti.

    Schumacher: "Sorunsuz bir gündü. Aracın burada şimdiye kadarki hâkimiyetinden oldukça memnun kaldım. Aracın dengesi makul derecede iyiydi ve açıkçası dengeli bir araç, tur derecesine çok katkıda bulunuyor"

    Ross Brawn'ın yanında Aldo Costa, Bob Bell ve Geoff Willis gibi isimleri takımda barındıran Mercedes'te Schumacher, güçlü kadro sayesinde araçtan azamiyi çıkartacaklarına inanıyor.

    Schumacher: "Takım olarak bu sezon belli alanlarda çok daha güçlüyüz. Bu araçla henüz istediğimiz yerde olamasak da çok daha iyi bir temele sahibiz. Ama o noktaya ulaşacağımıza inanıyorum. Gerçekten nerede olduğumuzu bulma adına verilere daha ayrıntılı bir şekilde bakmamız gerek. Ama yarınki sıralamayı dört gözle bekliyorum"

    Hamilton MP4-27'nin Yarış Temposuna Güveniyor
    Bu ceza nedeniyle sıralamaları zirvede tamamlasa bile yarışa 6. başlayacak olan İngiliz pilot, MP4-27'nin yarış temposundan cesaret alıyor.

    Hamilton: "Uzun sürüşler rekabetçi görünüyor. Diğer yarışlara kıyasla bu sefer sıralamadan çok yarışa biraz daha fazla odaklanıyorum. İstikrarı ve lastikleri koruma şeklimizi geliştiriyoruz"

    "Araç çok iyi görünüyor. Denge için bazı gelişimler gerek ama umarım hazır olacağız"

    "Bugün iki iyi seans geçirdik. Bu yüzden dengeyi biraz geliştirmeye çalışacağım; ayrıca pistte başka bölümlerde de biraz zaman kazanıp kazanamayacağıma bakacağım"

    Daha çok yarış odaklı çalışmasına rağmen Hamilton, art arda üçüncü sıralama zaferini de göz ardı etmiyor.

    Hamilton: "Araç çok iyi durumda ama Red Bull ve Mercedes gibi diğerleri de iyi adımlar atmış gibi. Zorlamaya devam edeceğiz. Umarım mümkün olduğunca yükseğe çıkarız; özellikle de ceza alacağımız bir yerde"

    Takım arkadaşı Jenson Button ise zorlu bir gün geçirdi. McLaren pilotu, lastik sıcaklıkları ve denge ile sorunlar yaşadı.

    Button: "Harika bir gün değildi. Ama bugün neden iyi bir dengeye sahip olamadığımızın nedenlerini anlama adına inceleyecek çok fazla bilgi var"

    "Araç açıkçası çalışıyoruz. Sadece lastiklerin çalışması için aracı doğru yere getirmemiz gerek ki Lewis bunu çok iyi yapıyor. Aracın temposu var; bizim sadece bunu ortaya çıkarmamız gerek."

    Vettel Eski Egzoz Düzeni İle Hafta Sonuna Devam Edecek

    Sezon öncesi testlerin sonunda büyük güncelleme yapılan düzen ile sıkıntılar yaşayan Vettel, Çin'de Cuma günü eski düzene geri döndü ve antrenmanların ardından durumdan memnun kaldığını söyledi.

    Alman pilot, muhabirlere konuşurken henüz karar belli değildi ama Newey, Vettel'in eski düzenle devam edeceğini söyledi.

    Sky Sport'a konuşan Newey: "Bu hafta sonu için evet. Gelecek hafta sonları için kesin değil ama (eski düzenden) memnun kaldı. Bu biraz da pilotun sürüş tarzı ile ilgili bir şey"

    Newey, Red Buyll'un yeni egzoz düzeninin, öncekinin FIA tarafından kabul görmemesi nedeniyle ortaya çıktığını ama Vettel'in Çin'de denediğinin kurallara uygun olduğunu ifade etti.

