..........
Printable View
Evet, bir dahaki pist günğnde taışırız inşallah :)
Aslında siz yazılarınızda kinaye yapıyorsunuz zaman zaman fakat benim alıntı yaptığım mesajdaki "Bu yüksek beygirli araçlar sadece düz bir yolda gazlar ken lazım başka hiç bir işe yaramaz. Ha birde hava atmaya yarar." sözü, kinayeli olup olmadığı belli olmadığından benim dikkatimi çekti... Cevabınızdan anladığım kadarıyla bu tür araçları satın alanların genel bakış açısı bu yönde olduğundan bu cümleyi sarfettiniz, ki bu doğru bir tespit.. Dediğiniz gibi benim için hiç de öyle olmadığından alındım belki de...
Ama pistte dönmek için aracın gücünün önemli olup olmaması gerektiği konusunda Murat Bey'in de yazdığı gibi aracın kasasına fazla gelmediği sürece olabildiğince fazla güç iyidir :) Bunun için en basit deneme turbo bir aracı pist üzerinde önce 0.5 barda, sonra da 1 barda yürütmektir. Sonuç çok açık olacaktır :)
Öte yandan benim 1500HPlik Camaro pistte de çok iyidir emin olabilirsiniz :) Çünkü yürüyeni ve alt takımı piste çok uygun (coil over, şasi takviyeleri, viraj demirleri, çelik fren hortumları vb vb...). Binen arkadaşlarım çok iyi bilir, yol tutuşu ve tutunması çok iyi aracın. Fakat doğal olarak ben o aracı pistte 1500 HP olarak kullanmam. Çünkü kıyamam. Z06yla pistte olması gereken dereceleri bir yapayım, sıra Camaroya da gelir belki de...
%50-%50 olayına katılıyorum. 2.20 istanbulpark için tabi ki iyi bir süre ama Z06nın çok daha iyi yapması lazım, o yüzden biraz o pistte pratik yapmam gerekiyor...
Megane RS,cok cok ıyı yol tutan arac.
2:35 net cıkmalı hatta dahada altı mumkun.
Tabı ben yenı nesıl ıcın konusuyorum.
Zaten agustos sonu kendıme bu tarz bır arac alıp,pıstte sure yapmak ıstıyorum....
megane (yazilimlisi) bencede 2.35 hatta biraz daha altini cikartabilir,
istanbulbulparkta on ve arka duzluk uzun ve yokuslu oldugu icin guc kesinlikle cok fark ediyor benzer yol tutusa sahip araclar arasinda 10 snden fazla farklar olusuyor,
Ama ilk virajla baslayan ve arka duzluge cikan 9. viraja kadar sure tutulsa(ben tuttum)gucun cok fazla onemi yok, iyi yol tutan(ASLINDA VIRAJLAR GENELDE YAVAS OLDUGU ICIN lLASTIGIN ZEMINI IYI TUTTUGU DIYELIM) ve cizgiyi tutturan iyi zaman yapiyor ben 115hp yim 200+bglerle ayni surelerim var.
ESCORT coswort 2 dk deilde 2 35 civari yaparsa basarili bir sonuc olur.
Guc ınan pek fark etmıyor.
GT3 den kat be kat hızlı araclar gırıyor pıste ancak 2:02 yapıyor. Yanı o araca 100-120HP daha koysanız bıle sapıtmaz,yıne yurur. Gucu cok buyutmeyın...
GT3 cup araclarının gucu ve agırlıgı bellı.
Ben stok 458 ıle duzlukte cok rahat gecıyorum.
Ancak vıraja aynı gırıyoruz fakat cıkısımız bambaska.
Yada arka duzlukte fark fena atıyorum ancak,start duzlugune kadar 3-4 sec koyuyordu son 5 vırajda.
Daha nasıl anlatabılırım kı?
Yanı duzlukte leaon cupra,gt3 gecıyordu degılmı?E pekı tur zamanları?
Yada GT3 un yol versıyonu,bırakalım Cup versıyonunu bır kenara.458 yada LP570 100-200km de en az 2 sec fark atıcaktır ancak pıstte aynı yuruyorlar hatta 991 GT3 gecıyorda...
Arada 100HP var?
