Ulusal olduğu zaman nasil oluyor Akhisar'ın sistemi devam ediyor karışıkmı yarisiliyor ayrimi oluyor
Printable View
Ulusal olduğu zaman nasil oluyor Akhisar'ın sistemi devam ediyor karışıkmı yarisiliyor ayrimi oluyor
Olumlu gelişmeleri duymak çok güzel.Güzel bir sezon olması dileğiyle.
ulusal olduğunda tüm yarışlar aynı şekilde yapılacak demek oluyor. Eğer akhisar'ın sistemi kabul edilirse öyle olur ya da tosfed yeni bir sistem üzerinde karar verir 6 yarışta böyle olur.
Ulusal olsada arabalar için bir ayrım her zaman yapılır. Eski ulusalda sadece hacim, n/a-fi vs. gibi ayrımlar vardı artık saniye ayrımı olur sanırım.
tekrardan ulusal olması güzel haber.
yanlız ulusal ın kuralları mahhalli gibi de deildir daha bir kuralcıdır. ulusala araç hazırlamak daha zordur.
şahsen ben mahhaliden yanayım :)
bir güncelleme daha yapalım tarih konusunda tahmini yada net bir şey varmı acaba ?
Tosfed kupası olarak akhisarda 2 adet yarış yapılması planlanıyor,buna + 2 adet mahalli drag yapmayı düşünüyoruz...Mahalli yarışların tarihlerini,durumlarını henüz belirlemedik ( çalışmaları var,yakında inş )
Ulusal yarış olarakta takvime göre 2 tarih belirleyip onay sürecine göndermiştik yalnız tosfed in drag takviminde değişiklik var sanırım,konya ya ait olan ilk yarış kaydırılmış.
Yarın drag kurul toplantısı var toplantı sonucu tarihler vs daha net belli olur,bizde sizlere daha detaylı bilgi veririz :)
ilk yarış akhisar hadi hayırlısı beklemedeyiz.
25 mayıs mı ?
tosfed yarış takvime göre;
http://www.tosfed.org.tr/images/doku...__07042014.pdf
drag 1 24-25 mayıs 2014
drag 3 9-10 ağustos 2014
tarihlerinde tosfed drag kupasının 2 ayağı akhisarda yapılacaktır net bilgi budur...mahalli drag ile ilgili bilgi daha sonra verilecek arkadaşlar
abi bu kadar erken açıklamasan iyiydi 24 mayıs gelmez gari :D
neredeyse 1 ay kaldı,bence geldi bile :)
eyüp,kurallar üst posttaki linkte net olarak bulunmakta :)
ilgili tüm arkadaşların kuralları ve takvimi incelemesini tavsiye ederim,son durum budur arkadaşlar
Gözümden kacmıs bu zamana kadar.Tesekkur ederım.
Dızeller onden ceker turbo kategorısınde turbomuzda kucucuk oldugundan kg alt lımıtde güzel :)
Aynen kurallar adil dizeller muhtemelen bir kategoride yarışırlar zaten
üst kategoriye girmek isteyense özel dilekçe ile istediği kategoride yarışabilir engel yok
Haydi hayırlısı diyelim güzel haber
Arkadaşlar bu sene elimizden geldiği kadar daha iyisini yapmak için uğraştık. Dün İstanbul da yaptığımız Tosfed Drag Kurulu toplantısında aşağıdaki kurallar netleşmiştir.
Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
Sınıf 1 N/A FWD
Önden çeker atmosferik otomobiller
0-1600cc sürücü ile birlikte alt limit 900kg
1601-1800cc sürücü ile birlikte alt limit 950kg
1801-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
2201-2400cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2401-2600cc sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
2601cc ve uzeri sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
Sınıf 2 N/A RWD
4-6 silindir Arkadan itiş atmosferik otomobiller
0-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2201-2800cc sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2801-3400cc sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
3401-4000cc sürücü ile birlikte alt limit 1400kg
Sınıf 2A SuperSport
SuperSport Katagorisine giren atmosferik otomobiller
Bu kategoride yarisan otomobiller fabrika teknik verilerin-deki agirliklari uzerinden %5 hafifletme yapabilir.
Örn;
BMW m5–m6, Porsche Gt3, Ferrari F458, F430 gibi.
* 6 silindir ve 4001cc ustu arkadan itis atmosferik swap otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1500kg
Sınıf 3FI FWD
Önden çeker aşırı beslemeli otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
(Gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
Sınıf 4 FI RWD
Arkadan itiş aşırı beslemeli otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
(Gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile birlikte
alt limit 1700kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
Sınıf 5 FI AWD
4 çeker çekiş sistemine sahip otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
(Gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile bir
likte alt limit 1600kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
Sınıf 6 OldSchool Amerikan
Amerikan Small blok Alt limit sürücü ile birlikte 1400kg
Amerikan Big ve Stroker Small blok Alt limit sürücü ile birlikte
1600kg
(Bu sinifin kural taslaklari gelistirilmektedir .)
Sınıf 7 Outlaw
Çekiş sistemi ve besleme tipi farkı olmaksızın yarışacak
otomobiller
Minimum ağırlık:
4 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 900kg
6 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
8 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2 rotor: sürücü ile birlikte alt limit 900kg
3 rotor: sürücü ile birlikte alt limit 1100 kg
-Bu sinifta minimum 6 nokta rollbar mecburidir
-Fabrika uretimi seri otomobillerde 1500kg ve üstü ağırlıklarda
rollbar zorunlulugu yoktur.
- Bu sinifta FIA Kurallarina gore homologe tulum ve kask
mecburidir.
Daha detaylı olarak tüm kurallar,
http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/20...upas%C4%B1.pdf adresinde mevcuttur.
Hepimiz için hayırlı, zevk dolu yarışlar olması dileğiyle...
Deniz