    Newey: "Mark'ın (Webber) aracında bu hafta sonu bazı ileri gelişimleri değerlendiriyoruz. Seb'in (Vettel) aracında aslında tanıtımdaki karoser var. Tanıtımdaki ile son testteki arasındaki farkı tekrar incelemek istedik. Son testteki (egzoz düzeni değişimi) planlanmış bir şeydi. Geliştirmek olduğumuz egzoz düzeninin kurallara aykırı olduğu hakkında Kasım ayı başında bize belirtildi. Bu yüzden Kasım ayındaki o tarihe kadar üzerine çalıştığımız düzenin kurallara uygun hale getirilmiş uyarlaması ile tanıtım yapmaya karar vermiştik. Ardından, Kasım ayından itibaren son testte gördüğümüz çözümü geliştirmeye başladık ve ilk iki yarışta kullandık"

    2012 sezonu başında McLaren baskın görünse de Newey, sene içinde İngiliz takıma cevap verebileceklerini düşünüyor.

    Newey: "Tutumumuz her zaman, elimizden gelenin en iyisini yapmak ve nerede olduğumuz görmek üzerinedir. Başka da bir şey yapamayız. Daha sezonun başındayız. McLaren'ın açıkçası çok iyi bir temposu var ama daha yolumuz uzun"

    Bununla birlikte Mark Webber iki farklı egzoz düzeni ile çalışan Red Bull'un Cuma antrenmanlarından yeteri kadar veri topladığına inanıyor.

    Sabah seansında yağmur, çalışmaları sınırladı ve Webber, bugün gelişmiş egzoz düzeni ile turlar atarken takım arkadaşı Sebastien Vettel, sezon öncesindeki kullanılan düzeni denedi.

    Webber: "Hava koşulları açısından seanslar karışıktı. Ama iyi bilgiler topladık. Yağmurlar arasında oluksuz lastiklerle sürüş yapmayı başardık; öğleden sonra ise birkaç uzun ve kısa sürüş gerçekleştirdik."

    "Çok çabuk öğreniyoruz ki bir Cuma günü bu çok önemlidir. Gece üzerinden geçeceğimiz çok fazla şey var. Yarın ve Pazar günü için bir şeyler bulmaya devam edeceğiz"

    Avustralyalı pilot ayrıca Şangay pistindeki şartların Malezya'ya kıyasla kendilerine daha uygun olduğunu ekledi.

    Webber: "50 derecelik bir pistten serin bir yere geldik. Bu yüzden burada daha fazla tutunmaya sahibiz ki yardımı olacak. Ama genel olarak doğru yolda olduğumuzu düşünüyorum"

    Pat Fry: "Gelişim Var Ama F2012 Bu Piste Uygun Değil"

    Malezya'da alınan galibiyetle birlikte Fernando Alonso, şampiyonada lider konumda yer alıyor ama Ferrari, kuru zeminde şimdiye kadar sıkıntılar yaşadı.

    Yaşanan sorunların ardından Maranello kökenli takım, gelişim programını biraz öne çekti ve bazı parçaları Çin'de denemeye başladı ama Fry, yine de sıralamanın son seansında üst cepleri hedeflemediklerini ifade etti.

    Fry: "F2012 için buraya bazı güncellemeler getirdik. Performans açısından ilk iki yarışa kıyasla gelişim teşkil etmesi gerekiyor."

    "İlk üç saatlik antrenmanların ardından ilk değerlendirmemiz olumlu. Ama bu öğleden sonra ve gece, ayrıntılı bir inceleme yapmamız için önümüzde uzun saatlerimiz var. Öte yandan bu pistin karakterinin aracımıza Malezya'ya kıyasla daha az uygun olduğunu da reddedemeyiz."

    "Bu iki etkeni göz önüne aldığımızda griddeki konumumuz açısından yeni bir şey beklemiyorum. Şu anda gerçekçi beklentimiz, 7. ile 12.'lik arasında bir yer; aslında Sepang'da da öyleydi."