Yetmedıyse,kendımden ornek vereyım ;)
GTR ım ıle Korfezde 850HP lık ayarda best tıme 49,8 ıdı ve ınmıyordu,yapmadıgım kalmamıstı ancak ancak 680HP ye kıstıgımda 49,1 ıle rekor kırdım ve hala ınılemedı o sureye...
Yanı,sasenın lımıtı var,vıraj cıkıslarında cektıgınız her patınaj salıselerın ucması demek.
Ayrıca sunu unutmayın;Duzlukte kazandıgınız her fazla hız,bır sonrakı vıraj ıcın ya daha fazla fren kuvvetı yada daha once frene basmak demektır.
Dahada anlatırım ancak,guc arttıkca,yatırımda cok cok fazla artmalı ancak bellı bır yerden sonra o hassas bozulacaktır....
Yok yazdiklariniz guzel, yol tutus farki varsa illaki tutunma, guc farkinin onune gececektir, gt3 458 buna ornek,,
onun disinda bir yerden sonra fazla gucun - ye goturdugude gercek.
surekli kombinler etap tarzinda bir yaris olsa (korfez kismen ornek) guc artisi birsey getirmez, ancak o bahsetitgimiz bir yere kadar guc artisi ozellikle yokuslu kisimlarda ve arka duzlukte fark ediyor, ondan dolayi listede on siralarda guclu araclar mevcut.
Mesela yazilimli roccolar virajli kisimlarda onundeyim ancak duzlukte o kadar guc farki mevcutki aradaki 2-3 saniyeyi kapatip onume geciyor, ya olaganustu yol tutus lazm yada guc farki o kadar olmamali..
Körfez Pisti için çok aşırı güç gerekmiyor. Hatta fazlası zarar. Kabul. Ancak İstanbul Park için güç gerekli. Düzlükleri bol bir pist ve ciddi eğimi olan yokuş tırmanışları var. Hatta şöyle diyeyim. Ortalama bir pilotaj ile virajları limitlerde kasmadan önden çekişli sonradan aşırı besleme ile 300-400 hp arası güç elde etmiş bir çok araç büyük rahatlıkla 2.40 altına iner. 2.30 civarlarını zorlar.
Belli bır sureye inmek kolay ancak aracların lımıtlerıne yaklasınca bu cok zorlasıyor...
Tabıkı Korfez karsılastırılamaz,kartıngden bozma bır yer.
Ist park da cok yavas ve dar vırajlar,hızlı donulen sadece 2 vıraj var,ayrıca duzluk tpu topu 2,5 adet.....
Yakın zamanda guc suz bır arac,alıp cıkmak ıstıyorum....
Fiesta ST almıştınız o ne oldu ?
çok güzel bir konu olmuş
uzun süredir TR forumlarında trackday için bu kadar düzgün bir muhabbet okumadım
yazanların tecrübeleri de faydalı oluyor
güzel karşılaştırmalar
Tamam gtr ornegi korfez icin dogru olsada siz Istanbul Parkda 850hp yerine 680 hp ciksam daha hizli donerim diyebiliyormusunuz?Evet sasenin limiti var viraj cikisi patinaj sure kaybi o da dogru ama gaz ayagimizin altinda cikista bir yuksek vitesle patinajin onune gecsekte o viteste agir kalan hizlanmamiz ne olacak, duzlukteki farklari yol tutus karsilamiyor iste.Arkadasimin videosunda stage 2+ cupra standart megane 2 rs ten cok daha kotu viraj donmesine ragmen duzlukte yanindan gule oynaya gecip tekrar onune cikiyor.Demekki cok iyi viraj donen hothatchlerin gucu sure icin yeterli gelmiyor dahasi lazim.Birde soyle bir durum var belki bos pistte 2:35 doner megane rs leon cupra vs ama halk gununde oyle bir tur denk gelmeliki onunuzde kimse olmamali o da pek mumkun olmuyor.
Anlatamadigim husus,gucun rakami degil,aracin izin verdigi guc.
Onden ceker 400 luk 1400kg arac hangi virajda cekis kaybi olmadan hizlanicak?
15 viraj var arkadaslar,bunlarin yarisindan cogu kombine virajlar.
Araba hizli,cupra gidiyor duzlukte,hizlandi demekki ya daga erken frene basmali yada daha kuvvetli. Gitti yine sure :(
Ozaman altyapi guclenicek-frenler cok buyucek vs...