    "Bununla birlikte (Takımların birbirine) çok yakın olduğunu da unutmamalıyız. Bu yüzden küçük bir hata, mükemmelin altında bir tur gibi en küçük şeyler sizi yukarı ve aşağıya taşıyabilir."

    Ferrari taraftarlarından sabır bekleyen Fry, her alanda zorlamaya devam edeceklerini belirtti.

    Fry: "Bir Ferrari'nin ne zaman sıralama birinciliği için mücadele edeceğini soranlara tek cevabım, durumu geliştirmek için basacağımız bir sihirli düğme yok"

    "Özellikle uzun vadede olmak üzere kısa vadede de sonuçlar almamız adına, çalışma yöntemlerimizi unutmadan, bugünkü Formula 1'de belirleyici etken olan aerodinamiden başlayarak birçok alanda zorlamamız gerek"

    Cuma günü Alonso 10. Massa ise 17. sırada kaldı. Felipe Massa, Marussia'dan Timo Glock'un kazası olmasaydı takım arkadaşına daha yakın bir derece elde edebileceğini söyledi.

    Massa: "Yumuşak lastiklerle ilk çıkışımda ilk virajda Glock pistten çıktı ve tekrar pite girmem gerekti. Bu da, o set lastiklerden azamisini alamayıp derecemi önemli ölçüde geliştiremememi sağladı"

    "Tabloda görünenden çok daha hızlı olacaktı. Bu benim biraz canımı sıktı. Çünkü yumuşak lastikleri olması gereken gibi kullanamadım"
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  3. #3
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıralama Turları takip etmek isteyenler son seans henüz başlamadı
    Çin GP sıralama turları - Canlı - TurkiyeF1.Com

  4. #4
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir turlu acilmiyor!!!
    Heralde baslayinca mi acilicak bu link?

  5. #5
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Canlı yayın linkleri vardı orda bir problem yoktu yav , bitti sıralama yayın hala var.
    Rosberg temiz döndü ilk sırada bakalım yarın neler olacak mercedesler iyi gibi

  6. #6
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mercedesler yarışta birşey yapamaz sanıyorum

    hamiltonun 5 sıra cezası kötü oldu

    kobayashinin 3. başlamasına sevindim.

    vettelin 11.liğine hayran kaldım
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  7. #7
    HUSNU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarın acayip bir start ve yarış bizleri bekliyor olacak.

  8. #8
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tyMu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıralama Turları takip etmek isteyenler son seans henüz başlamadı
    Çin GP sıralama turları - Canlı - TurkiyeF1.Com
    Buradan canlı ızlıyemedım,gecen sefer verılen lınkten canlı ızlıyebılıyordum(bır kac defa kesılmesı harıcınde)
    Tavsıye edebılecegınız lınk var mı canlı ızlemek ıcın?

  9. #9
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buradan canlı ızlıyemedım,gecen sefer verılen lınkten canlı ızlıyebılıyordum(bır kac defa kesılmesı harıcınde)
    Tavsıye edebılecegınız lınk var mı canlı ızlemek ıcın?
    Motorsports - Spin Those Wheels - Free Formula 1 & MotoGP Streaming Online - Formula 1 BBC Streaming
    セルカン+レーラ=愛

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TV'de naklen izliyebiliyomuyuz izliyosak hangi kanal ?

  11. #11
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Umarım bu sıteden yarın sıkıntısız ızlerız.
    Turkıye saatı ıle 10 da degıl mı??

  12. #12
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok keyifli olacak ya, çin aksiyonu bol bi yer
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  13. #13
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 8 Nico Rosberg Mercedes 1:36.875 1:35.725 1:35.121 11
    2 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:36.763 1:35.902 1:35.626 14
    3 7 Michael Schumacher
    Mercedes 1:36.797 1:35.794 1:35.691 13
    4 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:36.863 1:35.853 1:35.784 13
    5 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:36.850 1:35.921 1:35.898 15
    6 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:36.746 1:35.942 1:36.191 16
    7 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault
    1:36.682
    1:35.700
    1:36.290
    14
    8 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:36.198 1:35.831 1:36.524 17
    9 5 Fernando Alonso Ferrari 1:36.292 1:35.982 1:36.622 17
    10 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:36.343 1:35.903 15
    11 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:36.911 1:36.031 11
    12 6 Felipe Massa Ferrari 1:36.556 1:36.255 14
    13 18
    Pastor Maldonado Williams-Renault 1:36.528 1:36.283 14
    14 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:36.674 1:36.289 14
    15 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:36.639 1:36.317 14
    16 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:36.921 1:36.745 14
    17 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:36.933 1:36.956 14
    18 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:37.714 8
    19 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:38.463 9
    20 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:38.677 7
    21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:39.282 10
    22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:39.717 10
    23 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:40.411 7
    24 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:41.000 10

    Mercedes düzlükler sayesinde bu dereceleri çıkardı , yoksa virajlarda McLaren kadar iyi bir araç değil + Lastik aşınma sorunu eklenince zirvede bitirmeleri zor zaten Michael ve Rosberg te bunu belirtmiş uzun bi aradan sonra ilk çizgide McLaren ve RedBull un olmaması fantastik bir sezonu gösteriyor baya iyi oldu Umarım hava serin olur lastik aşınması az olur Mercedes in işine gelir
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  14. #14
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada Çin Schumi'nin son zaferini kazandığı ( 91. ) pist.
    BORKED
    Chinese GP 2006 - the last vitory of Michael Schumacher - YouTube

    Bu yarıştan sonra şampiyona liderliğine yükselmişti ama sonraki yarış Japonya'da 1. giderken motoru patlamıştı

    ---

    Schumacher Yerlerini Koruyup Koruyamayacaklarını Merak Ediyor
    Schumacher Yerlerini Koruyup Koruyamayacaklarını Merak Ediyor


    Cumartesi günü Şangay'da Nico Rosberg, hem kendisinin hem de Brawm GP'yi devraldıktan sonra Mercedes'in ilk sıralama birinciliğine imza atarken takım arkadaşı Schumacher, Hamilton'ın cezası yüzünden geri düşecek olması nedeniyle ikinci cepten kalkış yapacak.

    Mercedes, sıralamalarda bu sezon büyük bir atılım gerçekleştirdi ama lastiklerle yaşadıkları sorunlar, bu performanslarını yarışa yansıtmada büyük bir engel olarak karşılarına çıktı.

    Schumacher de yarının ne getireceğini merak edenler arasında.

    Schumacher: "Sıralarımızı koruyup koruyamayacağımız soru işareti. Yarın neler olacak göreceğiz. Merak edilen, yüksek yakıt yükü ve lastik aşınması."

    Bununla birlikte Schumacher, ilk iki yarışta başına gelen talihsizliklerin ardından sorunsuz bir yarış geçirmek istiyor.

    Schumacher: "Umarım ilk düzgün yarış olacak ve sonuna kadar gidebileceğim."

    Öte yandan Schumacher, takım arkadaşı Rosberg adına mutlu olduğunu belirtti.

    Schumacher: "Sıralama birinciliği için mücadele edeceğimizi düşünmüyordum. Nico'nun (Rosberg) yapabildiklerini görmek hepimiz için büyük bir sürpriz oldu. Sıra dışı bir tur derecesiydi. İlk sıralama birinciliğini aldığı için onun adına mutluyum"

    Rosberg'in başarısı karşısında Schumacher, telsizden şaka ile karışık "fena değil" demişti.

    Alman pilot, yarış için ise soru işaretleri olduğunu kabul ediyor.