Rica ediyorum,bir sonraki pist gununde ayni sinif biri ciddi guclu biride sadece yazilim gibi seyler yapilmis,fren stok lastik yeni aracla cikalim. Mumkunse onden cekis...
Fiesta umdugum gibi cikmamisti,oyuzden almadim anca yaz biterken birseyler bakicagim...
Ben sahsen anladim ne demek istediginizi ama o optimum dengeyi bulmak cok zor o zaman su an onden cekise Istanbul park icin iyi bir lastikle 400fazla olsada 250 az mesela.Megane rs gibi yol tutan cupra stage 2-3-4 gibi hizlanan type r gibi devir ceviren golf gti dsg gibi hizli vites atan frene bastinmida gtr gibi duran bi kombin yaratmak lazim.Keske bir pist gununde bizimle beraber ayni aracta ciksanizda duzlukteki sorunumuza sahit olsaniz virajda bizden cok daha guclu bir aracla ayni hatta daha iyi donerken duzlukte nasil fark acip bizden iyi sure yapabilmesine sahit olsaniz.
Murat Bey'in değindiği bu nokta çok önemli. Mesela nürbürgring Hızlı ve yavaş virajların kombine olduğu bir pist. Official tur zamanlarına bakarsanız standart Corvette C6 Z06 ve ZR1 süreleri arasında nordschleife gibi uzun süren bir pistte sadece 3 saniye oynamaktadır. Bu standart c6 şasisinin o pist için 550 civarı beygirin yeterli olabileceğini gösteriyor.
Bir diğer gözden kaçan nokta ise torktur. Mesela motorunda 2 farklı setuplı wrx sti düşünelim. araçların yürüyen setupları aynı fakat sadece yazılım ve turboları farklı olsun. Aynı gücü versinler fakat birini torkunun diğerinden çok daha düşük rpmde geldiğini farz edelim. gücün torkun bir fonksiyonu olduğunu bilerek torku önce gelen arabanın kullanabileceği güç alanı daha fazla, daha erken gelen olacaktır ve yüksek torku sebebiyle bu araç virajlardan çok daha hızlı çıkacaktır. gücü geç gelen araba ise gücünü kullanmak için yüksek rpmlere ulaşmayı beklemek zorundadır. tork ağır araçlar için çok daha büyük avantaj sağlayacaktır. Bu şekilde düşünüp aynı 2 araba değil de farklı arabalarda torkun yaratacağı etki de aynı olacaktır.
Başka bir yönden, yine nordschleife'de 2011 GTR (sanırım mk2) ve 997-911 GT2 RS süreleri neredeyse aynı. bu da çekiş sisteminin, veriminin ve yol tutuşunun ne kadar önemli olduğunun bi göstergesi.
GTR-530 hp 1750 kg - 911 GT2 Rs 612hp 1350 kg - power to weight ratio arasında muazzam farka ragmen benzer süreler çıkaran 2 araç
Burada aynı zamanda aerodinamik de devreye giriyor. GTR street legal araçlarda drag coefficientı en düşük araçlardan biri ve gövde yapısı bütün havayı arka spoilera yöneltecek şekilde design edilmiş. Evet belki istanbul parkın virajları genelde yavaş fakat pistimiz hala bir f1 pisti olsaydı 2 drs noktası olacaktı ki 2 uzun düzlük demek tur başına bence en az 1 belki 1.5-2 sn fark demek.
Pistte en önemli noktalardan biri ağırlık. Bakın caterhamlara ortalama hızı yüksek olmayan pistlerde supersportlarla çok rahat boy ölçüşen bir araba. Evet istanbul parkın ortalama hızı o kadar da düşük olmayacaktır fakat diğer bir örnekte Lp 560 ve Lp570 superleggera'nın pist süreleri arasında aynı pilotlarla veya aynı şartlar altında ciddi farklar oluşacaktır.
Ağırlık azaltımı arabanın hızlanmasını, yavaşlamasını ve viraj içinde eylemsizlik momenti azaldığından yol tutuşunu çok iyi yönde etkilemektedir. Ayrıca frenleri daha az yorduğundan fren ömrü de artacaktır.
Ama bence bir arabada pist için yapılacak ilk mod; en iyisi ve en ucuzu lastiklerdir. Yüksek sürtünmeye sahip bir lastik bütün sürüş deneyimini değiştirecektir.
Bu lastikler yakıt sarfiyatını çok az miktarda arttırır. Ama ekstra sürtünme ile birlikte aracın hızlanması ve yavaşlaması, ayrıca viraj içindeki lateral g unsuru önemli bir ölçüde artacağından tur zamanlarına gerekli katkıyı fazlasıyla yapacaktır. Bu lastiklerin genelde en büyük dezavantajı çalışma sıcaklığı aralıkları düşüktür ve ısınmaları gerekmektedir
Hot hatchli ve binek araçlı arkadaşlarıma ve abilerime benim nacizhane tavsiyelerim sırasıyla:
1. Sticky semi slick veya yüksek güçlü araçlar için slick lastik deneyin, kullanın.
2. piste gelirken; göze batmayan ama aslında düşman olan ağırlıkları sökün(stepne arka koltuk yolcu koltuğu vb)
3. burda ise Murat Bey'in de değindiği gibi aracın şasesi izin veriyorsa ek güç için yazılım filtre egzoz veya daha da etkili şekılde turbo supercharger upgradeleri, fakat şasi, süspansiyon, lastikler veya frenler limitlerindelerse yürüyene yatırım yapmak
sırasında olacaktır.
Öte yandan 0 dan sadece pistte kullanmak için ütöpik bir şekilde bir araba yapmak için ise bana göre design kombinasyonunun önem sırası
1. Ağırlık
2. şase/rigidity, suspansiyon, lastik, fren( tabi bunlar aynı zamanda aracın gücüne, ağırlığına ve gideceği hızlara göre)
3. güç
4. aerodinamik
şeklinde olmalıdır.
Aynı zamanda her şekilde arabanın reliable olması (yani sağlam ve zor bozulur olması) önemlidir. bildiğiniz üzere pistteki bir arabanın motoruna, frenlerine, lastiklerine, debriyajına normal kullanımdan çok daha uzun süreler boyunca çok daha fazla yükler binmektedir. motor olsun fren olsun Soğutma sistemleri kesinlikle göz ardı edilmemelidir.
Mesela f1 teknolojisinde üstte saydığım 4 unsurun hepsi genelde aynı önemde uç noktalarda en iyi şekilde tasarlanmaya ve üretilmeye çalışılmaktadır. Öte yandan Lemans'da bunların yanında reliebility(sağlamlık güvenilirlik ) ve efficiency(verimlilik) de büyük önem taşımaktadır.
Benim söylediklerim ise kişiye özel bir pist aracı, hobi olan içindir.
Bir mühendislik öğrencisi ve arabalara ilgili bir insan olarak benim öğrendiklerim ve paylaşmak istediklerim bunlardır. Yanlışım varsa veya eleştirmek istediğiniz bişey varsa eleştiriye her zaman açığım. :)
E bir de elmanin diger yarisi olan pilotaj var dediginiz gibi. Koltuk zamani, pratik ve tekrar en onemli unsur.
Arabayi tanimak, pisti tanimak, fren noktalarini, surus cizgilerini, apexlerin yerini, arabalarin limitlerini ve farkli gaz fren direksiyon inputlarina ne tepki verecegin ogrenmek pratikle mumkun.
Ayrica heel-toe downshift, trail braking, left foot braking gibi ileri tekniklerde de uzmanlasmak icin tekrar tekrar elden ve cepten geldigince piste cikmak hem cok keyifli hem zevkli.
Bu videodan bahsediyorsunuz galiba.
Murat Bey yeni aracınız hayırlı olsun. Pist videosu için sabırsızlanıyorum. :icon_tup:
http://www.youtube.com/watch?v=9Y6Kk...layer_embedded
Gtr ve GT2 RS ornegi cok cok iyi olmus.
Ayni pilot,400 kusur hp lik onden ceker ve 300 hp civari onden cekeri kullansin.
Surekli ayni ornekleri veriyorum,kendimden sikildim,en yakin pist gununde yasayip goruruz umarim.
Tecrube ettigim seyleri paylasiyorum,insallah piat sevdalilarida yasayip gorurler yanlis ve dogrulari...
Guzel detaylar vermissin,coguna katiliyorum,eline saglik...
458 ile bir kac videom olucakti ama nasil bulurum bilmiyorum,youtube da olmali.
Verdigin linki acamiyorum?
şuan İstanbulparkın tur zamanı rekoru kimde ve kaç saniye ?
Video cok iyi zaten Pole u almis.
Ancak burada fren noktalari net belli degil ve cok iyi yol tutan aracin cizgileri var.
Yani egitim icin biri izliyecekse,keske bir kamerada pedala yerlestirilsede,ders gibi olurdu.
Cok iyi yol tutan aracin cizgisi ile gunluk aracin pist uzerindeki cizgisi farkli olucaktir.
Adam su gibi akmis be yahu...
Armağan,
Camaroyu kazasız belası ağız tadı ile kullanırsın inşallah.
1500 hp ölçtünüz mü? Sanıyorum tahmin ediyorsun. Turbo bu, motor şu güç budur gibi tahminler genelde tutmuyor, bence ölçüp gücü belirtmek daha doğru olur.
Özgüne veya Eyüpe götür koy dynoya ne güç üretiyorsa whp olarak sen de gör bizler de keyifle izleyelim.
Zaten dünyada motor gücü telaffuz edilmez hale geldi. Hep tekerlek gücü belirtiliyor.
Yol tutuşu ve tutunması çok iyi aracın yazmışsın. 60-130 mil veya 100-200 km/h veya 100-240 km/h süre aldın mı?
Eğer 1500 beygir ise ve dediğin gibi yol tutuşun da çok iyi ise o zaman 100-200 km/h 2,8- 3,2 saniye olmalı. 100-200 km/h kaç saniye ölçtün?
Zero YANI Zeki hakli:D, yani daha once dedigim gibi virajlarda diger araclara ustunluk saglamak, duzlukteki 100bg farkini tolere etmekten cok daha zor, ya diger arac stock olmali yuruyeni, digeride komple slik arti coilover vs olursa belki virajlarda o kadar fark yaratilabilir,
Bence 300-400bg fwd ekstrem bir ornek yani 300hp o aracin siniriysa zaten 400de sacmalar:D 200e 300bg daha dogru bir yaklasim olabilir,
ama 300 400 olayinin yuzdesel farki onemli, 200den 300e cikmak ile olusacak boy farki 300-400 yada 500den 600e cikmatan daha cok fark olusturur.
Sonuc evet gormek lazim:D
Teşekkür ederim Mert :)
Doğru söylüyorsun tahmin ediyorum. Motor 2500HP kapasiteli demir dökme LSX blok. Motoru yaptığım zamanki en sağlam ve güçlü malzemeleri aldım (forged internals ve billet main caps gibi.) Bunun üstüne Toyota Supra’da yaklaşık 1800WHP güç alınan 94mmlik bir turbo alıp setupı tamamladım. Bu malzemelerle 1500 HP alınamazsa ben hiçbirşey bilmiyorum demektir, çünkü gördüğün gibi bu limitte bir değer değil. Dert WHP olursa onu da yaparız sorun değil, önemli olan aracın her yerinin bu gücü kaldırabilecek olması. Kaldırmazsa da o parçada sorun vardır ve değişir, teoride aracın her yeri kaldıracak durumda şu anda... Bugün Camaro pompa benziniyle Z06nın atmosferik halinden hızlı. 0.9 barda yürüyor ve şu an 1500 HP değil çünkü şu anki performansını yeterli buluyorum, etanol olayına daha girmedim (daha doğrusu etanolü aldım duruyor ama ona göre ayarı yapacak zamanı daha bulamadık Volkan abiyle). Projenin ortasında bir de Z06 çıktı piyasaya ve ikisiyle birlikte uğraşmaya başladım ve işin aslı Z06 çoğu konuda benim için öncelikli durumda. O yüzden bırak 1500Hplik verim almakla uğraşmayı Camaro’nun direksyon ve kırık camını bile değiştiremedim daha.
Yol tutuş ve tutunma konusuna gelince. Benim söylemek istediğim aracın süspansiyonu ve yürüyeni piste uygun olarak modifiye edildiği için pistte de iddialı olacağıydı. Sen sanırım genel olarak düz yolla uğraştığın için düz yol performansından söz ettiğimi düşünmüşsün. Herşey sırayla, benim acelem yok Camaronun yapılışı bitene kadar beklemeyi öğrendim çok şükür :) Önceliğim Camaro’nun düz yol performansı olsaydı Pzero Corsa değil yine MT ET Street falan takardım :) Eski günlerdeki gibi çok heyecanlı, en hızlı ben olacağım derdinde falan değilim duruldum heralde biraz, ama yaptığım araçlar iddialı diye düşünüyorum, sadece benim de iddialı olmamı bekliyor ikisi de...
Ben 997TT sanırım Murat beyin bütün dediklerine katılıyorum. Keşke ben bir çok kişi ile bir çok tartışma yaşamadan bunları anlatıverseydinizde beni bu kadar üzmeselerdi.
Bencede Pist özelliği + Motor Gücü + Kasa ve Yol Tutuş + Politaj dengeleri en iyi olan araç enkısa süreyi yapar.
Olaya tersten örnek vererek bakmak gerekirse:
Bazı arkadaşlarımızın elinde bulunan 800-1000 bhp arası güçte olan araçlarının motorlarını F1 aracının kasasına koyarsak ancak o zaman 1.60 civarına iner.
Not: (Zero) Zeki istersen senin arabanın ısınmaması için yardımcı olabilirim. Özelden arabanın soğutma sistemini elinlede olsa çizip bana yolla. Söz vermiyim belki diyorum.
Metin amcacım açıklamak için yazıyorum yanlış anlamayın, siz Murat abiyle aynı şeyleri yazıdığınız dönem tepki gördüğünüzde açıklanmak istenen ; 800 1000 hp dediğimiz araçlar pist için değil düz yol için yapılmış araç çoğu 100-200 hızlanmasına bakıyor draglara bakıyor, ist park a değil :) bu konuda bir anlaşmazlık olmuştu. İçlerinde eg kasa civic'e 800 hp koyduk pistte kral oluruz diyen yoktur.. Saygılar
Bunun örneğini ben 2 haziranda yaşadım tüm virajlarda çok daha iyi dönerken cupradan düzlükte çok çok fark oluştu.Ki o fark oluşmadan öncede ben gene arkasından geliyordum ve düzlüğe çıkmadan gene geçtim. Hersey arabayı iyi kullanmak ya da arabanın süper yol tutması değil güç te çok önemli . Bizim araçlarimiz 250 hp lık araçlar ben ne kadar iyi şöför olursam olayım 400 beygirlik bir arabayı geçmem çok zor her virajda 3-4 saniye fark atsa zaten toplamda 15-20 saniye yapar. Gücün fazla olması şöförün her yerde basacağı anlamına gelmez.
Belki Megane daha iyi kullanilmali?
Yada cuprada yol tutus icin ekstra birseyler var.
İki farkli arac,tek sofor ile fark gorulur ancak 250-400 arasi fark cok ciddi...
En yakin pist gununde bakariz ;)
Basta belirtmek isterim ki kesinlikle amacim saygisizlik degil ama biriki kucuk elestri yapmak isterim. Ulkemizde istanbul park gibi kaliteli ve digerlerine oranla daha teknik birq pist kullanimi halkimiz icin acilali daha 3 aydan fazla olmadi sanirim. Bu yuzden genele bakarsak cogumuz halk olarak yani gelen kisim olarak(onceden deneyimi olanlardan ve pilotlardan bahsetmiyorum) pist surusunde deneyimsiziz. Su anda bence hangi arabanin kac bg le hangi sureleri cikarcagina kafa yormaktan cok kendi arabalarimizla kendi surusumuzu pist uzerinde ne kadar gelistirebilcegimize odaklanmaliyiz. Zaten track dayler bizim icin surus deneyimi ve hazzi olararak onem tasimalidir. Evet iyi sure yaparak baskalarini gecersek tabiki ozguvenimizin artmasi ve baskasini gecme hazzi da olusacaktir ama bence bunu ikinci plana birakmaliyiz simdilik. Surekli tekrar ve pratik ile her turda, her seansta kendimizi gelistirmenin hazzi eminim cok daha fazla olacaktir ki kendimizi gelistirdikce tur surelerimiz de dolayisiyla dusecektir. Bunun sonucu zaten kendinizden daha hizli arabalarla aranizdaki sure farkini kapatacak veya onlari gececeksiniz. Iste o zaman icinizdeki haz en kesinlikle katlanacaktir. Onceki postumda da soyledigim gibi bu yonde ilerlerken daha ucuz olan lastik suspansiyon ve yazilim egzoz gibi kucuk gucler veren upgler su anda bizim icin daha mantiklidir ve olasidir. Dedigim gibi bence,track daylerin en guzel yani kiside uyandirdigi heyecan ve surus deneyimidir ve bu kucuk upgler bu deneyimleri virajlarda daha yogun yasamanizi saglayacaktir. Duz yolda gitmek icin dogru zamanda duzgun vites atmak geneldw yeterlidir, fakat viraj icin dogru yerde dogru pedal basinciyla fren yapmak, dogru zamanda duzgun rev matchle vites kuculterek fren verimliligini arttirmak, dogru surus cizgisini takip ederek apexi tutturup dogru gazi vererek virajdan cikmak ve hizlanarak sonraki viraj icin bunlari tekrar tekrar duzgun kombinasyonda uygulamaya calismak pist surusunun icinizde uyandirdigi heyecan ve deneyimini yaratmaktadir bence.
O yuzden su anda o kadar da 250-400 hp fwd mevzusuna bence takilmayin. Pilotajinizi gelistirmeye ve bu esnada zwvk almaya bakin. Keske intercity ayni zamanda HPDE gibi ileri surus teknikleri kursalari da verse istanbul park uzerinde. Bununla birlikte zaten tur zamanlari fazlasiyla gelisecektir ve kendi arabanizdan guc veya yol tutusu avantaji olan araclari gececeksinizdir. Baktiniz ki tur zamanlari daha fazla dususe gecmiyo iste o zaman daha guclu arabalari dusunmeye baslayabilirsiniz.
Nacizhane fikirlerim bunlardir.
Escort WRC METİN ABİ Bu siteyi ve arabayı iyi incele ne demek istediğimi anlayacaksın. Bu araba sadece pist için hazırlanmış kasasıda hafifletilmiş 1147 kg sıralı şanzıman 6 ileri büyük frenler 8 enjektörlü ve 541 hp bu bile 2 dakinanın altına inemez.
ROD BIRLEY /Geoff Page Racing Brands Hatch 21/4/13 - YouTube buradan videoyu izleyebilirsin.
Ya neyin pesindesiniz, cikartin aracinizi takin transponder'i yapin surenizi isminizi yazalim listeye. Bunun disinda su konusulanlarin alayi faraziye, vakit kaybi. Varsayimlarla konuyu kirletmeyin, konuyu hazirlarken amac rekabeti arttirmakti, maval okumak degil.
Birdaha mesajları temizlemem üyeleri temizlerim son kez rica ediyorum konu dışında polemik yaratacak herhangibir yazı yazmayınız .
Bu son uyarımdır .
Buğra bayram sonrası tarih belli mi?
Gereksiz ustunuze alinmissiniz yada bilerek...
Konu basligindan sapti yazilanlar,bunu kast ediyor. Olmasi gereken konular konusulup yazilsa.
Metin bey ,
Yazdigim uyari tum uyeleri kapsar size ozel yazi yazmak icin ayiricak vaktim yok buna emin olun.
Keza yazdiklarim acik ve net bunu siz yada veli yada ahmet yada huseyin kim yaparsa ne yapicagimi yazdim . O nedenle bu sekilde davranmazsaniz sizi etkileyen biside olmaz .
Fazlası ile giden bir otomobil olduğunu düşünüyorum. Ama bu otomobil nasıl duracak. Hafif bir otomobil değildir diye tahmin ediyorum. Zamanında GTO, Mach1, Tranz ** gibi otomobiller hızlı giderdi fakat düz gitmekte zorlanan otomobillerdi. Ayrıca tekerleklerinin yere basma şekli bu işler için uygun bir sınıfta değil. Aynı şekilde ağırlık merkezleride pek güven oluşturacak yerlerde değil.
800 hplik civic konusu ise benim gözümde lunaparktaki rollercoaster gibi. Etkileyici bir gidişi var fakat güvenlik sıfır. Gazlarken nereye gideceği belli olmayan bir otomobil. bu otomobilleri pistte kullanmak oldukça beceri ister.
Zaten viraja nasıl girdiğin değil nasıl çıktığın önemli olan bir yerde sırf güç çok işe yaramayacaktır. Pist derecelerine bakınca genel klasman yapılırsa arada öyle otomobiller varki beygir hikaye olmuş, pilot ve otomobil öne çıkmış