    Rosberg: "Takım Olarak İleriye Gittiğimizi Gösteriyoruz"


    Alman pilot, Şangay'da sıralamalarda en yakın rakibi Lewis Hamilton'ın yarım saniye önünde zirvede yer aldı. Bu aynı zamanda üretici takım olarak Mercedes'in, 1955 İtalya GP'de Juan Manuel Fangio'nun başarısından bu yana ilk sıralama birinciliğiydi.

    Rosberg: "Gerçekten işler yolunda gitti; bu, çok özel bir duygu. Şimdi açıkçası ilk sıradan başlamayı ve yarışı dört gözle bekliyorum"

    "Pist çok soğuyordu; sıcaklık düşüyordu. Bu yüzden arka lastikler daha iyi çalışıyordu. Son çıkışım öncesinde ayarda değişiklik yaptık ve mükemmel bir tur attım"

    Mercedes'in Çin'deki sıralamalarda güçlü olması zaten bekleniyordu ve Rosberg, uzun sürüşlerde lastiklerine zarar veren W03'ün yarış performansından endişe ettiğini kabul etti.

    Rosberg: "Yarışta, sıralamadaki kadar hızlı olmadığımız ortada ama ilerleme kaydediyoruz. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız; gece çalışacağız ve elektronik olarak ayarlarda neler yapabileceğimize bakacağız; sonrasında ise durumdan en iyisini çıkarmaya gayret edeceğiz"

    "Bu harika bir duygu; sonunda iyi bir tur atmak. Takım olarak ileri gittiğimizi gösteriyor. Yarışta henüz o noktada değiliz ama yaklaşıyoruz. Bir iki haftada büyük bir sıçrama yapmayacağız; bu biraz zaman alacak ama o noktaya yaklaşıyoruz"

    "Yarın nasıl bir iş çıkaracağımızı bilmek zor. Bu yüzden bekleyip görelim"

    26 yaşındaki pilot, son seansta ilk turunda iyi bir derece elde edince ikinci şansını denemeden kaskını çıkarmıştı.

    Rosberg: "Lastik saklamaya karar verdik. İyi bir turdu ve bir set lastik saklamak, yarış için iyi oldu ki puanlar sıralamada değil yarışta veriliyor."

    Hamilton: "Rosberg İle Gurur Duyuyorum"

    Rosberg ve Hamilton, karting günlerinden bu yana birbirlerine karşı mücadele ediyorlar ve McLaren pilotu, rakibinin bu zaferinden memnuniyet duyduğunu söyledi.

    Hamilton: "Nico'yu tebrik ediyorum. Muhteşem; onunla gurur duyuyorum"

    "Beraber yarışarak büyüdük ve F1'de yarışmayı hayal ettik. 2000'de takım arkadaşıydık; öncesinde de arkadaş. Şimdi birlikte ilk sıradayız ama benim cezam var"

    Bununla birlikte Hamilton, ceza alacak olmasına rağmen yarış için iyi bir konumda olduğunu belirtti.

    Hamilton: "İyi bir konumda olduğumuzu düşünüyorum. Araçta bazı iyi ayar değişiklikleri yaptım. Şimdi araç iyi durumda; özellikle de uzun sürüşlerde."

    "Zor olacak; etrafımda birçok iyi pilot var ama elimden geldiğince sıkı bir şekilde zorlayacağım"
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  15. #15
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  16. #16

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıralamalarda dızılıs alısılmısın cok dısında, bu yarıs kesınlıkle ızlenır bakalım yarın ne olacak.

    Lotus renault taraftarı olmama karsın mercedeslerın yarısı basladıkları gıbı bıtırmelerını temennı edıyorum.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vipbox tan başka izleyebileceğimiz bi yer var mı? hala yarışı açacak diye bekliyorum...

  18. #18
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edit .... Gene sansizlik gene schumacher ! Tebrikler Dunyanin 1 numarasi Mercedes
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  19. #19

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •